Mitä jos hamsteri puree?

yks vaan

Oomme hankkimassa syyrialaista urosta. Milloin ne puree, sattuuko se, onko se vaarrallista. Hankinmme sen joka tapauksessa,mutta haluan tietää milloin pitää varoa ja mitä:)

48

14843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rolig

      Meillä on ollut hamsteri kohta kaksi ihanaa vuotta. Omat lapseni hoitavat sitä esimerkillisen hyvin: puhdas häkki, ruokaa ja vettä riittävästi. Vesisäiliö on puhdistettava päivittäin, vessa joka toinen päivä.

      Hamsteri on tosi siisti eläin, ja kun sen antaa elää omaa rytmiään, ei herättee sitä, kun kaverit haluavat nahdä sen, niin se ei pure. Jos sinusta tulee sen päähoitaja, niin huolehdi siitä hellästi, älä tee äkkiliikkeitä ja anna sen totutella sinuun rauhassa, ensin lyhyitä aikoja yhdellä kertaa.

      Hamsteri ei erota korkeuseroja, joten älä päästä sitä mihinkää reunalle, josta se voi pudota. Anna sen elää omaa rytmiään, tulla syliin illalla, kun se on pesu- ja muiden omien juttujen jälkeen valmis siihen. Toimi sen kanssa rauhallisin ottein. Se ei pure, kun se tuntee olonsa turvalliseksi.

      Onnellisten hamsterin kasvattajien äiti

      Ps olisi kiva kuulla, miten sen kanssa pärjäät.

      • yks vaan

        kiitos ohjeista


      • Eläinrakastaja

        Minua on purrut hamsteri ei ainakaan mitään oireita ole minulla ollut joten veikkaan että se ei ole vaarallista mitta se sattuu todella paljon


      • Anonyymi

        Minulla on hamstereita nytten kaksi ja uskon että purema ei ole vaarallinen minua itseäni on purrut monta hamsteria. Hamsterin purema ei ole vaarallinen :33


    • "Milloin ne puree,"
      - Kun se tuntee olonsa turvattomaksi ja katsoo parhaaksi puolustautua. Hamsteri voi purra myös "ilman syytä", jos sillä on kovia kipuja.

      "sattuuko se,"
      - Syyrialaisen pureminen sattuu kyllä, ja voi tuntua vielä seuraavanakin päivänä. Pureman syvyys (purenta voima) ja paikka vaikuttavat siihen, miten paljon siitä vuotaa verta ja kuinka paljon siihen sattuu.

      "onko se vaarrallista."
      - Ei, jos jäykkäkouristusrokotus on voimassa. Muussa tapauksessa kannattaa lähteä heti päivystykseen puhdistuttamaan purema ja ottamaan rokote.

      "haluan tietää milloin pitää varoa"
      - Kannattaa varoa silloin, kun hamsteri on säikkynä. Jos hamsteri näyttää hampaitaan ja heittäytyy selälleen, kannattaa ehdottomasti olla koskematta siihen. Se on merkki siitä, että se on valmis tappeluun.

      Haluan vielä muistuttaa, että hyvin hoidettu, tyytyväinen ja terve syyrialainen hamsteri ei todennäköisesti pure koskaan ellei sitä esimerkiksi säikäytä. Minulla on ollut tähän mennessä 7 syyrialaista hamsteria ja vain yksi niistä on minua kerran purrut.

      • Newhamster

        Juu, tosiaan, pureminen ei ole vaarallista, mutta toki kannattaa varovainen olla, sattuu, ja ei työnnä sormeaan hamsterin häkkiin esim. kalterin raosta silloin kun se on syömässä tai muuta. Ja juu, vesi pitää vaihtaa 1-2 päivän välein, puhdas vesijohtovesi ei pilaannu suljetussa juomapullossa 2-3 päivässä, joten jos lähtee viikonlopuksi jonnekkin, voi hamsterin jättää kotiin kunhan vain vaihtaa vedet ennen lähtöä ja laittaa reilusti ruokaa, huolehtii muut asiat kuntoon.


      • sera99

        mun hamsu on jo muutaman kerran näykkässy aika pahasti mutta muuten se on kesy ja kiltti


      • Anonyymi

        Mitä tehdä jos ei uskalla otta hamsteria käteen koska luulen että se tippuu?


    • jantta68

      ...JOS kätesi tuoksuvat ruoalle tai pelkäät hamsteria. Meillä tytär toi hamsterinsa minun hoiviin, kun pelkäsi käsittelyä. Niinpä hamsu yritti käydä tytön käteen joka kerta, kun vaan pisti kätensä häkkiin. Minun ja meidän muiden lasten kanssa syrkillä ei mitään ongelmia.

    • nuppuli1

      Joo moi! :)

      Mulla oli pari vuotta sitten hamsteri ja tiedän että ne puree , mutta kun ne puree, se ei satu yhtään! ehkä se sattuu vähän , se on ihanku joku itikan pisto : ))

      • Anonyymi

        Mä ja mun sisko ehkä saadaan hamsteri ja mua pelottaa ihan hirveesti jos se puree PS. Sattuuko paljon tuleeko haavasta kuinka syvä onko se vaarallista.


    • jjaakko

      Mita teen kun hamsteri puree meillä oli tossa viime vuonna kaks gerbiiliä ja yks niistä sitten puras ja lujaa jäi roikkumaan sormeen ja sattu ihan sikana.Nyt olen hankkimassa venäjänkääpiöhamsteria pureeko ne pahasti ja aistiiko hamsteri että sitä pelätään. Nimittäin on jäänyt pieni kammo noista jyrsiöistä mutta en vaan pääse niistä eroon ne on niin ihania

      • Sedä

        Kannattaa ostaa hamsteri viralliselta kasvattajalta niin saat todennäköisimmin kesyn eläimen joka ei pure.


      • White Snow

        Mull oli uros kääpiöhamsu.Se teki ihan samanlailla,et sill oli kait se reviiri niin tärkee.Se oli eläinkaupasta,ja olin sillon pieni ja se oli eka hamsuni.Mutta sen jälkeen ostin tyttö kääpiön,ja se oli ihan älyttömän kiltti,se nuoli mun sormia aina. Molemmat oli yhtä rakkaita,mutta uroksen kanssa tein niin että jos se esim.juoksi juoksupyörässä,niin nostin sen pyörän kanssa.Kädessä tämä ei purrut. Mutten tietenkään häirinnyt sitä,eli käsittelin sitä harvemmin kuin esim. tätä tyttö kääpiötä.Tietenkään en voi taata ettei tyttökin voi purra,mutta mulla se tyttö oli kiltimpi. Nyt on tyttö kultahamsu,ja se näykkii sillon tällön. Mut onhan rotu eri,ja se riippuu TÄYSIN yksilöstä, ja HOIDOSTA. Jos antaa nukkua rauhassa,syödä rauhassa ym. niin sekään ei aina auta. :/ Mutta kääpiöllä se sattuu huomattavasti vähemmän kuin kultahamsuilla/ gerbuilla.


      • Juuditsofia

        Venäjänkääpiö hamsteri kyllä puree mutta ei se satu


      • Anonyymi

        Kannattaa miettiä hamsterit kyllä puree mutta ei lujaa meillä on 6gerbiiliä ja 3 hamsteria ja ne gerbut on vaan kerran purassut mua ja se oli näiden ihanien gerbiileiden jälkeläisiä, niin mutta hannattaa harkita ottaa hamsteria, koska jos sinun gerbiilisi ovat kuolleet 2 vuotiaita se tarkoittaa sitä että he ovat olleet kivuissaan taikka huonosti hoidettuja. Tiedäthän nämä asiat että hamsterit tarvitsevat paljon hoitoa ja opetustasi niin sinun pitää vaihtaa vesi joka päivä ruokaa vain kolme kertaa viikossa ma ke pe ja miksi koska hamsteri piilottaa poskopusseihinsa ruokaa ja vie ne sitten purujen sekaan niin huomaat siivotesssasi terran. Hedelmiä ei saa antaa kuin ihan puolikas mustikka koska hedelmissä on paljon sokeria. Kasviksia saa antaa 2 kertaa viikossa ja virikkeet mitä pitää olla juoksupyörä, ruokakippo, mökkejä, juoma pullo, heinää ja purua näin hamsterii pysyy terveenä ja iloisena , mutta gerbiili olisi tarvinnut paljon enemmän hoitoa päivittäin juoksutusta, puuroa, ruokaa, vettä, iso terra, ja paljon muutakin! :)


    • syrkky 12

      mulla on kans syyrialainen, ostin sen tänään, se on hirmu vikkelä, ei oo vielä purrut, ja toivottavasti ei pure, hieman pelottaa ;)

      • miku12

        Mulla on hamsteri ja se puri niin silloin kannattaa olla paikallan ja kun se päästää irti laittaa se varovasti häkkiin. Ja ihan rauhassa lääkäriin


      • Anonyymi

        Älä härnää sitä tai heti yritä ottaa sitä kätee oon nyt 10 ja ku lähetit tän nii olin 2vuotias<:


    • Faktoja pöytään hei

      Mitään mistään hamsterin pikku puremasta lääkäriin,perus puhdistus ja vaikka pikku laastari siihen kohdalle mistä puri ettei pöpöjä mene siinne.

    • hampuliiina

      meijän talvikko puri muo aika kovaa kun yleensä olen rapsutellut sillon tällön ,eli häkkiin käsi ja tui tui niin nyt sit yhtäkkiä puri ni pirusti ja pelästyin ja hamsuhan suit lensi pitkin puruja :D raukka,nyt on näyttäny katuvaiselta. puolustaahan ne reviiriä,mitäs menin sorkkimaan :D

    • hamss

      Venäjänkääpiöhamsterin purema ei tunnu missään. Annan sen joskus tahallaan purra kun tuntuu niin hyvältä(piste)

    • satukarjalainensk80

      ne ei pidä äkkinäisestä käden liikkeistä ei saa puristaa kädessä,itse hoksasin kun oli hanska kädessä ja yritin ottaa syrkkiäni pois pienestä häkistä että laitan sen takaisin isoon dunaan niin haisteli sitä hanskaa joka minulla oli kädessä laitoin pois ja vieraisin hieman puruissa kättä mua on syrkki 2 purenut sormesta kävi kipeää onneksi oli jäykkäkouristus rokete voimassa

    • Hamsteri.

      Jos hamsteri puree niin pitääkö hamsteria torua tai jotain

      • Anonyymi

        Juu hamsun kasvoihin pitää puhaltaa, ne ei tykkää siitä. Mutta ei kuitenkaan liian lujaa!


    • dooris4

      kiitos ohjeesta

      • en saa unta

        Minä en vaan saa unta ikinä kun minun hamsteri puri minua


      • mä1
        en saa unta kirjoitti:

        Minä en vaan saa unta ikinä kun minun hamsteri puri minua

        Jos sinulla on ollut kädet ruoan hajuiset tai hamsteri just silloin syömässä kun puri sinua niin se voi johtua siitä. Ei se varmaan tahallan oo purru


    • hamsunhoitaja

      Meille on tullut poika kääpiö hamstwri ja nyt se on alkanut vähän enemmän tekeen niitä pieniä purasuja tai siis että se sattuu yhtä paljon kun hyttysen piatos eli ei paljoo mutta en tiedä miksi se on alkanut nyt tekemään sellaista joten toivoisin että joku voisi kertoa oman mielipiteensä asiaan! Ps. Se on vielä aika nuori noin 7 viikkoa ja se on ensimmäinen hamsuni

    • justiisa

      Tuntekaa hevosen purema nii ei tartte tulla vikisee ku joku hiiri vähä nipistää.

      • Hamsuhullu

        Joo auts kyllä hevonen puree paljon kovempaa


    • Sedä

      Ihmisiin tottumattomat jyrsijät usein maistelee sormia, mutta se loppuu kyllä kun on kärsivällinen ja antaa niiden näykkiä. Tekee kyllä kipeetä kun pikku talttahampaat puree kynnen alle :D

    • Pedosetä

      Mua tänään puras talvikko niin ei se satu muutaku tosi"vähän"

    • Tuntematon123

      Mun hamsteri puri mua tänä aamuna ja se on ollut mulla jo 1 vuoden mutta se näytti tosi väsyneeltä ja kun yritin antaa sille sen lempiherkkua niin se ie uskaltanut tulla mun käden lähelle.

    • Anonyymi

      Mä aijon vasta ostaa hamsterin 😊

    • Anonyymi

      Hamsterit eivät pure, jos ovat hyvin käsiteltyjä. Eläinkaupan hamsterit yleensä purevat, koska siellä ne eivät ole tottuneet käsittelyyn. Kääppärit eivät pure sen enempää kuin syrkitkään. Eli kummatkaan ei pure, jos hamsteri on tottunut käsittelyyn, et tee äkkinäisiä liikkeitä, hamsteri ei ole sairas tai hamsteri ei ole juuri kotiutunut. Hamsteri voi joskus purra myös sen takia, että on juuri tuotu uuteen ympäristöön ja heti ollaan ottamassa käsiteltäväksi.

      • Anonyymi

        Minulla on surkki joka puri minua kerran kun olin ottamassa sitä käteen. Tuli vähän verta mutta ei muuta! Hamsteri puree kun tuntee olonsa uhatuksi. Nykyisin hamsun on jo tottunut minuun eikä enään pure


    • Anonyymi

      Hei!
      Sain juuri hamsterin ja hän antaa kyllä mun silittää sitä, mutta pelkää tulla kädelle ja herää yleensä vasta 21-23.00 aikoihin. Pitääkö niitä herätellä vai onko se hänen oma ”rutiininsa”.

      • Anonyymi

        Minä sain minun kolmannen hamsterin noin viikko sitten ja melkein sama juttu. Antaa silittää selästä, puree eikä uskalla tulla kädelle. Entinen hamsterini, joka ostettiin pari vuotta sitten samasta eläinkauasta oli harvinaisen kesy ja sosiaalinen yksilö, eikä purrut koskaan paisti tultuaan vanhaksi, ja sai silmätulehduksen alkoi käydä agressiiviseksi. Mut asiaan, ei tarvitse herättää hamsteri herää itse silloin kun on herätäkseen, ja niillä on oma rutiininsa.😊


    • Anonyymi

      ne puree jos niitä ärsyttää. ja se sattuu. se tuntuu piikiltä. ja se ei ole vaarallista. T: mun kamu joka tietää hamstereista

    • Anonyymi

      Onko vaarallista kun mun kulta hamsteri puri niin kovaa et tuli verta?

      • Anonyymi

        Mulla ei ainakaa tullu siit mitää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ei ainakaa tullu siit mitää

        Siis ku mua puri aik pahasti


    • Anonyymi

      Meillä on kans syrkkiuros, mua se on purru 2-3 kerta, kyl se sattuu, mut ei ainakaa mulla tullu mitää siit puremast, jos et häiritse sitä/tunge sormee sen naamaa kii nii sitte ei pitäis purra mut alkuu se tutkii sua nii voi purasta

    • Anonyymi

      Ei ole vaarallista! Yleensä hamsterit puree jos se puolustautuu tai luulee herkuksi! Mulla on itellä syyrianhamsteri naaras joka on kerran tai kaks purru mua sormesta kun on luullut herkuksi. Ei ole sattunut se enemmänkin vaan kutittaa ja vähän nipistää! Älä mieti sitä jos se puree sit se puree se ei satu eikä ole vaarallista! :D

    • Anonyymi

      mun hamsteri purasi silleen että mun sormi turposi järkttävän kokseksi

    • Anonyymi

      Moi! Mulla ja mun siskolla on syyrialainen tyttöhamsteri ja se on ollu meillä jo kosta varmaan 3kk. Iltaisin se on sellainen että se yrittää mädästä heti kiipeämään kättä ylös. Eilen kun otin sen ihan tavallisesti syliin ja menin istumaan sängylle niin otin sen silleen syliin että näin sen mahan ja tälleen.
      Sit ku käänsin sen ihan tavalliseen asentoon jaloilleen niin se yritti purra ja puri vähän mua etusormen ja peukalon välistä. Mikshän se silleen teki?

    • Anonyymi

      Moi! Minulla on kaksi cambel rotuista hamsteria. Ne on ollut minulla valehtelematta noin viisi kuukautta.Olen pitänyt molempia kerran sylissä ja toinen puri aika hiljaa ja toinen jäi roikkumaan sormeeni ja toisella kerralla tämä sama hamsteri jäi roikkumaan sormeeni kun annoin sen haistella.Onko jollain kokemusta cambel rotuisista poika hamstereista ja osaisiko joku kertoa vinkkejä tälläiseen puremiseen?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe