Voiko joku

kertoa lääketieteellisesti

miksi ei uni tuu, olen nyt valvonu neljä yötä silti päivälläkin olen pirteä enkä ole nukkunut edes "tirsoja" nyt menin ajoissa sänkyyn noin klo. 21.30 mutta turha vaiva , nyt piti nousta koneelle kyseleen miksi uni ei tuu , ei ole huolia muusta kuin haluais vain nukkua !!!!HARMITTAA !!!!

10

445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täältä löytyä

vastausta noin vaikeaan kysymykseen?

Ei ole mukavaa pyöriä sängyssä unettomana.

Olen itsekin siitä joskun kärsinyt. Nyt, kun unen aika on, yritän rauhoittaa itseni, ja mietiskellä elämäni miellyttäviä kokemuksia, antaa ajatustenvirran olla vuolas.

Jospa joulustressi purkautuu, ja liika väsymys estää unen tulon?

• Unreg.

sitä pientä "katkarapua", joka pikkupöksyistäsi löytyy, niin kyllä se unikin sitten tulee...

• kerran..

päivässä kunnon lenkin niin varmasti tulee. Itse kävelin pari tuntia tänäänkin. ja nukuin jo kolmisen tuntia. Eli heräsin vähän aikaa sitten. TV:ä en katsele, koska ei ole sellaista turhaketta ollut yli kolmeen vuoteen tässä talossa. Eli, lähti samalla oven avauksella kun muijakin.

• tuu kysymykseen

on lonkka ja jalka kipeenä , muuten olen elämässäni paljon lenkkeilly ,mutta kun nyt tuo lonkka häiritsee. HARMI.

• tuu kysymykseen kirjoitti:

on lonkka ja jalka kipeenä , muuten olen elämässäni paljon lenkkeilly ,mutta kun nyt tuo lonkka häiritsee. HARMI.

on melkein kuin minun koneeltani.
        Eroa on vain siinä, että nukun pieniä pätkiä ja heräilen välillä ja koneelle en yöllä tule.
        Lenkkeily on pitänyt jättää, kun lonkkaa alkaa heti jomottamaan pienenkin kävelyn jälkeen -
        joskus tein 10 km:n lenkkejä.

Yöt ovat tosi pitkiä sängyssä pyöriessä ja kuunnellessa petikaverin kuorsausta!

• riippuvuusko

että koneelle.Se on sellanen juttu,että liika tietsikkaan tuijottaminen vie niin sanotusti yöunet.Oletko siis nettiriippuvainen tai istutko toisinaan liiankin paljon netissä.Nyt kun uni ei tullut,niin kipin kapin koneelle.Noidankehäsi kukoistaa loistavasti.Nettiin,sänkyyn,nettiin,keittiöön,nettiin taas jonnekin ja sitten taas nettiin.Lopeta herranen aika se nettiin tuijottaminen.Rajaa itelles joku sopiva aika päivästä.Älä tuijota sitä konettas tuntia enempää.Ja tee se päiväsaikana.Siinä neuvoni pikku valvoja.

• Terveyden hoitajaltasi

Voisit saada jotain tietoa netistäkin, löytyy unettomuus asiaa, kuitenkin viisainta olisi sinun soittaa terveydenhoitajallesi, keskustelu asiasta paljon antoisampaa kuin täällä.
        Tuo lonkka vika tosiaan on niin tuskallinen ettei parane lähteä lenkille, voisi ulkona olo olla kuitenkin hyväksi.

Olen tehnyt koneella töitä n 20 vuotta ja paljon kirjoittelen nyt kotioloissa, enkä mitään unettomuutta ole kärsinyt. Minulla on ollut kotona melkein yhtä kauan kone kuin työssäni, mutta en mene sanomaan miten toisten kohdalla asiat on.

Ajoissa hoidettuna tuo voi saada hyvän käänteen.

• sopisiko sinulle?

Täälläkin lyhytuninen, mutta ei ihan uneton, sillä nukun päivisinkin joskus.

Iltaisin nukahdan melkovarmasti TV:n ääreen yhdeksä (21) jälkeen, mutta herään "katsomani" ohjelman loputtua.

Ja sitten se alkaa, se asioiden miettiminen ja unen karkaus.

Laitan radion hiljaiselle tai otan kirjan luettavaksi ja siihen kyllä nukahdan. Sudokuja ei pidä käydä täyttelemään, sillä sitten pyörii vain numerot päässä.

Jos minulla olisi toimiva kasettiradio, niin lainaisin kirjastosta näitä kirjakasetteja. Uskon, että olisi hyvä "unilääke". Kokeile.

• hyvistä neuvoista

tuo kasetti kirja olisi varmaan hyvä ratkaisu ,luulempa kun arki tulee ja pääsee käymään lääkärissä tuon jalan kanssa niin eiköhän taas uni maistu ,kun siitä saadaan kipu poissa , se vaan saatta olla pitkäaikainen hoidettava, sen näkee sitten.

• xxx112

unilääkkeiden nauttiminen,jos et vielä ole niitä kokeillut.Kyllä uni tulee kymmenessä minuutissa tai vartissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      141
      6688
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5749
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4901
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4500
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3905
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3071
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2452
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2280
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2207
    Aihe