Maailman sää tänään

on siinä ero

17

986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mentira

      sulla duracellit takapuolessa vai käytkö akulla kun aina vaan jaksat ja jaksat..
      Et ainakaan ole vanhanmallinen vieterikäyttöinen, sillä silloin susta ois loppunu jo virta.

      Mutta ei se mitään, muista levätä edes jouluna!!

      • huvittaa

        ja oikein laittoi painavaa kommenttia. On se kumma ettei maailmansäätä saa verrata niin että Kanaria vastaan Thaimaa vaan sitä verrataan Suomen säähän? Eikö täältä lähetä juuri siksi pois kun täällä on surkeat kelit ja mennä sinne missä on kunnon kelit?
        Ja nythän tänne joutaakin kirjoitella kun on vielä 13 päivää aikaa ja pääsee taas sinne missä aurinko paistaa. Ja ei takuulla ola Kanaria. Minä en edes uskalla arvata mitkä sinulla on takapuolessa?


      • Mentira
        huvittaa kirjoitti:

        ja oikein laittoi painavaa kommenttia. On se kumma ettei maailmansäätä saa verrata niin että Kanaria vastaan Thaimaa vaan sitä verrataan Suomen säähän? Eikö täältä lähetä juuri siksi pois kun täällä on surkeat kelit ja mennä sinne missä on kunnon kelit?
        Ja nythän tänne joutaakin kirjoitella kun on vielä 13 päivää aikaa ja pääsee taas sinne missä aurinko paistaa. Ja ei takuulla ola Kanaria. Minä en edes uskalla arvata mitkä sinulla on takapuolessa?

        olenko minä kertaakaan tai koskaan kieltänyt sinua tai leikkikavereitasi vertailemasta Thaimaan ja Kanarian säitä? No en. Vertaile minun puolestani vaikka Rymättylän ja Pihtiputaan pienilmastoa keskenään.
        Sitä vaan ihmettelin, että kuinka sulla vielä virtaa riittää tämän kaamoksen keskelläkin. Katsos, ainakaan näin vanhana tammanrähjänä ei jaksa kirmata enää kuin silloin varsana.. Taidan olla siis vain kateellinen.

        Ja minulla on takapuolessa peräpukamapuikko. Merkkiä en sano, koska se olisi mainostamista!


    • jkljkl8iol86

      Joka ei ole ikinä ulkomailla käynyt ainoastaan on nähnyt koneita taivaalla ja siinä kaikki.Otahan nyt ne lääkkeet ja koita rentoutua.Ehkö sinullakin sitten joskus on varaa käydä edes TALLINNASSA muualle tuskin rahasi tulee ikinä riittämään mutta onhan sulla vilkas mielikuvitus taidat olla kuin se sammakko joka aikanaan niitä säitä ennusteli... kivat sulle

      • jolla on

        kinkkumittari kainalossa tai paremminkin perseessä.


      • outo ilmiö
        jolla on kirjoitti:

        kinkkumittari kainalossa tai paremminkin perseessä.

        lämmintä ja sitä lämpöä ei Kanarilla ole edes kesällä. Thaimaassa se on lasten leikkiä ja menee ylikin. Sammakoita myös voi syödä mutta sitähän sinä mammanpoika et voi tietää kun ainoa ruoka mitä sinä syöt on lihapullat ja hernekeitto.


      • minulla ei

        suuri ongelma mutta ei minulla. Sinun pitää tyytyä vain Kanariaan ja täytyy sanoa että jotenkin ymmärrän sinun katkeruuttasi vaikka sääliä en tunne. Mutta eihän sitä tiedä vaikka ehkä jo 5 vuoden päästä voisi päästä oikeaan lomapaikkaan, tiedä häntä ja vähän epäilen?


      • rtyrpouy+¨tyty
        minulla ei kirjoitti:

        suuri ongelma mutta ei minulla. Sinun pitää tyytyä vain Kanariaan ja täytyy sanoa että jotenkin ymmärrän sinun katkeruuttasi vaikka sääliä en tunne. Mutta eihän sitä tiedä vaikka ehkä jo 5 vuoden päästä voisi päästä oikeaan lomapaikkaan, tiedä häntä ja vähän epäilen?

        Poika raasua,että sä jaksat...


      • ei kai
        rtyrpouy+¨tyty kirjoitti:

        Poika raasua,että sä jaksat...

        poika?


      • Sotavento
        outo ilmiö kirjoitti:

        lämmintä ja sitä lämpöä ei Kanarilla ole edes kesällä. Thaimaassa se on lasten leikkiä ja menee ylikin. Sammakoita myös voi syödä mutta sitähän sinä mammanpoika et voi tietää kun ainoa ruoka mitä sinä syöt on lihapullat ja hernekeitto.

        Niitähän jotkut päästelee suustaan ja jotkut nettipalstoille ihan vaan näppiksen kautta.

        Tunnustan, että Thaimaassa ei ole tullut käytyä, vaikka paljon on matkailtu pitkin maailmaa työmatkoina ja muutenkin. Mutta sammakoista - ihan noin ruokamielessä. Helsingissä on siinä Punavuoren kupeessa viehättävä libanonilainen Farouge -niminen ravintola, jossa on useasti poikettu ja siellä sain ensikosketukseni sammakonreisiin. Ihan miellyttävä kokemus.

        Mukavia ruokaelämyksiä sinulle, sammakoilla tai ilman, missä tahansa matkaatkin.


      • Aguila

      • Coño!
        minulla ei kirjoitti:

        suuri ongelma mutta ei minulla. Sinun pitää tyytyä vain Kanariaan ja täytyy sanoa että jotenkin ymmärrän sinun katkeruuttasi vaikka sääliä en tunne. Mutta eihän sitä tiedä vaikka ehkä jo 5 vuoden päästä voisi päästä oikeaan lomapaikkaan, tiedä häntä ja vähän epäilen?

        onhan tyypillä jutut ! Ei taida ihan kaikki olla kotona tallella siellä pääkopassa, kun noin ahdistaa?

        Olen asunut vuosia Aasiassa ja sittenkin menen aina Kanarialle. En pidä Aasian kosteasta tukahduttavasta säästä.
        Ja ihmisetkin ovat Kanarialla fiksumpia. Et kait usko että thaimaalaisten ystävällisyys meitä kohtaan johtuu siitä että suomalaiset ovat niin avoimia, herttaisia ja kielitaitoisia.
        Työkseen hymyilevät ja rahasta tietenkin.

        Olen mielummin tekemisissä ihmisten kanssa, joiden kieltä ymmärrän ja jotka ovat edes jonkinverran lukeneita.

        Thaimaan kävijöitä miellyyttää tuntea itsensä rikkaaksi, (sitä olematta) kun palkattuja hymyileviä palvelojoita pyörii nurkissa.

        Ja kuinkahan sujuvasti keskustelet ja vaihdat mielipiteitä heidän kanssaan ja millähän kielellä?. Muista, ettei englanti ole heidän äidinkielensä (mikäli sitä edes satut puhumaan)!!


      • älä höpötä
        Coño! kirjoitti:

        onhan tyypillä jutut ! Ei taida ihan kaikki olla kotona tallella siellä pääkopassa, kun noin ahdistaa?

        Olen asunut vuosia Aasiassa ja sittenkin menen aina Kanarialle. En pidä Aasian kosteasta tukahduttavasta säästä.
        Ja ihmisetkin ovat Kanarialla fiksumpia. Et kait usko että thaimaalaisten ystävällisyys meitä kohtaan johtuu siitä että suomalaiset ovat niin avoimia, herttaisia ja kielitaitoisia.
        Työkseen hymyilevät ja rahasta tietenkin.

        Olen mielummin tekemisissä ihmisten kanssa, joiden kieltä ymmärrän ja jotka ovat edes jonkinverran lukeneita.

        Thaimaan kävijöitä miellyyttää tuntea itsensä rikkaaksi, (sitä olematta) kun palkattuja hymyileviä palvelojoita pyörii nurkissa.

        Ja kuinkahan sujuvasti keskustelet ja vaihdat mielipiteitä heidän kanssaan ja millähän kielellä?. Muista, ettei englanti ole heidän äidinkielensä (mikäli sitä edes satut puhumaan)!!

        ystävällisiä Kanarialla muutenkin vaikka ei mitään osta ja ei ole turisti? Puhu vaan omasta puolesta ja se on muuten aasialaisillä aivan luonnollsita mutta ei espanjalaisilla. Eli juuri toisinpäin mitä te siellä yrtätte selittää. Tuo kiei homma on vähän vaikeampi mutta harva se espanjaa osaa siellä Kanarialla sen enmpää kuin englantia Thaimaassa. Hyvä yritys mutta ei mennyt nyt läpi sinun potaska.
        18. kertaa Thaimaassa ja hyvin on juttuun tultu.


      • Mentira
        Coño! kirjoitti:

        onhan tyypillä jutut ! Ei taida ihan kaikki olla kotona tallella siellä pääkopassa, kun noin ahdistaa?

        Olen asunut vuosia Aasiassa ja sittenkin menen aina Kanarialle. En pidä Aasian kosteasta tukahduttavasta säästä.
        Ja ihmisetkin ovat Kanarialla fiksumpia. Et kait usko että thaimaalaisten ystävällisyys meitä kohtaan johtuu siitä että suomalaiset ovat niin avoimia, herttaisia ja kielitaitoisia.
        Työkseen hymyilevät ja rahasta tietenkin.

        Olen mielummin tekemisissä ihmisten kanssa, joiden kieltä ymmärrän ja jotka ovat edes jonkinverran lukeneita.

        Thaimaan kävijöitä miellyyttää tuntea itsensä rikkaaksi, (sitä olematta) kun palkattuja hymyileviä palvelojoita pyörii nurkissa.

        Ja kuinkahan sujuvasti keskustelet ja vaihdat mielipiteitä heidän kanssaan ja millähän kielellä?. Muista, ettei englanti ole heidän äidinkielensä (mikäli sitä edes satut puhumaan)!!

        en osaa muuta kuin tilata ruokani & oluseni, ja okei, muutamat haistattelut kyllä irtoaa..
        Mutta ainakin minulle ovat kanarialaiset olleet aina erittäin ystävällisiä ja mukavia. Jokunen ystävyyssuhdekin on tullut luotua.. valitettavasti vain ystävyys ;))

        P.S. sun nickis on aika kiva ;))

        Hyvvee Jouluva!


      • Sotavento
        Mentira kirjoitti:

        en osaa muuta kuin tilata ruokani & oluseni, ja okei, muutamat haistattelut kyllä irtoaa..
        Mutta ainakin minulle ovat kanarialaiset olleet aina erittäin ystävällisiä ja mukavia. Jokunen ystävyyssuhdekin on tullut luotua.. valitettavasti vain ystävyys ;))

        P.S. sun nickis on aika kiva ;))

        Hyvvee Jouluva!

        Miinuspisteitä antaisin ainoastaam supermarkettien joillekin kassaneideille, mutta ymmärrän sen kiireen. Aina ei hymy heltiä.

        Hotelleissa, ravintoloissa kaupoissa on varsin lämmin ja ystävällinen palvelu. En keksi mitään moittimista. Sotiksen taidot suunnilleen samalla tasolla puheentuotannon osalta. Joitakin sanoja on tarttunut takkiin ja joskus tiukassa käänteessä yksittäinen sanakin riittää.
        Mutta totta on, että jos edes yrittää vääntää epsanjaa, sitä arvostetaan.

        Ja nyt karjalanpaisti uuniin...
        Terkuin Sotis


    • don luis

      kyllä joskus tulee niitäkin juttuja joita ymmärrät,ehkei tällä palstalla mutta...rantalomaa vietetään siten että mennään lomalla rannalle.nytkin gran canarialla yli 20 astetta.suomessa siinä kelissä rannat täynnä jos vain päivä paistaa.fiksu muuten ymmärtää kumpi on parempi lämmin vai leuto.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe