Tulevaisuudessa

fishermansfriend

Pitäisi olla tiukat määräykset veneiden melutasosta. Veneiden vuosikatsastuksessa tarkistettaisi moottorista aiheuttava meteli. Saasteiden päästörajoituksia olisi myös erittäin tärkeä. Saasteiden päästöt vähentyisi myös jos merellä olisi yleinen nopeusrajoitus. Esim. 20 solmua. Tämä parantaisi myös mukavuuden ja turvallisuuden kaikille merellä liikkuville.

14

1149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikki em. liiton esittämät väittämät on todistettu vääriksi...

      Mutta kyllähän 500 hv puoliliukuva tekee vähemmän päästöjä 15 solmun nopeudella kuin 4-metrinen avovene 30 solmun nopeudella...

    • hoh-hoijaa

      Taas näitä purjeveneilijöitä. Pitäisi myös koko eu saada tuottamaan sähkö ainoastaan tuulienergialla, niin ja laivathan ne vasta saastuttaa niin laitettaisiin niihinkin mastot ja purjeet

      • jatua

        laivojen potkureista vois tehdä vaikka kivat salatin ottimet


      • ovat.

        saasteet lentoliikenteeseen verratuna. Montako konetta on koko ajan taivaalla samaan aikaan?
        Vähintäänkin tuhansia.
        Kuinka paljon ne polttavat kerosiinia/vuorokausi?
        Kone ottaa esim. 50tn. menovettä, isommat paljon enemmän, ja polttavat sen lastin lähes kokonaan yhden matkan aikana.
        Mitenkähän sen voisi suhteuttaa vaikka 50hv 2t tuupparin saastuttamiseen???
        Olen aina ihmetellyt sitä, miksi aina vouhotetaan vesiliikenteen saastuttamisesta, mutta ei kukaan koskaan, eikä missään tilanteessa vouhota lentoliikenteen saastuttmisesta, Miksiköhän???
        Ne saasteethan tulee aina alas myös taivaalta ja sitähän tulee sieltä älyttömiä määriä.


      • polkea
        ovat. kirjoitti:

        saasteet lentoliikenteeseen verratuna. Montako konetta on koko ajan taivaalla samaan aikaan?
        Vähintäänkin tuhansia.
        Kuinka paljon ne polttavat kerosiinia/vuorokausi?
        Kone ottaa esim. 50tn. menovettä, isommat paljon enemmän, ja polttavat sen lastin lähes kokonaan yhden matkan aikana.
        Mitenkähän sen voisi suhteuttaa vaikka 50hv 2t tuupparin saastuttamiseen???
        Olen aina ihmetellyt sitä, miksi aina vouhotetaan vesiliikenteen saastuttamisesta, mutta ei kukaan koskaan, eikä missään tilanteessa vouhota lentoliikenteen saastuttmisesta, Miksiköhän???
        Ne saasteethan tulee aina alas myös taivaalta ja sitähän tulee sieltä älyttömiä määriä.

        kuin enemmistöä, siitä se johtuu.

        "Olen aina ihmetellyt sitä, miksi aina vouhotetaan vesiliikenteen saastuttamisesta, mutta ei kukaan koskaan, eikä missään tilanteessa vouhota lentoliikenteen saastuttmisesta, Miksiköhän??? "

        Arvaa miksi ympäristöä kuormittamaton nuuska on kielletty, mutta savukkeet sallittuja?


    • pekka sauri

      Taidat ottaa paljon perseeseen kun on noin tyhmät puheet,veikkaisin hintti ta keppiveneilijä

    • häiritsee eniten

      purjeista aiheutuva paukahtelu ja läpätys ja se purjehtijoiden toistensa haukkuminen ja nälviminen köysien vetämisen ajankohdasta ym. mitä joutuu kuuntelemaan (kuuluu muuten kauaskin) kun itse istuskelee iltaisin saaressa nuotion äärellä istuskelemassa.

      • tagg

        Yritä kirjoittaa uudestaan sitten kun olet selvinpäin.


      • osunu
        tagg kirjoitti:

        Yritä kirjoittaa uudestaan sitten kun olet selvinpäin.

        rättiveneilijää munille tuo teksti!


    • minule sopii

      Minule sopii että hiljaiset vetolaiteveneet tehdään pakollisiksi.

    • ropellihattu

      Kun löpön polttaminen loppui ja jouduttiin verolliseen, olisiko tasapuolisuuden nimissä tuulivero purkkareille paikallaan?

      • papai

        Eikä ollut edes ensimmäinen kerta hauska.


    • kaikki,

      vesijeteillä! On hiljainen ja kuluttaa vähän meripeninkulmaa kohden.

    • automaattisesti

      Olet vähän myöhässä. Tulet näkemään viiden vuoden sisällä että veneet pitävät vesillä todella vähän meteliä. Uusissa veneissä on jo todella tiukat päästö ja melurajoitukset, jotka kiristynevät tulevaisuudessa vain lisää. Kyllähän se ohjaamomelu vähän vituttaa muutenkin...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe