Heippa osaisiko kukaan kertoa minne kannattaa Suomessa lahjoittaa leluja?sellaisia taaperikäisten ja vauvojen leluja kiitos niitä kun on ylimääräistä kertynyt ja lapsi ei leiki enään ihan pikkutaaperoiden leluilla ikää kohta 5 vuotta Prinsessa aihe menossa :-)ja Barbiet.
Minne voi lahjoittaa leluja?
6
2122
Vastaukset
- hmmmmmmmmmmmmmm
hyvä paikka lahjoiottaa leluja on viedä esim lähipäiväkotiin, neuvolaan tai jonnekkin lastenkotiin yms. varmasti ottavat mielellään vastaan hyväkuntoisia leluja esim. just päiväkodeissa. meillä ainakin, kun määrärahat ovat tosi pieniä...
- krääsää, siellä ollaan
tarkkoja leluista, siis ettei ole irtoavia osia tms.
SOita SOS-lapsikylään, heille kelpaa ainakin, samoin lastensairaalat ottavat mielellään, mutta myös sellaisia sopivia leluja.
Sitten tietenkin on nämä kerääjät, esim se porukka, joka kerää Viron katulapsille, niitten koteihin vauvanvaatteita ja leluja. Olikohan köyhien apu nimeltään.
- Ämiiaa
Muuta mä en sano. Piste.
- Siellä aikaa viettänyt
Soita lähisairaaloiden lastenosastoille. Me ollaan vietetty jonkin verran aikaa lastensairaaloissa, vuodeosastoilla, ja lelut ovat tulleet liiankin tutuiksi. Itse aion lahjoittaa pieneksi jääneet lelut ko. paikkoihin. Siellä ne tuottavat iloa pitkään.
Toisena vaihtoehtona kysyn, onko paikkakunnallasi esim. kehitysvammaisten kirpputoria, minä tiedän yhden sellaisen kirpparin, joka ottaa tavaraa myytäväksi eteenpäin. Kehitysvammaiset voivat sitten tehdä retkiä yms saamillaan rahoilla. Ja sinä saat hyvän mielen. - äiti2222
Voit lahjoittaa niitä lastenfysioterapeuteille. Menevät todella hyvään tarkoitukseen. Sairaille lapsille kuntoutukseen.
- Berng
Jos haluat säännöllisemminkin viedä aina tarpeettomaksi jäänyttä kiertoon, kannattaa valita paikka joka on kätevästi suht lähellä kotiasi tai vaikka työmatkasi varrella. Näin lahjoittaminen tulee helpoksi ja säännölliseksi jolloin pääset helposti eroon turhasta ja siitä on paljon apua muille. Itse laitoin sähköpostia oman seurakuntamme diakonille joka tekee paljon töitä lapsiperheiden parissa. Hän ohjaa meiltä vanhaksi jääneet lelut ja vaatteet eteenpäin niitä tarvitseville ja hänelle on aina helppoa laittaa mailia ja sopia milloin tuon seuraavan satsin, noin 2-4 kertaa vuodessa. Diakonin lisäksi hyviä vaihtoehtoja edellisissä viesteissä mainittujen lisäksi olisivat esim.
-naisten ja lasten turvakoti
-ensikoti
-MLL:n tai seurakunnan perhekahvila
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082