Unen ja valveen rajalla...

Myrtthi

Tämä olisi voinut kuulua ihan yhtä hyvin tuonne "Kuoleman jälkeen" -palstalle, mutta toivon saavani täältä laajempialaisia vastauksia. Sitäpaitsi tämä nyt ei koske pelkästään kuoleman jälkeistä...

Suunnilleen kuukausi sitten sain selville, että odotan lasta. Pari päivää ennen raskaustestin tekemistä kuulin naisen laulua paikassa, jossa en varmasti sitä voisi "oikeasti" kuulla. Silloin ihmettelin sitä, mutta kun raskauteni selvisi minulle, yhdistin laulun heti tulevaan lapseen. Tai oikeastaan se ei ollut laulua, vaan hyräilyä. Kaunista ja rauhallista.

Tämä ei oikeastaan niinkään ihmetytä minua. Mutta "uni", jonka näin eräänä iltapäivänä, on pyörinyt mielessäni. Pari päivää raskauden varmistumisen jälkeen makasin sängylläni unen ja valveen rajamailla, kun tunsin vahvasti isoisäni äidin läsnäolon. Itse en koskaan ehtinyt tutustua naiseen henkilökohtaisesti, mutta hänen elämäntarinansa on syöpynyt mieleeni ja hänen päiväkirjamerkintöjensä sekä muiden kirjoitustensa perusteella voisin sanoa tuntevani hänet. Silloin kuitenkin tiesin heti, että hän on siinä. Minusta tuntui, kuin hän olisi siunannut lapseni tai paremminkin antanut osan itsestään lapselle (en oikein osaa selittää sitä tunnetta).

Uskon vahvasti uudelleensyntymiseen ja olenkin nyt pohtinut, voisiko se tulla kyseeseen. Eli hassusti sanottuna: voisiko tuleva lapseni olla esiäitini?

Minusta tuntuu, että selitin tämän nyt huonosti, mutta en oikein osaa kertoa paremminkaan. Toivottavasti joku viisaammista vastaisi.

5

763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksei.

      Viisaammasta tiedä, mutta kun ei tässä muutkaan mitään vastaa, niin minä sitten.

      Voihan hyvin niin ollakin, että kuolleen sukulaisesi ydinolemus eli henki päättää ottaa itselleen uuden kehon persoonan sinun lapsenasi. Jos ajatellaan että se näkymätön osa meissä jokaisessa ei oikeastaan ole koskaan syntynyt, kun se on aina ollut yksi ja sama henki (esim. kvanttitasolla), niin täten ei tietenkään kukaan ole kenenkään "inkarnaatio", vaan samalle hengelle kuuluvat useat elämät aivan kuten yhdelle puulle kuuluvat puunlehdet. Eli jos nyt on esmes Riitta ja seuraavassa elämässä on Maija, niin Maija ei ole Riitan inkarnaatio, vaan sekä Riitta että Maija ovat Jonkin Nimeämättömän eli "Hengen" inkarnaatioita eli "projektioita" tähän maiseen materiaan.

      Kai tämän vielä vaikeamminkin voisi sanoa... ;)

      Puhdasta henkeähän se sinun sukulaisesikin jo lienee, eikä _enää_ kenenkään isoisoäiti, mutta ollakseen ymmärrettävä ja tuttu hän hetkeksi ilmaisi itsensä tuona tiettynä persoonana.

      • Indrid

        Käytän nikkiä Indrid ja otsikko oli Miksei. Voi itku tämän foorumin kanssa...


    • Noita-Nainen.

      Taysin mahdollista, etta se esiaitisi nyt uudelleensyntyisi tulevana lapsenasi.


      Onnea odotukseen!

    • kävi näin

      Olin aamulla ajelemassa töihin ja autoradiosta tuli joku jo edesmenneen Juicen kappale. Vauva alkoi potkia musiikin tahtiin. Ajattelin, että tilanne on hassu. Kuollut laulaa, syntymätön tanssii ja minä ajan autoa.

      Ajattelin ennakkoon lapsen saamisen vaikuttavan, niin että kaikki yliluonnolliset asiat lakkaisivat kiinnostamasta. Kävi kuitenkin niin, että se herkisti ja uskon enemmän yliluonnollisiin asioihin kuin ennen. Onnea sinulle!

    • taitaa jo

      syntyä lähiaikoina.
      En usko että vauvasi olisi isomummosi reinkarnaatio. Lapsesi on varmasti ihan oma persoonansa ja yksilö.
      Se on tietysti totta, että jotkut sukulaiset muistuttavat piirteiltään tai persoonaltaan edesmenneitä tai vielä eläviä sukulaisiaan, tottakai, ovathan he samaa sukua ja geeniperimää.
      Mutta se, että kuulit naisen hyräilyä ja tunsit isomummosi läsnäolon, on hieno juttu. Hyräilijä oli ehkä isomummosi ja hän jostain syystä tunsi että haluat tukea ja turvaa raskauteesi.
      Hän halusi ehkä vakuuttaa sinulle, että kaikki menee hyvin.
      Jos sinulla on sukulaisia, jotka muistavat isomummosi elämäntarinan, sieltä voi löytyä jokin selitys.
      Siunausta ja ole onnellinen, että noin monen sukupolven takaa sinua tuetaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe