kadonnut hamsteri.

hamsu2

Nyt on käynyt aivan kauhea asia minun hamsterini on mennyt vaatekaappiini jossa on takaseinässä pieni reikä josta se pääsi siitä väliseinään /välikattoon nyt en tiedä millä konstilla saisin houkulteltua hamsterin takaisin vaatekaapin reijälle ....Onko olemassa semmoinen tuoksu jota hamsterit ei voisi vastustaa? Toivotavasti saisin vastauksia mahdollisimman pian.

14

3015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keino...

      minkä tiedän on ämpäri-ansa. Laita vaikka sinne kaappiin (jos hamsu nyt tosiaan kulkee sen kautta) Eli ämpäriin kaikkea herkkua, mistä hamsusi pitää jyväsekoitusta vihanneksia ja vaikka kirjoista "rappuset" ämpärin reunalle. Jos käy onnekkaasti, hamsu tippuu ämpäriin ruuan toivossa ja saat sen sieltä aamulla. Voi silti olla, että hamsu katosi lopullisesti :( Mutta ämpäriä kannattaa kokeilla aina ja pitää sitä siellä aika pitkäänki. Joskus karannut hamsu on mennyt ansaan vasta viikkojen päästä.

    • nuppuli1

      MOI!

      Joo, luin ton sun viestin ja mun mielestä sun kannattais houkutella sun hamsteria jollain sellasella mistä se sun mielestä tykkää tosi paljon.

    • hamsterit(ko?) kateissa

      Minun yksi syyrialaisistahamstereistani karkasi lähes joka viikko. Vaikka laitoimme tupla rautalangat reunoihin ja telkesimme luukun niin jotenkin se onnistui aina livistämään.

      Sitten se paineli jääkaapin alle ja teki sinne aina uuden pesän. Yöllä kun se lähti etsimään leivän muruja niin aina nappasin se. Lopulta se ei hakenutkaan yöllä ruokaa vaan päivällä ja sitten oli vain odoteltava, että tulisi etsimään ruokaa.

      Välillä koitimme houkutella pullalla, sitä tuoksua se hamsu ei voinut kovin helpolla vastustaa. :) Toivottavasti hamsu tulee sieötä pois :)

    • Hamu97

      Ensinnäkin miksi pidät hamsteriasi vapaana? Ja miten se pääsi vaatekkaappiin? On olemassa yksi keino miten sen ehkä saisi pois. Laitat raon suulle hamsterin herkkuja esim. jogurtti nappeja, salaatin lehtiä ja kaikkea mistä hamsterisi pitää. En osaa auttaa enenmää. Toivottavasti se löytyy. Onnea etsintöihin.
      Hamu97

      • jjiiiiiiii

        "Ensinnäkin miksi pidät hamsteriasi vapaana? Ja miten se pääsi vaatekkaappiin" Hei käytä päätäsi, kai tiedät että hamstereitakin pitää silloin tällöin valvonnassa pitää vapaana, etteivät vallan tylsisty, ja jos vaatekaapin ovi on auki, tai jokin rako, niin helpostihan sinne hamsu pääsee.

        Itselläni oli viime yönä hamsu karannut, mutta se löytyi erään alakaapin alla olevasta hankalasta väliköstä, jonne oli tehnyt pesän, mutta sain houkuttelemalla lopulta pois.

        Tässä olisi helppo ohje, sillä jos laittaa raon suulle vain ruokaa, on todennäköistä että hamsteri vain hamstraa ne, ja jos yrittää napata niin vaan painelee takaisin seinän sisään. Mutta tässä olisi yksi ohje:

        Tarvitset: Ämpärin, ruokaa, kirjoja


        Ensin laitat jonkin niin korkean ämpärin pohjalle, ettei hamsteri pääse sieltä ylös, ruokaa ja muuta mitä hamsteri kovasti haluaisi, kunhan vain hamsteri haistaa sen, että pohjalla on jotain syötävää, esim omenan haju tuoksuu kauas. Eli laitat ne pohjalle, voit halutessasi laittaa myös purua sinne. Sitten voit tehdä kirjoista eräänlaiset portaat ämpärin reunalle, ja sijoittaa viritelmän sitten jonnekkin lähelle sitä vaatekaappia, koska kun hamsun tulee nälkä, todennäköisesti se etsii sitä sisätiloista. Hyvällä tuurilla hamsu hyppää yöllä ämpäriin ruuan perässä, eikä tietenkään pääse sieltä ylös, ja tällä tavoin voisit saada hamsterisi pelastettua. Toivottavasti tästä oli apua...


      • hamu97
        jjiiiiiiii kirjoitti:

        "Ensinnäkin miksi pidät hamsteriasi vapaana? Ja miten se pääsi vaatekkaappiin" Hei käytä päätäsi, kai tiedät että hamstereitakin pitää silloin tällöin valvonnassa pitää vapaana, etteivät vallan tylsisty, ja jos vaatekaapin ovi on auki, tai jokin rako, niin helpostihan sinne hamsu pääsee.

        Itselläni oli viime yönä hamsu karannut, mutta se löytyi erään alakaapin alla olevasta hankalasta väliköstä, jonne oli tehnyt pesän, mutta sain houkuttelemalla lopulta pois.

        Tässä olisi helppo ohje, sillä jos laittaa raon suulle vain ruokaa, on todennäköistä että hamsteri vain hamstraa ne, ja jos yrittää napata niin vaan painelee takaisin seinän sisään. Mutta tässä olisi yksi ohje:

        Tarvitset: Ämpärin, ruokaa, kirjoja


        Ensin laitat jonkin niin korkean ämpärin pohjalle, ettei hamsteri pääse sieltä ylös, ruokaa ja muuta mitä hamsteri kovasti haluaisi, kunhan vain hamsteri haistaa sen, että pohjalla on jotain syötävää, esim omenan haju tuoksuu kauas. Eli laitat ne pohjalle, voit halutessasi laittaa myös purua sinne. Sitten voit tehdä kirjoista eräänlaiset portaat ämpärin reunalle, ja sijoittaa viritelmän sitten jonnekkin lähelle sitä vaatekaappia, koska kun hamsun tulee nälkä, todennäköisesti se etsii sitä sisätiloista. Hyvällä tuurilla hamsu hyppää yöllä ämpäriin ruuan perässä, eikä tietenkään pääse sieltä ylös, ja tällä tavoin voisit saada hamsterisi pelastettua. Toivottavasti tästä oli apua...

        No kai mä nyt sen tiiän et hamsterii pitää pitää vapaana!!!Mutta kai sä nyt osaat valvoo ettei se mee sinne vaatekkaappii... ainakin ku mulla on ollu hamsteri oon pitäny sitä vähän niinku aitauksessa... mutta oisit laittanu ruokaa vähän kauemmas siitä... Mutta jos ei apu kelpaa ni ei sit, mitäs laitat tommossii aiheit tänne jos et tarvi apuu


      • jjiiii
        hamu97 kirjoitti:

        No kai mä nyt sen tiiän et hamsterii pitää pitää vapaana!!!Mutta kai sä nyt osaat valvoo ettei se mee sinne vaatekkaappii... ainakin ku mulla on ollu hamsteri oon pitäny sitä vähän niinku aitauksessa... mutta oisit laittanu ruokaa vähän kauemmas siitä... Mutta jos ei apu kelpaa ni ei sit, mitäs laitat tommossii aiheit tänne jos et tarvi apuu

        Hamu lue edes viesti, minä joka kirjoitin että hamsteria pitää pitää vapaana en ole aloittaja, etkö muka huomannut kun laitoin tuossa alempana viestissä apua tälle aloittajalle? Turha alkaa ketään syyttelemään, varsinkaan jos ei lue viestiä-.-.


      • hamu99
        jjiiii kirjoitti:

        Hamu lue edes viesti, minä joka kirjoitin että hamsteria pitää pitää vapaana en ole aloittaja, etkö muka huomannut kun laitoin tuossa alempana viestissä apua tälle aloittajalle? Turha alkaa ketään syyttelemään, varsinkaan jos ei lue viestiä-.-.

        mun hamu ei oo ikinä karannu..tai on yrittäny


    • ...

      En nyt osaa tehdä omaa keskustelua mutta mulla karkasi viimeyönä kääpiöhamsteri...En ymmärrä miten se on päässyt karkaamaan kun laatikon seinät ovan niin liukkaat. Mutta eniten minus huolestuttaa se että se voi olla missä vaan..se on voinut päästä oven alta koska siinä on iso rako. En usko että rappuja alas on päässyt mutta täällä yläkerrassa on niin paljon paikkoja missä se voisi olla. Yritän etsiä sitä epätoivoisesti enkä yhtään tiedä mitä pitäisi tehdä. En tied' kuinka kauan se on ollut ilman ruokaa ja vettä.

      • hamsteriKUNU

        Moikka! Surullista kuulla että hamsterisi on karkuteillä, mutta voisit kokeilla tuota sanko ''ansaa'' joka on mainittuna yläpuolella. Voin vähän auttaa: Ota suht korkea(ettei hamterisi pääse pois) sanko tai jokin muu syvä astia, ja laita sinne vesikuppi(pulloa ei kannata laittaa koska hamteri pääsee saman tien kiipeämään pois.) ja hamterin omaa ruokaa ja vähän jotain herkkuja. Laita sangon pohjalle pehmeä viltti tai joku tyyny. Voit vaikka tehdä portaat video kaseteista tai lelu palikoista. Voit myös laittaa peiton tai jonkin tasaisen viltin video kasettien alle. Sen jälkeen aseta jokin hamsterin suosikki herkku sangon reunalle että sitten kun hamsteri kipuaa kasetteja pitkin ''huipulle'' syömään herkkua hän tipahtaa sangon pohjalle niin sanottuun ''loukkuun''. Minun pieni syyrikki karkas noin kuukaus sitten ja sain sen ite kiinni viikon päästä kun juoksi huoneen poikki ja nappasin sen käsiini. Kaverillani oli hamsteri karkuteilla ja hän kokeili tuota kyseistä sanko ansaa ja hän laittoi pillin siihen kiinni ja kun hamsu yritti tavoitella pillin päässä olevaan maapähkinävoita hän tipahti sankoon. Kun hamsu on karkuteillä kannattaa olla valppaana ja varovainen kun kävelet asunnossa. Älä luovuta vaikka et löytäisi hamsteriasi viikon tai kahden päästä, se saattaa ilmaantua yhtäkkiä. Onnea etsintöihin. (=


    • :( Hamsterinomistaja

      Kuinka kauan siis hamsteri pärjää ilman vettä ja ruokaa?
      Itseltäni karkasi toissa iltana Syyrialainen hamsteri omasta häkistään jotenkin, kun se ilmeisesti avasi itse sen häkin "IKKUNAN" ja se on vasta 6 viikon ikäinen. Ja mitä ilmeisemmin se pääsi kai jotenkin kiipeämään vaatekaappiini jonka seinä on irti, ja jos se on siis sinne mennyt, se on mahdollisesti päässyt koko omakotitalomme lattioiden alle. :( Olen vienyt sille ruokaa, ja vettä että tulisi edes syömään, muttei ole ollenkaan käynyt syömässä eikä juomassa. :( laitoin sinne pohjalle myös vehnäjauhoja, että näkisin onko se käynyt siellä, mutta ei jälkeäkään. Mitä voin tehdä, ja miten kauan hamsteri siis pärjää ilman vettä? Olkaa kilttejä ja vastatkaa edes joku mahdollisimman pian, olen neuvoton enkä halua menettää hamsteriani! Enkä usko että se olisi muualla talossa koska olen etsinyt suunnilleen jokaisesta paikasta. Talossamme asuu myös kissa ja koira, mutten millään usko että ne olisivat syöneet hamsteriani, koska ne eivät edes silloin olleet sisällä talossa. Auttakaa pian!!

    • ,k,kmkfmbmkb

      pyysiks tää kirjottaja dissaamaan sitä?ei! ajatelkaa miltä kiroittajasta tuntuu kun lukee näitä ja te vaan tuutte sanoo et seon tyhmä,se pyys neuvoja että sais sen pois sieltä !!!!!tee sileen että laitat hamsterin herkkuja siihen ovelle ja johdatat ne huoneeseen,kun hamsteri lähestyy kutsu sen nimeä (minulla tulevet kun kutsun nimeä) ja rapistele,se kiinnostaa hamstereita tai sitten voit suurentaa reikää jotenkin että voit kattoa tasku lamulla sinne ja sitoa herkun naruun ja vetää sen luoksesi.kokeile noita!

    • hamsterin omistaja12

      Mun hamsteri katos viime yönä: sai jollain ihmeen keinolla häkin auki.
      olen yrittänyt narrata sen tulemaan suklaalla-johon se on hulluna-mut ei vaan tuu esiin. :( :(

    • Anonyymi

      Mun kääpiöhamsteri campbelli Totoro karkasi tänään. Asun kerrostalossa ja olen tehnyt kaikkia ansoja. Toivon että hän löytyy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe