Voiko kastraatio epäonnistua??

kisumisu!!

Siinä otsikossa se kysymys oikeastaan tulikin.

Kerrotaan silti vähän enemmän.

Meillä on useampi kolli kissa joista kaksi ovat käyneet samalla eläinlääkärillä kastraatio leikkauksessa.

Toinen pojista on viisi vuotias ja toinen kolmisen vuotta. Kummatkin leikattu "oikeassa iässä".

Ongelmana se että tämä vanhempi näistä on kovasti yhden kissoistamme perään. Nuolee sitä ja taitaa pitää emonaan kun aina yrittää imeä tätä. (kummatkin poikia)

Nyt on alkanut ilmetä sellaista että kun kisu nukkuu sängyssä meidän kanssa ja jos joku toinenkin kissa on siinä se alkaa oudosti mouruamaan ja kipristelee(jäykistelee) takapäätään. Sitten jos koskee niin se mouruaa kovempaa ja kipristelee varpaitaan. Heppi on yleensä tällöin ojossa. Tekee tätä harvemmin jos on yksin sängyssä. Mutta melkein aina jos joku toinen kissa siinä on.

Sitten nuorempi tapaus.
Hänkin ahdistelee yhtä vanhempaa kissaamme ja mouruaa kovasti hänelle. VÄlillä jopa yrittää ihan pökkiä. Vanhempi kisu esim. kun makaa lattialla tai nukkuu menee tämä nuorempi pökkimään sitä ja mouruaa.

Nämä kaksi kiimakollia eivät osoita näitä tunteitaan toisiaan kohtaan. Vaan vain vanhempaa kissaame kohtaan. Kissoja on yhteensä viisi ja kumpikin osoittaa tunteensa samalle kissalle.

Tuntuu oudolta että juuri nämä kaksi jotka ovat käyneet samalla lääkärillä ovat tälläisiä kiimakolleja.

Tuli pitkä stoori mutta kertokaa onko kenelläkään ollut samanmoisia kokemuksia?

13

8751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Kyllä se on niin yksinkertainen leikkaus että tuskin voi epäonnistua. Kuvailemasi oireet ovat ihan mahdollisia leikatuillekin kolleille.

• Janhenia

Tosiaan se verran yksinkertainen operaatioa, että epäonnistuminen vaatii jo aikamoista taitoa. Lisääntymään eivät enään pysty, mutta eihän se estä hauskaa pitämästä ;)

• voi............

epäonnistua monellakin tapaa.. ainakin nartulla kolleilla en tiedä tapauksia mutta ei kai sekään mahdotonta ole

• Janhenia

Kastraatio leikkaus on niin yksinkertainen tapahtuma, että se ei voi oikeasti epäonnistua. Koska leikkaus on yksinkertaisuudessaan tämä: viilto -> kivekset pihalle ja poikki ja se on siinä. (Tietenkin välissä tulee puudutukset, kipulääkkeet sun muut.)

Sterkka taas voi epäonnistua (jää pala munasarjaa esim.), mutta ei sekään yleistä ole.

• minä.....
        Janhenia kirjoitti:

Kastraatio leikkaus on niin yksinkertainen tapahtuma, että se ei voi oikeasti epäonnistua. Koska leikkaus on yksinkertaisuudessaan tämä: viilto -> kivekset pihalle ja poikki ja se on siinä. (Tietenkin välissä tulee puudutukset, kipulääkkeet sun muut.)

Sterkka taas voi epäonnistua (jää pala munasarjaa esim.), mutta ei sekään yleistä ole.

aiankin olen nähnyt narttukissoja joiden kastraatio on epäonnistunut aivan yhtä hyvin voi siis olla mahdollista että näin käy myös kollille pienemmällä todennäköisyydellä vain

• juuri..
        minä..... kirjoitti:

aiankin olen nähnyt narttukissoja joiden kastraatio on epäonnistunut aivan yhtä hyvin voi siis olla mahdollista että näin käy myös kollille pienemmällä todennäköisyydellä vain

tuo Janhenia kirjoitti.. Narttujen STERILISAATIO voi joskus epäonnistua. Urokset kastroidaan, mikä on hyvin yksinkertainen operaatio ja aivan erilainen toimenpide, kuin sterilisaatio, että saa olla aika kämmäri, jos sen mokaa, eli aika paljon pienemmällä todennäköisyydellä...

• olikin
        juuri.. kirjoitti:

tuo Janhenia kirjoitti.. Narttujen STERILISAATIO voi joskus epäonnistua. Urokset kastroidaan, mikä on hyvin yksinkertainen operaatio ja aivan erilainen toimenpide, kuin sterilisaatio, että saa olla aika kämmäri, jos sen mokaa, eli aika paljon pienemmällä todennäköisyydellä...

se että se VOI mennä pieleen! kyse ei siis ole tilastoista tai todennäköisyyksistä! eipäs ruveta viilaamaan pilkkua!

• minee
        minä..... kirjoitti:

moi voiko narttu kissalla mennä pieleen?
        Ja voisko e sit viel saaha pentui

• Minä ja kisut

merkki siitä on että halut ovat edelleen vaikkei kykyä ole enään. olen nähnyt steriloidun naaraan parittelevan kastroidun uroksen kanssa. Molemmilla siis vietti vielä vaikka molemmilta puuttuu kyky lisääntyä.

• ...

joillekkin jää se halu. meil oli leikattu kolli ja sil oli kaikki kollin elkeet, vaikka olikin leikattu. täristeli häntää merkatessaan rajoja. oli kova tappelemaan ja uhoomaan. toinen leikattu kolli oli paljon iisimpi. ei ollenkaan mitä " uhoja".

• voi epäonnistua!

Ei niinkään lisääntymis mielessä vaan merkkailu mielessä. Kastraatiokissalla ei tule merkkausta normaaliin tapaa. Kuitenkin epäonnistuneessa kastraatiossa tämä tiehye ei ole mennyt tukkoon ja näin ollen kissa jatkaa merkkailujaan. Kokemusta on.

• häh?

Tarkenna hiukan.. mikä tiehye..ja mistä oikein puhut??? Ethän ollut tosissasi..heh

• kyläpullollaanpentuja

Meille tuli eilen ilmi että meidän 15v kissa ei olekkaan leikattu kunolla. Oikeassa iässä tehtiin tuo operaatio kyllä. Muistan että eläinlääkäri puhui silloin että operaatio oli vaikea koska yksi kiveksistä oli jotenkin surkastunut, mutta että kyllä onnistui. Kävimme pari päivää sitten ihan muilla asioilla eläinlääkärillä, ja kysyimme muuten vaan kissamme erittäin vahvasta virtsanhajusta, rasvahännästä (yleensä vain leikkauttattomien kissojen ongelma). Muutenkin meidän kissa on ollut kova tappelemaan muitten kollien kanssa ja eikä tule kunnolla toimeen talon muitten uroksien kanssa, sähisee niille aika ajoin. Virtsanäytteen kautta selvisi että hormoonitoimintaa sittenkin vielä on. Että kyllä, noinkin helppo operraation voi epepäonnistua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1080
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1044
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      845
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe