olen kiinnostunut

Italiasta

mutta, olen matkustellut vähän ja olen huolissani yleensä turvallisuudesta! Onko syytä huoleen?

10

850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unkka T. Kumiankka

      Italia on turvallinen maa, erityisesti matkailijoille. Minua ainakin pelottaa Suomessa enemmän.
      Toki taskuvarkaat ovat ongelma esim. Roomassa ja Napolissa, mutta jos sitä pahempia turvallisuusriskejä tarkoitat, niin ne ovat lähestulkoon olemattomia, aivan kuten Suomessakin. Mafiankaan olemassaolo ei juuri perusturistia kosketa.

      • sinulle..

        Unkka! Kovasti jännitää, kun ensikesänä on tarkoitus lähteä reissuu ja jopa vuokrata auto Italiasta!


      • Unkka T. Kumiankka
        sinulle.. kirjoitti:

        Unkka! Kovasti jännitää, kun ensikesänä on tarkoitus lähteä reissuu ja jopa vuokrata auto Italiasta!

        Mukavaa lomaa siis!
        Autoillessa kannattaa sitten olla aika varovainen aluksi, siellä kun liikennekulttuuri on "pikkaisen" erilaista. :) Minnepäin olet menossa kiertelemään?
        Itse suosittelen kovasti Toscanaa, omaa nykyistä kotiseutuani. Historiaa, luontoa ja aurinkoa riittää yllin kyllin!


      • amico..
        Unkka T. Kumiankka kirjoitti:

        Mukavaa lomaa siis!
        Autoillessa kannattaa sitten olla aika varovainen aluksi, siellä kun liikennekulttuuri on "pikkaisen" erilaista. :) Minnepäin olet menossa kiertelemään?
        Itse suosittelen kovasti Toscanaa, omaa nykyistä kotiseutuani. Historiaa, luontoa ja aurinkoa riittää yllin kyllin!

        Lennän Milanoon Malpensan lentokentälle.Tarkoitus on tutustua Pohjois-Italian seutuun. Varmaan Garda,Como ja mitä siellä on näitä isoja järviä.
        Mahdollisesti poikkean myös Sveitsin puolelle.
        Dove sei di Toskana? Mi piace Italiano!Ho 43 anni e abito a Hämeenlinna. Ciao!


      • Unkka T. Kumiankka
        amico.. kirjoitti:

        Lennän Milanoon Malpensan lentokentälle.Tarkoitus on tutustua Pohjois-Italian seutuun. Varmaan Garda,Como ja mitä siellä on näitä isoja järviä.
        Mahdollisesti poikkean myös Sveitsin puolelle.
        Dove sei di Toskana? Mi piace Italiano!Ho 43 anni e abito a Hämeenlinna. Ciao!

        No, vastataan sitten!

        Sono di Santa Croce, provincia di Pisa. E' una zona veramente bella, perché c'è tutto ciò di cui un uomo ha bisogno nella vita: sole, mare, colline, buon cibo.. :) Adesso però sono a fare un salto in Finlandia, dopodomani torno in Italia..
        Da quanto tempo studi italiano?


      • Unkka T. Kumiankka
        amico.. kirjoitti:

        Lennän Milanoon Malpensan lentokentälle.Tarkoitus on tutustua Pohjois-Italian seutuun. Varmaan Garda,Como ja mitä siellä on näitä isoja järviä.
        Mahdollisesti poikkean myös Sveitsin puolelle.
        Dove sei di Toskana? Mi piace Italiano!Ho 43 anni e abito a Hämeenlinna. Ciao!

        Kun kerran pohjoiseen on matka, niin suosittelen pistäytymistä Genovassa! Huomattavasti Milanoa kauniimpi kaupunki ja acquario on kokemisen arvoinen! :)


      • una altra ragazza
        Unkka T. Kumiankka kirjoitti:

        No, vastataan sitten!

        Sono di Santa Croce, provincia di Pisa. E' una zona veramente bella, perché c'è tutto ciò di cui un uomo ha bisogno nella vita: sole, mare, colline, buon cibo.. :) Adesso però sono a fare un salto in Finlandia, dopodomani torno in Italia..
        Da quanto tempo studi italiano?

        Ce paese molto bello, Provicia di Pisa.. Ho anche stato la un estate e un po di altro tanti anni fa. E ho piacuta moltissimo. Oppure ho veramente stato da provicia di Livorno, Incommune di Rosigano Marittimo.. Che vita. e anchora vorrei sempre tornare li, e lo fazzo in Febraio. Ma questa volta sto in Nord, Paesi di Laghi. E veramente buon cibo e la piu gentilissima gente che ho mai truvato..
        on vähän siansaksa italiaa, mut hei, silläkin pärjää mainiosti! :o)
        Nauti olostasi, kauanko oot asunu niillä nurkilla?


      • Unkka T. Kumiankka
        una altra ragazza kirjoitti:

        Ce paese molto bello, Provicia di Pisa.. Ho anche stato la un estate e un po di altro tanti anni fa. E ho piacuta moltissimo. Oppure ho veramente stato da provicia di Livorno, Incommune di Rosigano Marittimo.. Che vita. e anchora vorrei sempre tornare li, e lo fazzo in Febraio. Ma questa volta sto in Nord, Paesi di Laghi. E veramente buon cibo e la piu gentilissima gente che ho mai truvato..
        on vähän siansaksa italiaa, mut hei, silläkin pärjää mainiosti! :o)
        Nauti olostasi, kauanko oot asunu niillä nurkilla?

        Siansaksaa tai ei, kyllähän tuota hyvin ymmärtää! :)
        En mä olen kuin vasta vajaan vuoden verran asustellut siellä, mutta hyvin on seutu tullut jo tutuksi.
        Conosco bene anche la provincia di Livorno, perché ho lavorato lì nel 2007, a Castagneto Carducci, hai presente? :) A Rosignano ci sono dei bei paesaggi al mare!


      • jep juu
        Unkka T. Kumiankka kirjoitti:

        Siansaksaa tai ei, kyllähän tuota hyvin ymmärtää! :)
        En mä olen kuin vasta vajaan vuoden verran asustellut siellä, mutta hyvin on seutu tullut jo tutuksi.
        Conosco bene anche la provincia di Livorno, perché ho lavorato lì nel 2007, a Castagneto Carducci, hai presente? :) A Rosignano ci sono dei bei paesaggi al mare!

        Che cosa hai fatto la? La mia preferiti ci cono Lucca, Pisa e collesalvetti, anche Volterra e molto bello. Questa Castagnano Carducci non conosco.
        Siis mä niin tykkään tosta maasta, ne ihmiset on niin ihania ja puhuu niin paljon että toi kielikin on aivan älyttömän helppo oppia, eteskin kun ummikkona sinne lähti aikoinaan, ja kukaan ei muuta kuin italiaa puhunut, oli pakko oppia. Ja just se mikä yleensä suomalaisilla tökkäsee kielien oppimisen kanssa on just se että sitä rohkaistuu puhumaan siellä niin helposti välittämättä mistään kieliopeista. Aivan mahtavaa kun taas jonkun ajan päästä pääsen höpöttään sinne. Aah! Nauti elostasi!


      • Yöliikkuja
        Unkka T. Kumiankka kirjoitti:

        No, vastataan sitten!

        Sono di Santa Croce, provincia di Pisa. E' una zona veramente bella, perché c'è tutto ciò di cui un uomo ha bisogno nella vita: sole, mare, colline, buon cibo.. :) Adesso però sono a fare un salto in Finlandia, dopodomani torno in Italia..
        Da quanto tempo studi italiano?

        Millaista yöelämää löytyy niiltä nurkilta?
        Tai mikä alue/kaupunki on vilkas öiseen aikaan?
        Lähinnä Pohjois-Italia kiinnostaa, muttei kuitenkaan isoimmat kaupungit (Milano, Torino jne.) eli löytyykö pienemmistä kaupungeista yöelämää?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1727
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1547
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      55
      1260
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      729
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      725
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      717
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      668
    Aihe