Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Minne voi lahjoittaa leluja?

äippä 2004

Heippa osaisiko kukaan kertoa minne kannattaa Suomessa lahjoittaa leluja?sellaisia taaperikäisten ja vauvojen leluja kiitos niitä kun on ylimääräistä kertynyt ja lapsi ei leiki enään ihan pikkutaaperoiden leluilla ikää kohta 5 vuotta Prinsessa aihe menossa :-)ja Barbiet.

6

2045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmmmmmmmmmmmmm

      hyvä paikka lahjoiottaa leluja on viedä esim lähipäiväkotiin, neuvolaan tai jonnekkin lastenkotiin yms. varmasti ottavat mielellään vastaan hyväkuntoisia leluja esim. just päiväkodeissa. meillä ainakin, kun määrärahat ovat tosi pieniä...

      • krääsää, siellä ollaan

        tarkkoja leluista, siis ettei ole irtoavia osia tms.
        SOita SOS-lapsikylään, heille kelpaa ainakin, samoin lastensairaalat ottavat mielellään, mutta myös sellaisia sopivia leluja.
        Sitten tietenkin on nämä kerääjät, esim se porukka, joka kerää Viron katulapsille, niitten koteihin vauvanvaatteita ja leluja. Olikohan köyhien apu nimeltään.


    • Ämiiaa

      Muuta mä en sano. Piste.

    • Siellä aikaa viettänyt

      Soita lähisairaaloiden lastenosastoille. Me ollaan vietetty jonkin verran aikaa lastensairaaloissa, vuodeosastoilla, ja lelut ovat tulleet liiankin tutuiksi. Itse aion lahjoittaa pieneksi jääneet lelut ko. paikkoihin. Siellä ne tuottavat iloa pitkään.

      Toisena vaihtoehtona kysyn, onko paikkakunnallasi esim. kehitysvammaisten kirpputoria, minä tiedän yhden sellaisen kirpparin, joka ottaa tavaraa myytäväksi eteenpäin. Kehitysvammaiset voivat sitten tehdä retkiä yms saamillaan rahoilla. Ja sinä saat hyvän mielen.

    • äiti2222

      Voit lahjoittaa niitä lastenfysioterapeuteille. Menevät todella hyvään tarkoitukseen. Sairaille lapsille kuntoutukseen.

      • Berng

        Jos haluat säännöllisemminkin viedä aina tarpeettomaksi jäänyttä kiertoon, kannattaa valita paikka joka on kätevästi suht lähellä kotiasi tai vaikka työmatkasi varrella. Näin lahjoittaminen tulee helpoksi ja säännölliseksi jolloin pääset helposti eroon turhasta ja siitä on paljon apua muille. Itse laitoin sähköpostia oman seurakuntamme diakonille joka tekee paljon töitä lapsiperheiden parissa. Hän ohjaa meiltä vanhaksi jääneet lelut ja vaatteet eteenpäin niitä tarvitseville ja hänelle on aina helppoa laittaa mailia ja sopia milloin tuon seuraavan satsin, noin 2-4 kertaa vuodessa. Diakonin lisäksi hyviä vaihtoehtoja edellisissä viesteissä mainittujen lisäksi olisivat esim.

        -naisten ja lasten turvakoti
        -ensikoti
        -MLL:n tai seurakunnan perhekahvila


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1847
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1575
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 63
      1415
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      93
      1336
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe