Kannattaako mennä aasiaaan reppumatkalle kuukaudeksi. Mikä hinta taso? Mistä halvat lennot saa?
Uskaltaako mennä reppumatka
8
4533
Vastaukset
Lennot ovat kalleimmat kuukauden lomabudjetista, esim Indonesiaan edestakaiset lennot maksavat noin tonnin. Mutta maa on halpa eurooppalaisille, kuukaudessa saat kulutettua noin 500€, riippuen kohteesta, ajankohdasta ja omista vaatimuksistasi.
Jos kokemukset Indonesiasta kiinnostavat, ota yhteyttä.
[email protected]
Muuten saat tietoa Aasian reppumatkoista sivulta
www.pallontallaajat.net- leNkkari
Moi!
Minua polttelisi kannssa kamalasti lähteä noille suunnille reppureissaamaan. Rahat ois kasassa, mutta seura puuttuu. Vois yksinkin, ja niin kai menenkin ellei muuta ilmaannu, mut kai se olis kaksin kivempaa. Kesällä tosin vasta onnistuisi, kun koulu haittaa harrastuksia :P - Matkalainen
leNkkari kirjoitti:
Moi!
Minua polttelisi kannssa kamalasti lähteä noille suunnille reppureissaamaan. Rahat ois kasassa, mutta seura puuttuu. Vois yksinkin, ja niin kai menenkin ellei muuta ilmaannu, mut kai se olis kaksin kivempaa. Kesällä tosin vasta onnistuisi, kun koulu haittaa harrastuksia :PMakustaminen avartaa. AINA. Itselläni ei ollut teiniikäisenä mahdollisuus matkustella. Nykyisin katselen maailmaa monipuoolisesti, mutta kaakoisaasiassa viihdyn erityisesti. Sinne pelaan jatkuvasti. En varsinaisesti mene enää ns reppumatkalle, mutta liikun jonkin verran. Tässä iässä ei tarvii enää etsiä sitä halvinta majoitusta, koska lapset pärjää jo omillaan. Mutta, matkustamiseen laitettu raha ei mene koskaan hukkaan.
- kannattaa..
Tottakai kannattaa.
Hintataso riippuu täysin kohteesta. Monissa Aasian maissa tuo 500e riittää mainiosti normaaliin elämiseen.
Halvat lennot löytyy kun selaat matkatoimistoja
http://tehostajat.com/start/index.php/matkatoimistot/
ja lentoyhtiöitä samalta sivulta. Kannattaa kytätä myös KLM:n ja Finnairin kevät-tarjouksia tähän aikaan vuodesta. - Aasiantuntija
Aasiassa on paikkoja joissa yksi hotelliyö maksaa 500 euroa.
Jos oikein halvalla pitää päästää Aasiaan niin aina voi kävellä. Miksi suomalaisen pitää aina yrittää päästä halvalla, ollaanko tosiaan niin köyhiä.
Aasiassa on kymmeniä maita joissa erilainen hintataso. En oikein tajua kysymystäsi.
Kannattaako Aasiaan mennä kuukaudeksi reppumatkalle. Siinäpä se pähkinänkuoressa.
Minäkin haluasin lähteä matkalle. Paljonko maksaa? Millä kannattaa mennä ja milloin? Kannattaako matkustaa? Mitä kannattaa tehdä? Olen kiitollinen vastauksista.- matkagguru
Yhdyn edellisen kummasteluun peruskysymyksestä, ja lisään oman lisäkysymyksen:
Miksi matkustaa aasiaan ja miksi reppumatkalla?
Mitä varten juuri aasia kohteena? itämainen ruoka jota löytyy helsingin joka korttelista, arkeaan elävät ihmiset, katsomaan jotain sukulaista, vai joku matkaoppaassa mainittu temppeli?
Onko reppumatka muotona kysyjän tavoite säästää joka käänteessä rahaa? jos on niin kyllähän jokin lähempi kohde tulisi paljon halvemmaksi? pietariin pääsee 300 eurolla hotelleineen bussimatkoineen päivineen ja matkakohteena todennäköisemmin lähempänä länsimaalaisen turistin keskimääräisiä kulttuurimieltymyksiä. - laatua ja riippumattomuutta
matkagguru kirjoitti:
Yhdyn edellisen kummasteluun peruskysymyksestä, ja lisään oman lisäkysymyksen:
Miksi matkustaa aasiaan ja miksi reppumatkalla?
Mitä varten juuri aasia kohteena? itämainen ruoka jota löytyy helsingin joka korttelista, arkeaan elävät ihmiset, katsomaan jotain sukulaista, vai joku matkaoppaassa mainittu temppeli?
Onko reppumatka muotona kysyjän tavoite säästää joka käänteessä rahaa? jos on niin kyllähän jokin lähempi kohde tulisi paljon halvemmaksi? pietariin pääsee 300 eurolla hotelleineen bussimatkoineen päivineen ja matkakohteena todennäköisemmin lähempänä länsimaalaisen turistin keskimääräisiä kulttuurimieltymyksiä.Ilmeisesti reppumatkailun idea ei ole auennut ihmettelijöille.
Kun kerran tekee edes muutaman viikon reppureissun, ei enää ehkä halua palata tylsään pakettimatkailuun. Repun kanssa vapaa liikkuminen ja paikallisten asukkaiden joukossa asuminen on niin toisenlainen kokemus massamatkailuun verrattuna. Tai mikään ei estä valitsemasta parhaalla paikalla sijaitsevia hotelleitakaan, niitä joita ei suomalaisten matkanjärjestäjien listoilla ole. Ja mikä parasta, hienoista kokemuksista ei todellakaan tarvitse maksaa extraa! Turistikohteiden ulkopuolella joka tapauksessa turisti syö ja asuu halutessaan paremmin ja rauhallisemmin, yleensä vielä huomattavasti halvemmalla.
Itse teen joka vuosi 1 ... 2 reppumatkaa ja lisäksi vielä yhden pitkän reissun moottoripyörällä Eurooppaan. Kun olen jo 50v täyttänyt, ei kyse ole pienimmässäkään määrin mistään rahanpuutteesta vaan siitä, että reppumatka tuo oikeasti jopa LAATUA ja sisältöä & vapautta matkailuun. Aisioita, joita on mukava vanhemmiten muistella.
Pitkä reissu Aasiaankin on tässä suunnitteilla, kunhan vapaata aikaa joskus tulee kuukausi-pari yhtämittaisesti ... laatua ja riippumattomuutta kirjoitti:
Ilmeisesti reppumatkailun idea ei ole auennut ihmettelijöille.
Kun kerran tekee edes muutaman viikon reppureissun, ei enää ehkä halua palata tylsään pakettimatkailuun. Repun kanssa vapaa liikkuminen ja paikallisten asukkaiden joukossa asuminen on niin toisenlainen kokemus massamatkailuun verrattuna. Tai mikään ei estä valitsemasta parhaalla paikalla sijaitsevia hotelleitakaan, niitä joita ei suomalaisten matkanjärjestäjien listoilla ole. Ja mikä parasta, hienoista kokemuksista ei todellakaan tarvitse maksaa extraa! Turistikohteiden ulkopuolella joka tapauksessa turisti syö ja asuu halutessaan paremmin ja rauhallisemmin, yleensä vielä huomattavasti halvemmalla.
Itse teen joka vuosi 1 ... 2 reppumatkaa ja lisäksi vielä yhden pitkän reissun moottoripyörällä Eurooppaan. Kun olen jo 50v täyttänyt, ei kyse ole pienimmässäkään määrin mistään rahanpuutteesta vaan siitä, että reppumatka tuo oikeasti jopa LAATUA ja sisältöä & vapautta matkailuun. Aisioita, joita on mukava vanhemmiten muistella.
Pitkä reissu Aasiaankin on tässä suunnitteilla, kunhan vapaata aikaa joskus tulee kuukausi-pari yhtämittaisesti ...Tuossa edellisessä oli kiteytettynä kaikki se, mitä itsekin arvostan rinkkani kanssa reissatessa. Voin valita kohteen, majoituksen ja juuri ne nähtävyydet, mitkä itse haluan kokea. Vapaana aikatauluista tai muiden mielipiteistä. Jäädä siihen missä viihdyn tai jatkaa matkaa jos siltä tuntuu. Tänä vuonna on suunnitelmissa joku maa Euroopassa, luultavasti päädymme Kroatiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453