-07 hydrauliset venttiilinnostimet?

Tieto tarpeen

Onko 1,3/-07 mallissa hydrauliset venttiilinnostimet?

8

1794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • afsdfasdfsad

Ei.

• eikä pneumaattiset

on vain hydrauliset välyksen tasaimet.

• niitäkään

Toyotalla ei ole hydraulisia välyksen tasaimia.

• on ollut jo kauan
        niitäkään kirjoitti:

Toyotalla ei ole hydraulisia välyksen tasaimia.

Jo -89 626 autossa oli sekä hydrauliset välyksen tasaimet että kytkimen säätö. Niihin ei tarvinut koskea yli 10:een vuoteen minkä auto minulla oli.

• sovellus.
        on ollut jo kauan kirjoitti:

Jo -89 626 autossa oli sekä hydrauliset välyksen tasaimet että kytkimen säätö. Niihin ei tarvinut koskea yli 10:een vuoteen minkä auto minulla oli.

Hydrauliset venttiilin nostimet/painimet/välyksen tasaimet ovat olleet käytössä jo 30-luvulta lähtien. 60-luvun jenkkiautoissa ne olivat jo lähes itsestäänselvyys ja Euroopassa esim. Volkswagenilla vm.-86 lähtien kaikissa malleissa.
        Toyota käyttää edelleen joissakin moottoreissaan kuppipainimia ilman säätölevyjä. Se tarkoittaa koko paininkupin vaihtamista eri paksuiseen jos säätötarvetta ilmenee. Rakenne on tietysti yksinkertainen ja halpa valmistaa, mutta kallis säätää. Hydraulisia tasaimia sillä ei liene missään mallissa.

• Corolla käy rumasti
        sovellus. kirjoitti:

Hydrauliset venttiilin nostimet/painimet/välyksen tasaimet ovat olleet käytössä jo 30-luvulta lähtien. 60-luvun jenkkiautoissa ne olivat jo lähes itsestäänselvyys ja Euroopassa esim. Volkswagenilla vm.-86 lähtien kaikissa malleissa.
        Toyota käyttää edelleen joissakin moottoreissaan kuppipainimia ilman säätölevyjä. Se tarkoittaa koko paininkupin vaihtamista eri paksuiseen jos säätötarvetta ilmenee. Rakenne on tietysti yksinkertainen ja halpa valmistaa, mutta kallis säätää. Hydraulisia tasaimia sillä ei liene missään mallissa.

Olisi mielenkiintoista saada TM testaamaan miten venttiilinvälysten säätäminen onnistuu Toyotan laadukkaiksi mainostamissa merkkikorjaamoissa. Kun katsoo tehtaan ohjeet toyotan venttiilinvälysten säätämiseksi hommaan tarvitaan jopa mikrometriruuvia. Mahtaako toyotan korjaamoissa edes olla olemassa mikrometriruuvia? Oman kokemukseni mukaan autokorjaamoalalla on suuria vaikeuksia päästä edes millin tarkkuuteen. On varsin tavallista myös tojotan huoltamoissa että korjauksen jäljiltä osia jää kiinnittämättä ja kiinnikkeitä jää puuttumaan.

http://www.etimago.com/yaris/repairmanual/Engine Mechanical.pdf

• sellainen juttu
        Corolla käy rumasti kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista saada TM testaamaan miten venttiilinvälysten säätäminen onnistuu Toyotan laadukkaiksi mainostamissa merkkikorjaamoissa. Kun katsoo tehtaan ohjeet toyotan venttiilinvälysten säätämiseksi hommaan tarvitaan jopa mikrometriruuvia. Mahtaako toyotan korjaamoissa edes olla olemassa mikrometriruuvia? Oman kokemukseni mukaan autokorjaamoalalla on suuria vaikeuksia päästä edes millin tarkkuuteen. On varsin tavallista myös tojotan huoltamoissa että korjauksen jäljiltä osia jää kiinnittämättä ja kiinnikkeitä jää puuttumaan.

http://www.etimago.com/yaris/repairmanual/Engine Mechanical.pdf

että toyotissa ei tarvitse venttiilejä säätää ellei tule jotain moottorivauriota, itsellä ajttu 2c vm 93 kone 630 tkm ei tarvinnut säätää, sekä 4af 88 380 tkm ei tarvinnut säätää, veljellä 4af koneellisia 2 kpl vm 90 ajoi n. 400 tk ja 98 ave nyt yli 300 tkm ei säätöjä tehty kumpaankaan.

• Corolla käy rumasti
        sellainen juttu kirjoitti:

että toyotissa ei tarvitse venttiilejä säätää ellei tule jotain moottorivauriota, itsellä ajttu 2c vm 93 kone 630 tkm ei tarvinnut säätää, sekä 4af 88 380 tkm ei tarvinnut säätää, veljellä 4af koneellisia 2 kpl vm 90 ajoi n. 400 tk ja 98 ave nyt yli 300 tkm ei säätöjä tehty kumpaankaan.

Mittasitko että tojotissasi välykset ovat ohjearvoissaan satojen tuhansien ajan?

Omissa autoissani välykset eivät ole pysyneet ohjearvoissaan satojen tuhansien ajan. Säätööön on ollut tarvetta noin 30-80 tu. välein. Jos välykset ovat liian isot moottorista ei irtoa kaikkea sitä tehoa jonka moottori säädöissään olevana voisi tuottaa. On ihmisiä joille moottorin kunnolla ei ole mitään merkitstä ja sitten on myös heitä jotka haluavat moottorin olevan säädöissään. Itselle tuli ensimmäinen 100 tkm täyteen ja olisi aika mitata välykset. Moottorin käyntiäänestä päätellen säätö olisi tarpeellinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3472
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2883
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe