Meitä on lähdössä kaveriporukka (25-30v) Tukholman risteilylle ja nyt mietimme kummalla on enemmän menoa ja meinikiä, Siljalla vai Vikingillä? Perjantain lähdöillä...
Ennenhän Siljat on ollut enemmän mummoille, miten nyt?
Kiitos!
Silja vai Viking?
21
2842
Vastaukset
- että ei
paljon eroa löydy. Viikkarilla oli ainakin keväällä paremmat taxfree tuoteet kuin Siljalla. Itse menen viikkarilla seuraavaksi helmikuussa, tosin Turusta.
Olettaisin, että perjantaisin löytyy molemmilta menoa. Voi olla, että viikkarin asiakasprofiili on hitusen nuorempi kuin Siljan, tai sitten ei. - huonompivalikoima
Aika sama meno kummallakin mutta sen huomion tein että siljalla on pääsääntöisesti paljon enemmän virolaisia tanttoja ja liian vähän 20-30v naisia :(
Mutta hauskaa siljalla oli kuitenkin viime perjantaina ilta lähdöllä turusta tukholmaan !
Go go 2 kerros :) - se on niin
että Siljalla on mummoja ja hienostolaisrouvvia ja herroja, toisin kuin Vikingilla löytyy matkustajia laidasta laidaan ja henkilökuntakin on on pätevämpää. Viikinkiä suosittelen.
- samanlainen porukka
on kyllä kummallakin laivalla. jos bilettää haluaa niin muutaman jälkeen ei yleensä eroja huomaa, vaikka alkutilanne olisikin erilainen.
Itse suosin Siljaa siksi että on uudemmat ja myös kyllä paremmat laivat. Tietysti maku kysymys jossain määrin, mutta minua ei nuo Vikingin vanhat peili laivat niin hirveästi innosta. Käyn aika usein sekä Turusta että Helsingistä. Etenkin Serenaden ja Symphonyn korkea kävelykatu ja siellä toteutetut ilma akkrobatia esitykset korkeuksissa ovat hienoja.
En oikein ymmärrä tuota henkilökunnan mollausta, minä kun olen kyllä saanut aina erittäin hyvää palvelua Siljalla. Henkilöäkunta on aina ollut erittäin ystävällistä ja avuliasta Siljalla. Minä näin taas suosittelisin Siljaa. - onkohan asiassa perää!
samanlainen porukka kirjoitti:
on kyllä kummallakin laivalla. jos bilettää haluaa niin muutaman jälkeen ei yleensä eroja huomaa, vaikka alkutilanne olisikin erilainen.
Itse suosin Siljaa siksi että on uudemmat ja myös kyllä paremmat laivat. Tietysti maku kysymys jossain määrin, mutta minua ei nuo Vikingin vanhat peili laivat niin hirveästi innosta. Käyn aika usein sekä Turusta että Helsingistä. Etenkin Serenaden ja Symphonyn korkea kävelykatu ja siellä toteutetut ilma akkrobatia esitykset korkeuksissa ovat hienoja.
En oikein ymmärrä tuota henkilökunnan mollausta, minä kun olen kyllä saanut aina erittäin hyvää palvelua Siljalla. Henkilöäkunta on aina ollut erittäin ystävällistä ja avuliasta Siljalla. Minä näin taas suosittelisin Siljaa.Paljon on varmasti muuttunut omistajan vaihdoksen myötä. Oletko ummistanut mahdollisesti silmäsi muutosten vaikutuksilta kenties?
- joku jaksaa mollata.
onkohan asiassa perää! kirjoitti:
Paljon on varmasti muuttunut omistajan vaihdoksen myötä. Oletko ummistanut mahdollisesti silmäsi muutosten vaikutuksilta kenties?
Täällä käytiin juuri jotain keskusteluakin aiheesta. Taitaa olla periaatteen mukaista valitusta. Itselläni ei mitään valittamista ystävällisestä, neuvovasta palvelusta. Monta monituista kertaa myös omistajanvaihdoksen jälkeen. Eipä tosin ole valittamista Vikinginkään palvelusta.
Ja niinpä edelleen suosittelen Siljaa, ihan sen perusteella, että laivat ovat hienompia. Tosin olen jo yli 30-v., ja kyllähän Vikingillä on näkynyt enemmän nuorisoa kuin Siljan Helsingin laivoilla, että jos sitä hakee, niin sinne sitten! - Kokemusta olisi
joku jaksaa mollata. kirjoitti:
Täällä käytiin juuri jotain keskusteluakin aiheesta. Taitaa olla periaatteen mukaista valitusta. Itselläni ei mitään valittamista ystävällisestä, neuvovasta palvelusta. Monta monituista kertaa myös omistajanvaihdoksen jälkeen. Eipä tosin ole valittamista Vikinginkään palvelusta.
Ja niinpä edelleen suosittelen Siljaa, ihan sen perusteella, että laivat ovat hienompia. Tosin olen jo yli 30-v., ja kyllähän Vikingillä on näkynyt enemmän nuorisoa kuin Siljan Helsingin laivoilla, että jos sitä hakee, niin sinne sitten!noista laivamatkoista jo ennen syntymääsi.
Mollauksesta ei siis välttämättä kyse, mutta nuoruudestasi johtuen et vielä ehkä asiaa ymmärrä!
T: Lähes 50! - päivän paras!
Kokemusta olisi kirjoitti:
noista laivamatkoista jo ennen syntymääsi.
Mollauksesta ei siis välttämättä kyse, mutta nuoruudestasi johtuen et vielä ehkä asiaa ymmärrä!
T: Lähes 50!Ihanaa tulla kutsutuksi nuoreksi, made my day!
t. edellinen ("vähän") yli 30-v. :D
- parempi...
Silja päältä kaunis, mutta ei muuta hyvää sanottavaa selvä ero mm. henkilökunnassa parempi meno viikkarilla ja muutenkin.
- Hiihtohousu Nainen
Minulla on kyllä pelkkiä hyviä kokemuksia Siljalta. Palvelut ja henkilökunta ovat ihania ja avuliaita ja kohteliaita. Laivat ovat hienoja, etenkin Serenaden ja Symphonyn korkea kävelykatu ilma akrobatia näytöksineen on UPEA!
- risteilyiltäkin sirkusta,
Hiihtohousu Nainen kirjoitti:
Minulla on kyllä pelkkiä hyviä kokemuksia Siljalta. Palvelut ja henkilökunta ovat ihania ja avuliaita ja kohteliaita. Laivat ovat hienoja, etenkin Serenaden ja Symphonyn korkea kävelykatu ilma akrobatia näytöksineen on UPEA!
eoisille riittää osaava ja laadukas palvelu, unohtamatta näkymiä maailman kauniimmaksi sanottuun saaristoon.
kukin taaplaa tavallaan. - voi saada samalla
risteilyiltäkin sirkusta, kirjoitti:
eoisille riittää osaava ja laadukas palvelu, unohtamatta näkymiä maailman kauniimmaksi sanottuun saaristoon.
kukin taaplaa tavallaan.Mitä sitten kun molemmat voi saada samalla....ainahan se on extraa. Vai onko se Sinusta hapanta...niinkuin ketusta...
- Etköhän nyt
voi saada samalla kirjoitti:
Mitä sitten kun molemmat voi saada samalla....ainahan se on extraa. Vai onko se Sinusta hapanta...niinkuin ketusta...
hehkuta hieman omaan piikkiin. Oletko kenties Tallinksiljan PR-ösastolla töissä, vai muuten vain mainostat hyötymättä itse mitään, tuskin tallink sua siitä palkitsee mitenkään
- Hiihtohousu Nainen
Etköhän nyt kirjoitti:
hehkuta hieman omaan piikkiin. Oletko kenties Tallinksiljan PR-ösastolla töissä, vai muuten vain mainostat hyötymättä itse mitään, tuskin tallink sua siitä palkitsee mitenkään
Kyllä kaikki näyttävä ja taitava ohjelma aina kelpaa. Ainakin minusta on hienoa hiukan katsella siellä promenaadin korkeuksissa tapahtuvaa taitavaa esitystä. Onhan jokaisella laivalla jotain ohjelmaa, miksei siis tämä olisi sopivaa.
Eikä se ohjelma todellakaan ole se matkan tarkoitus, paitsi monella taitaa olla. Ohjelmaahan se on esim juominen tai tanssikin jne... Minusta nuo Seren ja Sympin avonaisen kävelykannen suoman mahdollisuuden hyödyntäminen on vain pelkästään positiivinen asia. Ja siihen aina kerääntyy monia katsomaan niitä esityksiä. Etenkin lapsille se on ollut suuri elämys.
Eikä se ohjelman suorittaminen ole pois vaikkapa kannelta maisemien katselusta vaan moninaisten mahdollisuuksien kirjoa. Kyllähän tämän nyt tietysti kaikki ymmärtävät joten miksi ihmeessä...
En ole Tallinkilläenkä Siljalla, pian joku neropatti laittaa että Siljaa ei enää ole tai muuta yhtä rakentavaa, kerroin vain muuten. Laitanpa ihan kurillaankin että kyllä Tallink minut palkitseekin, nimittäin hienoilla laiva matkoilla.
- samaa tasoa
Kannattaisi varmaan jäädä kotiin ryyppäämään ja remuamaan, että ei satu vahinkoja julkisilla paikoilla. No, ei Siljan tai Viikingin putkilla paljoa eroa ole. Sinnehän todennäköisesti ainakin puolet porukastanne joutuu.
Kännipäissänne ette kumminkaan edes tajua olevanne laivalla. - Kolmekymppinen ;-)
Jos haluatte seilata Itämeren suurimmalla ja kauneimmalla laivalla niin se on Silja Europa. Palvelu siellä tökkii välillä, joten ei ne valitukset aivan tuulesta temmattuja ole, vaikka jollakulla onkin ollut parempi tsägä eikä ole itse sattunut kiukuttelun kohteeksi. Mutta se, jolle on tuuri käynyt omalle kohdalle, tietää kyllä että jossain siellä laivan henkilöstöasioissa mättää pahemman kerran. Siitä ei kuitenkaan pidä välittää. Anna mennä toisesta sisään ja toisesta ulos! Näytä vielä kieltä perään tai pitkää nokkaa! Ja naura!
Jos et pysty ohittamaan henkilökunnan kenkkuilua tai kuittaamaan samalla mitalla takaisin, niin valitse Viking. Mariella on oikein kouluesimerkki loistavasta palvelusta, jolla henkilökunta saa tympääntyneenkin asiakkaan hyvälle tuulelle. Henkilökunta tuntuu tekevän sydämestään kaikkensa! Paha puoli on, että laiva on pienempi, se alkaa olla varsinkin vessoista ja pesutiloista kulunut eikä parhaatkaan sviitit tai saunaosasto tuota luxus-elämyksiä kuten Silja Europa. Hyvässä porukassa ja mukavassa fiiliksessä laivan kuluneisuudellakaan ei minusta ole kuitenkaan mitään väliä.- kuin miestä-naistakin
No joo, nämä nyt on niitä iäisyyskysymyksiä nämä palvelu jutut. Minulla ainakin on tapahtunut kyllä toisinkin päin. Mutta niinkuin Sinäkin sanoit ei niistä pidä välittää.
Samalla lailla siellä Mariellalla on ollut niitä huono-päiväisiä henkilökuntalaisia. Ainakin minun empiirisellä kokemuksellani. Ja sitten taas en ainakaan minä ole Silja Europalla saanut huonoa palvelua. Ehkä sitten Sinulla on käynyt hyvä tsägä Mariellalla ja minulla Silja Europalla ja päinvastoin.
Tämä kaikki on hiukan subjektiivistakin ja työntekijöiden kannaltakin olisi varmasti tyylikkäämpää jos ei täällä yleistäen mollattaisi ihan silmittömästi. Parhaansa varmasti Europan pääosin suomalainen henkilökunta tekee siinä missä Mariellankin.
Siinä varmasti kaikki ovat yksimielisiä että Europa ja etenkin Helsingin Silja Serenade ja Silja Symphony ovat itämeren ainoita loisto risteilijöitä.
Oikein hyviä ja iloisia merimatkoja Sinulle ja Kaikille ja oikein hyvää alkanutta Uutta... - laivayhtiöiden
kuin miestä-naistakin kirjoitti:
No joo, nämä nyt on niitä iäisyyskysymyksiä nämä palvelu jutut. Minulla ainakin on tapahtunut kyllä toisinkin päin. Mutta niinkuin Sinäkin sanoit ei niistä pidä välittää.
Samalla lailla siellä Mariellalla on ollut niitä huono-päiväisiä henkilökuntalaisia. Ainakin minun empiirisellä kokemuksellani. Ja sitten taas en ainakaan minä ole Silja Europalla saanut huonoa palvelua. Ehkä sitten Sinulla on käynyt hyvä tsägä Mariellalla ja minulla Silja Europalla ja päinvastoin.
Tämä kaikki on hiukan subjektiivistakin ja työntekijöiden kannaltakin olisi varmasti tyylikkäämpää jos ei täällä yleistäen mollattaisi ihan silmittömästi. Parhaansa varmasti Europan pääosin suomalainen henkilökunta tekee siinä missä Mariellankin.
Siinä varmasti kaikki ovat yksimielisiä että Europa ja etenkin Helsingin Silja Serenade ja Silja Symphony ovat itämeren ainoita loisto risteilijöitä.
Oikein hyviä ja iloisia merimatkoja Sinulle ja Kaikille ja oikein hyvää alkanutta Uutta...työntekijät noteeraavat tämän juorupalstan kirjoituksia alkuunkaan tietäen ikäjakauman ja kirjoittajien henkisen tason.
Kyllä he saavat tuon palautteen aivan muualta,
varmemmista lähteistä.
Itsekään en juuri anna painoarvoa näille kirjoituksille, lähinnä huvittuneena tulee välillä seurattua. - Kolmekymppinen ;-)
kuin miestä-naistakin kirjoitti:
Oikein hyviä ja iloisia merimatkoja Sinulle ja Kaikille ja oikein hyvää alkanutta Uutta...Minusta Symphony ja Serenade ovat yhtä tylsiä kuin Itäkeskus, Jumbo tai Sello. En tykkää yhtään.
Europassa on "sitä jotain" ja oikea laivatunnelma löytyy myös Mariellalta.
Mutta nämä ovat makuasioita, ei kannata kiistellä. Onneksi on vaihtoehtoja.
- Laivaguru=)
Tervehdys.Sanosin ,että riippuu parempi meno pitkälti omasta mielestä siitä mihin ajankohtaan osut=)
Oma pääsääntö Siljalla paremmat yökerhot ja ollu hyvä meno..
Toisaalta Mariellalla taas ne muutamat kerrat ollut todella hyvä meno=)
Mahtaa olla porukasta ja ajankohdasta kiinni..nuorille aikuisille itse suosittelisin ainakin pe-su risteilyjä
muut hieman vaisuja aina... - Anonyymi
Tarkan vastauksen kysymykseesi voi antaa vain sitten, kun matkat on tehty. Kaikki muu olisi arvausta.
Eikä koskaan tiedä, jos ensihoitajat ovat matkassa mukana, jolloin kaikki rauha on tiessään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415