Ohi on!

Sipuliina

Oikein hyvää huomenta!

Niin siirtyi tämäkin joulu muistojen joukkoon. Vaikkei tässä mitään erityisen muistettavaa ollutkaan.

Lehtikin tuli ja kertoi samoja juttuja kuin netti ja telkkari. Joulu on sujunut rauhallisesti, onneksi. Ja sitten on taas valittu vuoden julkkikset. Mielestäni jotenkin outoja valintoja tänä vuonna. Ehkä ei ketään oikein superjulkkista löytynyt.

Edellisessä aloituksessa jo puhuttiin aleista, joten niistä ei enempää. Minua ei aleen saisi. En ole koskaan käynyt enkä mene.

Leppoisaa arkeen paluuta (vaikka nyt onkin lauantai)!

10

483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo....

Buenos dias,
      etkös aio jatkaa, olishan uusi vuosi, ja loppiainen vielä edessäpäin, näillä samoilla joulukrumeluureilla?

Menen aleen, talvikengät aion ostaa, jos se talvi vaikka vielä kuitenkin näille leveysasteille tulisi.

• Sipuliina

Ei vuoteen mitään krumeluureja! Uusi vuosi tulee ja kaikkea muutakin, mutta jätetään krumeluurit jouluun. Kevättä tässä odottelen. Ja ehkä myös talvea, mutta sitä tuskin ainakaan meilläpäin näkyy.

Onneksi on hyvät talvipopot, ei tarvitse niitä lähteä hakemaan. Ja kuten sanoin, aleen en mene. En oikein siedä tungosta. En itse asiassa siedä sitä ollenkaan.

• Untuvikko
        Sipuliina kirjoitti:

Ei vuoteen mitään krumeluureja! Uusi vuosi tulee ja kaikkea muutakin, mutta jätetään krumeluurit jouluun. Kevättä tässä odottelen. Ja ehkä myös talvea, mutta sitä tuskin ainakaan meilläpäin näkyy.

Onneksi on hyvät talvipopot, ei tarvitse niitä lähteä hakemaan. Ja kuten sanoin, aleen en mene. En oikein siedä tungosta. En itse asiassa siedä sitä ollenkaan.

Huomenet torppaan, joulu on juhlittu ja uusi juhla edessä, eikös se olekin tinausta ja pauketta sitten?

• Sipuliina
        Untuvikko kirjoitti:

Huomenet torppaan, joulu on juhlittu ja uusi juhla edessä, eikös se olekin tinausta ja pauketta sitten?

Tinausta kyllä. Naapurit saavat huolehtia paukkeesta. Sitä on hauska katsella, mutta en kuuna päivänä itse raketteja laittaisi taivaalle. Jostain syystä pelkään niitä vähäsen. Mutta tinaus kuuluu perinteisiin. Siinä sitten ihmetellään ja tulkitaan tinamöykky itselleen mieleiseksi. Se on hauskaa.

• a-woman1

Hyvää huomenta!
      Eipä herättäneet tänä aamuna pikkutyttöjen äänet, ennätin jo tottua heidän iloiseen aamupulputukseensa. Vain moottoritien vaimea murina kantautui makuuhuoneeseeni. Enää en herää siihen, mutta jos yht' äkkiä lakkaisi, reagoisin varmaan hiljaisuuteen.
      Pakko lähteä heti aamutuimaan kauppaan. Jääkaappi on melko tyhjä.
      Uudenvuoden aaton taidan viettää yksin. Ystävättäret ovat toinen Hesassa ja toinen Turussa omien lastenlastensa parissa, joten viettänen omassa seurassani tuon illan. Oikeastaan ihan kiva. Jos TV:stä sattuu tulemaan joku mukava elokuva, voin keskittyä siihen.
      Sää on harmaa, lunta on vielä, mutta lämpöasteet uhkaavat sen säilymistä.

• Sipuliina

on hyvä nukkua pitkään. Täällä se onnistuisi vaivatta, koska tällä ei mitään meteliä ole. Kesäisin traktorit mylläävät pelloilla, mutta talvella on hiireniljaista.

Onneksi ei tarvitse lähteä kauppaan, ruokaa on vielä yllin kyllin.

Uusivuosi menee minullakin yksin. Varmaan telkkarista tulee jotain. Eikä yleensä aattona tule? Ja sitten pitää kurkkasta ulos kun ilotulitus alkaa.

Täällä paistaa AURINKO!

• vielä,,,

Tuossa ikkunani alapuolella on taas rykelmä, 3valkeaa, ja 11 tämän kesän harmaaruskeita. Heti kun ihmisiä tulee siihen tulevat heti kerjäämään. Muutama ottaa siinä valokuvia, ja äkäisinä joutsenet kaulojaan kurottavat kohti. Suuttuvat, kun ei leipää tullutkaan. Ainakin kymmeniä lapsiperheitä on käynyt tänäänkin niitä syöttämässä.

aurinko paistaa, meri kimmeltää, ja 3,5'
      näin hesassa ;)

• Sipuliina

vähän varoa. Joutsen voi suuttuessaan olla tosi paha. Aurinko paistaa ja 1 aste lämmintä.

• kyllä kelpaa kun arki alkaa, kovin vain ovat viikot lyhyitä, kun keskiviikkona on taas aatto, mutta eiköhän ne pyhät jollain lailla kestä.

Lunta kaipailen, että saisi hiihdellä hankia hiljalleen...

• Sipuliina

ja sitten seuraavalla viikolla tiistai on loppiainen. Mutta sen jälkeen saamme odottaa pääsiäiseen asti.

Hankia saadaan varmaan odotella.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      143
      6728
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5769
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      117
      4920
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4520
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3925
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3091
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2986
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2492
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2290
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2217
    Aihe