Keliakia

onkos tietoa

Onkos phuketissa mitään ravintoloita joissa ruokalistaan on merkitty mitä keliakikot saavat syödä? Eli mikä ruoka on gluteenitonta?

Jos on tietoa niin asiallisia vastauksia. Kiitos!

10

968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keliakia

      Moi.
      Käy osoitteessa http://www.njoy-translations.com/
      tekemässä itsellesi thai-kielelle lappunen josta ilmenee mitä et saa syödä. Olemme perheen kanssa lähdässä myös Thaimaahan ja vaimolla keliakia. Luulisin että siellä suurimmaksi osaksi käytetään esim. Maizenan tapaisia suurustuksia kastikkeissa ja nuudelitkin saa riisi-versiona

    • merkitty!

      Eikä siellä tunneta keliakiaa. Suurin osa ruuista on gluteenittomia, siis thai-ruuista, siellä kun ei vehnää lutrata joka paikkaan kuten länsimaissa. Jos haluat olla varma niin ota käännös mukaan, itse olen pärjännyt maalaisjärjellä.

      • phuketissa

        käynyt keliaatikko. matkanjärjestäjältä saa lapun missä on sekä thai että englanti. siellä on vehnää kastikkeissa monta kertaa pitänyt vaihtaa ruokaa kun on ollut vehnää muuta viljaa siellä ei ole mikä meitä haittaa. suomalaisessa jannen baarissa kyllä ymmärtävät hyvin mitä voi syödä. ei ne ymmärrä jos sanoo että gluteeniton oltiin kanarialla marraskuussa siellä meni perille sana gluteeniton heti. hyvää matkaa ei kuole nälkään.


      • kokenut keli

        Kyllä siellä keliakia tunnetaan,ei mikään takapajula
        ole.Mutta hyvä olla lappunen mukana,jossa selvitys
        mitä viljaa ei voi käyttää.Englannin kielellä ja
        jos mahdollista thaiksi käännettynä,jos siis
        aivan tarkka tahdot olla.
        Itselläni hyvin toiminut.Yllättävän paljon siellä
        kyllä vehnää käytetään.


    • 123

      Hei
      olen 8-vuoden ajan käynnyt joka talvi Phuketissa.
      Asun pikku kylässä nimeltä Kamala Beach. Olen keliaakikko ja aluksi olin tosi varovainen ruokailun suhteen. Aika nopeasti selvisi, ettei siellä esim. suurusteta mitään kastikkeita, suurusteet eivät kuulu muutenkaan sikäläiseen tapaan. Päivällä ruokailen rannoilla olevissa pikku kojumaisissa ruokapaikoissa, joihin eivät ehkä kaikki suomalaiset paikan ulkoisen ilmeen vuoksi uskaltaisi edes mennä.Suosittelen kuitenkin, mitä hurjemman näköinen paikka ulkoisesti sitä parempaa palvelua ja ruokaa. Ruoka on yleisesti keliaakikolle turvallista ja hyvää.Älä valitse ruokapaikoiksi eurooppalaisia ruokapaikkoja, koska niissä saatetaan käyttää ruuanvalmistukseen esim. vehnäjauhoja. Phuketissa ei ole missään ruokalistoissa merkintöjä erikoisruokvaliota varten. Jos olet nuudeleiden ystävä, pyydä/kysy saako annoksen riisinuudeleilla. Periaatteessa kaikki paikalliset ruuat ovat turvallisia. Kertaakaan en ole sairastunut lomallani ruuan vuoksi. Kreikka ja Thaimaa ovat keliaakikon kannalta ihanne lomakohteet.Omistan thaikielisen kortin sairaudestani, mutta en ole sitä koskaa siellä käyttänyt.
      Hyvää lomaa.

    • Herkkävatsainen

      Vaikka ruoka sinänsä ei sisällä vehnää tms. niin maustekastikkeissa esim. soijassa jota käytetään melkein kaikkiin ruokiin on usein vehnää. Ruoka myös tehdään samoilla pannuilla joten herkimmille tulee oireita mutta ei sitä pelkkää riisiä viitsi syödä. Länsimaalaisissa ravintoloissa saa lähes varmasti oikeanlaista ruokaa. Thai-kielinen lappu mukaan niin toivottavasti kokki osaa lukea. Englantia ei moni osaa kunnolla.

      • ÄidinAsfalttiPoika

        Joo harmillista ettei länsimaalaisissa ravintoloissa kokki osaa lukee vaan Thai-kielisiä lappuja.

        Olenkin tässä lappusia kirjoitellut tämän keskustelun kirvoittamana loppuvuodesta 2008 ja nyt kun asfaltointikausi on loppu, niin reppu täynnä lappusia eteisessä.


      • Lerppa-asialla
        ÄidinAsfalttiPoika kirjoitti:

        Joo harmillista ettei länsimaalaisissa ravintoloissa kokki osaa lukee vaan Thai-kielisiä lappuja.

        Olenkin tässä lappusia kirjoitellut tämän keskustelun kirvoittamana loppuvuodesta 2008 ja nyt kun asfaltointikausi on loppu, niin reppu täynnä lappusia eteisessä.

        Sairas ihminen haluaa pilata kaikki palstat, se on Hua Hinin ja Ching Main lerpan tavoite.


      • Maija-Asialla
        Lerppa-asialla kirjoitti:

        Sairas ihminen haluaa pilata kaikki palstat, se on Hua Hinin ja Ching Main lerpan tavoite.

        Joo ihan täyspäinen vastaa 2017 juttuun 2008.


      • 2636
        Maija-Asialla kirjoitti:

        Joo ihan täyspäinen vastaa 2017 juttuun 2008.

        Sieltä se tuli, siis lerppa itse vastaajana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe