Ostin USA:sta Aeoropostale-nimisestä nuortenliikeestä toppeja ja paitapuseroita. Topeissa lukee pesuohjeissa machine wash cold, jolloin pesen ne 40:ssä (tai 30:ssa). Paitapuseroissa taas lukee machine wash warm, mitähän tämä mahtaa tarkoittaa - 60? Kysymys kuulostaa ihan tyhmältä, tiedän. Mutta esim. Marimekon kirkkaat vaatteet on nimenomaan pestävä 60:ssä, jos ne pesee 40:ssä värit haalistuvat.
Eli mitä machine wash warm teidän mielestä tarkoittaa?
Machine wash
4
2813
Vastaukset
- the laundry queen
Olen päätynyt tällaiseen systeemiin vuosikymmeniä kansainvälistä pyykkiä pestyäni: 'cold' tarkoittaa kylmää, eli pesen vaatteet korkeintaan 30 asteisessa vedessä. 'Warm' tarkoittaisi ehkä n. 40 asteen pesua ja 'hot' uskaltaisin laittaa 60 asteeseen.
Täällä USA:ssa pesukoneet eivät lämmitä itse pesuvettä, vaan ottavat mitä hanasta tulee, joka tietysti vaihtelee vedenlämmittäjän asetuksista ja vuodenajan mukaan vaihtelevan kylmän veden lämpötilasta. 'Cold' ohjelma ottaa vain kylmää vettä, 'warm' sekoittaa kylmän ja kuuman ja 'hot' ottaa vain kuumaa. Ei sen tieteellisempää. Mutta esim. 60 asteinen vesi ei tuntuisi käsissä 'warm'ilta vaan 'hot'ilta.- warm?
Kiitos vastauksesta. Tuota en tiennytkään että siellä pesumasiinat eivät lämmitä vettä. Varmaan se noin menee. Eli pistämpä tuon paitapuseron tuolta 40-asteiseen pesuun..
- aina pyykilla
warm? kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Tuota en tiennytkään että siellä pesumasiinat eivät lämmitä vettä. Varmaan se noin menee. Eli pistämpä tuon paitapuseron tuolta 40-asteiseen pesuun..
Tarkemmin sanottuna se menee niin etta kaikki pesukoneet eivat lammita vetta. Uudemmat, eurooppalaiseen tyyliin toimivat koneet lammittavat veden. Omakohtaista kokemusta Askon ja Mielen pesukoneista.
Mutta paasaantoisestihan kaytossa on viela ne paaltataytettavat turhanpaivaiset pyykkia ees taas vatvovat koneet.
Joskus ennen oli tosi kiva pesta monta koneellista pyykkia ja huomata etta suihkuun mennessa lamminvesi on loppu.
- googlettaja
joskus arvailu ei vaan mee oikeen.
30 = cold
40 = warm
60 = hot
http://www.textileaffairs.com/c-common.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 201026
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759