Flight simulator x KYSYMYKSIÄ?

kimizu2

kysymykseni liittyy flight simulator x:ään elikkä toivoisin että jokainen joka tämän viestin lukee että vastaisi sen verran minkä tietää ja vaikka vain yhteen kysymykseen. No aloitetaan vaikka tästä kun olen katsonut videoita youtubesta olen nähnyt että kuvakulma on matkustajan näkökulmasta ja että se pyöreä ikkunakin näkyy niin mistä tämän saa? vai onko se vain deluxe-versiossa ja olen myös nähnyt että lentokoneen matkustajien tilassa on päässyt kävelemään tai ainakin kuvakulman on saanut sinne. Seuraava kysymykseni liittyy vapaa lentoon elikkä portille päästyä niin mistä napista saa avattua ruuman ovet ja mistä se tullaan tyhjentämään yritin etsiä sitä mutta en löytänyt mistään.

23

2444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietää hyvin

      http://www.fsnordic.net/

      Mutta ei sitten mitään puutaheinää. Ota keskustelupalsta ja rekkaudu sinne, jos et ole sitä vielä tehnyt. Kysymys pitää olla erittäin asiallinen, koska siellä on oikeita lentäjiä, jotka monet myös harrastavat simuja mutta myös hyvin simut tuntevia kavereita. Sorry nyt, kun en itse tiedä, mutta he kyllä kertovat sen. Itse lentelen vaan ihan pikkupätkiä milloin missäkin.

    • elikkäs...

      no ainaki matkustaja tilaan näkeminen riippu lentokoneesta, eli yleensä isoihin koneisiin ei nää. Pienkoneisiin näkee. mutta jos lataat netistä jonku koneen ja siihe on laitettu matkustajatilat nii sitte. Toiseen kysymykseen vastaus... elikkäs ruuma ovet saa auki:
      Shift e 2
      paina shift e ja sit nopeesti 2

      ainaki mulla toimii riippu mite näppäimet laitettu

      toivottavasti jotenki selkeytti asiaa:)

      • kimiiz2

        niin voisitko kertoa että mistä niitä koneita voi ladata?


      • elikkäs...
        kimiiz2 kirjoitti:

        niin voisitko kertoa että mistä niitä koneita voi ladata?

        niitä voi ladata netistä... ööö... kirjoita vaikka googlee fsx downloads, fsx planes tai jotain sillai... ja sieltä sivulta painat jotain konetta ja download tai lataa(ei nyt tuu nimiä mielee:) ) tai toine vaihtoehto on et ostat vaikka jostn nettikaupasta lentokonepaketteja tai lisäosia.


      • heh
        elikkäs... kirjoitti:

        niitä voi ladata netistä... ööö... kirjoita vaikka googlee fsx downloads, fsx planes tai jotain sillai... ja sieltä sivulta painat jotain konetta ja download tai lataa(ei nyt tuu nimiä mielee:) ) tai toine vaihtoehto on et ostat vaikka jostn nettikaupasta lentokonepaketteja tai lisäosia.

        näinsemenee..


      • hekeeeeeeeeeee1324
        kimiiz2 kirjoitti:

        niin voisitko kertoa että mistä niitä koneita voi ladata?

        kirjota youtubeen vaikka: how to get airplane on fsx.


      • ylex and radio mille
        elikkäs... kirjoitti:

        niitä voi ladata netistä... ööö... kirjoita vaikka googlee fsx downloads, fsx planes tai jotain sillai... ja sieltä sivulta painat jotain konetta ja download tai lataa(ei nyt tuu nimiä mielee:) ) tai toine vaihtoehto on et ostat vaikka jostn nettikaupasta lentokonepaketteja tai lisäosia.

        mulla olis kaks kysymystä mistä saa ilmaiseksi ladattuu koneen ja miten sen pystyy saada tohon fsx 2008ksaan


    • FSX lentokoneissa

      on sellainen että niistä on olemassa aina kaksi eri modelia.

      Toinen modeli on tarkoitettu ulkonäkymiin ja toinen modeli on tarkoitettu sisänäkymään ja siinä on muunmuassa toimivat mittarit ja tarkemmat sisätekstuurit.

      Ellei sisämodelia ole mallinnettu niin että siinä voi liikkua niin silloin siinä ei voi liikkua, tai voi, mutta se näyttää helvetin tyhmältä. Kokeile vaikka cessnassa tätä, niin huomaat mikä on noiden sisämodelien ongelma. Tai ei se mikään ongelma ole, se on ihan kunnon säätö sen vuoksi että tavalliset tietokoneet jaksaisivat pyörittää lentokonetta hyvin. Huonon mallintajan kun tunnistaa siitä että koneissa on kaikenlaista hevonvitunpaskaa täynnä niin ettei se toimi kunnolla kuin mallaajan omissa unelmissa.

      Liikkumaan pääset (ja tämänkin olisit saanut kyllä tietää sieltä saatanan readmelapuista yhdellä vilkaisulla) painamalla shiftiä tai controlia, tai sitten shiftiä ja controlia yhtäaikaa ja sitten joko backspacea tai enteriä.

      Saat sen verran tehdä töitä että saat itse ottaa selvää mitä tapahtuu kun noita yhdistelmiä painelet. Helppoa kuin saatanan heinänteko.


      Kuvakulmasäädöt on erikseen asetettu aircraft.cfg:ssä ja kunhan vain viitsit ja jaksat ottaa asioista selvää (SDK), niin voit niitä lisäillä, tai niiden paikkoja muuttaa vaikka ihan itse ja ihan missä tahansa lentokoneessa tahansa. Sitä en tässä kuitenkaan neuvo enkä suosittele sellaisesta edes haaveilemaan ellei viitseliäisyys riitä edes perustoimintojen opettelemiseen!

      Tarkkaan en sitä muista millä näppäinyhdistelmällä noita paikkoja saa vaihdeltua, mutta senkin löydät kyllä siitä mukana tulleesta lapusta.

      Tarkistin juuri äsken että ainakin omasta FSX paketista löytyy se lappu ja siinä on myös ne näppäinkomennot isolla esillä mutta en niitä kerro koska viitseliäisyyttä pitää löytyä sinultakin sen verran.

      Mitään eroa deluxen ja normaalin version välillä ei noissa asioissa ole.

      Ovikysymykseen sinulle jo vastattiinkin.

      • kysyjien

        puolesta kiitokset sinulle. Nämä simut ei todellakaan ole kaikille ihan niin simppeleitä, kuin teille jotka osaatte ja hallitsette ne. Monesti vaan se neuvon Pyytäminen tuntuu olevan se avaintekijä, johon tökkää sitten myöskin se vastauksen antaminen. Toivon itse ainakin, että kompromissejä näille simujutuille löytyy vastaisuudessa.
        Sinulle kiitokset ja oikein hyvää Uutta Vuotta 2009.


      • kimizu2
        kysyjien kirjoitti:

        puolesta kiitokset sinulle. Nämä simut ei todellakaan ole kaikille ihan niin simppeleitä, kuin teille jotka osaatte ja hallitsette ne. Monesti vaan se neuvon Pyytäminen tuntuu olevan se avaintekijä, johon tökkää sitten myöskin se vastauksen antaminen. Toivon itse ainakin, että kompromissejä näille simujutuille löytyy vastaisuudessa.
        Sinulle kiitokset ja oikein hyvää Uutta Vuotta 2009.

        kiitos kaikille vastaajille.


      • ddsdds
        kimizu2 kirjoitti:

        kiitos kaikille vastaajille.

        Muuten, vaikkakaan ehkä ihan aluksi ei kannata maksullisilla payware koneilla aloittaa lentosimuilua, niin sitten kun sekin aika tulee, että tarvitsee realistisempia ja parempilaatuisia koneita, niin paywarena niitä löytyy:). Abacus merkkiä en suosittele käyttämään, sen mallintamat koneet ovat suoraan sanottuna surkeita, fsnordic palstallakin ollaan samaa mieltää... Netistähän niitä saa luottokortille ostettua, mutta ainakin dischopista on myös levylle muutamia ihan laadukkaitakin koneita, ja merkkejä joita suosittelisin käyttämään ovat esim. PMDG ja Wilco. Mutta pienellä etsinnällä löytyy myös freewarenakin hyviä koneita.


    • 300 joku

      ruuman ovet saa auki painamalla numeroa 2 ja letokoneen etu-oven saa auki painamalla 3 tai shift e

      • sdsdds

        "ruuman ovet saa auki painamalla numeroa 2 ja letokoneen etu-oven saa auki painamalla 3 tai shift e "

        Eiköhän se ole jo selvinnyt hänelle, varsinkin kun aihe on jo vuoden vanha:D Ja se on shift e, ja shift e 2 on ruuman ovet.


      • joonas pulkkinen

        ei nyt ihan pidä paikkaansa


    • ??

      joo ite latasin tom_300-beluga modin ja siittä ei näy ku siivet niin mikäköhän olisi vikana.

    • joonas pulkkinen

      deluxe versiossa ei ainakaan pysty mulla on gold edition mukana deluxe ja acceleration

      • no huuhtanen

        onks deluxe hyvä no kyyyllll!!!!!!!!!!!!!!!!!! vitus mut siinä on hyvin hyvin paska homma koska oon toivonu et joku kertois mulle mistä saa ladattuu koneen##!""#¤#¤#%¤%¤&/&()=½½½½½


    • poika vailla modeja

      fsx modit deluxeen , onko mahdollista,jos on voitko kertoa tahon modei mul on jo rex accerlation ja pby lisäosat :D >:(

    • Skededudde

      Hei, kuinka kauan teil kesti oppii lentää täs FSX Deluxe Editionis? Ite oon pelannu nyt 2 päivää enkä vielkäkään osaa oikein pelaa sitä.. Mitä näppäimii te käytätte? Käytättekö nuolinäppäimiä vai hiirellä pelaatte?

      • ltysrjaeb

        hiirel on helpompi


    • fsxlollipopman

      mistä saa ladattua finnair lisäosan fsx deluxeen

    • epätoivoinen

      mull olis semmonen probleema et ku lennän jä haluaisin nähdä atc tekstin nii siin ei näy teksti voiko sen teksti jutun lataa ja miten laittakaa [email protected]/hi

      • Paina Ö

        Paina Ö näppäintä, mulla ainakii toimii sillee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe