Hajataitto?

mie2610

Käväisin optikolla ja totesi molemmissa silmissä hajataittoa ja oikeassa silmässä lievää likinäköä. Olisiko laseista tosiaan niin paljon hyötyä että kannattaisi maksaa kolmisensataa? Väsyneenä kyllä huomaan että liikennemerkit sumenee jonkun verran, mutta en vielä ole ilmeisestikään sen takia henkeäni heittänyt.

4

2977

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Hajataiton korjaus kannattaa ja samalla hoituu se likinäkö.

Hajataiton korjaus helpottaa myös lukemista ja päätetyötä. Tosin hajataitto on paljon muuntuvampi kuin likinäkö. Korjauksia linsseihin voi joutua tekemään useammin. Joskus hajataitto korjautuu itsekseen.

• Tietäjä.

Riippuu nyt vähän tilanteesta, jos hajataitto on jotain 0,25 luokkaa niin tuskin sitä kannattaa liiemmin laseilla korjata.

• oireiden mukaa
        Tietäjä. kirjoitti:

Riippuu nyt vähän tilanteesta, jos hajataitto on jotain 0,25 luokkaa niin tuskin sitä kannattaa liiemmin laseilla korjata.

mulla hajataittoa 0,75. Optikko sanoi että laseja kannattaa käyttää, jos oireet niin vaatii. Eli jos silmissä sumenee ja päätä särkee, ovat lasit buranaa parempi. Itse käytän yleensä lukiessa, koneella, televisiota katsellessa. Urheillessa tai ulkoillessa jätän kotiin. Mulla jonkun verran myös plussaa linsseissä, oiskohan ollut 0,50...

• niin kauheen

paljon maksa laseista jos et tarvetta juuri huomaa. Eyeniltä max 140e. :) sama homma mulla oli, hajataittoa oli molemmissa silmissä ja eikä juuri muuta korjattavaa. Otin lasit kuitenkin ja nyt huomaan kyllä eron: silmät ei väsy kun niiden ei tarviste tehdä lisätyötä hajataiton vuoksi. Lukiessa huomaan sen parhaiten. Tottuminen kesti kyllä viikkoja mutta nyt oon tyytyväinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      974
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    8. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      888
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe