Yksi iso syy miksi menin opiskelemaan IT-alaa kolme vuotta sitten oli se että työn saanti pitäisi olla varmaa. Sen lupasivat lehdet, talousuutiset, ministerit, eduskunta, asiantuntijat, opinto-ohjaajat, opettajat sekä kouluni mistä valmistuin. Nyt siis olen valmistunu IT-alalta ja koulutusta vastaavaa työtä tuntuu olevan tosi vaikee löytää. Kusetusta sanon mä !
huijausta
11
1825
Vastaukset
- Bhoh
Valmistuin tänä vuonna työttämäsi IT-asiantuntijaksi.
Meillekin hoettiin, että "se on varma työpaikka", "teidät revitään koulusta yrityksiin", "KAIKILLA on työpaikka jo ennen valmistumista"...
Nyt samaan aikaan valmistunetita näkee marketissa laittamassa tavaroita hyllyyn, ja ne ovat niitä onnekkaitam jotka ovat päässeet töihin.
Olen tullut siihen tulokseen, että TYÖTÄ EI OLE.- mita
millasta työtä oot etsinyt? Mihin siis syvenneit opintojen aikana?
- Pablo
Aivan totta! Ite pähkäilin pitkän aikaa kaupan alan opintojen IT-alan opintojen välillä ja juuri laaja-alaisuuden takia päätin valita,onneksi,kaupan alan. Vierestä olen huolestuneena kyllä huolestuneena seurannut tätä resurssien tuhlausta ja suurta kusetusta!
- Upi
Itse valmistuin koulusta(AMK) -99. Luin kaupallisia aineita. Nyt olen ollut työelämässä koko ajan, IT-alalla, kaupallisella puolella.
Ei mulle kuitenkaan kukaan aikanaan sanonut, että opiskele tuota niin taivas on auki ja töitä aina, vaan itse otin asioista selvää ja pohdiskelin. Ja tein oamt päätökseni.
Peruskoulussa meille sanotaan, että lue tuota niin opit. Siitä eteenpäin nämä asiat täytyy kuitenkin kyllä kyetä itse päättelemään.
Ei tässä elämässä aina ole joku neuvomassa, omillaan täällä on pärjättävä.- Työtön IT-osaaja
Sinä valmistuit juuri silloin kun it-boomi oli menossa,ei teille varmaan silloin -96 kun aloitit koulun luvattu varmaa työpaikkaa,sanottiin vain että tämä on tulevaisuuden ala?
Se on niin että sitten kun pääsee kerran töihin on loppuelämä turvattu kun on sitä työkokemusta,jollei sitä ole niin täytyy joko yrittää räpeltää jotain tai jättäytyä suosiolla yhteiskunnan elätiksi,ensin kannattaa tietysti käyttää hyväksi ilmainen koulutus mitätön opintotuki,kohta näitäkään etuja ei ole kun Suomi kaatuu korkeasti koulutettujen työttömien elättämiseen... - Upi
Työtön IT-osaaja kirjoitti:
Sinä valmistuit juuri silloin kun it-boomi oli menossa,ei teille varmaan silloin -96 kun aloitit koulun luvattu varmaa työpaikkaa,sanottiin vain että tämä on tulevaisuuden ala?
Se on niin että sitten kun pääsee kerran töihin on loppuelämä turvattu kun on sitä työkokemusta,jollei sitä ole niin täytyy joko yrittää räpeltää jotain tai jättäytyä suosiolla yhteiskunnan elätiksi,ensin kannattaa tietysti käyttää hyväksi ilmainen koulutus mitätön opintotuki,kohta näitäkään etuja ei ole kun Suomi kaatuu korkeasti koulutettujen työttömien elättämiseen...Tarkoitin sitä, että en ruvennut lukemaan alaani jonkun toisen käskystä tai mulle kukaan mitään luvannut. Ajattelin itse. Kyllä -96 buumi oli jo menossa täysillä. Kasvuluvut oli suuremmat kuin -99 tai -00.
- Jiipee
Itse ovat kaikki IT-alan (sekä elektroniikka-alan) vastavalmistuneet ammattinsa valinneet. Itse siitä valinnasta on myös vastuu kannettava, minun myös.
Nyt voi vaikka opiskella lisää, tehdä niitä koulutusta vastaamattomia tehtäviä tai mennä ulkomaille. Ei tässä muu auta... - Tietäjä
Aina kun suuret massat ovat liikkeellä tai jotain mainostetaan varmana on syytä olla varuillaan. Yleensä käykin juuri päinvastoin kun alunperin on luvattu.
- ollut ja esim.
Totta tokiset. Muistakaapa esimerkiksi sitä tilannetta, kun kaikista halukkaista oli tulossa miljonäärejä ostamalla it-yritysten osakkeita. Ne tv-kuvat ovat aina mielessä, kun tavalliset tuulipukukansalaiset jonottivat uusmediayritysten osakkeita Helsingissä, ja jono ulottui melkein koko korttelin ympäri.
Vähän väliä niitä pätkiä näytetään vieläkin telkussa. - Sagittarius
ollut ja esim. kirjoitti:
Totta tokiset. Muistakaapa esimerkiksi sitä tilannetta, kun kaikista halukkaista oli tulossa miljonäärejä ostamalla it-yritysten osakkeita. Ne tv-kuvat ovat aina mielessä, kun tavalliset tuulipukukansalaiset jonottivat uusmediayritysten osakkeita Helsingissä, ja jono ulottui melkein koko korttelin ympäri.
Vähän väliä niitä pätkiä näytetään vieläkin telkussa.Jonotetaanhan sitä vieläkin mutta sossun luukulla tällä kertaa kuten myös itsekin olen muutaman kerran turvautunut sen luukun palveluun tämän vuoden aikana. Kuitenkin hyvällä omallatunnolla kun yli 20 vuotta on jo kerenny veroja makseleen niin kait tässä jotain vastinettakin on saatava siitä hyvästä.
Kotisivuni
http://koti.mbnet.fi/rauno2/
- Urho Kekkonen
Laskutaidottomille IT-alan immeisille syötettiin arvottomia optioita, lupauksia osakekurssien noususta ja suostuteltiin ostamaan ylihintaisia oman yhtiön osakkeita. Näistä väki on hiljaa, koska eivät halua häpeäänsä levitellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178133Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996379Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743683- 722529
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402450- 452263
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222176Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962024- 891927
- 481585