Ajattelin lähtee lukion jälkee AMK:hon. Ja sitten ajattelin sitä kautta lukee itseni ekaks inssiks ja sitten vielä silta- ja jatko-opinnoilla DI:ksi. Kuinkahan kauan mahtaa mennä aikaa sen AMK:n jälkeen vielä siellä teknillisessä korkeakoulussa? Oisko jollain jotain suuntaa antavaa tietoo? Oisko 2 vuotta päiväopinnoilla aika tarkka? Kiitoksia vastauksistanne.
Kauanko kestää?
12
4542
Vastaukset
- luultavasti
Jos tiedät jo valmiiksi että haluat DI:ksi niin miksi kierrät insinöörin kautta? Jos suoraan menisit niin se veisi vain sen 5 vuotta normitahdilla, kun taas ensin AMK 4v, töissä 2-3v, ja se 2,5v DI:ksi...
Jos taas välttämättä haluat joksikin tietyksi insinööriksi mitä ei korkeakoulut kouluta pääaineina niin voit vaikka DI-tutkinnon jälkeen iltaopiskeluna esim. suorittaa sen, näin ainakin itse tekisin.- lukioboitsu
Eikös yliopistossa ole todella vaikeeta ja englantia tarvitsee osata todella paljon. Ajattelin, että pääsisin DI:ksi AMK kautta ikään kuin vähemmällä lukemisella ja AMK:ssa se enkku ei oo niin korkee tasosta, etteikö sitä osais.
- mutta kun
lukioboitsu kirjoitti:
Eikös yliopistossa ole todella vaikeeta ja englantia tarvitsee osata todella paljon. Ajattelin, että pääsisin DI:ksi AMK kautta ikään kuin vähemmällä lukemisella ja AMK:ssa se enkku ei oo niin korkee tasosta, etteikö sitä osais.
Onhan se vaikeampaa kuin AMK:ssa, mutta ajattele että sitten kun olet suorittamassa sitä DI-tutkintoa ~28-vuotiaana, on aivan älyttömän paljon vaikeampaa sisäistää uusia asioita kuin parikymppisenä. Ja AMK-tutkinnon ka pitää kai olla vähintään 2.5 että sulla on edes mahollisuuksia päästä jatkokoulutuksiin.
Ja voithan hyvin hakea ensin TKK:lle, jos huomaat ettet pärjää siellä niin haet seuraavana hakukertana AMK:hon. Näin et ainakaan haaskaisi niin paljoa aikaasi, eikä kaduta sitten myöhemmin. Näin ainakin itse olen juurikin tekemässä. - koulutuskonsultti
mutta kun kirjoitti:
Onhan se vaikeampaa kuin AMK:ssa, mutta ajattele että sitten kun olet suorittamassa sitä DI-tutkintoa ~28-vuotiaana, on aivan älyttömän paljon vaikeampaa sisäistää uusia asioita kuin parikymppisenä. Ja AMK-tutkinnon ka pitää kai olla vähintään 2.5 että sulla on edes mahollisuuksia päästä jatkokoulutuksiin.
Ja voithan hyvin hakea ensin TKK:lle, jos huomaat ettet pärjää siellä niin haet seuraavana hakukertana AMK:hon. Näin et ainakaan haaskaisi niin paljoa aikaasi, eikä kaduta sitten myöhemmin. Näin ainakin itse olen juurikin tekemässä.AMK:n opintoviikoilla painotetun keskiarvon tulee olla vähintään 3,5. Jos pystyy ammattikorkeakoulussa saavuttamaan tuollaisen keskiarvon, niin ei yliopisto-opintojenkaan pitäisi tuottaa mitään ongelmia.
- aihetta:
lukioboitsu kirjoitti:
Milläs kumman logiikalla sinä aiot väistää ne englanninkieliset lähdetekstit, kirjat, keskustelut ja tentit, jotka tulevat yliopistossa eteen? Siinä ei auta selittää, että ei meillä AMK:ssa tämmöistä tarvinnut osata.
- niin ja
aihetta: kirjoitti:
Milläs kumman logiikalla sinä aiot väistää ne englanninkieliset lähdetekstit, kirjat, keskustelut ja tentit, jotka tulevat yliopistossa eteen? Siinä ei auta selittää, että ei meillä AMK:ssa tämmöistä tarvinnut osata.
Ruotsi siihen vielä
- ÄLlll
niin ja kirjoitti:
Ruotsi siihen vielä
Moikka,
kannattaa ehdottomasti hakea vaan suoraan TKK:lle, pääsee huomattavasti vähemmällä ja nopeemmin. Jokatapauksessa ne asiat joutuu jossain kohtaa opetteleaan. OIkotietä onneen ei ole.
T. TKK:n abi-infoilija. - bergsman
mutta kun kirjoitti:
Ja voithan hyvin hakea ensin TKK:lle, jos huomaat ettet pärjää siellä niin haet seuraavana hakukertana AMK:hon. Näin et ainakaan haaskaisi niin paljoa aikaasi, eikä kaduta sitten myöhemmin. Näin ainakin itse olen juurikin tekemässä.>> 28-vuotiaana, on aivan älyttömän paljon vaikeampaa sisäistää uusia asioita kuin parikymppisenä>>
Höpö höpö!!!, ainoastaan jos on pitempi väli, vuosia/vuosikymmeniä, niin ehkä joutuu kertaamaan vanhaa.
Pikemminkin monet jutut, esim matematiikassa tuntuivat selvemmiltä vuosien jälkeen niihin taas tutustuessa...
- hyvä-
Hyvä, pääset jo 4 vuoden kuluttua töihin 2 500-3 500 euron palkalla, kun saman aikasesti opiskelet di-insinööriksi
- bergsman
Pitkänlinjan insinööreillä on "lyömätön" ammattitaito !!
Ja lisäksi, varsinkin jos ala/linja on sama kuin AMK:ssa ovat kurssit helpompia suorittaa!!
- yliopistoon
unohda amk ja mene yliopistoon insinöörin ja dippa-inssin ero on yhtä iso kuin esim psykologeilla ja psykiatreilla. toiset hoitsuja ja toiset lääkäreitä... isoin ero on palkassa,vaikka tehtävät saattavat olla samanlaisia.
- _tkk_opiskelija_
Itse suoritin ensin AMK-tutkinnon ja hain erillisvalinnalla ylempään tutkintoon TKK:lle. Kohta ensimmäinen lukukausi takana ja vielä vuosi edessä. Siis AMK 4 vuotta ja TKK n.2 vuotta (ehkä max. vuosi lisää)...ei tunnu pahalta. Ja koko ajan ollut lisäksi oman alan töissä.
Siitä kielten opiskeluista: totta, ei ruotsia eikä englantia enää TKK:ssa. Toki opintojen takia kirjallisuutta tulee luettua muillakin kuin kotimaisella.
Itse olen tyytyväinen, että kävin ensin AMK:n :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019