Huomenta kaikille!

Sipuliina

Tänään ei lehdessä ollut oikeastaan mitään. Puhuivat lumen vähyydestä, mutta ei siitä tarvitse lehdissä kirjoitella, näkee sen muutenkin. Nyt on kylläkin yöllä taas vähän lunta tullut lisää, mutta vain vähän. Menneisiin aikoihin kuuluu hanget korkeat nietokset. Pohjoisessa on tietysti erilaista, siellä on oikea talvi.

Ja taas varoitettiin liikenteen vaaroista. Tänään on kuulemma menoliikenne suurimmillaan. Ollaan varovaisia.

Tänään päivällä tulee telkkarista upea vanha elokuva vuodelta 1946, Ihmeellinen on elämä. Se esitetään lähes joka joulu ja se pitää aina katsoa.

Enää yksi yö jouluun. Mitä sen jälkeen odotellaan? Kevättä?

Hei taas ja mukavaa päivän jatkoa.

15

609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a-woman1ek

Hyvää huomenta Sipuliina ja kaikki muut! Tänne on yöllä satanut lisää lunta. Koko eilisen päivän pyrytti ennestäänkin valkoiseen maahan. Mittari näyttää -2,5 astetta. On ihan jouluinen sää :).
      Esikoinen lähti kahdeksaksi kouluun. Hän käy syömässä siellä joulupuuron ja pääsee kymmeneltä jo pois. Ensiluokkalainen kun on, jännitti kouluunmenoa, koska on erilainen päivä...
      Pikkutyttöjen aamupesu ja -pukeutuminen sujui vaikeuksitta. Kunhan valkenee, menemme ulos leikkimään lumileikkejä. Hauskaa aatonaattoa teillekin!

• aks-

on vielä koulua aatonaattona?

• a-woman1ek
        aks- kirjoitti:

on vielä koulua aatonaattona?

Ainakin täällä Siilinjärvellä ja Kuopiossa.

• mikhaildenisov

lähen helmikuussa Thaimaahan niin odotus tulee helpommaks!

• sinne thaikkuun

vetää?olen sitä itsekseni ihmetellyt ja joskus isommallakin joukolla hämmästelleet.-70-luvulta on sen verran kokemusta tuosta kaukomatkailusta ja Pankakoskesta,että enää ei ole tarvis hakea mitään fantasioita.Olihan se hienoa hotellihuoneessa nähdä kuinka pingispallo lentää sieltä nuoren tytön haarojen välistä ja muuta mukamas hauskaa.Olen edelleen sitä mieltä,että suurin osa miespuolisista turisteista hakee sitä yhtä ja vain sitä.Kun ei nämä suomalaisnaiset niissä tuulipuvuissaan ole niitä kaikkein hehkeimpiä.

• kuulema
        sinne thaikkuun kirjoitti:

vetää?olen sitä itsekseni ihmetellyt ja joskus isommallakin joukolla hämmästelleet.-70-luvulta on sen verran kokemusta tuosta kaukomatkailusta ja Pankakoskesta,että enää ei ole tarvis hakea mitään fantasioita.Olihan se hienoa hotellihuoneessa nähdä kuinka pingispallo lentää sieltä nuoren tytön haarojen välistä ja muuta mukamas hauskaa.Olen edelleen sitä mieltä,että suurin osa miespuolisista turisteista hakee sitä yhtä ja vain sitä.Kun ei nämä suomalaisnaiset niissä tuulipuvuissaan ole niitä kaikkein hehkeimpiä.

saa,muistorikkaita kokemuksia ja tuliaisia.

• Vain yksi syy
        kuulema kirjoitti:

Ette ole itse käyneet siellä!
        Olen ollut muutaman kerran ja ihastunut paikkaan, kauniit siistit hotellit, ja valinnan varaa.
        Ruoka hyvää ja halpaa, palvelu erinomaista kauniissa ympäristössä.
        Viimeksi olin 6v pojan kanssa, ja palvelu pelasi entistä paremmin.
        Kirkkaat puhtaat vedet ja uimarannat siistejä.
        Toisten puheisiin ei välttämättä ole uskominen

• ok-ok
        sinne thaikkuun kirjoitti:

on ihana maa. Muuttasin sinne muutamaksi vuodeksi, jos ei olisi niin kuumaa. En kestä jatkuvaa kuumutta, mutta siellä on ystävälliset ihmiset ja hyvää ruokaa. Muutenkin mielenkiintoinen kulttuuri.
        Onhan tietysti monet miehet tuoneet tuliaisen sieltä- vaimon.

• ovat
        ok-ok kirjoitti:

on ihana maa. Muuttasin sinne muutamaksi vuodeksi, jos ei olisi niin kuumaa. En kestä jatkuvaa kuumutta, mutta siellä on ystävälliset ihmiset ja hyvää ruokaa. Muutenkin mielenkiintoinen kulttuuri.
        Onhan tietysti monet miehet tuoneet tuliaisen sieltä- vaimon.

tuoneet pysyvämmänkin kumppanin kuin vaimo.

• "Reetta"
        kuulema kirjoitti:

"Oi,joutuos kirkkahin jouluyö,
        oi,syntyös sydämihin,
        oi,syntyös syömehen jokaiseen,
        joka tutkivi: mistä? mihin?

Oi,syntyös rauha mun rintaani
        kuin syntyi seimehen lapsi,
        sinä rauhani nuori ja naurusuu,
        sinä kukkani kultahapsi."

• 1943

lienee Päijät-Hämeessä, jonne aamuyöllä ajelin Pirkanmaalta. Rapa roiskui ja ennen Lahtea oli vähän aikaa sellainen lumipyry, että piti sumuvalot panna päälle.Lähdemme kohta ajelemaan varsinaiseen Suomeen ja minä sieltä illansuussa Uudellemaalle kyläilemään. Ottakaa rennosti.

• Piti taas tulla vähän jalkojaan lepuuttamaan.
      Kummaa touhotusta täytyy olla parin päivän takia olla!
      Ihan vähän on lunta maassa, parempi sekin kuin ei mitään...
      Eteläisellä taivaanrannalla kajastelee jotain kirkasta, ei sentään aurinkoa näy.

Ihmettelin ketjua lukiessani "Vompatin" ekaluokkalaisen kouluun menoa - "meidän" ekaluokkalainen haki joulupussinsa jo lauantaiaamuna, kuusijuhla oli keskiviikkona.

Ajelkaa varovasti, jos lähdette liikenteeseen
      ja kaikille oikein mukavaa joulun aikaa!

• 'Vompatti'

Paitsi esikoinen, myös kuopiolaisella yläasteella opettava esikoisen isi lähti kouluunsa aamulla.
        Rattoisaa mutta silti rauhallista joulua, Tellastiina!

• 'Vompatti' kirjoitti:

Paitsi esikoinen, myös kuopiolaisella yläasteella opettava esikoisen isi lähti kouluunsa aamulla.
        Rattoisaa mutta silti rauhallista joulua, Tellastiina!

Mukavaa ja leppoisaa joulua myöskin sinulle!

• mikhaildenisov

sullekki,tänään se pukki tulee sitte "pukkimaan"!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1618
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      67
      1591
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      164
      1370
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      66
      1237
    5. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      279
      1195
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      106
      1191
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      60
      1059
    8. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      61
      1056
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      91
      982
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      57
      960
    Aihe