Kauanko kestää?

lukioboitsu

Ajattelin lähtee lukion jälkee AMK:hon. Ja sitten ajattelin sitä kautta lukee itseni ekaks inssiks ja sitten vielä silta- ja jatko-opinnoilla DI:ksi. Kuinkahan kauan mahtaa mennä aikaa sen AMK:n jälkeen vielä siellä teknillisessä korkeakoulussa? Oisko jollain jotain suuntaa antavaa tietoo? Oisko 2 vuotta päiväopinnoilla aika tarkka? Kiitoksia vastauksistanne.

12

4218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luultavasti

      Jos tiedät jo valmiiksi että haluat DI:ksi niin miksi kierrät insinöörin kautta? Jos suoraan menisit niin se veisi vain sen 5 vuotta normitahdilla, kun taas ensin AMK 4v, töissä 2-3v, ja se 2,5v DI:ksi...

      Jos taas välttämättä haluat joksikin tietyksi insinööriksi mitä ei korkeakoulut kouluta pääaineina niin voit vaikka DI-tutkinnon jälkeen iltaopiskeluna esim. suorittaa sen, näin ainakin itse tekisin.

      • lukioboitsu

        Eikös yliopistossa ole todella vaikeeta ja englantia tarvitsee osata todella paljon. Ajattelin, että pääsisin DI:ksi AMK kautta ikään kuin vähemmällä lukemisella ja AMK:ssa se enkku ei oo niin korkee tasosta, etteikö sitä osais.


      • mutta kun
        lukioboitsu kirjoitti:

        Eikös yliopistossa ole todella vaikeeta ja englantia tarvitsee osata todella paljon. Ajattelin, että pääsisin DI:ksi AMK kautta ikään kuin vähemmällä lukemisella ja AMK:ssa se enkku ei oo niin korkee tasosta, etteikö sitä osais.

        Onhan se vaikeampaa kuin AMK:ssa, mutta ajattele että sitten kun olet suorittamassa sitä DI-tutkintoa ~28-vuotiaana, on aivan älyttömän paljon vaikeampaa sisäistää uusia asioita kuin parikymppisenä. Ja AMK-tutkinnon ka pitää kai olla vähintään 2.5 että sulla on edes mahollisuuksia päästä jatkokoulutuksiin.

        Ja voithan hyvin hakea ensin TKK:lle, jos huomaat ettet pärjää siellä niin haet seuraavana hakukertana AMK:hon. Näin et ainakaan haaskaisi niin paljoa aikaasi, eikä kaduta sitten myöhemmin. Näin ainakin itse olen juurikin tekemässä.


      • koulutuskonsultti
        mutta kun kirjoitti:

        Onhan se vaikeampaa kuin AMK:ssa, mutta ajattele että sitten kun olet suorittamassa sitä DI-tutkintoa ~28-vuotiaana, on aivan älyttömän paljon vaikeampaa sisäistää uusia asioita kuin parikymppisenä. Ja AMK-tutkinnon ka pitää kai olla vähintään 2.5 että sulla on edes mahollisuuksia päästä jatkokoulutuksiin.

        Ja voithan hyvin hakea ensin TKK:lle, jos huomaat ettet pärjää siellä niin haet seuraavana hakukertana AMK:hon. Näin et ainakaan haaskaisi niin paljoa aikaasi, eikä kaduta sitten myöhemmin. Näin ainakin itse olen juurikin tekemässä.

        AMK:n opintoviikoilla painotetun keskiarvon tulee olla vähintään 3,5. Jos pystyy ammattikorkeakoulussa saavuttamaan tuollaisen keskiarvon, niin ei yliopisto-opintojenkaan pitäisi tuottaa mitään ongelmia.


      • aihetta:
        lukioboitsu kirjoitti:

        Eikös yliopistossa ole todella vaikeeta ja englantia tarvitsee osata todella paljon. Ajattelin, että pääsisin DI:ksi AMK kautta ikään kuin vähemmällä lukemisella ja AMK:ssa se enkku ei oo niin korkee tasosta, etteikö sitä osais.

        Milläs kumman logiikalla sinä aiot väistää ne englanninkieliset lähdetekstit, kirjat, keskustelut ja tentit, jotka tulevat yliopistossa eteen? Siinä ei auta selittää, että ei meillä AMK:ssa tämmöistä tarvinnut osata.


      • niin ja
        aihetta: kirjoitti:

        Milläs kumman logiikalla sinä aiot väistää ne englanninkieliset lähdetekstit, kirjat, keskustelut ja tentit, jotka tulevat yliopistossa eteen? Siinä ei auta selittää, että ei meillä AMK:ssa tämmöistä tarvinnut osata.

        Ruotsi siihen vielä


      • ÄLlll
        niin ja kirjoitti:

        Ruotsi siihen vielä

        Moikka,

        kannattaa ehdottomasti hakea vaan suoraan TKK:lle, pääsee huomattavasti vähemmällä ja nopeemmin. Jokatapauksessa ne asiat joutuu jossain kohtaa opetteleaan. OIkotietä onneen ei ole.

        T. TKK:n abi-infoilija.


      • bergsman
        mutta kun kirjoitti:

        Onhan se vaikeampaa kuin AMK:ssa, mutta ajattele että sitten kun olet suorittamassa sitä DI-tutkintoa ~28-vuotiaana, on aivan älyttömän paljon vaikeampaa sisäistää uusia asioita kuin parikymppisenä. Ja AMK-tutkinnon ka pitää kai olla vähintään 2.5 että sulla on edes mahollisuuksia päästä jatkokoulutuksiin.

        Ja voithan hyvin hakea ensin TKK:lle, jos huomaat ettet pärjää siellä niin haet seuraavana hakukertana AMK:hon. Näin et ainakaan haaskaisi niin paljoa aikaasi, eikä kaduta sitten myöhemmin. Näin ainakin itse olen juurikin tekemässä.

        >> 28-vuotiaana, on aivan älyttömän paljon vaikeampaa sisäistää uusia asioita kuin parikymppisenä>>

        Höpö höpö!!!, ainoastaan jos on pitempi väli, vuosia/vuosikymmeniä, niin ehkä joutuu kertaamaan vanhaa.
        Pikemminkin monet jutut, esim matematiikassa tuntuivat selvemmiltä vuosien jälkeen niihin taas tutustuessa...


    • hyvä-

      Hyvä, pääset jo 4 vuoden kuluttua töihin 2 500-3 500 euron palkalla, kun saman aikasesti opiskelet di-insinööriksi

      • bergsman

        Pitkänlinjan insinööreillä on "lyömätön" ammattitaito !!
        Ja lisäksi, varsinkin jos ala/linja on sama kuin AMK:ssa ovat kurssit helpompia suorittaa!!


    • yliopistoon

      unohda amk ja mene yliopistoon insinöörin ja dippa-inssin ero on yhtä iso kuin esim psykologeilla ja psykiatreilla. toiset hoitsuja ja toiset lääkäreitä... isoin ero on palkassa,vaikka tehtävät saattavat olla samanlaisia.

    • _tkk_opiskelija_

      Itse suoritin ensin AMK-tutkinnon ja hain erillisvalinnalla ylempään tutkintoon TKK:lle. Kohta ensimmäinen lukukausi takana ja vielä vuosi edessä. Siis AMK 4 vuotta ja TKK n.2 vuotta (ehkä max. vuosi lisää)...ei tunnu pahalta. Ja koko ajan ollut lisäksi oman alan töissä.

      Siitä kielten opiskeluista: totta, ei ruotsia eikä englantia enää TKK:ssa. Toki opintojen takia kirjallisuutta tulee luettua muillakin kuin kotimaisella.

      Itse olen tyytyväinen, että kävin ensin AMK:n :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3438
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2108
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1672
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1527
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1376
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1111
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1107
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      946
    Aihe