toimistoonko?

ankavi

Olen nelikymppinen alanvaihtaja nyt olisi mahdollisuus opiskella merkonomiksi(taloushallinto). Miten on työllistymis mahdollisuudet jatkossa vievätkö nuoremmat merkonomit/yo-merkonomit paikat vai onko näin vanhalla uudella merkonomilla käyttöä?    

21

4434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toimiston täti

Nykyään valmistuu merkonomeja, tradenomeja kuin tuuliputkesta! Lisäksi aikuiskoulutuskeskukset kouluttavat toimisto-osaajia pilvin pimein.
      Kauppatietelijöitäkin on työttömänä.

Mieti!
      Olisitko valmis työskentelemään ehkä n.1500-1800 palkalla?
      Olisiko sitenkin joku muu ala olemassa sinua varten?

• toim.

Olipas vaikea arvata että taas tätä soopaa, alalla on töitä kyllä tarjolla ja hieman kokemusta vyön alle niin palkkakin alkaa kakkosella helposti.

Nämä valittajat ovat näitä kilpailua pelkääviä laiskureita.

• Toimiston täti
        toim. kirjoitti:

Olipas vaikea arvata että taas tätä soopaa, alalla on töitä kyllä tarjolla ja hieman kokemusta vyön alle niin palkkakin alkaa kakkosella helposti.

Nämä valittajat ovat näitä kilpailua pelkääviä laiskureita.

Täällä Länsi-Suomessa ei kovin paljon ole töitä tarjolla toimistoihmisille.

Jos minua tarkoitit "valittajalla ja kilpailua pelkäävällä laiskurilla", niin sitä en ole. Ja palkkanikin alkaa kolmosella.

• Mihin perustuu?

Mihin tietosi tuosta palkasta perustuu?
        Tiedän muutamia toimistotyöntekijöitä (nimike toimistosihteeri ja yhdellä johdon sihteeri) ja palkka on 2700 e - 3800 e/kk.
        Aikaisemmin kun itse toimin toimistoassistenttina niin palkkani oli 2600 e/kk. Nyt IT-puolella ja palkka 2500 e/kk.
        Ainoastaan kunnalla/valtiolla on noin huonot palkat mitä laitoit, mutta jos yksityiselle haet niin palkka on paljon parempi.

• Toimiston täti
        Mihin perustuu? kirjoitti:

Tiedän muutamia toimistotyöntekijöitä (nimike toimistosihteeri ja yhdellä johdon sihteeri) ja palkka on 2700 e - 3800 e/kk.
        Aikaisemmin kun itse toimin toimistoassistenttina niin palkkani oli 2600 e/kk. Nyt IT-puolella ja palkka 2500 e/kk.
        Ainoastaan kunnalla/valtiolla on noin huonot palkat mitä laitoit, mutta jos yksityiselle haet niin palkka on paljon parempi.

Lukaise vaikka tältä palstalta. Moni kertoo palkkansa olevan alle 2000.

• toim.
        Toimiston täti kirjoitti:

Täällä Länsi-Suomessa ei kovin paljon ole töitä tarjolla toimistoihmisille.

Jos minua tarkoitit "valittajalla ja kilpailua pelkäävällä laiskurilla", niin sitä en ole. Ja palkkanikin alkaa kolmosella.

Hehheh no ihan varmasti alkaa, mitäs sitten mainostit 1500e palkkaa. Totuus on että kun joku kyselee näillä palstoilla toimistohommista jotain, niin sama pieni porukka alkaa lietsomaan miten ei töitä ole ja jos onkin niin palkka tonnin jne.

Hankkikaa elämä, on selvää että te itkijät ette sovellu toimistoalalle, siis uutta alaa harkintaan.

• Ei paljoo?

Kuulin juuri, että 4kymppinen merkonomi (valmistunut parikymmentä vuotta sitten), ollut työelämässä, mutta nyt viimeiset 7v hoitovapaalla. Käynyt tänä vuonna AKK:n toimistokurssin, nyt palkattu reskontranhoitajaksi, palkka on 1700eur/kk.

• palkkoja

Kunta-alan kokonaisansioita lokakuulta 2007
        www.kuntatyonantajat.fi
        Toimistoapulainen 1 849
        Toimistoesimies 2 303
        Toimistonhoitaja 2 154
        Toimistosihteeri 2 031
        Toimistotyöntekijä 1 732
        Toimistovastaava 2 419
        Toimistovirkailija 1 897
        Sihteeri 2 228
        Kanslianhoitaja 2 197
        Kansliasihteeri 2 490
        Kanslisti 1 985
        Kanslisti-arkistonhoitaja 1 790

• kokemusta 14v
        Ei paljoo? kirjoitti:

Kuulin juuri, että 4kymppinen merkonomi (valmistunut parikymmentä vuotta sitten), ollut työelämässä, mutta nyt viimeiset 7v hoitovapaalla. Käynyt tänä vuonna AKK:n toimistokurssin, nyt palkattu reskontranhoitajaksi, palkka on 1700eur/kk.

Toimin Treen talousalueella. Palkka on tuo, kokemusta 14v, vastuullani pienen firman kaikki toimistotyöt verotuksesta vessapaperiin. Että se niistä 3000 palkoista.

• alanvaihtaja 50-v.

Vuoden olin työelämävalmennuksessa, käteen sain noin 600-700 e, mutta lisäoppia ja kokemusta. Ensin yhdessä työpaikassa puolitoista vuotta ja palkka oli 1700e. Nyt sain uuden paikan ja palkka 2500 ja rapiat. Kyllä kannatti alan vaihto!!!

• ...

Ei auta vaikka valmistuisit merkonomiksi. Jos et omaa yhtään alan työkokemusta niin ei ole töitäkään...Ja palkkataso on tosiaan tuo 1500-1800 keskimäärin. Vasta sitten kokemuksen myötä voit pyytää parempaa palkkaa ja nousta uralla. Johdon sihteereiltä taas vaaditaan tradenomin tutkintoa ja merkonomeja sekä tradenomeja on pilvin pimein.

• Holhotti kirjoitti:

http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7135294&index=0&anchor=7135294

Itse valmistuin keväällä 2008 taloushallinnon merkonomiksi. Sen jälkeen töitä oli 2kk, mutta sekään ei ollut oman alan töitä. Mut olin tyytyväinen, että sain edes jotain töitä ja ihan kohtuu palkalla; 950€/kk lisät. Sen jälkeen sain olin syksyllä viikon töissä, mutta muuten olen sitten ollut työttömänä. Töitä olen hakenut jo yli vuoden, sekä lyhytaikaisia että pitkäaikaisia töitä, mutta ei ole tärpännyt.

• onko palkkojen pienuus totta
        kisse89 kirjoitti:

Itse valmistuin keväällä 2008 taloushallinnon merkonomiksi. Sen jälkeen töitä oli 2kk, mutta sekään ei ollut oman alan töitä. Mut olin tyytyväinen, että sain edes jotain töitä ja ihan kohtuu palkalla; 950€/kk lisät. Sen jälkeen sain olin syksyllä viikon töissä, mutta muuten olen sitten ollut työttömänä. Töitä olen hakenut jo yli vuoden, sekä lyhytaikaisia että pitkäaikaisia töitä, mutta ei ole tärpännyt.

Olen itsekin ihmetellyt miksi kaikki mollaavat talousalan palkkoja..?? Olen 3 vuotta sitten valmistunut laskennan tradenomi, pääsin heti määräaikaisiin toimistotöihin kunnalliselle puolelle, alkupalkka oli vaatimaton 1600 e. Myöhemmin minut vakinaistettiin ja palkka on nyt hieman yli 1800 e. En luonnollisesti tähän ole tyytyväinen, vaan etsin koko ajan uutta vakituista työtä, jossa on parempi palkka. Useita paikkoja on haettavana koko ajan, joten valintaa kyllä on. Työnantajalta kyllä voi pyytää omilla asioilla käymistä päivän aikana, jolloin haastatteluissa käynti on mahdollista. Tämä ei tietysti ole palkallista, mutta liukuva työaika antaa mahdollisuuden tähän ilman että se vaikuttaa palkkaan. Asun pohjoisessa, joten en todellakaan ymmärrä miten jotkut suostuvat johonkin 1500 euron palkkaan etelässä monen vuoden työkokemuksella..!!

• Paikkavahti

mielestäni on jatkuvasti työkkärissä tarjolla. Itse olen sinua vanhempi yo-merkonomi ja olisin ollut aikoja sitten vaki paikassa jos olisin ottanut vastaan tarjottuja kirjanpitotöitä. Jos tykkäät niistä töistä niin varmasti töitä löytyy. Laita sähköpostiosoitteeseesi paikkavahti ja määrittele alue minkä alan töitä haet niin sähköpostiosoitteeseesi tulee joka päivä avoinna olevat paikat siltä alueelta missä olisit valmis työskentelemään. Paikkavahti löytyy mol:n sivuilta.

http://www.mol.fi/paikat/SearchPage.do?lang=fi

http://www.verkkouutiset.fi/tulosta.php?id=44103

• ...

En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta sanonpahan vaan, että kaikissahan vaaditaan työkokemusta ja sitähän ei siellä koulussa saada...

• entinen sellainen

Kirjanpitotöitä tilitoimistossa on aina tarjolla. Vastuullista työtä on tarjolla paljon mutta palkka ei vastaa työtä.

Aloitan keväällä opinnot koneistajaksi. 13 v tilitoimistossa riitti.

• LiljanKukkaLumiValkoinen

pitkään määräaikaiseen toimistotyöhön. koin, että paikka olisi minulle ns. liian helppo (kansainvälistä johdon assari -työkokemustaustaa vasten) ja vaikka alensin reilusti palkkatoivettani, sai se haastattelijat nikottelemaan. kuntatyönantaja kyseessä. jatkossa haen yksityiselle puolelle. mutka matkassa on ikäni; 46 ;( sillä ikärasismia on, ikävä kyllä.

• uihfi<f

..esimerkiksi ei tarvitse pelätä jäävänsä työttömäksi :D

• Mieti muuta

Jos et hae tulevaisuudessa töitä pk-seudulta, vaihda suunnitelmiasi.

Meitä kokeneitakin on työttömänä/muissa hommissa ihan riittämiin jo...

• merkoholi 1988

Valmistuin markkinointipuolelta merkonomiksi 21 v sitten (hitto miten aika rientääkään..). Päivääkään en ole markkinointipuolen töitä tehnyt ja edelleenkin harmittaa, etten mennyt talhal-puolelle :( Mutta töitä on riittänyt erilaisissa toimistoissa ja nyt asiantuntijatehtävissä palkkakin ihan jees 2900 e/kk. Olen ihan satavarma, että taloushallinnon puolelle kouluttautuminen sinulla kannattaa, tosin et kerro nykyistä koulutustasi, joka tietysti asiaan vaikuttaa. Onnea uudelle uralle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6945
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe