syncro neliveto

kertokaa

kertokaas nyt tuosta neliveto syncro järjestelmästä. mitä eroa 4-motionin kanssa?miten kestäät käytössä,onko kulutus iso verrattuna etuvetoon yms??ja jos tuollaista menee katsomaan niin mitä kannattaa huomioida? kiitos.

12

7695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akenmies

      vm 97-05? Jos on niin niissä syncro ja 4-motion tarkoittaa samaa torsen-nelivetoa, nimitys muuttui vuonna 01 faceliftin yhteydessä. Golfissa ja muissa poikittaismoottorisissa VW:ssä taas 4-motion tarkoittaa sähköisesti ohjattua Haldex nelivetoa.
      Torsen on ihan hyvä ja kestävä systeemi, torsen jakaa automaattisesti vetovoimaa pitävimälle pyörälle (akselille). Toiminta perustuu mekaaniseen ruuvipyörä-hammaspyörä tasauspyörästöön. Normaalitilanteissa voima jakautuu tasan akseleiden kesken, mutta muuttuu kitkan mukaan noin max 75-25%. Ainahan neliveto vähän lisää kulutusta, mun 2.8 v6 syncro vei 8-12l/100km, ei paha siihen verrattuna miten mukava sillä oli ajaa eri olosuhteissa. Voimansiirrossa ei ollu ikinä mitään vikaa autolla oli ajettu 315tkm kun myin sen pois.

      • akenmies

        kun on ajanut nelivedolla, niin kaikki etuvedot tuntuvat sen jälkeen säälittäviltä rimpuloilta, joilla ei tee mieli ajaa enää ollenkaan, on se nelikko vaan niin omaa luokkaansa tilanteessa kun tilanteessa ja kelillä kun kelillä. Huonoja puolia en nelivedosta kyllä keksi.


      • säätäjä eli hanskamies
        akenmies kirjoitti:

        kun on ajanut nelivedolla, niin kaikki etuvedot tuntuvat sen jälkeen säälittäviltä rimpuloilta, joilla ei tee mieli ajaa enää ollenkaan, on se nelikko vaan niin omaa luokkaansa tilanteessa kun tilanteessa ja kelillä kun kelillä. Huonoja puolia en nelivedosta kyllä keksi.

        neliveto on ok jos liikut vaikeissa olosuhteissa (tai ralleissa). normaaliajossa nykyisillä ( uusilla ) isoilla autoilla ei ajaminen ole niinpaljon tukevampaa jotta kannattais maksaa tonneja enempää minun mielestäni. kulutus nousee jonkunverran, tosin jos lompakon tilanne on positiivinen niin mikäjottei. no jokainen tavallaan, muuten eiköhän syncro ollut vielä 90- luvulla ohjaustehostimeen liittyvä. . .empä muista tarkemmin


      • 99 tdi passat
        säätäjä eli hanskamies kirjoitti:

        neliveto on ok jos liikut vaikeissa olosuhteissa (tai ralleissa). normaaliajossa nykyisillä ( uusilla ) isoilla autoilla ei ajaminen ole niinpaljon tukevampaa jotta kannattais maksaa tonneja enempää minun mielestäni. kulutus nousee jonkunverran, tosin jos lompakon tilanne on positiivinen niin mikäjottei. no jokainen tavallaan, muuten eiköhän syncro ollut vielä 90- luvulla ohjaustehostimeen liittyvä. . .empä muista tarkemmin

        eli kysessä on jota olen katsellut 99vm 110heppanen tdi syncro passat,ajettu 250tkm


      • Klonkkari
        99 tdi passat kirjoitti:

        eli kysessä on jota olen katsellut 99vm 110heppanen tdi syncro passat,ajettu 250tkm

        97:sta tuonne 00:n syncro
        00:sta eteenpäin 4-motion
        97:sta 04:n moottori pitkittäin, torsen neliveto vrt. audi a4, 05:stä eteenpäin haldex.
        Eli tuo "myyntinimi" muuttui milleniumin aikaan:


      • saakka meinannut nelivetoa
        säätäjä eli hanskamies kirjoitti:

        neliveto on ok jos liikut vaikeissa olosuhteissa (tai ralleissa). normaaliajossa nykyisillä ( uusilla ) isoilla autoilla ei ajaminen ole niinpaljon tukevampaa jotta kannattais maksaa tonneja enempää minun mielestäni. kulutus nousee jonkunverran, tosin jos lompakon tilanne on positiivinen niin mikäjottei. no jokainen tavallaan, muuten eiköhän syncro ollut vielä 90- luvulla ohjaustehostimeen liittyvä. . .empä muista tarkemmin

        kyllä se syncro on ihan jo 80-luvulta saakka meinannut nelivetoa. Tosin erilaista kuin mitä esimerkiksi TorSen ja aivan erilaista kuin mitä Haldex.


      • Tulevapassatmies
        Klonkkari kirjoitti:

        97:sta tuonne 00:n syncro
        00:sta eteenpäin 4-motion
        97:sta 04:n moottori pitkittäin, torsen neliveto vrt. audi a4, 05:stä eteenpäin haldex.
        Eli tuo "myyntinimi" muuttui milleniumin aikaan:

        Juuri näin on Klonkkari.


    • ALLWAYS TORSE:

      ei ei ei ei. ihmiset ei tiedä torsesta mitään? ei yhtään sama kuin 4motion tai syncro? torse on oikea neli veto. 4motioni on haldex kytkimellä toimivaa (elektroninen) ja syncro on lamellilla toimiva? torse on putki nelikko eli parhaimmillaan 22/78 suhde ja normi ajossa 50/50.. löydätte faktaa kyllä kun etitte tai kysytte valmistajalta? kunnon torsea käytetty vain audi a4/a6/a8 ja vw passat? 4motion/syncro caravelle/transporter,golf,a3,bora,octavia jne? sekä vanhat audi quattrot on vielä parhaita kun saa iskettyä diffin lukot napista kiinni ni joka pyörä vetää saman =)

    • Tulevapassatmies
    • pasaati
      • paskatti1111

        Jos on rahhoo huoltaa tota w8 nii tottakai makia peli on! Mutta rahhoo tommonen auto vaatii!


    • korjaan vian itse

      meni synkrosta vasen etuvedon akselista nivel autolla ajettu pian 700 000,muutoin pelannut hyvin,onkohan tuo nivel tai kokoakseli kovinkin vaikea vaihtaa uuteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4653
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe