Hyvää iltaa, hyvä paranormaaliväki. Olen ymmärtänyt, että toisinaan valokuviin voi ilmestyä sellaisia objekteja, joita kuvaa otettaessa ei ole näkynyt - rykelmä valkoisia palloja. Näitä palloja kutsutaan nimellä "orb". Olen päätellyt, että nimitys tulee latinan kielen (maa)palloa tarkoittavasta sanasta. Pitääkö tämä paikkansa? Luonnollisestikin osa näistä valkoisista palloista voidaan selittää kameran linssiin tarttuneilla pölyhiukkasilla, ilmassa leijailevilla mikropartikkeleilla, virheillä valokuvan kehittämisen aikana jne.
Sisareni perheineen kävi lomalla Egyptissä. Siskon mies otti matkalta runsaasti digikamerakuvia. Hän ei ole kehityttänyt kuvia paperille, vaan ne ovat vain kameran ja tietokoneen muistissa. Niissä kuvissa, jotka on otettu suurten pyramidien luona Gizassa, suorastaan kuhisee valkoisia palloja, pienempiä ja suurempia. Niissä kuvissa puolestaan, jotka on otettu MATKALLA pyramideille tai matkalla POIS niiden luota, ei palloja näy lainkaan.
Ilman palloa olevien maisemakuvien ja palloja sisältävien kuvien ottamisen välillä on aikaeroa pari tuntia, ja matkassa muutama kilometri. Sääolosuhteet eivät kuulemma olleet muuttuneet tällä välin, ei esim. ollut noussut kovempaa tuulta tai aavikkomyrskyä.
Aika erikoista. Olen ajatellut niin, että niillä paikoilla, jotka ovat maailman uskontohistorian kannalta erityisen merkittäviä ja tunnettuja, saattaa olla tavallista voimakkaampaa paranormaalia aktiviteettia.
Hmm, miltähän mahtaisivat näyttää turistien ottamat, ei-viralliset, valokuvat vaikkapa Stonehengestä, Lourdesista tai Notre Damesta...? Tai Golgatasta. Entä miltä näyttäisivät Etelä-Amerikan intiaanien porraspyramidit, satojentuhansien ihmisuhrien alttarit, silloin, kun katsottaisiin niistä otettuja turistikuvia? Julkisissa mainoskuvissahan "orbeja" ei näy.
Henkiolentoja valokuvissa?
4
1233
Vastaukset
- ..esittää
visaisen kysymyksen. Omalla kohdallani kaikkiin "orbeihin" on ainakin toistaiseksi löytynyt luonnollinen selitys, tosin mitään erikoisen "aktiivisia" paikkoja en ole pyrkinytkään kuvaamaan. Yllättävän pienetkin partikkelit niitä sopivassa valaistuksessa synnyttävät: tässä salamavalon heijastuksia muutaman sadasosamillin kokoisista sumupisaroista
(keltaiset läiskät alhaalla olevia katuvalaisimia)
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2b68r ove-sumu.htmlAivan. Sinun antamassasi kuvassa ei näkynyt ns. "orbeja". Olen vain kiinnostunut tästä viime vuosina esiin nousseesta ORB-ilmiöstä. Mitä digikameran kuvaan saa jäädä SIIHEN ASTI, kunnes kuvaa aletaan väittää väärennökseksi?
- ..kysymys
Basker kirjoitti:
Aivan. Sinun antamassasi kuvassa ei näkynyt ns. "orbeja". Olen vain kiinnostunut tästä viime vuosina esiin nousseesta ORB-ilmiöstä. Mitä digikameran kuvaan saa jäädä SIIHEN ASTI, kunnes kuvaa aletaan väittää väärennökseksi?
voitaisiin laajentaa niin, että voidaanko paranormaaleja ilmiöitä yleensä valokuvata. Jos voidaan, niin miksei sitten orbejakin.
Täysin sitovan todisteen hankinta vain ei ole ilmiöiden spontaanin ja sattumanvaraisen luonteen takia kovin helppoa. Niitä kun ei voi komentaa tapahtumaan tutkimuslaboratorioissa!
kun et vaikkapa vain yhtä esimerkkikuvaa näytille laittanut :)
No joka tapauksessa,
http://en.wikipedia.org/wiki/Orb_(paranormal)
siinä esimerkkejä sade/pöly jne orbeista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 475915
- 515394
- 533768
- 143705
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise993524- 313146
- 592894
- 592776
- 572446
- 451883