aloittamassa

kartta

moi voisko joku kertoa mitä geokätköilyn aloittaminen maksaa vehkeet ja kartat ja jos jotain muutakin niin kiitos jo etukäeen

3

1345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen mitä haluat

      Geokätköily maksaa sen verran kuin haluat.

      Aloittaa voit ihan hyvin ilman GPS:ää. Katsot kätkön tiedot netistä ja tulostat itsellesi kartan (Karttapaikan linkki löytyy kätkäsivulta). Sitten kun kävelet tai pyöräilet kätköpaikalle niin et ole joutunut maksamaan mitään (nettiyhteyshän sinulla jo onkin).

      Jos haluat ostaa GPS:n niin niitä saa kai alkaen 70 eurosta ylöspäin. Parhaisiin mallehin saa ostaa karttoja jos haluaa.

      Asiallisiin vaatteisiin ja niiden pyykkäämiseen menee myös rahaa. Ilmankin tosin pärjää.

      Kun lähialueen kätköt on käyty ja haluat lähteä kauemmas alkavat matkat maksamaan.

    • pariin kertaan

      http://www.kivenalla.fi/ala_ryhdy_geokatkoilijaksi.pdf

      Toi on mainio johdatus kätköilyyn. Laji on todella addiktoiva. Se että kuljet kotiympäristössäsi ja jatkuvasti tiedät piilotetuista kätköistä joista geojästit eivät tiedä.

      Nykyään yleistyvät kännygepsit ovat hyvä tapa aloittaa ennenkuin ostaa käsigepsin. Itsellä on garminin huippulaite kartoilla ja mukavuus on toki omaa luokkaansa.

      • SamppaV

        Käytettyjä GPS-laitteita on edullisestikin myynnissä. Ongelmana noissa on yleensä tiensä päähän tulleet akut. Uuden akun löytäminen vanhaan voi olla vaikeaa ja uudet saattavat maksaa paljon.

        Kätköillä olen törmännyt muihin puhelinsuunnistajiin. Itselläni on E90 jossa on Trimble Geocache navigator asennettuna. Tuolla olen pärjännyt vaikeissakin kätköissä.

        Kaikista harrastuksista löytyy se tavis ja pro puoli. Pro-meininki alkaa jo tässäkin harrastuksessa olemaan melkoista välineurheilua. Kailliit GPS:t, lamput, liivit, lippis, hicking varusteet, "geomobiili" etc.

        Olen kokeillut pelkällä kartallakin hakua. Gepsiä käyttämällä hakuajat ovat olleet huomattavasti lyhyempiä kuin pelkällä kartalla mikä on ihan ymmärrettävääkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe