Erilainen Jeesus

Ihmeiden oppikurssin ja Renardin kirjan mukaan Raamatun evankeliumeihin on tullut useita opetuslasten väärinkäsityksiä. Olen IOK:sta ja Acimlaisen kanssa käydyssä keskustelussa saanut selville, että IOK:n mukaan:

- Jeesus ei kehoittanut ostamaan miekkaa (Luuk. 22:36)

- Jeesus ei myöskään kaatanut markkinamiesten ja rahanvaihtajien pöytiä (Matt. 21:12)

- Jeesus ei myöskään kärsinyt, epäillyt ja huutanut ristillä "Jumalani, jumalani, miksi minut hylkäsit" (Mark. 15:34 ja Matt. 27:46)

IOK:n Jeesus on siis varsin erilainen kuin Raamatun Jeesus. Mitä muita eroavaisuuksia näistä kahdesta hyvin erityyppisestä Jeesuksesta löytyy?

2

1042

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • acimlai nen

Raamatun Jeesus piti omaa ruumistaan tärkeänä ja halusi jakaa sen opetuslastensa kanssa. IOK:ssa Jeesus kyseenalaistaa tämän:

"Yet would I offer you my BODY, you whom I love, KNOWING its littleness?"

http://courseinmiracles.com/urtext/chapter_19/section_6.htm

IOK:ssa Jeesus sen sijaan kertoo haluavansa jakaa Mielensä meidän kanssamme.

"I do want to share my mind with you because we are of one Mind, and that Mind is ours. See only this Mind everywhere, because only this is everywhere and in everything. It is everything because it encompasses all things within itself. Blessed are you who perceive only this, because you perceive only what is true."

http://acim.home.att.net/text-07-05.html

• acimlai nen

Renardin kirjan mukaan Jeesus oli naimisissa Maria Magdaleenan kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1339
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      65
      1115
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1108
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      169
      1061
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1019
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      973
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      886
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      125
      830
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      758
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      745
    Aihe