Koirani on aina ollut huono syöjä. Nirsoilee, paastoilee ja nyrpistelee.
Nyt sairasti vatsataudin, sai eilen nesteytystä ja oksennuksenestolääkettä eläinlääkärissä.
Käskettiin antaa Hillsin id-ruokaa, mutta ongelma on se, ettei koira syö. Meillä kun se ei ole antamisesta kiinni, vaan kun ei vaan maistu. Ja jotkut sanovat, että pitäisi antaa piimää. Antaisin, mutta kun ei ota.
Olen näinä sairaspäivinä ja tänään antanut NutriPlussan geeliä väkipakolla sekä ruutalla vettä ja riisin keitinvettä.
Äsken koira veti kaksi nakkia, ne sentään maistuivat, joten ei ole enää sairas. Pakko mun oli antaa sille sen herkkua, kun oli ollut syömättä ja oksennellut useamman päivän.
Mitä olette mieltä, pitäisikö tässä tilanteessa väkisin tunkea tuota id-ruokaa koiran kurkkuun vai syöttää sille sitä ainoaa asiaa, joka maistuu eli sitä nakkia?
Mä aina huokaan, kun sanotaan, että "anna sille sitä ja tätä". Kun meillä mä en vaan voi antaa, paitsi nyt mitä ruutalla saa väkisin kurkkuun.
Koira ei tapa itseään nälkään, tiedän, mutta en halua testata. Ja tolla on energiatasot aika nollilla, kun on pelkkää NutriPlussaa saanut. Tässä vaiheessa mä haluaisin vaan, että se saisi energiaa.
Huono syöjä
16
3111
Vastaukset
- Sussex spaniel
Ei sille koiralle sitten ainakaan mitään herkkupaloja anneta, jos sille jo valmiiks kelpaa vaan ne. Se ei saa tottua elemään pelkillä herkuilla, vaan sen on tajuttava, että se saa vaan sitä ruokaa, mitä sille tarjotaan. Ja lisäks koiran on annettava syödä silloin kun se itte haluu, kunhan sitä ei vaan syötetä liikaa.
Minkä ritunen koiranne on? Jotkut rodut syövät paljon, hyvin, ahneesti ja nirsoilematta, kun taas jotkut rodut ovat sopeutuneet pärjäämään kokoonsa nähden aivan vaatimattomalla ruokamäärällä ja nirsoilevat paljon. Ja miten paljon se saa liikuntaa vuorokaudessa? Liikunnan määrä kun vaikuttaa suuresti koiran energian kulutukseen ja sitä kautta sen ruokahaluun, mut vielä enemmän sen ruokahalu riippuu sen rodusta.
Näihin kysymyksiin kun antaisitte vastaukset, niin voisin päätellä koiranne ruokahalun heikkouden syytä tarkemmin. Ittelläni on cockerspanieli, jolla on ollut vatsavaivoja ja joka on kanssa joutunu syömään tietyn laisia ruokia eläinlääkärin määräyksestä. Ja on menny aikansa, kunnes se on oikeat ruokatavat oppinu.
T: Sussex spaniel- KoppavaHoro
paino n. 5 kiloa.
Yleensä liikumme n. 3 tuntia päivässä, mutta nyt on ollut oksennustaudissa, joten ulkona käydään vain pisuilla.
Ongelma nyt tällä hetkellä on siis se, että koira on taudistaan aika heikossa kunnossa ja energiaa pitäisi saada menemään hinnalla millä hyvänsä. Normaalioloissa osaan olla tiukka, mutta tämä on eka kerta kun koira sairastaa ja näin pahasti.
Noilla sen kiloilla ei parane montaa päivää paastota, varsinkin kun kyse on 10-kuisesta melkein pennusta vielä. - Sussex spaniel
KoppavaHoro kirjoitti:
paino n. 5 kiloa.
Yleensä liikumme n. 3 tuntia päivässä, mutta nyt on ollut oksennustaudissa, joten ulkona käydään vain pisuilla.
Ongelma nyt tällä hetkellä on siis se, että koira on taudistaan aika heikossa kunnossa ja energiaa pitäisi saada menemään hinnalla millä hyvänsä. Normaalioloissa osaan olla tiukka, mutta tämä on eka kerta kun koira sairastaa ja näin pahasti.
Noilla sen kiloilla ei parane montaa päivää paastota, varsinkin kun kyse on 10-kuisesta melkein pennusta vielä.Vai pentu vasta? Painaa 5 kiloo, mut ainakin wikipedian mukaan kääpiömäyräkoiran tulis painaa 4-6 kiloo ja normaalikokoisen 7-14 kiloo.
Ainakin paino tuntuu olevan koiralla kohdillaan, mut niitä vatsavaivoja esiintyy koirilla aika lailla eri syistä. Tässä nyt vinkkinä, kun ei ihan joka hetki tälle palstalle ehi, et se kannattaa muistaa, et koiran kanssa kannattaa hoitaa liikunta ja ruokinta siinä järjestyksessä, et liikunta ensiks ja ruokinta seuraavaka, ettei vatsa sekoo. En epäile, ettette tätä tietäis, mut otin asian esiin vaan varmistukseks.
Saattaa ne mäyrikset tosiaan olla nirsoja ruuan suhteen, mut nyt kun en teidän koiraa valitettavasti tunne, niin aika vaikeeta sattuu olemaan tän propleeman raikaisu täältä päin.
Olen pahoillani siitä, ettei musta ehkä enempää apua nyt oo, mut toivottavasti kaikki menee loppujen lopuks hyvin ja saatte selville asian tosiseikat. Toivotaan parasta.
T: Sussex spaniel - KoppavaHoro
Sussex spaniel kirjoitti:
Vai pentu vasta? Painaa 5 kiloo, mut ainakin wikipedian mukaan kääpiömäyräkoiran tulis painaa 4-6 kiloo ja normaalikokoisen 7-14 kiloo.
Ainakin paino tuntuu olevan koiralla kohdillaan, mut niitä vatsavaivoja esiintyy koirilla aika lailla eri syistä. Tässä nyt vinkkinä, kun ei ihan joka hetki tälle palstalle ehi, et se kannattaa muistaa, et koiran kanssa kannattaa hoitaa liikunta ja ruokinta siinä järjestyksessä, et liikunta ensiks ja ruokinta seuraavaka, ettei vatsa sekoo. En epäile, ettette tätä tietäis, mut otin asian esiin vaan varmistukseks.
Saattaa ne mäyrikset tosiaan olla nirsoja ruuan suhteen, mut nyt kun en teidän koiraa valitettavasti tunne, niin aika vaikeeta sattuu olemaan tän propleeman raikaisu täältä päin.
Olen pahoillani siitä, ettei musta ehkä enempää apua nyt oo, mut toivottavasti kaikki menee loppujen lopuks hyvin ja saatte selville asian tosiseikat. Toivotaan parasta.
T: Sussex spanielNiin, tämä meidän jätkä ei ole kasvanut 6 kk:n jälkeen eli siinä mielessä on kyllä aikuisen painossa. Mutta kyllä musta olisi ihan kiva, että jotain söisi, kun on oksentanut sappinestettä pari päivää...
Eikä tuo koskaan mikä hyvä syöjä ole ollut, mutta nyt on tilanne se, että jotain sille pitäisi saada menemään. Yhden nakin jo söi, toisella lähinnä leikkii. Ja Hillsin ruoka on kupissa koskemattomana. Piimä ei mene, eikä se oma vakkariruoka.
No, toivotaan, että se tuosta tokenee. Nutri-Plussaa annan pakkosyötöllä ja vettä ruutalla kun ei mielestäni juokaan tarpeeksi.
En ala kyllä tuossa kunnossa olevaa koiraa lenkittämään vielä, kun ei jaksa edes leikkiä vaikka onkin jo parempaan päin.
Noh, odotellaan... Ja hyvät vinkit ovat edelleen tervetulleita, jos jollakin sellaisia on. - sekoittaa vähän voita
KoppavaHoro kirjoitti:
Niin, tämä meidän jätkä ei ole kasvanut 6 kk:n jälkeen eli siinä mielessä on kyllä aikuisen painossa. Mutta kyllä musta olisi ihan kiva, että jotain söisi, kun on oksentanut sappinestettä pari päivää...
Eikä tuo koskaan mikä hyvä syöjä ole ollut, mutta nyt on tilanne se, että jotain sille pitäisi saada menemään. Yhden nakin jo söi, toisella lähinnä leikkii. Ja Hillsin ruoka on kupissa koskemattomana. Piimä ei mene, eikä se oma vakkariruoka.
No, toivotaan, että se tuosta tokenee. Nutri-Plussaa annan pakkosyötöllä ja vettä ruutalla kun ei mielestäni juokaan tarpeeksi.
En ala kyllä tuossa kunnossa olevaa koiraa lenkittämään vielä, kun ei jaksa edes leikkiä vaikka onkin jo parempaan päin.
Noh, odotellaan... Ja hyvät vinkit ovat edelleen tervetulleita, jos jollakin sellaisia on.ruoan joukkoon, joskus se auttoi meillä. Tai se, että ruoka laitettiin "piiloon", esim. pestyyn kuivaan maitopurkkiin, josta koira haistoi sen ja sai repiä. Joskus annoin lusikalla, koira söi varovasti lusikasta, huomasi että tämähän onkin ok ruokaa ja sitte jatkoi itse kupista.
- KoppavaHoro
sekoittaa vähän voita kirjoitti:
ruoan joukkoon, joskus se auttoi meillä. Tai se, että ruoka laitettiin "piiloon", esim. pestyyn kuivaan maitopurkkiin, josta koira haistoi sen ja sai repiä. Joskus annoin lusikalla, koira söi varovasti lusikasta, huomasi että tämähän onkin ok ruokaa ja sitte jatkoi itse kupista.
kädestä ja lusikasta, mutta ei vaan kelpaa.
Nakkejakin meni vain yksi, toista se on sitten piilotellut pitkin kämppää. Koira on nyt vielä niin heikkona ettei jaksa leikkejä.
Annoin vielä toista herkän mahan märkäruokaa ja siitä se haukkasi puolikkaan teelusikallisen verran. No, huomenna on päivä uus... Toivottavasti vähän parempi syömisten suhteen että päästäisiin jo kunnolla ulos. - Avun antaja!!! (Ei mikään l...
KoppavaHoro kirjoitti:
paino n. 5 kiloa.
Noilla sen kiloilla ei parane montaa päivää paastota, varsinkin kun kyse on 10-kuisesta melkein pennusta vielä.Moi! Mielestäni koira, joka ei suostu syömään muuta, kuin herkkuruokaa on selvästi vain nirso. Esimerkiksi jos sinulla olisi lapsi ja olisit laittanut hänelle (hänen mielestään) pahaa ruokaa. Hän tietysti ei söisi ruokaa ja sitten sinä heti kiikuttaisit hänelle jäätelöä! Olette koiran kanssa samassa tilanteessa. KOIRA EI IKINÄ TAPA ITSEÄÄN NÄLKÄÄN, JOS RUOKAA TARJOTAAN! Annat koiralle normaalia ruokaa, ja jos se ei syö, otat ruuan pois ja tarjoat uudelleen seuraavalla ruokintakerralla. Kyllä se siitä alkaa syödä. Meidänkin koiranpennulla oli sama oongela, että makkara maistui, ja nappuloihin ei koskettukaan, mutta tavallisessa ruuassa pysyttiin ja makkaran syöpötely lopetettiin. Jos jatkat vain makkaran syöttämistä, koira ei ikinä syö muuta ruokaa. Makkara on varmasti koiran mielestä parempaa, kuin ruoka, jota koetat syöttää. Teidän tilanteessa kannattaisikin pitää syömisessä pieni tauko, jos koira on sairastellut. En tarkoita tällä viestilläni mitään pahaa, mutta minun mielestäni asia on näin ja teidän kyllä kannattaa ottaa yhteyttä eläinlääkäriin, jos tuo jatkuu pitempään. Voi olla, että koiralla on vaikka hammas, jossa on reikä ja tietysti esim kovien nappuloiden syönti sattuu enemmän, kuin pehmeän herkullisen makkaran. =) Onnea vaan!
- KoppavaHoro
Avun antaja!!! (Ei mikään l... kirjoitti:
Moi! Mielestäni koira, joka ei suostu syömään muuta, kuin herkkuruokaa on selvästi vain nirso. Esimerkiksi jos sinulla olisi lapsi ja olisit laittanut hänelle (hänen mielestään) pahaa ruokaa. Hän tietysti ei söisi ruokaa ja sitten sinä heti kiikuttaisit hänelle jäätelöä! Olette koiran kanssa samassa tilanteessa. KOIRA EI IKINÄ TAPA ITSEÄÄN NÄLKÄÄN, JOS RUOKAA TARJOTAAN! Annat koiralle normaalia ruokaa, ja jos se ei syö, otat ruuan pois ja tarjoat uudelleen seuraavalla ruokintakerralla. Kyllä se siitä alkaa syödä. Meidänkin koiranpennulla oli sama oongela, että makkara maistui, ja nappuloihin ei koskettukaan, mutta tavallisessa ruuassa pysyttiin ja makkaran syöpötely lopetettiin. Jos jatkat vain makkaran syöttämistä, koira ei ikinä syö muuta ruokaa. Makkara on varmasti koiran mielestä parempaa, kuin ruoka, jota koetat syöttää. Teidän tilanteessa kannattaisikin pitää syömisessä pieni tauko, jos koira on sairastellut. En tarkoita tällä viestilläni mitään pahaa, mutta minun mielestäni asia on näin ja teidän kyllä kannattaa ottaa yhteyttä eläinlääkäriin, jos tuo jatkuu pitempään. Voi olla, että koiralla on vaikka hammas, jossa on reikä ja tietysti esim kovien nappuloiden syönti sattuu enemmän, kuin pehmeän herkullisen makkaran. =) Onnea vaan!
tiedän kyllä kaikki nuo asiat, eikä meillä normaalisyöminen mikään ongelma enää ole.
Monet sanovat, että koira ei itseään nälkään tapa, mutta kyllä mä olin huolissani, kun koira oli noin kolmekiloinen ja paastosi viisikin päivää putkeen. Se meni ihan heikoksikin. Mitään vikaa ei löytynyt ja nakit ja maksamakkara olisivat kelvanneet kyllä.
Vaihdoin sitten pentunappulat yrjölänpuuroon ja sitä meillä syödään nykyään pääasiallisena ruokana, Naturediet-märkäruoan kanssa vaihdellen, joskus annan neuta.
Ja nyt kun minulla on allerginen beagle hoidossa, niin beaglen hypoallergianappulat kelpaavat tuolle mun poitsullenikin todella hyvin, rouskuttaa menemään hyvällä ruokahalulla, joten annan sitä nyt tämän ajan kun on tuo toinen koira täällä.
Mutta tämän aloituksen taustalla oli siis se, että koira oli vatsataudin takia todella huonossa kunnossa. Ja sitten tein niin, että annoin sitä mitä kelpasi eli nakkia ja maksamakkaraa (sen lisäksi, että pakkosyötin ruutalla riisin keitinvettä), kun ruoka ei maistunut.
Koira sai edes vähän energiaa, päästiin taas lenkkeilemään ja siten alkoi normaali ruokakin maistua eli herkkujen antaminen on siinä tilanteessa paras ratkaisu.
Sellainen kunnon vatsatauti kun vetää tuollaisen viisikiloisen aika nopsasti heikkoon kuntoon ja eläinlääkärikin sanoi, että pääasia olisi, että sinne mahalaukkuun saataisiin nyt edes jotakin.
nii voitha aina kokeilla siirtyä barffaukseen, saattas jopa maistua..
- Rotkula
Jep., täälläkin suosittelen lämpimästi siirtymistä nappuloista luonnonmukaiseen ruokintaan. Kyselet tuota energiansaantia, tällä hetkellä, kun koira on sairastellut. Minun mielipiteeni asiasta on, että anna ihan mitä hyvänsä, pääasia olisi nyt, että koira saisi heikkoon oloonsa ja miinusmerkkiseen energiatasapainoonsa vahvistusta, olisi se sitten mitä hyvänsä. Vinkkinä voisin antaa vielä, että lämmitä niitä nakkeja hieman, niin kun ne ovat lämpöisiä, ne myös tuoksuvat enemmin, ja siten voivat herättää koiran ruokahalua, tämä sama asiahan pätee myös meihin ihmisiin, jos jokin tuoksuu hyvälle ja herkulliselle, alkaa meidänkin sylkirauhaset toimia ja herää himo saada tuota herkkua huuleen.
Voisin vielä suositella ensihätään kaupan pakastealtaasta ( Citymarket, Robin Hood myyvät ainakin ) saataviin Oscarin mahapulliin, niitä kun vähän mikrossa lämmität, niin niiden meidän ihmisten mielestä hieman etova haju, on yleensä koirille mitä suurinta taivaan mannaa.
Voit myös huoleta kokeilla raejuustoa, kermaviiliä, miltei kaikkea hapanmaitotuotteita, ne voisivat myös osaltaan rauhoittaa koiran vatsaa, ja onhan niissä maitohappobakteereja, siis mainitsemasi piimä ei ole tällä saralla ainoa vaihtoehto. Tietty nyt pitää myös muistaa, ettet voi antaa paljon ainakaan kerralla sellaista ravintoa, mitä koirasi ei ole ennen syönyt, koska jos tunget uutta ruokaa kitaa, voi siitäkin mennä koiran vatsa sekaisin. - KoppavaHoro
Rotkula kirjoitti:
Jep., täälläkin suosittelen lämpimästi siirtymistä nappuloista luonnonmukaiseen ruokintaan. Kyselet tuota energiansaantia, tällä hetkellä, kun koira on sairastellut. Minun mielipiteeni asiasta on, että anna ihan mitä hyvänsä, pääasia olisi nyt, että koira saisi heikkoon oloonsa ja miinusmerkkiseen energiatasapainoonsa vahvistusta, olisi se sitten mitä hyvänsä. Vinkkinä voisin antaa vielä, että lämmitä niitä nakkeja hieman, niin kun ne ovat lämpöisiä, ne myös tuoksuvat enemmin, ja siten voivat herättää koiran ruokahalua, tämä sama asiahan pätee myös meihin ihmisiin, jos jokin tuoksuu hyvälle ja herkulliselle, alkaa meidänkin sylkirauhaset toimia ja herää himo saada tuota herkkua huuleen.
Voisin vielä suositella ensihätään kaupan pakastealtaasta ( Citymarket, Robin Hood myyvät ainakin ) saataviin Oscarin mahapulliin, niitä kun vähän mikrossa lämmität, niin niiden meidän ihmisten mielestä hieman etova haju, on yleensä koirille mitä suurinta taivaan mannaa.
Voit myös huoleta kokeilla raejuustoa, kermaviiliä, miltei kaikkea hapanmaitotuotteita, ne voisivat myös osaltaan rauhoittaa koiran vatsaa, ja onhan niissä maitohappobakteereja, siis mainitsemasi piimä ei ole tällä saralla ainoa vaihtoehto. Tietty nyt pitää myös muistaa, ettet voi antaa paljon ainakaan kerralla sellaista ravintoa, mitä koirasi ei ole ennen syönyt, koska jos tunget uutta ruokaa kitaa, voi siitäkin mennä koiran vatsa sekaisin.Niin siis, meillä ei syödä nappulaa, vaan pääasiallisena ruokana on yrjöläpuuro raaka jauheliha/maha multidog TAI Naturediet -märkäruoka TAI NEU.
Nyt pitäisi saada sellaista sapuskaa, jonka saa laitettua ruutalla suuhun, sillä mikään ei mene alas, ei edes nakki. Koira alkoi taas oksentaa, joten eläinlääkärikäynti on taas huomenna edessä. Joskin luulen, että nyt kyse on tyhjän mahan oksentamisesta, kun vireystaso näyttäisi muuten olevan suht. normaali ts. ei ole samalla lailla reporankanka ja flegmaattisena kuin to-pe.
Kaikki mitä olen antanut, olen käyttänyt mikrossa juuri tuon haluttavuuden takia, mutta ei auta.
Annoin äsken ruutalla Antepsinia ja sen oksensi hetikohta ulos.
Pakkosyötöllä Nutri-Plussaa, en mä nyt muuta keksi. - kermaviiliä
KoppavaHoro kirjoitti:
Niin siis, meillä ei syödä nappulaa, vaan pääasiallisena ruokana on yrjöläpuuro raaka jauheliha/maha multidog TAI Naturediet -märkäruoka TAI NEU.
Nyt pitäisi saada sellaista sapuskaa, jonka saa laitettua ruutalla suuhun, sillä mikään ei mene alas, ei edes nakki. Koira alkoi taas oksentaa, joten eläinlääkärikäynti on taas huomenna edessä. Joskin luulen, että nyt kyse on tyhjän mahan oksentamisesta, kun vireystaso näyttäisi muuten olevan suht. normaali ts. ei ole samalla lailla reporankanka ja flegmaattisena kuin to-pe.
Kaikki mitä olen antanut, olen käyttänyt mikrossa juuri tuon haluttavuuden takia, mutta ei auta.
Annoin äsken ruutalla Antepsinia ja sen oksensi hetikohta ulos.
Pakkosyötöllä Nutri-Plussaa, en mä nyt muuta keksi.on vanhanajan lääkintä koirien ja pentujen vatsavaivoihin ja ripuliin.sisältää maitohappopak .olen sillä parantanut jopa pikkupentuja ja siitä saa myös enerkiaa.ruutalla suuhun jos ei muuten syö .aina kannattaa kokeilla.
- Koiratäti
Ompa suloisen näköinen mäyräkoira ! :)
Kun joulu tulee, niin eikös se siitä niitä kaikkia jouluruokia ja kinkkua rupee mässäileen.
Eikö eläinlääkäri ole ehdottanut miten koiran saisi syömään...?
pmmp - joutsenet
---
Itselläni on japaninspanieli, eikä ole koskaan ruuasta kieltäytyny, päinvastoin- KoppavaHoro
kaikki vain sanovat, että anna sitä ja anna tätä, mutta milläs annat kun ei kelpaa!
No, nyt sain Antepsinin pysymään sisällä, sen jälkeen annoin Nutriplussaa ja sitten kelpasi jo maksamakkarakin, jonka jälkeen koira kävi itse juomassa vesikupilla. Jihuu!
Jos koiruus on jouluun mennessä kunnossa, niin voin vakuuttaa, että kierii isäni luota kotiin... Ja siellä sille tuntuu kaikki maistuvan, kun "ukki" käy jääkaapilla harva se hetki ja antaa "pojalle" vähän makupaloja.
Mäykkyjen pitäisi olla ahneita, mutta meillä ei kyllä ole sitä ongelmaa. Molemmat ääripäät ovat pahasta, sen olen huomannut. No, ainakin mä sain ripustaa pipareita ikkunaan ilman mitään pelkoa....
Kiitos kaikille vastanneille ja Hyvää Joulua!
mulla sheltti, hirmu herkkä vatsa ja hot-spottinen, eli maitoallergia ja liha-allergia.... ja tällekin ruokavalio vaatii paljon luovaa mielikuvitusta (myös eläinlääkinnän avustuksella). Mut kaurapuuro siis tosi löysänä ja viljaton raksu, pellavansiemenistä keitetty lima, ja joskus, ainakin näin jouluna Maksalaatikko, (laksootiton), Aina ei toimi tämäkään mutta 13 v. ollaan pärjätty, ja nytkin ihottumaansa tässä kortisonilla torjutaan, mutta vielä se jaksaa lumikökköjä metsästää
- KoppavaHoro
Meillä kun ei ole mitään allergioita *koputtaa puuta*, koira vaan on nirso ja huono syömään. Ruoka ei yksinkertaisesti kiinnosta. Namejakin vain piilottelee ja joskus sitten syö ne mutta ei mitään kiirettä. Eräskin sonninsuti on meillä pyörinyt tyynyjen välissä useamman kuukauden. Ja joululahjaksi saatu peuran maksa jäi isäni luokse verhojen taakse.
Kirjoitin tuossa ylempänä jo, että jännä juttu, että hoitobeagleni allergianappulat ovat mäykkyni mielestä nyt suurinta herkkua! Vaikkei allergiaa olekaan niin taidanpa ostaa niitä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt505157Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.672935Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?2831448Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh721143Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391114Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611085Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok761069- 1291062
- 1701038
- 49924