Isäni sai äidiltään perintönä taulun jonka on maalannut P.Heickell. sattuisiko jollain oleen tietoa maalaajasta? Onko tunnettu? Onko tehnyt arvokkaita töitä?
P.Heickell
Tiina
67415
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Mahdatko ymmärtääEttä olet samassa korissa kaikkein rakkaimpien kanssa. Öitä.
- Tunnetko piston sydämessäsiTunnetko piston sydämessäsi?
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
Vastaukset 6
Vanhimmat
Hei!
Mieheni on myöskin perinyt mummoltaan taulun, jonka on maalannut P.Heickell niminen taiteilija. Joko sinulla on tietoa tästä taiteilijasta? Tai tietääkö joku muu kyseisestä taitelijasta?
Valitettavasti en ole löytänyt tai saanut mitään infoa kyseisestä taiteilijasta. Muita Heickeleitä kyllä löytyy netistä.
Hei,
Paul Heickell oli taidemaalari Arthur Heickellin poika. Paul Heickell syntyi 1800-luvun lopulla ja kuoli nuorena, 1950-luvulla. Hän oli harrastelijamaalari ja työskenteli armeijan topografiaosastolla.
Paul heickellin parhaimmat työt voivat olla hyvinkin taidokkaita ja valoisia maisemia, mutta merkittävämpää rahallista arvoa niillä ei ole. Hän leikitteli kaltevuuksilla ja varjoilla ja kuvasi usein maisemamaalauksissaan latoja tai muita rakennuksia. Isänsä tavoin pojat Paul ja Torsten olivat tuottelijaita maalareita ja tauluja on liikkeellä suhteellisen paljon. Huutokauppahinnat vaihtelevat työn koosta ja tasosta riippuen n. 80-300 euron tietämillä.
Itse keräilen Heickellin taidetta ja voisin olla teidänkin töistä kiinnostunut. Perintötaulusta ei taida kuitenkaan tässä tapauksessa luopua, sillä ikävä kyllä, rahallista arvoa näillä hienoilla töillä ei juurikaan ole. Voin arvioida taulunne tarkemminkin mikäli lähetätte kuvan osoitteeseen [email protected]
Kemigrafeina on vuosikymmenien kuluessa ollut hienoja henkilöllisyyksiä ja eräs heistä oli Paul Arthur Heickell (1893-1955). Hän tuli ensin Lilius & Hertzbergille 1911. mutta siirtyi ennen 1. maailmansotaa Pietariin Nevski Prospektin erääseen hienostoravintolaan kyyppariksi. Helsinkiin palattuaan kävi valokuvausopin Daniel Nyblinillä 1915-16 ja täydennysopin L & H:llä 1917-19 ja toimi Kuvateollisuus Oy:n kemigrafivalokuvaajana, esimiehenä ja asiakkaille esittelijänä 1920-39 ja viimeksi johti pv. pääesikunnan topografista karttaosastoa 1940-55. 1920-luvulla hän esiintyi "elävienkuvien " teatterin jousiorkesterissa. Hänen käsialaansa olivat eräät maalaukset taidekaupoissa ja hänen asiantuntemusta oli myös kuuluminen klubin rintamerkin palkintolautakuntaan.
"Jaa-a pojat, olis' vain yksi tunti päivässä töitä ja sekin olisi päivällistunti!" - lausahti 1938 Paul Heickell sympaattinen työtoveri ja hienovarainen johtaja, jonka valoisassa muistossa säilytämme!
Sain sukulaisen "kuolinpesästä", yhden Paul Heickellin taulun. Taakse on merkattu vuosiluku: 1949. Sulkeisiin on merkattu: (Maisema Vihdistä?). Taulun mitat näillä kehyksillä 50cm x 38cm. Kehysten leveys 7cm. Olisitko mahdollisesti kiinnostunut tästä taulusta? ([email protected])
onko muita kuin paul ja artur