Tarvitaankos 15 päivän matkalla Vietnamiin viisumi?
Mitä kautta se sitten kannattaa hankkia, Vietnamin suurlähetystöstä, vaiko matkatoimiston kautta? Maksaako suurlähetystön kautta hankkiminen? Ja kuinka kauan tällöin siinä kestää?
Viisumin hankkiminene Vietnamiin
3
865
Vastaukset
- -vietcongi-
15 päivän matkalle. Jos tarvitset niin sen saa lähetystöstä ja maksaa joitain kymppejä ja aikaa kuluu vajaa viikko. Ohjeet löytynevät lähetystön sivuilta.
- merrymeri
15 päivää on se raja,eli jos sen yli menee niin täytyy hakea ja vietnamin suurlähetystöstä hakisin .maksaa 50euroo.soita sinne ja kysy. käsittelyssä menee kolme päivää. en ole varma kauan on voimassa kun itse olen juuri hakemassa pelkästään neljän tunnin takia.matkaa mene 16.päivän puolelle muutamalla tunnlla ja ei viiti ottaa riskiä.näin mulle ainakin kerrottiin.
- dePiili
Riippuu myös siitä missä asut, jos viisumihakemuksesi edellyttää kirjattuja kirjeitä, matkustamista Helsinkiin tai matkatoimiston palveluita tulee usein halvemmaksi ja helpommaksi hankkia viisumi vasta paikan päältä. Viime vuonna viisumi maksoi Vietnamissa 25 ameriikan rahaa ja siihen päälle pakollisen välittäjän palkkiot. Muistaakseni se maksoi yhteensä jotain miljoona dongia eli nelienkymmentä euroa. Isoissa kaupungeissa viisumin hankkiminen on helppoa ja toimitukseen menee muutama päivä. Tätä käytän itse kun matka-aika Vietnamissa on yli kuukauden, mutta alle 45 päivää (eli 15 viisumitonta viisumin 30 päivää).
Jos matkustat myös muissa maissa, voi viisumin hankkia matkan varrelta. Itse kun tästä pääsen parin päivän päästä Kunmingiin, niin haen viisumin sieltä. Päivän toimitusajalla hinta 400yuania eli n.43 euroa (2008 tieto), pidemmällä ajalla tietysti halvempi.
Rahan säästö ei varmasti ole valtava, mutta olen huomannut sen vaivattomammaksi tavaksi. Anekdootin omaisesti voisin kertoa vaikka ei aihepiiriin kuulukaan, että Kiinan viisumi tulee jo huomattavasti halvemmaksi ja helpommaksi maakunnissa asuville jos sen voi hankkia esim Hong Kongista. Kiinan lähetystö ei ota vastaan postitse hakemuksia, joten vaihtoehtona on joko hakea itse tai käyttää matkatoimistoa. 60 euron viisumin hankkiminen matkatoimiston kautta maksaa 120 euroa, työpäivän uhraaminen ja matkustaminen maksaa vielä enemmän. Toimitusaika noin viikko. Hong Kongista viisumi irtosi 350 HK$ (n. 32 euroa) ja viisumi oli kädessä seuraavana päivänä. Jos olisin vienyt hakemuksen vähän aikaisemmin, niin olisin saanut viisumin vielä samana päivänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397860Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412029Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822