Käväisin optikolla ja totesi molemmissa silmissä hajataittoa ja oikeassa silmässä lievää likinäköä. Olisiko laseista tosiaan niin paljon hyötyä että kannattaisi maksaa kolmisensataa? Väsyneenä kyllä huomaan että liikennemerkit sumenee jonkun verran, mutta en vielä ole ilmeisestikään sen takia henkeäni heittänyt.
Hajataitto?
4
3004
Vastaukset
- Nimetön
Hajataiton korjaus kannattaa ja samalla hoituu se likinäkö.
Hajataiton korjaus helpottaa myös lukemista ja päätetyötä. Tosin hajataitto on paljon muuntuvampi kuin likinäkö. Korjauksia linsseihin voi joutua tekemään useammin. Joskus hajataitto korjautuu itsekseen.- Tietäjä.
Riippuu nyt vähän tilanteesta, jos hajataitto on jotain 0,25 luokkaa niin tuskin sitä kannattaa liiemmin laseilla korjata.
- oireiden mukaa
Tietäjä. kirjoitti:
Riippuu nyt vähän tilanteesta, jos hajataitto on jotain 0,25 luokkaa niin tuskin sitä kannattaa liiemmin laseilla korjata.
mulla hajataittoa 0,75. Optikko sanoi että laseja kannattaa käyttää, jos oireet niin vaatii. Eli jos silmissä sumenee ja päätä särkee, ovat lasit buranaa parempi. Itse käytän yleensä lukiessa, koneella, televisiota katsellessa. Urheillessa tai ulkoillessa jätän kotiin. Mulla jonkun verran myös plussaa linsseissä, oiskohan ollut 0,50...
- niin kauheen
paljon maksa laseista jos et tarvetta juuri huomaa. Eyeniltä max 140e. :) sama homma mulla oli, hajataittoa oli molemmissa silmissä ja eikä juuri muuta korjattavaa. Otin lasit kuitenkin ja nyt huomaan kyllä eron: silmät ei väsy kun niiden ei tarviste tehdä lisätyötä hajataiton vuoksi. Lukiessa huomaan sen parhaiten. Tottuminen kesti kyllä viikkoja mutta nyt oon tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997760- 1075577
- 2754841
- 494763
- 743517
- 502808
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264