Heippa osaisiko kukaan kertoa minne kannattaa Suomessa lahjoittaa leluja?sellaisia taaperikäisten ja vauvojen leluja kiitos niitä kun on ylimääräistä kertynyt ja lapsi ei leiki enään ihan pikkutaaperoiden leluilla ikää kohta 5 vuotta Prinsessa aihe menossa :-)ja Barbiet.
Minne voi lahjoittaa leluja?
6
2155
Vastaukset
- hmmmmmmmmmmmmmm
hyvä paikka lahjoiottaa leluja on viedä esim lähipäiväkotiin, neuvolaan tai jonnekkin lastenkotiin yms. varmasti ottavat mielellään vastaan hyväkuntoisia leluja esim. just päiväkodeissa. meillä ainakin, kun määrärahat ovat tosi pieniä...
- krääsää, siellä ollaan
tarkkoja leluista, siis ettei ole irtoavia osia tms.
SOita SOS-lapsikylään, heille kelpaa ainakin, samoin lastensairaalat ottavat mielellään, mutta myös sellaisia sopivia leluja.
Sitten tietenkin on nämä kerääjät, esim se porukka, joka kerää Viron katulapsille, niitten koteihin vauvanvaatteita ja leluja. Olikohan köyhien apu nimeltään.
- Ämiiaa
Muuta mä en sano. Piste.
- Siellä aikaa viettänyt
Soita lähisairaaloiden lastenosastoille. Me ollaan vietetty jonkin verran aikaa lastensairaaloissa, vuodeosastoilla, ja lelut ovat tulleet liiankin tutuiksi. Itse aion lahjoittaa pieneksi jääneet lelut ko. paikkoihin. Siellä ne tuottavat iloa pitkään.
Toisena vaihtoehtona kysyn, onko paikkakunnallasi esim. kehitysvammaisten kirpputoria, minä tiedän yhden sellaisen kirpparin, joka ottaa tavaraa myytäväksi eteenpäin. Kehitysvammaiset voivat sitten tehdä retkiä yms saamillaan rahoilla. Ja sinä saat hyvän mielen. - äiti2222
Voit lahjoittaa niitä lastenfysioterapeuteille. Menevät todella hyvään tarkoitukseen. Sairaille lapsille kuntoutukseen.
- Berng
Jos haluat säännöllisemminkin viedä aina tarpeettomaksi jäänyttä kiertoon, kannattaa valita paikka joka on kätevästi suht lähellä kotiasi tai vaikka työmatkasi varrella. Näin lahjoittaminen tulee helpoksi ja säännölliseksi jolloin pääset helposti eroon turhasta ja siitä on paljon apua muille. Itse laitoin sähköpostia oman seurakuntamme diakonille joka tekee paljon töitä lapsiperheiden parissa. Hän ohjaa meiltä vanhaksi jääneet lelut ja vaatteet eteenpäin niitä tarvitseville ja hänelle on aina helppoa laittaa mailia ja sopia milloin tuon seuraavan satsin, noin 2-4 kertaa vuodessa. Diakonin lisäksi hyviä vaihtoehtoja edellisissä viesteissä mainittujen lisäksi olisivat esim.
-naisten ja lasten turvakoti
-ensikoti
-MLL:n tai seurakunnan perhekahvila
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1155323Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744371679- 2001193
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111153Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201139Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861040Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47941- 64941
- 64896
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64846