Bensa vento vm95 ei vain tahdo kylmällä lähteä käyntii. Saa startata ja startata että käynnistyy. Huollossa käytin, mutta eihä ne mitään osaa nykyään tehdä jos ei tietokonetta saa autoon kiinni. Tulpat vaihdettu, johdot katsottu.
5s sen jälkeen kun startannut, käynti tasaantuu eikä enää mitään oireita. Ja koneen pitää olla tosiaan kylmä että oireilee, n8-10h seissyt.
Ajattelin seuraavaksi lämpötila-anturia alkaa etsimään. Onko muita vinkkejä?
Venton ei käynnisty kylmänä
3
1718
Vastaukset 3
- oma ventoni
Kylmä käynnistyksellä, kovallakin pakkasella (käytä kaasu pohjassa starttaa)
Kosteana on kyllä paljon ongelmia niihin on auttanut käyttäminen päivttäin jos ei ajoa satu olemaan.. - vento94
Moi!
Itsellä oli sama vika vuoden 94 ventossa. Vaihdoin jäähdytysnesteen lämpötilaa mittaavan anturin ja nyt lähtee ensimmäisellä käyntiin kylmänä. Ennen anturin vaihtoa lämpömittari näytti myös liian vähän elikkäs näytti 70 astetta oikean noin 90 asteen sijaan. Tuon anturin vian voi myös testata irroittamalla anturin johdon ja kokeilemalla sen jälkeen käyntiin kylmänä. Jos vika on anturissa pitäisi anturin johdon irtioton jälkeen käynnistyä normaalisti. Anturi maksaa noin 20-30 eur ja vaihto onnistuu alle 5 minuutissa. Se anturi sijaitsi ainakin omassani 1.8 66kw moottorilla olevassa ventossa siinä moottorin etupuolella ylhäältä lähtevässä jäähdytysletkussa.- Vento95
Moro,
Mulla oli kans tässä tuota kylmäkäynnistysvaivaa. Vaihdoin tuon kyseisen lämpötila-anturin ja tulpat. Remontin jälkeen menikin muutama viikko ihan mukavasti, mutta nyt näyttää siltä, että vika on palannut. Tuntuu ihan kuin tuon pitkän (8-10h) seisomisen lisäksi ilman kosteudella olisi osuutta, mutta en tiedä. Lämpimänä ei tosiaan temppuile yhtään. Kylmänä käynnistettäessä, kun strattaa jonku kerran kaasu pohjassa ja sen jälkeen ilman kaasua, niin muutaman yrityksen jälkeen yleensä lähtee käyntiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 71547
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398