Hydrauliikka
Kuka osaa neuvoa miten vanhaan traktoriin saa esim hydrauliikka toimisen takalanan toimimaan jos hydrauliikka on tarkoitettu vaan esim kipille. mitä pitää ostaa ja mitä maksaa kysymyksessä on D&B
hydraliikkaa lisää vanhaa koneeseen?
14
8689
Vastaukset
- paikasta
Etsi paikasta www.masinistit.com, siellä on paljon ohjeita asiaan. Tarvitaan paine (esim. ennen kippiventtiiliä), ohjausventtiilit, jonkin verran letkuja ja liittimiä sekä vapaa paluu traktoriin. Mutta tuolta voit etsiä teitoja.
- laittaisin
nokkapumpun. Toinen vaihtoehto olisi varmaan kaksitoiminen lisälohko, joka saisi öljyn tuolta kippiletkun kautta ja paluu suoraan perään. Kolmas mahdollisuus on ulosottoakselin päähän pumppu. Näillä erillispumpuilla nostolaitteen toiminnoille ei ole haittaa.
- kipexon
Ensinnäkin pitää ostaa 2-toiminen venttiililohko! Hydrauliikkapumpulta tuleva paineputki sopivasta kohdasta poikki ja siitä putki tai letku venttiililohkon tuloliitäntään ja paluupuolen liitännästä katkaistun paineputken toiseen päähän, josta öljy pääsee nostolaitteelle ja kipille, kuten ennenkin. Siis ns. sarjaankytkemällä!
- valllumies
paljo mahtaa 2-toiminen venttiili lohkomaksaa? Ja onks niitä olemassa hyviä ja halpoja vai vaan hyviä tai halpoja
- Että jotta
Tuo ei ole oikeaoppinen sarjaankytkentä, lisälohkossa pitää olla oma sarjaankytkennälle oma paikkansa, muuten ei paluu toimi silloin kun alkuperäinen lohko on paineellinen eli nostolaitetta nostettaessa.
- kipexon
Että jotta kirjoitti:
Tuo ei ole oikeaoppinen sarjaankytkentä, lisälohkossa pitää olla oma sarjaankytkennälle oma paikkansa, muuten ei paluu toimi silloin kun alkuperäinen lohko on paineellinen eli nostolaitetta nostettaessa.
Olen hivenen eri mieltä kanssasi. Toisin päin pitää kyllä paikkansa, eli nostolaite ei toimi silloin, kun käytetään lisälohkoa syystä, että se on sarjassa ennen alkuperäistä lohkoa(karaa käytettäessä paluulinja nostolaitteelle katkeaa ja öljy ohjautuu lisälohkosta pikaliittimille??) Minun ei ole vielä tarvinnut käyttää nostolaitetta ja lisälohkoa yhtä aikaa. Toki, jos tarvitsee, niin silloin tämä ratkaisu ei käy ja pitää ostaa myös muita tarvikkeita, kuin pelkkä venttiililohko.
- kipexon
valllumies kirjoitti:
paljo mahtaa 2-toiminen venttiili lohkomaksaa? Ja onks niitä olemassa hyviä ja halpoja vai vaan hyviä tai halpoja
Hyviä ja halpoja on tottakai! :D Ittellä on 3-karainen ja 2-toiminen BLB hydraulicin lohko(IKH myy). Maksoi siinä 250 euron korvilla ja mitä vähemmän karoja, sitä halvemmalla tietysti saa. Voihan käyvän venttiilin löytää vaikka romuliikkeestä. HUOM! Tässä BLB:n venttiilissä on luvattu paineenpuolen max. kestoksi 80 bar, eli on sikäli alimitoitettu sarjaankytkentää ajatellen(traktorissani 150 bar työpaine), mutta itte laitoin kylmästi näin ja vielä on kestänyt. Jos jotakin siitä venttiilistä hajoaa, niin se on varmasri karatiivisteet ja niitä saa kyllä tarvikkeina, jos osaa kysellä!
- kipexon
kipexon kirjoitti:
Olen hivenen eri mieltä kanssasi. Toisin päin pitää kyllä paikkansa, eli nostolaite ei toimi silloin, kun käytetään lisälohkoa syystä, että se on sarjassa ennen alkuperäistä lohkoa(karaa käytettäessä paluulinja nostolaitteelle katkeaa ja öljy ohjautuu lisälohkosta pikaliittimille??) Minun ei ole vielä tarvinnut käyttää nostolaitetta ja lisälohkoa yhtä aikaa. Toki, jos tarvitsee, niin silloin tämä ratkaisu ei käy ja pitää ostaa myös muita tarvikkeita, kuin pelkkä venttiililohko.
Niin siitä paluulinjasta vielä. Kyllähän se paluu toimii, mutta alkuperäisen venttiilikohkon kautta, eikä suoraan. Sano, jos ymmärsin mielestäsi väärin? :)
- DB_kuski
Mikäli kyseessä on valkoinen Selecmatic-nostolaitteella oleva DB-traktori, niin siihen saa lisähydrauliikkaa vaihtamalla nostolaitteeen käyttövivun lähellä olevan neljällä ruuvilla kiinnitetyn kannen tilalle välilevyn, johon on sijoitettu kierteelliset reijät tarvittavia hydrauliletkuja varten.Välilevyyn voi kiinnittää halutun tyyppisen hydraulilohkon joko 1 tai 2 toimisilla lähdöollä.Välilevyn, hydraulilohkonja liittimet sekä kytkentäohjeen ostin Pohjanmaalta Koneliike Pihlajamaalta.
- db990
osaatko sanoa käykö sama välilevy myös muihin taavetteihin (990)?
- DB-kuski
db990 kirjoitti:
osaatko sanoa käykö sama välilevy myös muihin taavetteihin (990)?
Välilevy sopii tietääkseni kaikkiin valkoisiin Taavetteihin.Juuri näissähän on mainitsemani Selecmatic-hydrauliikkajärjestelmä. Vanhemmissa punaisissa Taaveteissa oli Implematic-hydrauliikkajärjestelmä, joihin esitetty ratkaisu ei sovi.Siis valkoisiin db 990 traktoreihin välilevyratkaisu käy.
- samanen .
DB-kuski kirjoitti:
Välilevy sopii tietääkseni kaikkiin valkoisiin Taavetteihin.Juuri näissähän on mainitsemani Selecmatic-hydrauliikkajärjestelmä. Vanhemmissa punaisissa Taaveteissa oli Implematic-hydrauliikkajärjestelmä, joihin esitetty ratkaisu ei sovi.Siis valkoisiin db 990 traktoreihin välilevyratkaisu käy.
mitä eroa on Selecmatic ja Implematic järjestelmällä....
- neuvoa,
samanen . kirjoitti:
mitä eroa on Selecmatic ja Implematic järjestelmällä....
että hakeudut oikeille DB - tietäjien sivuille, joita itse luen likimain päivittäin (kun ladossani on Case 1394). Siis:
http://www.dunkeldunkel.com/traktori/index.html
Sieltä kun etsit hakutoiminnolla mieltäsi askarruttavia asioita, löydät jostain viestiketjusta kaikki tiedot. Ja jos jotain ei ole valmiiksi jo aiemmin pureskeltu, kysymys palstalle, ja ystävällinen, oikea ja asiantunteva vastaus tulee seuraavana päivänä.
- buste
tarvitset hydraulipumpun ja letkua ( sopiva pumppu)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733121
- 602854
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322405- 802246
- 602063
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408