Pokerihuone

Pelaaja1982

Eksyin tänne näitä juttuja lukemaan, paljon tänne on kirjoitettu pokerihuoneesta. Itse olen siellä pelaillut ja yhdyn kyllä väittämään että siellä ei normaalit todennäköisyydet päde. En ole katkera, enkä ole hävinnyt valtavia summia vaikka pokerihuonella häviöllä olenkin. Olen vain tarkkaillut sekä omia että muiden pelitilanteita ja välillä (liian usein) ne ovat aivan uskomattomia.

Otan esimerkkinä vain viimeisen pelikertani. Eiköhän tässä ole kaikki tilanteet sellaisia joissa jokainen pokerinpelaaja menisi all in ja olisi myös hyvin varma voitostaan.

Puoli tuntia pelattuani olin voitolla, kuten lähes aina. Sitten sain käteen QQ, floppiin Q, 7, 2. Siinä koroteltiin panoksia, turniin tuli toinen 7. Tästä kaveri laittoi all in ja tietysti katsoin. Hänellä kädessä seiska, riveriin tuli neljäs seiska. Että näin. Todennäkösyys on käytännössä olematon että tuossa tilanteessa (suurimmalla täyskädellä) häviää.

Nostan lisää rahaa. Samantien käteen KK, kaveri laittoi all in ja hänellä kädessä AA. Ja taas häviö. No tämä ei ole mikään mahdottomuus, mutta että heti äskeisen perään.

Alle kymmenen jaon päästä sain 66, floppiin 6,7, 2. Korotin, noin 20€ kaveri katsoi, tuli A. Ei värin paikkaa, laitoin all in, 150 €, kaveri katsoi. Hänellä kädessä 5 ja 8...ja siis laittaa all in likoon...ei kovin järkevää...hän olikin italialainen. Arvatkaa tuliko riveriin se 4 ja kaverille suora. Todennäköisyys tienenkin n. 1/6.

Nyt vaihdoin pöytää, head to head jonkun swedun kanssa. Ensimmäinen jako, minulle käteen 77, floppiin 2,7,J. Korotan, kaveri korottaa, mennään all in...kaverilla kädessä JJ. HUOM, ensimmäinen jako. Aika pieni todennököisyys että ekalla jaolla head to headissa molemmille kolmoset heti floppiin. Ja taas meni 200€.

Tämä oli tarina yhdeltä pelikerralta. Mutta näitä kuvioita on vähän liikaa. Olen myös seurannut huoneen "vakiopelaajia", jotka siis pelaavat päivittäin monessa pöydässä. He tuntuvat aina saavan sen kortin mitä tarvitsevat, oli todennäköisyys mikä hyvänsä. Ja tämä ei siis ole minua vastaan, vaan ihan katsellessani pelejä huvikseni.

Tiedän että moni ajattelee että olen katkera häviäjä. No en ole katkera, enkä ole hävinnyt niin merkittäviä summia että katkeroituisin. Sen sijaan osaan laskea ja ymmärrän todennäköisyyksiä. Pokerihuoneella sattuu aivan liian usein tapahtumia, joiden todennäköisyys on luokkaa alle 10%, usein jopa alle 1%.

Jos joku puolustaa pokerihuonetta niin miettikää nyt ihan oikeasti. Joku panamaan rekisteröity nettiyritys, miksi ihmeessä sellainen toimisi pelisääntöjen mukaan. Jos minä pyörittäisin tällaista firmaa panamassa, tuskin sekään olisi ihan laillinen, helvetin hölmöähän se olisi. :)

Itse uskon että siellä suositaan paljon pelaavia, mikä tietenkin on järkevää. Toisaalta voihan siellä olla ihan sivuston omia pelaajia voittamassa.

En ymmärrä miksi ihmeessa puhutaan että nämä ovat jotain hirveitä salajuonia...siellä missä rahaa liikkuu...siellä on aina myös epärehellisyyttä, oli kyse sitten pörssiosakkeista, pokerista tai mistä tahansa. Etenkin joku panamaan rekisteröity pokerisivusto voi huijata, eikä käytännössä ole mitään riskiä jäädä kiinni. Miksi he eivät niin tekisi. Kun todelliset pörssiin listautuneet suurytityksetkin huijaavat ja keinottelevat osakeasioissa minkä ehtivät, heillä on sentään riski jäädä kiinni ja saada sanktioita, toisin kuin pokerifirmoilla.

Tässä omia ajatuksiani. Mielipiteitä varmasti riittää puolesta ja vastaan. =)

17

1002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justiina

      Voiko olla niin että ne vakiopelaajat pelaavat useita pöytiä ja pelaavat vain ne hyvät kätensä? Eiköhän niitä tilanteita tule multitablettamalla aika paljon enemmän kuin yhtä pöytää pelaamalla.

      Ja mistä ihmeestä olet saanut mieleesi että pokerihuone on rekisteröity panamaan? Peliähän pyörittää Entraction joka on listattu ruotsin pörssissä ja jolla on pelilisenssi Maltalla ja joka taas on EU-maa.

      • Peluri1982

        Huomasin itsekin kirjoitettuani mihin pokerihuone on rekisteröity, siinä virheeni. Jokatapauksessa, pokerisaittia pyörittämällä olisi käytännössä mahdotonta jäädä kiinni vaikka huijaisikin. Joten miksi ihmeessä saitit eivät huijaisi. Eihän kellään ole keinoa todistaa mitään, vain tällaisia omia väittämiä, joita minäkin esitän. Yleensä en pidä ihmisistä jotka esittävät ajatuksia ilman rationaalisia todisteita, mutta pokerin tapauksessa on mahdotonta todistaa mitään. Aina voidaan vedota huonoon tuuriin.

        Mutta tuo on roskaa että he pelaavat vain hyvän kätensä. Tarkoitin nimenomaan tilanteita, joissa he all in tilanteessa ovat altavastaajana, tai tilanteita joissa he lyövät paljon rahaa tiskiin, alunperin huonommilla korteilla. Aina heille putkahtaa juuri se kortti mitä tarvitsevat.

        Myös hävitöitä pitäisi tulla näin kohtuu usein. Niitä en kuitenkaan juuri koskaan nähnyt. Ainoastaan silloin jos kaksi "isoa" peluria pelasivat vastakkain, he häviävät toisilleen.

        Ihan jo omien korttieni perusteella kuitenkin voin sanoa, että tilanteita joissa minä häviän erittäin hyvällä kädellä, on aivan liika. Ei tarvitse olla suuri matemaatikko päätelläkseen että korteilla pelatessa kolmosilla, täyskädellä, tms. ei käytännössä häviä juuri koskaan. Pokerihuoneella näillä korteilla häviää todella usein. Millään muulla pokerisaitilla en ole vastaavia jakoja havainnut. Pelaan myös oikeilla korteilla pokeria, eikä silloinkaan esim. kolmosilla (kun itsellään on pari kädessä) häviä käytännössä juuri koskaan, edes kuuden pelaajan pöydässä. Pokerihuoneessa noilla korteilla häviää kuitenkin todella usein.

        Joskus myös jaot ovat mennneet toiseen suuntaan. Välillä olen head to head pelissä voittanut joka jaon, kaveri sai kolmosia, kahta paria, suoraa, täyskättä...ja aina minä sain paremman käden. Noin tunnin sisällä tuli niin monta hyvin harvinaista tilannetta, ettei yksi yhtä vastaan sellaisia kortteja tule juuri ikinä. Silloin sekä minä että se toinen kaveri todettiin että kortit olivat aivan järjettömiä. Todennäköisyys alkaisi olla jo lottovoiton luokkaa. Silloin minä koin jopa pientä sääliä kaveria kohtaan.

        Pokerihuoneella oman kokemukseni mukaan, voitin tai hävisin, niin tilanteet ovat aivan liian epätodennäköisiä. Yksittäisiä erittäin harvinaisia tapauksia sattuu. Mutta jos tunnin sisään häviät useilla kolmosilla, muutamilla suorilla ja väreillä, parilla täyskädellä, ei kyse ole enää normaalista huonosta tuurista.


    • heikko pelaaja

      Olin pelannut noin kolme tuntia tässä pöydässä, kunnes hävisin 30 minuutissa 200€
      samalle vastustajalle kuuden pelaajan 0,25/0,50 no limit pöydässä.

      Oma stäkki oli 125 euroa kun yksi kuudesta pelaasta vaihtui uuteen.
      Tämä pelaaja tuli sisään 25 eurolla, tunnin pelin jälkeen hänellä oli 150 euroa, näytti käyvän kortti,
      lähes jokaisessa isommassa potissa aina reilusti
      altavastaajana, mutta jaon lopussa
      voittaja. Ajattelin että joku vie vielä tuolta rahat.

      Käteeni tuli monsterit KK löin 5bb muut kippasivat
      mutta tämä tunnin pöydässä istunut korotti 5bb
      maksoin, floppi 7 J K erimaata, kärkikolmosilla
      löin potillisen johon vastustaja korotti potillisella,
      mietin että nyt haukkasit liian ison palasen
      ja vastasin kaikki keskelle kärkikolmosilla, vastustaja näytti 2,2 joka
      näytti hyvältä omalta kannaltani turn 2 ei hätää, river 2 ja sinne meni.(Tuuria vai taitoa vastustajalta?)

      Hiukan harmitti mutta 25 sisään ja uutta kierrosta.
      Heti seuraavassa jaossa tuli AK herttaa, kaikki maksoi itse
      limppasin sisään, floppi T 3 7 kaikki herttaa,
      muut sökötti mutta pelaaja jolle äsken hävisin, löi potillisen,
      salettiväri kädessä ja vastustaja lyö potillisen,
      mietin hetken ja korotin potillisen, vastustaja laitoi merkkinsä keskelle,
      salettivärin maksu minulta ja vastustaja näyttää 7,5 erimaata, turn 5 river 7
      hävisin saletti värillä täyskädelle.(vastustaja laittoi kaikki keskelle kolmen
      värikortin floppiin pohjaparilla????, tuuria vai taitoa?)

      Jälleen 25 peliin ja muutaman jaon jälkeen käteen QQ bb.ssä, sökötin
      sisään, floppi QJJ eli floppasin täyskäden, ajattelin että nythän käy posketon tuuri,
      niinkuin olikin,
      jälleen tämä sama tyyppi heitti kaikki keskelle, selvä maksu minulta, ja vastustaja näyti 4,4 ainut
      millä hän voi voittaa on turnilla ja riverillä molemmilla 4 ja arvatkaa mitä, turn 4 river 4.
      (olisko joku pelannut täyskätensä toisin? kippi oli ainut vaihtoehto pelata toisin, olisitko sinä kipannut?
      varmaan joku EI FISU olis kipannut :D)

      Vielä 25 sisään, noin vartin pelin jälkeen käteen AA, olin jo täysin
      epäuskoinen mutta heitin kaikki keskelle, jälleen sama
      vastustaja maksoi ja näytti A 6 erimaata,
      floppi A 9 5 flopasin jälleen hyvän käden, kolme ässää jipii, vastustalla ainoastaan
      takoven epätoivoinen suoran veto :D turn 7 river 8 ja taas vastustaja
      kiinni yhden kortin hyppysuora.(pelasinko kuin fisu?)

      Vasustaja oli liian kova minulle, olenhan fisu olenhan?
      vastustaja oli se voittava pelaaja eli hyvä pelaaja.

      Mikä oli jakajan osuus tappioon??? ei mikään, huonoa tuuria, ohivetoja tulee ja menee, eiks vaan?

      Tähän loppu pokerihuoneen pelit minulta, olen
      tosi fisu, joku muu olis pelannu nämä kätensä paremmin.

      Monen mielestä tässä ei ollut mitään kummallista, valitettavasti
      minun ymmärrykseni ei riitä tälläiseen pokeriin, varsinkaan kun nämä vedot eivät olleet likimainkaan ainutkertaisia minulle, tuossa pelipaikassa.

      • grte

        saisko noista käsihistorioiden numerot niin voi tarkistaa väittämän oikeellisuuden. Jos syyttää huijauksesta niin tarvii vähän nähdä muutakin kuin tollasen tarinan. epäilenpä ettei löydy??


      • Peluri1982
        grte kirjoitti:

        saisko noista käsihistorioiden numerot niin voi tarkistaa väittämän oikeellisuuden. Jos syyttää huijauksesta niin tarvii vähän nähdä muutakin kuin tollasen tarinan. epäilenpä ettei löydy??

        Silloin kuin minä pelasin head to head pokerihuoneessa (ja huom. voitin), niin jaot menivät lähes tuohon malliin kuin äskeinen kaveri selitti. Vastustajani hävisi ainakin kahdella täyskädellä, useammalla suoralla ja värillä, sekä vielä useammilla kolmosilla. Kaikki alle tunnin sisään. Minä voitin jotain 400 euroa.

        Vaikka tuolloin satuinkin olemaan voittava pelaaja, alkoi minun epäilykseni vahvistua pokerihuonetta kohtaan. Sellainen tilanne pokerissa, että sinä häviät täyskädellä, on niin harvinaista että sitä tuskin koskaan tapahtuu oikeilla korteilla pelatessa. Pokerihuoneessa se tapahtui kaksi kertaa tunnin sisällä. Kun tähän laskee vielä kuinka monta kertaa sama kaveri hävisi muilla huippukorteilla, voi jo varmasti sanoa ettei tällaista tapahdu todennäköisyyslaskennan sääntöjen mukaan.

        Myös tuo aloitukseni mitä kirjoitin, miten minä viimeksi hävisin kun pelasin, on aika uskomaton. Mitään todistusta minulla siitä ei ole, mutta niin se meni.


      • huono pelaaja
        grte kirjoitti:

        saisko noista käsihistorioiden numerot niin voi tarkistaa väittämän oikeellisuuden. Jos syyttää huijauksesta niin tarvii vähän nähdä muutakin kuin tollasen tarinan. epäilenpä ettei löydy??

        Joo on printtinä, mihin haluat että laitetaan? Oikolukija(kaverini)sanoi hermona että tekstissä on muutamia pieniä virheitä, mutta ei olennaisia tuskin, mitään vaikutusta lopputulokseen. Laitan mielelläni sinulle.


      • gasfs
        huono pelaaja kirjoitti:

        Joo on printtinä, mihin haluat että laitetaan? Oikolukija(kaverini)sanoi hermona että tekstissä on muutamia pieniä virheitä, mutta ei olennaisia tuskin, mitään vaikutusta lopputulokseen. Laitan mielelläni sinulle.

        Heitä tänne vaan niin jokainen voi kyllä tarkistaa ne B2B:n käsihistoriatyökalulla joka on cashierissa. Eli se on se 10-numeroinen luku (tiedät kyllä) ja sen ku syöttää cashieriin näkee sen kyseisen jaon jälkikäteen, helppoa.


      • opetelkaa pelaa!
        gasfs kirjoitti:

        Heitä tänne vaan niin jokainen voi kyllä tarkistaa ne B2B:n käsihistoriatyökalulla joka on cashierissa. Eli se on se 10-numeroinen luku (tiedät kyllä) ja sen ku syöttää cashieriin näkee sen kyseisen jaon jälkikäteen, helppoa.

        teen voittoa pokerihuoneella joka vitun päivä. hyvä fisut! itkekää! buahaha..


      • grip_05
        opetelkaa pelaa! kirjoitti:

        teen voittoa pokerihuoneella joka vitun päivä. hyvä fisut! itkekää! buahaha..

        tänne tulemaan, laita ekaks vaikka parilta viime vuodelta, niin ei luulla sun puhuvan potaskaa, eikun saldot peliin, mistä muuten uskomme näyttösi! odotellaan


      • veikkaan taruksi
        opetelkaa pelaa! kirjoitti:

        teen voittoa pokerihuoneella joka vitun päivä. hyvä fisut! itkekää! buahaha..

        mutta nyt on helppoa todistaa toisin, pistä tosiaan saldoa pöytään, ettei jää ihan hohotus-asteelle jokapäiväiset voittosi, mulle riittää kun laitat vaikka vaan 90 päivän mittaisen putken pelkistä voitostasi pokerihuoneella.


      • lowroller31

        "Heti seuraavassa jaossa tuli AK herttaa, kaikki maksoi itse limppasin sisään"

        "muutaman jaon jälkeen käteen QQ bb.ssä, sökötin sisään"

        "olenhan fisu olenhan?" Kyllä.


      • veppes
        lowroller31 kirjoitti:

        "Heti seuraavassa jaossa tuli AK herttaa, kaikki maksoi itse limppasin sisään"

        "muutaman jaon jälkeen käteen QQ bb.ssä, sökötin sisään"

        "olenhan fisu olenhan?" Kyllä.

        jos tällä tavalla pelaa ni ei oo mikään ihmekkää jos luulee että on huijausta


    • luulen että tietyt

      pelaajat,nimimerkit ovat talon omia pelaajia tai jopa vain botteja,jotka voittavat juuri noilla ohivedoilla talolle rahaa...rahaa siis lypsetään lypsämällä rehellisiltä pelaajilta...

      • on jo

        harhaluuloista. siellä vaan on paljon enemmän huonoja pelaajia kun muilla verkoilla noin yleensä.. ei mitään vitun botteja tai muuta huuhaata.


      • itseasiassa
        on jo kirjoitti:

        harhaluuloista. siellä vaan on paljon enemmän huonoja pelaajia kun muilla verkoilla noin yleensä.. ei mitään vitun botteja tai muuta huuhaata.

        Rake on pääsääntöinen tulolähde mutta miksikäs ei, lisätään pöytään omia pelaajia/botteja jotka voittavat rahaa talon takataskuun.

        Tietenkin nämä takatasku voitot raavitaan pelaajilta joiden tiedetään pelaavan kyllin heikosti jotta eivät tuota talolle rakea juurikaan yhtään mitään.

        Annetaan siis bottien kerätä rangaistusveronsa huonojen pelaajien taskuista ja tilitetään rahat suoraa talolle.

        Tämä on mukava lisäbonus virallisen raken päälle. =)


      • itseasiassa..
        itseasiassa kirjoitti:

        Rake on pääsääntöinen tulolähde mutta miksikäs ei, lisätään pöytään omia pelaajia/botteja jotka voittavat rahaa talon takataskuun.

        Tietenkin nämä takatasku voitot raavitaan pelaajilta joiden tiedetään pelaavan kyllin heikosti jotta eivät tuota talolle rakea juurikaan yhtään mitään.

        Annetaan siis bottien kerätä rangaistusveronsa huonojen pelaajien taskuista ja tilitetään rahat suoraa talolle.

        Tämä on mukava lisäbonus virallisen raken päälle. =)

        vittu te ootte naurettavia kakaroita!


    • voittava pelaaja

      Kuulostaa aika lapselliselta tuollainen valittaminen. Voitte ottaa käsihistorianne saitilta talteen ja katsoa jollain softalla pitkän ajan todennäköisyyksiä.

      Porukka ei vaan tajua että esim. suittarikonnektoreilla kannattaa useinkin pelata AA:ta vastaan. Näistä tilanteista syntyy sitten kaikenlaisia tarinoita

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe