Ostin USA:sta Aeoropostale-nimisestä nuortenliikeestä toppeja ja paitapuseroita. Topeissa lukee pesuohjeissa machine wash cold, jolloin pesen ne 40:ssä (tai 30:ssa). Paitapuseroissa taas lukee machine wash warm, mitähän tämä mahtaa tarkoittaa - 60? Kysymys kuulostaa ihan tyhmältä, tiedän. Mutta esim. Marimekon kirkkaat vaatteet on nimenomaan pestävä 60:ssä, jos ne pesee 40:ssä värit haalistuvat.
Eli mitä machine wash warm teidän mielestä tarkoittaa?
Machine wash
4
2952
Vastaukset
- the laundry queen
Olen päätynyt tällaiseen systeemiin vuosikymmeniä kansainvälistä pyykkiä pestyäni: 'cold' tarkoittaa kylmää, eli pesen vaatteet korkeintaan 30 asteisessa vedessä. 'Warm' tarkoittaisi ehkä n. 40 asteen pesua ja 'hot' uskaltaisin laittaa 60 asteeseen.
Täällä USA:ssa pesukoneet eivät lämmitä itse pesuvettä, vaan ottavat mitä hanasta tulee, joka tietysti vaihtelee vedenlämmittäjän asetuksista ja vuodenajan mukaan vaihtelevan kylmän veden lämpötilasta. 'Cold' ohjelma ottaa vain kylmää vettä, 'warm' sekoittaa kylmän ja kuuman ja 'hot' ottaa vain kuumaa. Ei sen tieteellisempää. Mutta esim. 60 asteinen vesi ei tuntuisi käsissä 'warm'ilta vaan 'hot'ilta.- warm?
Kiitos vastauksesta. Tuota en tiennytkään että siellä pesumasiinat eivät lämmitä vettä. Varmaan se noin menee. Eli pistämpä tuon paitapuseron tuolta 40-asteiseen pesuun..
- aina pyykilla
warm? kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Tuota en tiennytkään että siellä pesumasiinat eivät lämmitä vettä. Varmaan se noin menee. Eli pistämpä tuon paitapuseron tuolta 40-asteiseen pesuun..
Tarkemmin sanottuna se menee niin etta kaikki pesukoneet eivat lammita vetta. Uudemmat, eurooppalaiseen tyyliin toimivat koneet lammittavat veden. Omakohtaista kokemusta Askon ja Mielen pesukoneista.
Mutta paasaantoisestihan kaytossa on viela ne paaltataytettavat turhanpaivaiset pyykkia ees taas vatvovat koneet.
Joskus ennen oli tosi kiva pesta monta koneellista pyykkia ja huomata etta suihkuun mennessa lamminvesi on loppu.
- googlettaja
joskus arvailu ei vaan mee oikeen.
30 = cold
40 = warm
60 = hot
http://www.textileaffairs.com/c-common.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953849
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473225Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002837- 1362530
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572470- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172397Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212344Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232326- 642090