Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Viisumin hankkiminene Vietnamiin

P.;

Tarvitaankos 15 päivän matkalla Vietnamiin viisumi?

Mitä kautta se sitten kannattaa hankkia, Vietnamin suurlähetystöstä, vaiko matkatoimiston kautta? Maksaako suurlähetystön kautta hankkiminen? Ja kuinka kauan tällöin siinä kestää?

3

851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -vietcongi-

      15 päivän matkalle. Jos tarvitset niin sen saa lähetystöstä ja maksaa joitain kymppejä ja aikaa kuluu vajaa viikko. Ohjeet löytynevät lähetystön sivuilta.

    • merrymeri

      15 päivää on se raja,eli jos sen yli menee niin täytyy hakea ja vietnamin suurlähetystöstä hakisin .maksaa 50euroo.soita sinne ja kysy. käsittelyssä menee kolme päivää. en ole varma kauan on voimassa kun itse olen juuri hakemassa pelkästään neljän tunnin takia.matkaa mene 16.päivän puolelle muutamalla tunnlla ja ei viiti ottaa riskiä.näin mulle ainakin kerrottiin.

    • dePiili

      Riippuu myös siitä missä asut, jos viisumihakemuksesi edellyttää kirjattuja kirjeitä, matkustamista Helsinkiin tai matkatoimiston palveluita tulee usein halvemmaksi ja helpommaksi hankkia viisumi vasta paikan päältä. Viime vuonna viisumi maksoi Vietnamissa 25 ameriikan rahaa ja siihen päälle pakollisen välittäjän palkkiot. Muistaakseni se maksoi yhteensä jotain miljoona dongia eli nelienkymmentä euroa. Isoissa kaupungeissa viisumin hankkiminen on helppoa ja toimitukseen menee muutama päivä. Tätä käytän itse kun matka-aika Vietnamissa on yli kuukauden, mutta alle 45 päivää (eli 15 viisumitonta viisumin 30 päivää).
      Jos matkustat myös muissa maissa, voi viisumin hankkia matkan varrelta. Itse kun tästä pääsen parin päivän päästä Kunmingiin, niin haen viisumin sieltä. Päivän toimitusajalla hinta 400yuania eli n.43 euroa (2008 tieto), pidemmällä ajalla tietysti halvempi.
      Rahan säästö ei varmasti ole valtava, mutta olen huomannut sen vaivattomammaksi tavaksi. Anekdootin omaisesti voisin kertoa vaikka ei aihepiiriin kuulukaan, että Kiinan viisumi tulee jo huomattavasti halvemmaksi ja helpommaksi maakunnissa asuville jos sen voi hankkia esim Hong Kongista. Kiinan lähetystö ei ota vastaan postitse hakemuksia, joten vaihtoehtona on joko hakea itse tai käyttää matkatoimistoa. 60 euron viisumin hankkiminen matkatoimiston kautta maksaa 120 euroa, työpäivän uhraaminen ja matkustaminen maksaa vielä enemmän. Toimitusaika noin viikko. Hong Kongista viisumi irtosi 350 HK$ (n. 32 euroa) ja viisumi oli kädessä seuraavana päivänä. Jos olisin vienyt hakemuksen vähän aikaisemmin, niin olisin saanut viisumin vielä samana päivänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1210
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe