Lapsesi ja lapsenlapsesi jouluna

trexan

ne keillä näitä on, tulevatko jouluksi kotiisi? Tulevatko mukana myös miniät/vävyt?
Pidätkö miniästäsi/vävystäsi? Huonoja/hyviä puolia?

Miula on sellanen miniä joka ei jätä lastaan meille hoitoon. Onko muilla kokemuksia?

15

578

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

joulu on yksityinen juhla.
      Lapsilta pitää riittää tekstiviesti ja paketti postissa.
      Lapsenlapsen kuvat sitten multimediaviestinä.
      Minä en halua että kakarat juoksevat saunasta hankeen ja takaisin, koko perhanan päivän.

• ahaaaaz

asut siis pohjoisen rajoilla?

• HTZA
        ahaaaaz kirjoitti:

asut siis pohjoisen rajoilla?

minä asun, vielä jonkin aikaa.

• trexan
        HTZA kirjoitti:

minä asun, vielä jonkin aikaa.

Onko siellä lunta sitte nii palio jotta lapset voi pomppia lumihanges? =)

Onhan se oma joulurauha tärkeä, mutta kyllä siihen joillakin kuuluu myös yhdessäolo perheen kanssa.

• HTZA
        trexan kirjoitti:

Onko siellä lunta sitte nii palio jotta lapset voi pomppia lumihanges? =)

Onhan se oma joulurauha tärkeä, mutta kyllä siihen joillakin kuuluu myös yhdessäolo perheen kanssa.

kaupunginjohtajan tahdon mukaan heillä on lämmitetyt kadut.
        Niillä on lähikaupan muovikassit, ja kassissa kaljaa.
        Sitten on nuo kulttuurivammaiset, hekin viihtyvät hyvin, lämmitetyillä kaduilla, ja itäiset ystävämme, hekin viihtyvät.
        Aikuiset eivät sinne mene, ne menevät kauppakeskuksiin, nekin pitäisi siirtää kauemmaksi, kulttuurieroista tulee liika konflikteja. Varsinkin huolimattomien mummojen ja pappojen kanssa, vievät heiltä rahat.
        Kannatan Sukaria.
        "Ostaminen pois Stadin keskustasta"
        Ilmainen taksi, "Ruotsinkielisille mummoille", Stockan pitää se maksaa.

• lapsi sekä vävyt.

"Vävyt" on kuin appensa, siis tykkäävät tytöistämme!:)

Miniät eivät uskaltaudu tai poika tullut isäänsä ja hylkää, enenkuin tietävät oikean nimen ja osoitteen.
      Vitsi vitsi, mutta joskus olin tollainen, suurinpiirtein!:)

• ent.tehtaantyttö

ole näkynyt...vaikka vanhemmilla pojilla varmasti noita naisia aina välillä onkii...itse ajattelen että, sittenkun tai jos joskus vakiintuvat (jos nyt vakiintuvat, ei sillä väliä miten toimivat) ja jos itse haluavat jouluna että, tänne kotiin,kaikki niin tervetuloa vaan, meillä kun tuo iso jatkettava ruokapöytä tuossa olkkarissa...mutta, jos omaa joulua haluavat viettää ja laittaa, niin sekin sopii..monenmoisia ja erilaisia jouluja kun sitä itsekin on viettänyt, tähän ikään mennessä, aina vähän tilanteen mukaan... niin tuota joustoa löytyypi, tältä tytöltä. Mies tuolla meillä on perinteisempi, että tämä kotona vietetty joulu. Aina ehdotun juttu hänelle. Tässä yks päivä puhuttiin jos, hänen tai minun vanhempani olisivat vielä elossa, niin kyllä me sen verran kuitenkin omia vanhempiamme kunnioitettiin, että, heidän tahtoansa mukaan kun olivat meitä vanhempia ihmisiä oltaisiin vielä nyt tämänkin ikäisenä...tämä joulujuhla...yhdessä tai erikseen.

• ent.tehtaantyttö kirjoitti:

ole näkynyt...vaikka vanhemmilla pojilla varmasti noita naisia aina välillä onkii...itse ajattelen että, sittenkun tai jos joskus vakiintuvat (jos nyt vakiintuvat, ei sillä väliä miten toimivat) ja jos itse haluavat jouluna että, tänne kotiin,kaikki niin tervetuloa vaan, meillä kun tuo iso jatkettava ruokapöytä tuossa olkkarissa...mutta, jos omaa joulua haluavat viettää ja laittaa, niin sekin sopii..monenmoisia ja erilaisia jouluja kun sitä itsekin on viettänyt, tähän ikään mennessä, aina vähän tilanteen mukaan... niin tuota joustoa löytyypi, tältä tytöltä. Mies tuolla meillä on perinteisempi, että tämä kotona vietetty joulu. Aina ehdotun juttu hänelle. Tässä yks päivä puhuttiin jos, hänen tai minun vanhempani olisivat vielä elossa, niin kyllä me sen verran kuitenkin omia vanhempiamme kunnioitettiin, että, heidän tahtoansa mukaan kun olivat meitä vanhempia ihmisiä oltaisiin vielä nyt tämänkin ikäisenä...tämä joulujuhla...yhdessä tai erikseen.

toinen joulu tulossa, kun emme omine lapsinemme voi(kutsusta) mennä minun vanhempeni kotiin aattoiltana.

Äidin ja isän haudalla varmasti käydään ja vaikkei senkummemin 'uskovaisia olla, niin saattaa olla, että käytäis lasten kanssa joulupäivän aamukirkossa.

Vaimon äidin luokse Tapanina.

• ent.tehtaantyttö
        emw34 kirjoitti:

toinen joulu tulossa, kun emme omine lapsinemme voi(kutsusta) mennä minun vanhempeni kotiin aattoiltana.

Äidin ja isän haudalla varmasti käydään ja vaikkei senkummemin 'uskovaisia olla, niin saattaa olla, että käytäis lasten kanssa joulupäivän aamukirkossa.

Vaimon äidin luokse Tapanina.

..ei meilläkään tuota "uskonta" ole siinä määräämässä, mutta kun tuon vanhempien poikien oman äidin haudalla käynti aattona on sen verran "kovajuttu" pojille itselleen, ja kyllä se myös miehelleni on. Niin aina sitten porukkalla menemme...omien isovanhempieni ja vanhempieni haudalla sitten mieheni kanssa käydään kahdestaan ihan eri päivänä, samalla myös anoppi ja appivanhemmille molemmille tuon kynttilän sytytän. Minä kun en heitä edes koskaan, tavanut enkä sillälailla tuntenut. Olivat jo molemmat pois menneitä...tuo nuorin poika sitten vielä haluaa Enon mummille oman kynttilän sytyttää, Enon mummi kun hänelle kovin Rakas oli....no, mummi taas oli ex-mieheni oma rakas äiti...ja ikävähän minullakin tuota ihanaa mummia on...näin jouluna mummi aina mieleeni tulee..

• Pirre*

ei tule ketään, olemme "matkoilla".
      Aatto vietetään tyttären luona..ja loppuilta kotona vaan..

Yleensä ovat olleet meillä kaikki, ja perheineen..

Kaikilla lapsilla on hyvät puolisot, tottakai - heidän omat vatsemat, - miksei ne miulle välttäisi... :)

• trexan

jos pitää suvun jatkajistaan. =)
        Ei miulakaan ole ongelmia ettenkö pitäis, muttako aina ei sukset kulie samaan suuntaan. Eikä tietty tarttekaan...

• Steffo

Tyttäreni tuli tänään kotiin. Hänellä on takanaan ensimmäinen opiskelulukukausi vieraalla paikkakunnalla. Vähän ihmeelliseltä tuntuu tämäkin askel elämässä.

• viivi-amaldiina

lähellä tyttären perhettä.
      Olemme siellä aattona syömässä ja pukki käy siellä. Pojan perhe ei tule nyt ollenkaan, työ kutsuu heitä koko joulunajan.
      Miniä ja vävy ovat positiivisiä iloisia ihmisiä, ei ole ollut ongelmia heidän kanssaan.
      Sitten se meidän pieni "tonttu" (tytönpojan tyttö) reilun vuoden ikäinen, on ihana nähdä miten hän pukkiin reagoi.

• Pirre*

pikkuinen vielä, kannattakohan näyttää koko otusta hänelle?

• Viivi-amald.
        Pirre* kirjoitti:

pikkuinen vielä, kannattakohan näyttää koko otusta hänelle?

olemme pohtineetkin miten toimia ettei tulisi kauheaa pelkoa, muuten tyttö on kyllä rohkea ja seurallinen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      364
      8223
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      159
      2572
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      928
    4. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      853
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      826
    6. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      823
    7. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      812
    8. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      810
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      786
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      68
      713
    Aihe