Koiranne Uutena vuotena kun paukkuu. Ainakin minun tuttavien koirat melkein kaikki pelkää. Armeijan ja poliisien koirat koulutetaan paukkuihin. Armeijalle tulee joskus niitä koiria jotka ei tahdo tottua ja ne lähetetään siviliin.
Mihin piilotatte
62
1688
Vastaukset
- koira pauketta
kestä, se on huono koira
- Myy-Pikkuinen
kestäisi sen paukkeen, mutta on eri asia miten ne suhtautuvat "outoihin valoilmiöihin" ja siihen hirvittävään hajuun mikä tulitteista lähtee. Niin ja onhan se monelle koiralle tressaavaa kun monta tuntia on pauketta. Minä en itsekkään tykkää mokomista tulitteista.
olemme itse kotona niiden kanssa. Vältämme ulkoilua silloin kun on pahin metakka menossa. Ikkunat kiinni ja normaalia puuhastelua kotona.
Nyt meillä on pentu kasvamassa ja sen reaktiota paukkumiseen emme tiedä.- Pukeli 1
vaikea tapaus. Pikkukoiramme kanssa sai itsekin pelätä koiran ikääntyessä, että kestääkö sen sydän sellaista pelkoa.
Toinen pelon kohde oli ukonilma. Jokunen musta pilvi taivaalla ja koira alkoi vapisemaan, silloin tiesin, että ukonilma on kohta tulossa.
Aistit ja vaistot ovat toista luokkaa, kun meillä ihmisillä. Pukeli 1 kirjoitti:
vaikea tapaus. Pikkukoiramme kanssa sai itsekin pelätä koiran ikääntyessä, että kestääkö sen sydän sellaista pelkoa.
Toinen pelon kohde oli ukonilma. Jokunen musta pilvi taivaalla ja koira alkoi vapisemaan, silloin tiesin, että ukonilma on kohta tulossa.
Aistit ja vaistot ovat toista luokkaa, kun meillä ihmisillä.ja puuhataan kaikenlaista yhdessä. meillä ei sitten ehkä liene paukku arkaa koiraa,,? Kun oikein kovin ryskää meillä pyritään haukkumaan.
umalehtinen kirjoitti:
ja puuhataan kaikenlaista yhdessä. meillä ei sitten ehkä liene paukku arkaa koiraa,,? Kun oikein kovin ryskää meillä pyritään haukkumaan.
vaan maanantaina olisi yksi pieni meno,,,,
hauvanmamma kirjoitti:
vaan maanantaina olisi yksi pieni meno,,,,
Silloin nuorempana uuden-vuoden vietto kotona olisi ollut kaameus. Onneksi nyt ei mitään ongelmia, vaan nautitaan. Me valamme tinaa ja isäntä lähtee katselemaan ilotulitusta, sekä skoolaamme Uudelle-Vuodelle samppanjan kera. Siinä se sitten on.
- Pukeli 1
nurinperin käännetty iso pahvilaatikko jonka päälle iso paksu matto.
Se koiristani joka pelkäsi paukkuja vapisi kyllä sielläkin, mutta läähätystä ei kuulunut.
Kokeiltiin aiemmin rauhoittavaa lääkettä, tuloksetta.
Viimeisin oma koirani puolestaan istui ikkunan edessä ja katseli ilotulitusta. - mihinkään.
Koria kannattaa opettaa paukkeeseen pikkupennusta alkaen. Kyllä ne siihen tottuvat.
Mutta, jos koira on aikuinen ja pelkää, pysykää sen kanssa sisällä, tai hommatkaa rauhoittavia lääkkeitä, tai lähtekää jonnekin, missä ei paukahtele, eihän siinä muita vaihtoehtoja ole.
Meillä mennään ilotulitusta katsomaan ihan paikanpäälle,koira on mukana, mutta ei ole paukkuarka, vaan nauttii upeista raketeista.
Yleensä nuo paukkuarat palvelukoulutukseen tulevat koirat tulevat hoitoperheistä, joissa ei ole pentua yhtään harjoitettu paukkeeseen.
Koirahan ei ole enää ihan pieni lähtiessään perheestä, suuri tekijä on ihan alku koiran elämässä, ihan sama juttu, kun kasvatat kotikoiraa itsellesi, alkutaival tärkeä.- ..............................
Voi vittu mitä idiootteja maa päällään kantaa. Koira varmaan nauttii raketeista ihan helvetisti.
Vaikkei se niitä pelkäisikään niin koiran paikka ei todellakaan ole keskellä humalaisia raketinampujia ihan jo senkin takia ettei koira osaa väistää jos esim. raketti tulee kohti yms. Joka uusivuosi näkee kun viallisia raketteja räjähtääkin maassa.
Koira ei siitä kärsi, eikä sitä sure, jos se ei "saa nähdä" raketteja.
tarvitse piilotella mihinkään,,on se vaan niin reipas poika,,
kukaan koirista ole paukkuarka. mutta vien ne aikasin ulos ja sitten pidän musiikin päällä.
mutta kotoa en uskalla lähteä koska ei tiedä jos vaikka tulisi raketti ikkunasta läpi.
pari vuotta sitten tuli raketti naapurin parvekkeelle ja siellä oli jotakin palavaa. alakerrokissa on puuparvekkeet ja sitten oli koko parveke melkein porona. itse eivät olleet kotona.Meillä ei eläimet pelkää pauketta tai mitään muutakaan meteliä.
hauvanmamma kirjoitti:
höpssö-häntis kestää meilläkin kaiken maailman melskeet;)))
lähtisivät mieluusti katsomaan että missä paukkuu ja olisko niille siellä jotain mukavaa tiedossa.
Haukullinen kirjoitti:
lähtisivät mieluusti katsomaan että missä paukkuu ja olisko niille siellä jotain mukavaa tiedossa.
kyllä kuvitella sen ilon:))
Haukullinen kirjoitti:
neuvoja antaa,,tämä meidän tuntuu vain riemastuvan mitä enemmäm ikää tulee:)))
hauvanmamma kirjoitti:
neuvoja antaa,,tämä meidän tuntuu vain riemastuvan mitä enemmäm ikää tulee:)))
päinvastoin, nuorempi innostuu että "hei hei hei mennään nopsasti tarkistaan mitä ammuttiin", vanhempi on tottunut siihen että toi kaupungin pauke on vain hutiammuntaa.
Kaikken paras lääke taitaa olla se että ei oo huomaavinaan karvakintun yrityksiä kertoa että nyt lähetään tarkistamaan tilanne.
Hirvijahti on niin lähellä takanapäin että junnun mielestä jokainen paukku tarkottaa kaatoa.
Kun pojat oli pieniä ja paukuttelussa ei ollut järjestyslaissa rajoituksia oli meidän pihassa pitkin kesää pikkupoikia pommittamassa papateillaan, koirat, kissa ja kanit pitivät sitä niin jokapäiväisenä juttun että ei mitään syytä hötkyillä.
Yksi koirani aikoinaan kammosi ukkosta mutta ilotulituksesta ei piitanut pätkääkään, mä luulen että ukkosessa oleva ilmanpaineen muutos teki sille ällön olon joka sai sen puuskuttamaan jo paljon ennen ukkosen alkua.
- se pauke
on pikkasen eri ku maalla, joten ei mikään ihme et koirat o säikkynä.
voihan nämä "citykoiratkin" opettaa siihen paukkeeseen,niin ollaan täällä meilläpän tehty:))
- Myy-Pikkuinen
hauvanmamma kirjoitti:
voihan nämä "citykoiratkin" opettaa siihen paukkeeseen,niin ollaan täällä meilläpän tehty:))
ei siihen totu, on joitakin asioita mitä ei aina voi opettaa.
DAP-haihdutin auttoi tosi paljon myös ilotulitteiden kanssa, tosin se asui syrjäseudulla joten ihan seinän vieressä ei paukuteltu, mutta koira oli monta vuotta aivan kauhuissaan ilotulituksen takia vaikka se kaukaa kuuluikin. Se vapisi välillä sylissä, pieni 40-kiloinen ressukka, välillä saunanlauteiden alla, eikä uskaltautunut ulos. Haihduttimen ollessa päällä se kuorsasi sohvan vieressä.
Eläinlääkärit näyttää myyvän cd-levyjä joiden avulla voi totuttaa koiraa paukkeeseen, enpä tiedä onko niistä ihmisillä hyviä kokemuksia? Minun koirat ei pelkää ilotulitusraketteja.
Norskeissa on muuten tästä vuodenvaihteesta lähtien kielletty suuri osa yksityisten ihmisten käyttämistä ilotulitteista, itseä ei ainakaan sellainen rajoitus haittaa ollenkaan, saisivat kieltää vaikka kaiken paukuttamisen tavallisilta kansalaisilta. Nyt aion ottaa uudenvuoden vastaan Vantaalla, joten räiskettä on luvassa. :)- issu56
mihinkään, sillä tuo lauma ei piittaa paukkeista yhtään mitään.
Lotalla edelleenkin kiva tapa, sillä vastaa haukulla jokaiseen paukkeeseen :)). En mihinkään.Ei ole ollut vielä yhtään,eikä tälläkään hetkellä,paukkuarkaa koiraa.
Kaikkien kanssa on myös sitten käyty ulkona niitä paukkuja katselemassa.Alusta lähtien on viety,tosin tarkkailtu reaktioita,ja ensin viety kun on kuulunut hajanaisia paukkuja.
Yhen ainoan kerran olen tehnyt "varotoimenpiteitä" varmuudenvuoksi,eli verhot kiinni ja radio soimaan reippaanlaisesti.Kun oli emä,ja ihan pienet pennut.Ja tää viimoinen tapaus oli vajaa 3 kuukautta,kun käytiin eka kertaa pihalla paukkuja "testaamassa".Eipä ollut moksiskaan.Melkoinen mimmi jo silloin,ja pitänyt kutinsa.Melkoiseksi tais tullakkin :D
- Mayi
koirat ei pelkää paukkuja eikä isompaakaan rytinää, sillä toinen on työkoira eikä se saa olla millään tavoin arka tai säikky, ja toinen on sitten samaan malliin koulutettu kotikonstein. Tuosta pikku koirasta en osaa sanoa juuta enkä jaata että kuinka ilotulitukseen suhtautuu, mutta on sen verran pieni että helposti sen työntää vaikka turkinhihaan piiloon.
Aika hyvin noiden paukkuarkuuksien kanssa eli ei ole juuri ollenkaan. Onkohan siinnä jotain rotueroja.
- Mayi
mulle kirjoittanut, mutta sanon silti, että meidän työpoika on schäfer joka on siis kakarasta asti altistettu lähestulkoon kaikelle häiriölle, ja toinen on pk collie joka on kuulemma hermoherkkä rotu. Noh, ei meidän poika kun on saanut ihan kunnon koulutuksen suojelua myöten. On varmaan rotukohtaisia eroja, mutta itse vannon hyvän koulutuksen nimeen. Eka kerran nyt on kokemusta pienestä rodusta tuon hoitolikan kanssa, eli aina sitä oppii jotain uuttakin. Nyt olen ainakin ihastunut pienen neidin temperamenttiin ja olemukseen. Ja katson tuota pientä terrieriä hyvinkin ihailevasti :)
- Pukeli 1
Mayi kirjoitti:
mulle kirjoittanut, mutta sanon silti, että meidän työpoika on schäfer joka on siis kakarasta asti altistettu lähestulkoon kaikelle häiriölle, ja toinen on pk collie joka on kuulemma hermoherkkä rotu. Noh, ei meidän poika kun on saanut ihan kunnon koulutuksen suojelua myöten. On varmaan rotukohtaisia eroja, mutta itse vannon hyvän koulutuksen nimeen. Eka kerran nyt on kokemusta pienestä rodusta tuon hoitolikan kanssa, eli aina sitä oppii jotain uuttakin. Nyt olen ainakin ihastunut pienen neidin temperamenttiin ja olemukseen. Ja katson tuota pientä terrieriä hyvinkin ihailevasti :)
minä taas vannon, että paukkuarka koira on syntymässään säikähtänyt paukahteluille. Aran koiran itseluottamusta voi jonkin verran kohentaa, mutta paukkuarkaa koiraa ei paranna vaikka olisi itse Metusalemi sitä kouluttamassa.
- Mayi
Pukeli 1 kirjoitti:
minä taas vannon, että paukkuarka koira on syntymässään säikähtänyt paukahteluille. Aran koiran itseluottamusta voi jonkin verran kohentaa, mutta paukkuarkaa koiraa ei paranna vaikka olisi itse Metusalemi sitä kouluttamassa.
näin on, sillä eihän koirat ole homogenista massaa, ei edes saman rodun sisällä, kuten ei ole ihmisetkään. Jollain on herkempi hermorakenne ja joku on kova kuin kivi.
Itsellä kun ei ole kokemusta kuin noista miehen työkoirista joilla jo pentuna karsitaan jyvät akanoista, ja omatkin "mamman kullat" ovat olleet suhteellisen selväjärkisiä ja koulutettavia rodusta huolimatta. Eroja koirien välillä toki on, ihan kuten meissä ihmisistäkin. Hullua et terveeksi saa vaikka olisi minkälaiset opit käytössä. Mutta siltikin, kyllä koulutuksella ja opetuksella paljon saa aikaan. Hyvääkin. - Pukeli 1
Mayi kirjoitti:
näin on, sillä eihän koirat ole homogenista massaa, ei edes saman rodun sisällä, kuten ei ole ihmisetkään. Jollain on herkempi hermorakenne ja joku on kova kuin kivi.
Itsellä kun ei ole kokemusta kuin noista miehen työkoirista joilla jo pentuna karsitaan jyvät akanoista, ja omatkin "mamman kullat" ovat olleet suhteellisen selväjärkisiä ja koulutettavia rodusta huolimatta. Eroja koirien välillä toki on, ihan kuten meissä ihmisistäkin. Hullua et terveeksi saa vaikka olisi minkälaiset opit käytössä. Mutta siltikin, kyllä koulutuksella ja opetuksella paljon saa aikaan. Hyvääkin.ei ollut millään muulla lailla viuviu.
Muuten oikein reipas ja avoin kaikelle. Oli ainoastaan tuo yksi seikka.
Jos oikein tarkkaan ajattelee, niin ihan jokaisessa koirassa on joku pieni heikko kohta. - Mayi
Pukeli 1 kirjoitti:
ei ollut millään muulla lailla viuviu.
Jos oikein tarkkaan ajattelee, niin ihan jokaisessa koirassa on joku pieni heikko kohta.niin kuin meissä ihmisissäkin! Kukaan ei ole täydellinen. Ei ihmiset, ei koirat, ei kissat. kaikissa meissä viiraa jokin, ja hyvä niin. Olisi varmaan aika ikävää olla täydellinen!!
Tosin onneksi kissat ja koirat ovat meitä ihmisiä täydellisempiä viattomuudessaan ja luonnollisuudessaan. Pienimmästä isoimpaan. - Pukeli 1
Pukeli 1 kirjoitti:
ei ollut millään muulla lailla viuviu.
Jos oikein tarkkaan ajattelee, niin ihan jokaisessa koirassa on joku pieni heikko kohta.Vanha tietokone tekstailee mitä sattuu.
Mayi kirjoitti:
Eiköhän se nyt kumminkin riipu aika paljon ihan sisäsyntyisyydestä.Onko altis paukuille vai ei.Ei niinkään koulutuksessa ole sen kanssa tekemistä,muutenkuin vahvistaa jos sitä alttiutta ei ole,niin ettei sitä myös synny ulkopuolisten tekijöitten kautta nimenomaan.
Tai jos on lievää alttiutta,niin omalla käytöksellä ja siedättämisellä sen saa pysymään aloillaan.
Mutta,jos koira oikein aikuisten oikeesti on kunnolla paukuarka,niin ei sitä siltä saa pois,tai pysty estämään.Ja ongelmahan on siinä,että se myös tulee monasti näkyviin myöhemmin.Siedätämällä on hyviä tuloksia jollain saatu,mutta ei se poista synnynnäistä paukkuarkuutta,mutta auttaa koiraa pysymään kasassa.Ja jos se pää on riittävän laho,niin ei siinä auta mitkään koulutukset.Niitäkin kun on,että hermorakenne on ihan sökö,ja siihen saattaa kuulua myös erittäin huono pamausten kestokyky.
- n.sorsa
raketteja lähtee pikkanen uutenavuotena taas katselemaan, stiikaa pää kallellaan rakettejen lentoa.
Startipistoolilla saa optettua koirasta paukkuarkuuden pois, joihinkin koiriin jopa auttaa, muistaa katsoa vaan ettei myyjä myy vahingossa ysimillisen oikean aseen luoteja, on meinaa semmoistakin tapahtunnut, olisi räjähtännyt käsiin starttipistooli, pahoin seurauksin.
http://www.paukkurauta.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Prauta/Categories/1
Jotkut käyttävät auringonhattutipoja koiralleen uutenavuotena, joihinkin koiriin auttaa, ainakin parempi vaihtoehto, kun rauhoittavat.
Aikoinaan jopa näyttelyissä käytettiin arungonhattutippoja koirille, ettei jännitä kehässä.- just joo..
Paukkuarkaa koiraa ei millään starttipyssyillä kouluteta.
- n.sorsa
just joo.. kirjoitti:
varmaan et ole kuulut että aloitetaan ihan pikkuhiljaa homma paukkuaroilla koirilla ja äänille muutenkin aroilla koirilla, kas kun on kokemusta paukkuarasta/äänille arasta koirasta, et sillein. Pst. mistäs tuntuu et joulumieltä ei ole kaikilla, ihan oma kotitontu juoksee perässäni?
- n.sorsa
just joo.. kirjoitti:
toimin koiran kanssa. Ensiksi oli ongelmia liikkua koiran kanssa kaupungilla ihmisten ilmoila ilman tukea ja turvaa toista koiraa, käveli pitkin seinävierustaa, kovalla työllä sai sen oppimaan liikenteen erinäisiin ääniin, kehumista ja makuupaloja.
Sitten ruvettiikin paukkuarkuuteen panostamaan, ensin paukuttelua kauempana, kun koira ei reakoinut pelokkaasti kehuja ja makuupaloja.
Aina vain lähemmäksi paukuttelemaan, lopuksi ihan koiran viereen.
Koira voitti paukkuarkuuden, noh ainakin tulemaan fobiansa kanssa hyvin toimeen, eikä ulkoisesti näkynnyt paukkuarkuudesta merkkejä, et se siitä. - tuosta, ei taida olla..
n.sorsa kirjoitti:
toimin koiran kanssa. Ensiksi oli ongelmia liikkua koiran kanssa kaupungilla ihmisten ilmoila ilman tukea ja turvaa toista koiraa, käveli pitkin seinävierustaa, kovalla työllä sai sen oppimaan liikenteen erinäisiin ääniin, kehumista ja makuupaloja.
Sitten ruvettiikin paukkuarkuuteen panostamaan, ensin paukuttelua kauempana, kun koira ei reakoinut pelokkaasti kehuja ja makuupaloja.
Aina vain lähemmäksi paukuttelemaan, lopuksi ihan koiran viereen.
Koira voitti paukkuarkuuden, noh ainakin tulemaan fobiansa kanssa hyvin toimeen, eikä ulkoisesti näkynnyt paukkuarkuudesta merkkejä, et se siitä.kuulut koirien koulutuksesta länkyttäjä ikinä
- n.sorsa
tuosta, ei taida olla.. kirjoitti:
kuulut koirien koulutuksesta länkyttäjä ikinä
yritystä ja halua edes jotenkin kouluttaa koiransa, vaikka ei edes kokeisiin/ kisoihin saatika työtehtävissä koira/koiransa ole.
On ihan positiivista, kun löytyy hyvin käyttäytyviä koiria, rotuun ja karvoihin katsomatta ja omistajat on nähneet vaivaa edes yrittää kouluttaa koiraansa, saatika että yrittää jotakin tehdä koiran/ koiriensa fobian eteen.
Mutta antaa juosta joulutontun perässäni, jos tykkää, voipi oppia asioita mitä ei googleltakaan edes löydy aina, vaan ovat perimätietoa ja itse opittuja asioita, vaikka paukkuaran koiran suhteen, on meinaa vuosikymmeniä käytetty metodiaa, jota itse käytin ja hyvin tuloksinkin miljoonilla koirilla ympäri maapalloa.
Mulla on ollut kymmenkunta isovillakoiraa, joista yksi on ollut ns. paukkuarka, yhtäkään noista villiksistä ei ole koulutettu sietämään paukkuja, eikä yksikään muu ei ole paukkuihin reagoineet mitenkään...
oli muuten tavallansa mielenkiintoinen kokemus, kun tuolla 'paukkuaralla' oli kerran kaksiviikkoiset pennut uutenavuotena...olin jo varautunut pentujen keinoruokintaan, kun olin varma et maito loppuu emältä...jos on ihan shokissa paukkeesta niinkuin yleensä...mutta toisin kävi, emä tuli olkkarin lattialle maate aivan selällään siinä rennosti röllötteli, vaikka raketit paukkui ihan talomme nurkalla...
noi pikku-puudelitkin on ihan reippaita eivät välitä paukkeesta mitään, vaikka ei niitäkään ole koulutettu paukkujen suhteen...ainoa koira joka meillä on koulutusta saanut noista paukuistakin muun koulutuksen yhteydessä, oli meijän rottis...- arkipiru
Tuhannet koirat pelkäävät taas vuodenvaihteessa noita paukkuja, jotka vuosi vuoden perään vaan ääneltään kovenevat. Ennen oli tarkoitus, että ilotulitteet lentävät korkealle ja näkyvät kauas, nykyään ääni on pääasia. Mitä kovempi pamaus, sen parempi pommi.
Tämä on nykyajan meininki.
Eikä sekään enää riitä, että niitä paukkuja ammutaan vain vuodenvaihteessa, niitä lauotaan taivaalle jo nyt, mikä on täysin kiellettyä.Ainakin eilen illalla täällä kuului paukuttelua pitkin kaupunginlaitaa. Yhdelle poikajoukolle tuli kiire piilottaa kantamukset kun tulin heijastinliivi päällä koiran kanssa alas jalkakäytävälle, mutta hokaisivat sitten että olimme vain vaarattomia kakkalenkkeilijöitä ja aloittivat paukuttelun meidän ollessa vielä ihan lähellä. No Santtulia se ei kyllä hetkauttanut, hetkeksi kohosivat korvat ja häntä kiinnostuneina, mutta lumipenkan tuoksut olivat sitten kuitenkin jännempi juttu. Mutta ei varmasti ole aran koiran kanssa mukavaa aikaa.
Norskeissa voi tulla villi uusivuosi, siellä on nyt kielletty ne raketit missä on se ohjauskeppi vai mikä se on, nythän sinne sitten viedään laittomasti kaikkein kovimpia ilotulitteita mitä Ruotsin ja Suomen puolelta löytyy ja ammutaan uhalla. Voi jos kaikki yksityisten ilotulitteisiin käyttämät rahat saataisiin jotenkin kerättyä kaupungeille tai kyläkunnille, kyllä niillä saisi todella ison ja komean julkisen ilotulituksen maksettua, joka ammuttaisiin taivaalle juuri silloin kun vuosi vaihtuu eikä neljä päivää etuajassa.Ursa kirjoitti:
Ainakin eilen illalla täällä kuului paukuttelua pitkin kaupunginlaitaa. Yhdelle poikajoukolle tuli kiire piilottaa kantamukset kun tulin heijastinliivi päällä koiran kanssa alas jalkakäytävälle, mutta hokaisivat sitten että olimme vain vaarattomia kakkalenkkeilijöitä ja aloittivat paukuttelun meidän ollessa vielä ihan lähellä. No Santtulia se ei kyllä hetkauttanut, hetkeksi kohosivat korvat ja häntä kiinnostuneina, mutta lumipenkan tuoksut olivat sitten kuitenkin jännempi juttu. Mutta ei varmasti ole aran koiran kanssa mukavaa aikaa.
Norskeissa voi tulla villi uusivuosi, siellä on nyt kielletty ne raketit missä on se ohjauskeppi vai mikä se on, nythän sinne sitten viedään laittomasti kaikkein kovimpia ilotulitteita mitä Ruotsin ja Suomen puolelta löytyy ja ammutaan uhalla. Voi jos kaikki yksityisten ilotulitteisiin käyttämät rahat saataisiin jotenkin kerättyä kaupungeille tai kyläkunnille, kyllä niillä saisi todella ison ja komean julkisen ilotulituksen maksettua, joka ammuttaisiin taivaalle juuri silloin kun vuosi vaihtuu eikä neljä päivää etuajassa.ynnä muita paukkuja/pamauksia ei pitäisi myydä lainkaan. Itse en pidä tuosta paukuttelusta, joka on saanut aivan järjettömät mittasuhteet. Pienillä muksuillakin niitä on aivan huikeat määrät ja vanhemmat viis veisaavat riittääkö ikä vai eikö.
Humalassa ammutaan raketteja unohtaen turvallisuus tyystiin. Kun kaikki on ohitse jää yhteiskunnan varoin siivottaviksi Uuden-Vuoden juhlijoiden jätteet pois.- humalassa?
umalehtinen kirjoitti:
ynnä muita paukkuja/pamauksia ei pitäisi myydä lainkaan. Itse en pidä tuosta paukuttelusta, joka on saanut aivan järjettömät mittasuhteet. Pienillä muksuillakin niitä on aivan huikeat määrät ja vanhemmat viis veisaavat riittääkö ikä vai eikö.
Humalassa ammutaan raketteja unohtaen turvallisuus tyystiin. Kun kaikki on ohitse jää yhteiskunnan varoin siivottaviksi Uuden-Vuoden juhlijoiden jätteet pois.Tee lastensuojeluun ilmoitus mikäli niin on!
umalehtinen kirjoitti:
ynnä muita paukkuja/pamauksia ei pitäisi myydä lainkaan. Itse en pidä tuosta paukuttelusta, joka on saanut aivan järjettömät mittasuhteet. Pienillä muksuillakin niitä on aivan huikeat määrät ja vanhemmat viis veisaavat riittääkö ikä vai eikö.
Humalassa ammutaan raketteja unohtaen turvallisuus tyystiin. Kun kaikki on ohitse jää yhteiskunnan varoin siivottaviksi Uuden-Vuoden juhlijoiden jätteet pois.Ihan samoilla linjoilla olen.
Tosin jotain hyvää saatiin aikaan,kun tohon myyntiin ja ampumisaikaan tuli rajoitukset.Vähän se vauhtia on hiljentänyt.
Minusta saisi olla jotkut muutamat viralliset alueet,missä niitä saisi ampua ja myytäisiin tiettynä aikana vasta.Onhan täällä lääniä ja pöpelikköä.
Joka vuosi niitä vahinkoja sattuu holtittomasta ampumisesta,elukat kärsii,ja sitä roskien määrää.Harva kun viitsi vaivautua niitä jälkiiään korjaamaan.Tuolla ne sitten makaa jossain välillä kevääseen asti.Nauti siinä sitten vaikka luonnosta.- Virtuaalikoneistaja
humalassa? kirjoitti:
Tee lastensuojeluun ilmoitus mikäli niin on!
mainitsi erikseen lapset ja humalaiset, ihan oli eri lauseissakin, joten älä suotta omaa ymmärtämättömyyttäsi laita muiden syyksi.
molossi kirjoitti:
Ihan samoilla linjoilla olen.
Tosin jotain hyvää saatiin aikaan,kun tohon myyntiin ja ampumisaikaan tuli rajoitukset.Vähän se vauhtia on hiljentänyt.
Minusta saisi olla jotkut muutamat viralliset alueet,missä niitä saisi ampua ja myytäisiin tiettynä aikana vasta.Onhan täällä lääniä ja pöpelikköä.
Joka vuosi niitä vahinkoja sattuu holtittomasta ampumisesta,elukat kärsii,ja sitä roskien määrää.Harva kun viitsi vaivautua niitä jälkiiään korjaamaan.Tuolla ne sitten makaa jossain välillä kevääseen asti.Nauti siinä sitten vaikka luonnosta.Kauan kauan sitten eräs hyvä tuttuni menetti näön toisesta silmästään ja menetti myös toisen kätensä...raketti räjähti liian aikaisin ja oli hieman nauttinut uuden-vuoden juomaa. Hänen tulevaisuutensa meni täysin uusiksi...siirrettiin suoraan eläkkeelle alle kolmekymppinen mies.
Sitten noitten rakettien ynnä muitten paukkujen hinnat ovat aivan liian alhaalla.
Tuo olisi hyvä juttu josta mainitsit, kun muutama paikka vain olisi sallittu "ammuskeluun" ja myynti alkaisi noissa pisteissä vain hieman ennen sallittua aikaa.. Kannatan 100 prosenttisesti ;)- Ärrieri
umalehtinen kirjoitti:
Kauan kauan sitten eräs hyvä tuttuni menetti näön toisesta silmästään ja menetti myös toisen kätensä...raketti räjähti liian aikaisin ja oli hieman nauttinut uuden-vuoden juomaa. Hänen tulevaisuutensa meni täysin uusiksi...siirrettiin suoraan eläkkeelle alle kolmekymppinen mies.
Sitten noitten rakettien ynnä muitten paukkujen hinnat ovat aivan liian alhaalla.
Tuo olisi hyvä juttu josta mainitsit, kun muutama paikka vain olisi sallittu "ammuskeluun" ja myynti alkaisi noissa pisteissä vain hieman ennen sallittua aikaa.. Kannatan 100 prosenttisesti ;)sitä paukutteluaikaa saisi lyhentää.Mitä järkeä on jatkaa ammuskelua aamukuuteen asti.Ne jotka niitä selvinpäin ampuu ehtivät varmasti siiheen puoleen yöhön mennessä ampua.Tuskin monet selväpäiset valvoo koko yötä?Ja humalaiset taas eivät tarvi raketteja lainkaan.Ite kuuluun aattona tuohon humalaiseen raketittomaan ryhmään ;D
- olisi kieltää
umalehtinen kirjoitti:
Kauan kauan sitten eräs hyvä tuttuni menetti näön toisesta silmästään ja menetti myös toisen kätensä...raketti räjähti liian aikaisin ja oli hieman nauttinut uuden-vuoden juomaa. Hänen tulevaisuutensa meni täysin uusiksi...siirrettiin suoraan eläkkeelle alle kolmekymppinen mies.
Tuo olisi hyvä juttu josta mainitsit, kun muutama paikka vain olisi sallittu "ammuskeluun" ja myynti alkaisi noissa pisteissä vain hieman ennen sallittua aikaa.. Kannatan 100 prosenttisesti ;)alkoholi, se aiheuttaa runsaasti inhimillisiä kärsimyksiä kuten hyvin tiedät.
- Ärrieri
olisi kieltää kirjoitti:
alkoholi, se aiheuttaa runsaasti inhimillisiä kärsimyksiä kuten hyvin tiedät.
tuskin olisi merkittävää hyötyä alkoholin erinäisten haittojen kanssa eläville.Suurkuluttajat(en viitsi sanoa "juopot")saavat kyllä jokapäiväisen alkoholinsa tavalla tai toisella.
- että..
Ärrieri kirjoitti:
tuskin olisi merkittävää hyötyä alkoholin erinäisten haittojen kanssa eläville.Suurkuluttajat(en viitsi sanoa "juopot")saavat kyllä jokapäiväisen alkoholinsa tavalla tai toisella.
uudenvuodenraketeista vammautuvat ovat kaikki alkoholin suurkuluttajia?
- Ärrieri
että.. kirjoitti:
uudenvuodenraketeista vammautuvat ovat kaikki alkoholin suurkuluttajia?
En tarkoita,mistä sait sellaisen käsityksen?Varmaan kyllä monen vammautumisen osasyyllisenä on viinapäissään sählääminen..
Mut deekut ei ehkä oo rakettikauppiaitten pääkohderyhmä.. - ongelmat
umalehtinen kirjoitti:
Humalassa ammutaan raketteja unohtaen turvallisuus tyystiin. Kun kaikki on ohitse jää yhteiskunnan varoin siivottaviksi Uuden-Vuoden juhlijoiden jätteet pois.älä ota mitään niin ei pää säry paukuist!eikö teillä milloinkaan lasten ollessa pieniä suotu heille sitä rakettien ampumisiloa?
- sinä,,
Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
mainitsi erikseen lapset ja humalaiset, ihan oli eri lauseissakin, joten älä suotta omaa ymmärtämättömyyttäsi laita muiden syyksi.
joku umalehtisen henkivartija vai peräti hän itse,sillä ilmestyt aina kuin pilvistä avukseen jostain ihmeellisestä syystä.
- joku haukullisen
sinä,, kirjoitti:
joku umalehtisen henkivartija vai peräti hän itse,sillä ilmestyt aina kuin pilvistä avukseen jostain ihmeellisestä syystä.
klooni vai peräti hän itse, sillä ilmestyt aina puskista piikittelemään kun saat pienenkin tilaisuuden, lisäksi viestissäsi puuttuu taas sama lauseenjäsen kuin haukullisen viesteissä,,, ja lisäksi,,, sinulla on sama pilkkutauti,,, jonka huomasin hoonkin yllättäen saaneen,,, hän tosin poisti sen rekattuna kirjoittamansa viestin jossa vilisi,,, pari pilkkua,,, olisiko matkinut niin paljon umaa puskista että siitä oli tullut jo tapa,,, piip piip piip,,,
- ,,umalehtinen,,
joku haukullisen kirjoitti:
klooni vai peräti hän itse, sillä ilmestyt aina puskista piikittelemään kun saat pienenkin tilaisuuden, lisäksi viestissäsi puuttuu taas sama lauseenjäsen kuin haukullisen viesteissä,,, ja lisäksi,,, sinulla on sama pilkkutauti,,, jonka huomasin hoonkin yllättäen saaneen,,, hän tosin poisti sen rekattuna kirjoittamansa viestin jossa vilisi,,, pari pilkkua,,, olisiko matkinut niin paljon umaa puskista että siitä oli tullut jo tapa,,, piip piip piip,,,
ehei en ole haukullinen ja arvuuttelusi senkun jatkukoon.sinut erottaa ainoana kirjoittaja noista pilkkujen määristä *LOLLOLOL* niitähän suomenkielen kirjanopin tulee olla vain yksi,mutta sinä AINA triplaat ne,eli et taida hallita suomenkielen kielioppia(kaan).
- se!!
joku haukullisen kirjoitti:
ihan kiitettävästi taas tänään pusikossa suhissut,,,ei sitä haittaa vaikka tunnistetaankin...
- joo ja joka
se!! kirjoitti:
ihan kiitettävästi taas tänään pusikossa suhissut,,,ei sitä haittaa vaikka tunnistetaankin...
kirjautuneena tunnistetaan nimimerkistään umalehtinen
- Virtuaalikoneistaja
sinä,, kirjoitti:
palstalla sentään henkivartijaa kukaan tarvitse, vai?
Kuten nicki kertoo olen virtuaalikoneistaja, enkä ilmesty palstalle pilvistä, ihan täältä kotoani ilmestyn.
Enkä ilmesty mistään ihmeellisestä syystä, ilmestyn aina vain pulisemaan, mitään muuta tarkoitusta ei palstalla olooni ja kirjoitteluuni ole.
Nytkin oikaisin vain sinun silmiinpistävän tarkoituksellisen kääntelysi uman kirjoituksesta, ja oikaisin sen ihan faktoilla.
- Ärrieri
miten menee..aiemmat ilotulitukset ovat saaneet hetkeksi haukahtelemaan ja sitten rauhotutaan.Kerran satuttiin olemaan kävelyllä kun olikin joku joulunavaus-ilotulitus.Mie jäin tietysti ihmettelemään ja ihastelemaan.Koiruudet menivät syvennykseen piiloon ja välillä nopeasti kurkkasivat tulituksen suuntaan,haukahdus äkkiä ja takaisin suojaan,osaavat näköjään asemasodan alkeet :)
- pyreeni
Toinen koira on metsästyskoira, eikä paukkuja pelkää, toinen ei edes huomaa ilotulituksia, se on pyreneittenmastiffi.
Varmaan sisälle ottaisin, jos pelkäisivät tai veisin jonnekki semmoseen paikkaan ettei tarvis pelätä.
Onhan se hankalaa, jos koira pelkää uutena vuotena.=(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2266596- 1711745
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661527- 701094
- 1051010
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6957Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte126891Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy203873- 100836
En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66799