meille olisi tulossa muurari uudisraksallemme muuraamaan takan ja tiiliseinän.
vaatii asuntovaunun pihaan sosiaalitiloiksi.
onko siihen suostuttava?
lämpimän aterian tai ateriakorvauksen?
mikä on savujaispullo?
entäs venttatunti?
muurari
35
4391
Vastaukset
- sinä
se työantaja...eli siinä tilanteessa periaatteessa sun täytyy hoitaa nuo sosiaalitilat.., ja hei haloo miettikää itse omia työpaikkojanne.. vaihdatteko itse esim. työvaatteenne vaikka parkkipaikalla.
Eiköhän sulla löydy talostasi joku huone josta saa pienen sosiaalitilan tehtyä.
Jos et toimita sauhuviina pulloo muurarille uskon että uunisi "ei sitä ennen vedä".
Jos oot tehny työstä urakan ja muurari joutuu odottelee(venttaa), joudut maksamaan niistäkin tunneista sovitun mukaiaisen korvauksen.- henry
Kävi äsken muurarimme ja pyysi 1000 euroa kottia ja lupasi tulla aloittamaan työt tammikuun alussa.
Tiilet pitää kuulemma olla lämpöisessä ja telineet valmiina.
Pitääkö ne telineet rakentaa jo nyt heti alussa vai miten? - mä sitten huomenna
henry kirjoitti:
Kävi äsken muurarimme ja pyysi 1000 euroa kottia ja lupasi tulla aloittamaan työt tammikuun alussa.
Tiilet pitää kuulemma olla lämpöisessä ja telineet valmiina.
Pitääkö ne telineet rakentaa jo nyt heti alussa vai miten?maksa sille mitään etukäteen. vihon viimeistä
hommaa. - henry
mä sitten huomenna kirjoitti:
maksa sille mitään etukäteen. vihon viimeistä
hommaa.Muurari puheli jotakin liitosta ja antoi ymmärtää että tälläinen se on käytäntö rakennusalalla.
Kun aikataulusta varovasti kysyin niin vastasi että kaikki valmistuu ajallaan, että epäilläänkö me häntä?
En tiedä mutta hengitys alkoholille vähän haiskahti , vaikka oli autolla liikkeellä. - päästä hakee
henry kirjoitti:
Muurari puheli jotakin liitosta ja antoi ymmärtää että tälläinen se on käytäntö rakennusalalla.
Kun aikataulusta varovasti kysyin niin vastasi että kaikki valmistuu ajallaan, että epäilläänkö me häntä?
En tiedä mutta hengitys alkoholille vähän haiskahti , vaikka oli autolla liikkeellä.toisen tonnin kottia ja jos et maksa et näe muurariasi koskaan. Et tosin näe jos maksatkin.
- henry
päästä hakee kirjoitti:
toisen tonnin kottia ja jos et maksa et näe muurariasi koskaan. Et tosin näe jos maksatkin.
Muurarimme kävi tänään taksiautolla.
Annoin 500 euroa annakkoa.
Muurari käski kirvesmiehen laittamaan linjat , että voi sitten aloittaa.
Puhui taas "ventasta" ?
Mistäs nyt sen kirvesmiehen saa ? - ONN
henry kirjoitti:
Puhui taas "ventasta" ?
Mistäs nyt sen kirvesmiehen saa ?Aikas paska PROVO....................
- määäääää....
henry kirjoitti:
Puhui taas "ventasta" ?
Mistäs nyt sen kirvesmiehen saa ?keksi. muurarit on raitistuneet.
- henry
määäääää.... kirjoitti:
keksi. muurarit on raitistuneet.
Se on satanen käteen ku Hannu Karpolta jos tämä tarina ei totta ole!
- muurarit pahimpia juoppoja
henry kirjoitti:
Se on satanen käteen ku Hannu Karpolta jos tämä tarina ei totta ole!
Koko ala Suomessa sieltä.
Muurarit on pahimpia juoppoja.
Älä jätä ketään rakennuksille ilman valvontaa hetkeksikään, äläkä maksa mitään ennakkoon, vaan sitten kun toimii varmasti.
Älä luota kehenkään! - erja
muurarit pahimpia juoppoja kirjoitti:
Koko ala Suomessa sieltä.
Muurarit on pahimpia juoppoja.
Älä jätä ketään rakennuksille ilman valvontaa hetkeksikään, äläkä maksa mitään ennakkoon, vaan sitten kun toimii varmasti.
Älä luota kehenkään!paitsi meijjän Jami!
- seija - marjaana
erja kirjoitti:
paitsi meijjän Jami!
Meidän Raimo, (muurari) ei ota kun viikonloppuisin!
- kiisuli 11
seija - marjaana kirjoitti:
Meidän Raimo, (muurari) ei ota kun viikonloppuisin!
hampuusi ei ota kun arkisin.
- seija - marjaana
kiisuli 11 kirjoitti:
hampuusi ei ota kun arkisin.
Meidän uudenvuoden kohokohta on kun rakentaja-Ranemme örveltää lupauksen että ens vuonna ei otetä yhtään!
Vedet silmissä kun naurattaa niin!
- henry
Paljonko muurarille on annettava lomarahaa?
Pyysi 1.8% palkanpäälle.
Entäs tk. korvaus mitä se on?- kaksi%
tk on taksikyyti kotiin
- kiisuli 11
väärin, oikea on 18%.
- henry
kiisuli 11 kirjoitti:
väärin, oikea on 18%.
Muurari kävi taas taksiautolla.
Vaimoni lähti hänen mukaansa, koska olen kuulemma mitäänsaamaton vätys , tylsä ihminen! - muurarin
henry kirjoitti:
Muurari kävi taas taksiautolla.
Vaimoni lähti hänen mukaansa, koska olen kuulemma mitäänsaamaton vätys , tylsä ihminen!ansiot olla kohdallaan ku taxilla viilettää harva se päivä...............
- muurari 501
muurarin kirjoitti:
ansiot olla kohdallaan ku taxilla viilettää harva se päivä...............
Henry katkera jostain asiasta muurareille.
Meillä on yhdistyskin: Suomen raittiit muurarit ry.
vai miten se oli.
Ja tuollainen muurari ei ole yrittäjä, jos joudut lounaaltapaluurahoja yms. makselemaan.
Kilpailuta urakka.... - henry
muurari 501 kirjoitti:
Henry katkera jostain asiasta muurareille.
Meillä on yhdistyskin: Suomen raittiit muurarit ry.
vai miten se oli.
Ja tuollainen muurari ei ole yrittäjä, jos joudut lounaaltapaluurahoja yms. makselemaan.
Kilpailuta urakka....Teen itse tylsää toimistotyötä valtiolla.
Ollut sama 8 neliön huone 12 vuotta.
Muurarit liikkuu ja saavat käsillään aikaiseksi , lomia silloin kun itse haluaa , tulevat toisten ihmisten raksoille ,latelevat ehdot, haukkuvat meidät palkanmaksajat pystyyn jos ei ole kaikki hyvin , luulevat että muuraus on tärkein asia maailmassa.. - muurari11
henry kirjoitti:
Teen itse tylsää toimistotyötä valtiolla.
Ollut sama 8 neliön huone 12 vuotta.
Muurarit liikkuu ja saavat käsillään aikaiseksi , lomia silloin kun itse haluaa , tulevat toisten ihmisten raksoille ,latelevat ehdot, haukkuvat meidät palkanmaksajat pystyyn jos ei ole kaikki hyvin , luulevat että muuraus on tärkein asia maailmassa..Huomaa että olet ollut ahdistuneena kopissasi jo pitkään.Joko olet etevä provoilija,tai et live-elämästä tiedäkkään!
Muuraus ei ole maailman tärkein asia maailmassa- se on terveys.
20 vuotta muurarin töitä tehneenä voin kertoa, että varsinkin he (minäkin),jotka raapivat vuositulonsa kasaan mökkiläisten työmaalta- ovat jatkuvasti kosketuksissa "maallikkojen" kanssa muurausasioissa,vai miltä sinusta tuntuis pari kertaa viikossa aloittaa ammattityösi vastaamalla 10 tyhmään kysymykseen? Alkaa siinä kuule pikkuhiljaa vituttaan, hä?
Se on yleensä niin,että jos urakan olet sopinut,niin isäntää ei oikein yhteistyö kiinnosta mutta jos taasen saat maniploitua aikatariffiksi,niin löytyy passareita perseen takaa niinkö mötiäisiä!
Tuota "jos kaikki ei ole hyvin"- tekstiä vois vielä kommentoida että jos timpuri pyytää sulta 2200 mm pitkän editoinnin lankkuun kun hää o ylhääl telineill ja sä teet siitä jatkuvasti 2100mm,niin sama efekti,alkaa vituttaan. - henry
muurari11 kirjoitti:
Huomaa että olet ollut ahdistuneena kopissasi jo pitkään.Joko olet etevä provoilija,tai et live-elämästä tiedäkkään!
Muuraus ei ole maailman tärkein asia maailmassa- se on terveys.
20 vuotta muurarin töitä tehneenä voin kertoa, että varsinkin he (minäkin),jotka raapivat vuositulonsa kasaan mökkiläisten työmaalta- ovat jatkuvasti kosketuksissa "maallikkojen" kanssa muurausasioissa,vai miltä sinusta tuntuis pari kertaa viikossa aloittaa ammattityösi vastaamalla 10 tyhmään kysymykseen? Alkaa siinä kuule pikkuhiljaa vituttaan, hä?
Se on yleensä niin,että jos urakan olet sopinut,niin isäntää ei oikein yhteistyö kiinnosta mutta jos taasen saat maniploitua aikatariffiksi,niin löytyy passareita perseen takaa niinkö mötiäisiä!
Tuota "jos kaikki ei ole hyvin"- tekstiä vois vielä kommentoida että jos timpuri pyytää sulta 2200 mm pitkän editoinnin lankkuun kun hää o ylhääl telineill ja sä teet siitä jatkuvasti 2100mm,niin sama efekti,alkaa vituttaan.Täytyy kyllä hyville rakennusmiehille hattua nostaa, me toimistoväki ei aina ymmärretä , me kun vaan toimistossa papereita päivät katellaan.
No enivei , itsehän me kukin ollaan osamme valkattu. - muurari11
henry kirjoitti:
Täytyy kyllä hyville rakennusmiehille hattua nostaa, me toimistoväki ei aina ymmärretä , me kun vaan toimistossa papereita päivät katellaan.
No enivei , itsehän me kukin ollaan osamme valkattu.jokainen on ammattinsa valinnut,ei muuraritkaan tule sinua neuvomaan omissa töissäsi,ja kaikella kunnioituksella- paperinkääntelyhän on arvokasta hommaa- muurari joutuu varmaan tekemään 2 vuoden tunnit ennenkö tienaa saman verran kuin sinä vuodessa.
Jokaiselle työntekijälle hänelle kuuluva arvo pitää antaa-nuo taxi/muut kottisikailut voisi jättää kyllä mainitsematta :-) - henry
muurari11 kirjoitti:
jokainen on ammattinsa valinnut,ei muuraritkaan tule sinua neuvomaan omissa töissäsi,ja kaikella kunnioituksella- paperinkääntelyhän on arvokasta hommaa- muurari joutuu varmaan tekemään 2 vuoden tunnit ennenkö tienaa saman verran kuin sinä vuodessa.
Jokaiselle työntekijälle hänelle kuuluva arvo pitää antaa-nuo taxi/muut kottisikailut voisi jättää kyllä mainitsematta :-)Tarinani ovat totta.
- henry
henry kirjoitti:
Tarinani ovat totta.
jaana-kaisa tuossa kyselee distannssista ottaa Virolainen muurari.
Mistä semmosen saisi? - KVA
henry kirjoitti:
Tarinani ovat totta.
Meillä oli samanlainen "muurari" oli oikein "tulisijamuurari". Noi taksijutut ja vaimon viemiset ei kuitenkaan sopinu.
Kottia tietysti(no, oli palkka "sisällä")... illalla saattoi tulla SMS-viesti, että huomenna en voi tulla kun "väsyttää"... työsuhteen loppupuolella mikään ei ollut enää hyvin (tiiilet olisi varmaan pitänyt antaa suoraan käteen).
Liian jäykkä massa oli seuraavaksi löysää, vaikka vettä lisättiin myllyyn kahvikuppillinen kerrallaan.
Mystisiä "telinetöitä" tulijamuurauksen yhteydessä (vaikka työsopimuksessa "LASSI-tulisijan muuraus aputöineen 1XXX EUR, tilaaja toimittaa tiilet muurauskohteen viereen". Viiden minuutin telineiden siirrosta tunnin laskutus (valmiit telineet vieressä). Vaati työskennellä yksin työmaalla tulisijamuurauksen ainaka. Lopun kruunasi yhteydenpito rakennusliiton asiamiehen kanssa... täytyy myöntää, että muutama vähäuninen yö tuli vietettyä.
Täysin käsittämätöntä... tämäkin muurari voisi halutessaan ansaita kirurgin palkkaa normitunneilla ja jopa muutamalla ylimääräisellä vapaapäivällä kuukaudessa (jos tekisi pelkkää tulisijamuurausta).
Mikä tähän käytökseen ajaa... ahneus vai kateus? Toinen rakentaa itselleen omakotitaloa ja itse asuu vuokralla VVO:n neukkukuutiossa? Itse veikkaisin kateutta.
Jos muuten tilaatte tulisijamuurarin ja toimitte työnantajana, LOPPUPELEISSÄ OLETTE AINA ITSE VASTUUSSA TYÖN LAADUSTA (vaikka kuinka höpistäisiin "kyllä minä työstäni vastaan" tai "epäiletkö minua". Pyydä aina referenssit, vaikka muurari löytyisi jonkun ammattikilta-tyyppisen yhteisön listoilta (Suomalaiset Tulisijat RY).
Sitten nämä ammattiyhdistysosastojenlistat ovat ihan oma lukunsa, niiden sisältämät osaamisilmoitukset ovat työntekijöiden itsensä rustaamia (ei mitään kontrollia). - muurailen ma vaan
KVA kirjoitti:
Meillä oli samanlainen "muurari" oli oikein "tulisijamuurari". Noi taksijutut ja vaimon viemiset ei kuitenkaan sopinu.
Kottia tietysti(no, oli palkka "sisällä")... illalla saattoi tulla SMS-viesti, että huomenna en voi tulla kun "väsyttää"... työsuhteen loppupuolella mikään ei ollut enää hyvin (tiiilet olisi varmaan pitänyt antaa suoraan käteen).
Liian jäykkä massa oli seuraavaksi löysää, vaikka vettä lisättiin myllyyn kahvikuppillinen kerrallaan.
Mystisiä "telinetöitä" tulijamuurauksen yhteydessä (vaikka työsopimuksessa "LASSI-tulisijan muuraus aputöineen 1XXX EUR, tilaaja toimittaa tiilet muurauskohteen viereen". Viiden minuutin telineiden siirrosta tunnin laskutus (valmiit telineet vieressä). Vaati työskennellä yksin työmaalla tulisijamuurauksen ainaka. Lopun kruunasi yhteydenpito rakennusliiton asiamiehen kanssa... täytyy myöntää, että muutama vähäuninen yö tuli vietettyä.
Täysin käsittämätöntä... tämäkin muurari voisi halutessaan ansaita kirurgin palkkaa normitunneilla ja jopa muutamalla ylimääräisellä vapaapäivällä kuukaudessa (jos tekisi pelkkää tulisijamuurausta).
Mikä tähän käytökseen ajaa... ahneus vai kateus? Toinen rakentaa itselleen omakotitaloa ja itse asuu vuokralla VVO:n neukkukuutiossa? Itse veikkaisin kateutta.
Jos muuten tilaatte tulisijamuurarin ja toimitte työnantajana, LOPPUPELEISSÄ OLETTE AINA ITSE VASTUUSSA TYÖN LAADUSTA (vaikka kuinka höpistäisiin "kyllä minä työstäni vastaan" tai "epäiletkö minua". Pyydä aina referenssit, vaikka muurari löytyisi jonkun ammattikilta-tyyppisen yhteisön listoilta (Suomalaiset Tulisijat RY).
Sitten nämä ammattiyhdistysosastojenlistat ovat ihan oma lukunsa, niiden sisältämät osaamisilmoitukset ovat työntekijöiden itsensä rustaamia (ei mitään kontrollia).tässä juuri, perjantai kun on. tuli eilen käytyä
aamulla vähän muurailemassa ja ruokatunnilla
lähti mopo käsistä. onko nyt aamu vai ilta.
perkele kun muuraan nurkka-jussia ja tehtiin
asiakkaan kanssa monia sopimuksia. asiakas
lupas että tiilet on kannettu sisään lämpimään.
menin mestalle niin siellä kaksi lavaa tiileriltä
pihalla odottamassa. ei ollu kuulemma kerinnyt
tuomaan sisälle ja unohti soittaa asiasta.
no parin päivän päästä ne oli sisällä.
mutta kaikki tiilet sekaisin, lajittelemiseen
meni aikaa. asiakkaan piti toimia repsikkana.
joopa joo, eipä paljon näkyny. oli kiireitä.
piti viedä emäntä syömään, ja samalla käydä
verhoja valkkaamassa. asiakas lupasi kahvit
ja ruuat talon puolesta. eipä näkynyt kertaakaan.
muurasin takan, asiakas rupesi tinkaamaan hinnasta. ehdotti pimeenä tekoa. en suostunut.
annoin asiakkaalle ohjeet takan käyttöönotosta.
viikon päästä soi puhelin, takka on haljennut.
ihmettelin miten se on mahdollista. isäntä
kertoi kokeilleensa takkaa, kun emäntä oli
pyytänyt. hohhoijaa tätä menoa. - muurari11
muurailen ma vaan kirjoitti:
tässä juuri, perjantai kun on. tuli eilen käytyä
aamulla vähän muurailemassa ja ruokatunnilla
lähti mopo käsistä. onko nyt aamu vai ilta.
perkele kun muuraan nurkka-jussia ja tehtiin
asiakkaan kanssa monia sopimuksia. asiakas
lupas että tiilet on kannettu sisään lämpimään.
menin mestalle niin siellä kaksi lavaa tiileriltä
pihalla odottamassa. ei ollu kuulemma kerinnyt
tuomaan sisälle ja unohti soittaa asiasta.
no parin päivän päästä ne oli sisällä.
mutta kaikki tiilet sekaisin, lajittelemiseen
meni aikaa. asiakkaan piti toimia repsikkana.
joopa joo, eipä paljon näkyny. oli kiireitä.
piti viedä emäntä syömään, ja samalla käydä
verhoja valkkaamassa. asiakas lupasi kahvit
ja ruuat talon puolesta. eipä näkynyt kertaakaan.
muurasin takan, asiakas rupesi tinkaamaan hinnasta. ehdotti pimeenä tekoa. en suostunut.
annoin asiakkaalle ohjeet takan käyttöönotosta.
viikon päästä soi puhelin, takka on haljennut.
ihmettelin miten se on mahdollista. isäntä
kertoi kokeilleensa takkaa, kun emäntä oli
pyytänyt. hohhoijaa tätä menoa.menoa.Jotta voisimme työllstyä, olisi alistuttava vaikka minkälaiseen kyykytykseen,jos sanoo jotain poikkiteloin, niin oot paska jätkä.
No..ainahan niitä löytyy esim palomiehiä, jotka PIMEÄSTI puuhailevat kaikenlaista timpraus ja muuraus sekä laattahommaa.
On se kumma kun ei yksi työ riitä ihmisille?
Taitaapi olla sen verran löysät duunit.. - henry
muurari11 kirjoitti:
menoa.Jotta voisimme työllstyä, olisi alistuttava vaikka minkälaiseen kyykytykseen,jos sanoo jotain poikkiteloin, niin oot paska jätkä.
No..ainahan niitä löytyy esim palomiehiä, jotka PIMEÄSTI puuhailevat kaikenlaista timpraus ja muuraus sekä laattahommaa.
On se kumma kun ei yksi työ riitä ihmisille?
Taitaapi olla sen verran löysät duunit..Nyt löytyi hyvä ja halpa muurari!
Euron ottaa kappale ja tekee kaiken itse.
Lupasi tulla heti kun lomilta palaa.
Nyt taisi meikeläistä onnistaa.! - muurari11
henry kirjoitti:
Nyt löytyi hyvä ja halpa muurari!
Euron ottaa kappale ja tekee kaiken itse.
Lupasi tulla heti kun lomilta palaa.
Nyt taisi meikeläistä onnistaa.!Vaadimme edelleen parempia provoja.Alkuperäiseen kysymykseen viitaten tekee siis yhden kappaleen takan eurolla?
Euro/tiili seinään laitettuna kaikkine vaikeuksineen on käypä hinta ;-) - Toomas
muurari11 kirjoitti:
Vaadimme edelleen parempia provoja.Alkuperäiseen kysymykseen viitaten tekee siis yhden kappaleen takan eurolla?
Euro/tiili seinään laitettuna kaikkine vaikeuksineen on käypä hinta ;-)Minä muuraan euron/kivi , sisaltäen kaikki työt.
Onko se sopivin hinta Suomessa?
Alempikin ,jos asumus suotaan. - JoukoTurkka
Toomas kirjoitti:
Minä muuraan euron/kivi , sisaltäen kaikki työt.
Onko se sopivin hinta Suomessa?
Alempikin ,jos asumus suotaan.Meille Viron reippaat muurailivat julkisivut ja pari väliseinää.
Muutenkin mukavia heppuja, ei ainakaan narisseet turhia.
Ja nopeita. - henry
JoukoTurkka kirjoitti:
Meille Viron reippaat muurailivat julkisivut ja pari väliseinää.
Muutenkin mukavia heppuja, ei ainakaan narisseet turhia.
Ja nopeita.Ei vaan näy meidän muuraria....
- tämäkin palsta
On vielä olemassa?? Eihän täällä ole asiallisia kirjoituksia muurauksesta kuin noin yksi sadasta.
Olen pari vuotta ollut lukematta tätä palstaa, koska varsianaista asiaa ei juurikaan löydy, ja nyt kävin lukemassa "tosielämän" kertomukset, enkä kyllä aivan pian tule uudestaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk913829Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921989Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871803- 1441672
- 1621493
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1021493Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651478Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671432Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001344- 861297