Juniori kellautti 35:n massikan kyljelleen (öljytikun puolelle) ja nyt tuntuu kone olevan jollainlailla jumissa. Kone pyörähtää startilla, ehkä neljännes kierroksen, mutta siihen se jotenkin "jämähtää", ei se tökkää terävästi vaan ikäänkuin jäisi puristukseen eikä pääsisi siitä yli.
Olisiko kaatamisessa jotain irronnut joka nyt menisi johonkin väliin ja estäisi pyörimisen vai olisiko mahdollista että sylinteriin olisi valunut polttoainetta tai öljyä joka tekisi niin suuren puristuksen ettei startti jaksa käynnistää vai mikä olisi muu syy ?
mf 35 jumissa ?
18
5644
Vastaukset
- kones
öljyä mennyt sylinterinpalotilaan=>ratkaisu otat ruiskutussuuttimet irti ja pyörität moottoria startilla muutaman sekunnin jolloin öljy poistuu sylinteristä.Suuttimet paikoilleen=>ilmaus MF käyntiin ja ällistelet julmettua savua mutta ei hätää loput öljyt palaa sylintereistä pois.
- Esacco
Tarkista ennen tarttaamista että kampikammiossa on tarpeeksi öljyä...
- enempää
Eli älä pyöritä startilla sitä konetta yhtään
ennen kuin saat sen jollakin avaimella pyöritettyä yseita kierroksia ympäri.
Siis suuttimet irroitettuna
- tarkkana
Kun laitat suuttimia takaisin, ole tarkkana että kiristät suuttimet tasaisesti kiinni molemmilta puolista vuorotellen yhtä tikkaan. Muutoin suuttimen neula voi jumittaa. Suuttimen pohjalla (syvällä reiässä) oleva kupari prikka olisi myös uusittava.
Ei kai se Juniori loukkaantunut muuten kuin henkisesti?- Iskäliini
Suuttimille tehdä jotain jos ne kerran joutuisi pois ottamaan?
Auttaisiko muuten jos suuttimia vain "löysäisi" sen verran että saisi paineet purettua, kun noiden irrottaminen vaatisi kuitenkin ainakin tankin irrottamisen.
Joo ja juniori säilyi fyysisesti onneksi ehjänä ;-) - yhtään mitään
Iskäliini kirjoitti:
Suuttimille tehdä jotain jos ne kerran joutuisi pois ottamaan?
Auttaisiko muuten jos suuttimia vain "löysäisi" sen verran että saisi paineet purettua, kun noiden irrottaminen vaatisi kuitenkin ainakin tankin irrottamisen.
Joo ja juniori säilyi fyysisesti onneksi ehjänä ;-)Kun traktori on pystyssä,menee ne öljyt takaisin mistä ovat tukkeetkin. Odota viikko niin ehtii hiljalleen valua takaisin. Jouduttaisi paljon, jos pidät lohkolämmitintä päällä niin olisi öljyt notkeimpana kannessa.
- masinistit
yhtään mitään kirjoitti:
Kun traktori on pystyssä,menee ne öljyt takaisin mistä ovat tukkeetkin. Odota viikko niin ehtii hiljalleen valua takaisin. Jouduttaisi paljon, jos pidät lohkolämmitintä päällä niin olisi öljyt notkeimpana kannessa.
Irti, ja nuo temput kuten tuossa aikaisemmin on todettu. Männässä on malja joka ei tyhjenny kun kone on pyörillään.
Puhdista suuttimen runko ja suuttimen putken kiinitysruuvi ennen iroitusta hyvin ulkopulelta ettei mene roskia pyttyyn eikä suutimen sisälle.
Suutin voi olla tiukassa. hyvä väline > liukuvasara jossa on mutteri joka sopii tuohon CAV malliseen suutin rungon ruiskutus putken tilalle.
Sen luulisi saavan lainaksi joltain huoltomiheltä. - ose
masinistit kirjoitti:
Irti, ja nuo temput kuten tuossa aikaisemmin on todettu. Männässä on malja joka ei tyhjenny kun kone on pyörillään.
Puhdista suuttimen runko ja suuttimen putken kiinitysruuvi ennen iroitusta hyvin ulkopulelta ettei mene roskia pyttyyn eikä suutimen sisälle.
Suutin voi olla tiukassa. hyvä väline > liukuvasara jossa on mutteri joka sopii tuohon CAV malliseen suutin rungon ruiskutus putken tilalle.
Sen luulisi saavan lainaksi joltain huoltomiheltä.Maljan koko riippuu koneesta, 4syl on pieni ohjausmalja ja 3-syl on suorat männänpäät koska palotila on enimmäkseen kammiossa.
- Iskäliini
ose kirjoitti:
Maljan koko riippuu koneesta, 4syl on pieni ohjausmalja ja 3-syl on suorat männänpäät koska palotila on enimmäkseen kammiossa.
Malli on siis kolmipyttyinen, eli oisko siis niin että jos se olis riittävän harva niin se männän päällä oleva öljy voisi valuakin pois sieltä ja jos startti jossain vaiheessa jaksaa pyöräyttää puristuksen yli olisi se merkki siitä että enimmät öljyt olis pois valuneet ja voisi yrittää käyntiin, varmaankin pirunmoisen savun kera?
Mitä se muuten voi siellä särkeä jos sitä yrittää väkisellä pyörittää ? - masinistit
ose kirjoitti:
Maljan koko riippuu koneesta, 4syl on pieni ohjausmalja ja 3-syl on suorat männänpäät koska palotila on enimmäkseen kammiossa.
oli suorasuihkutus kone AD 3.152, mutta tuossa 35;sessa taitaa olla pelkkä 152 ( lukee moottorin kyljessä olevassa kyltissä Perkins nimen alla )
Eli tuo " Älä tee yhtään mitään " saatasi toimia
jos sen saa käsivoimin pyörimään niin ei muuta kun startilla käyntiin. - käsivoimin
masinistit kirjoitti:
oli suorasuihkutus kone AD 3.152, mutta tuossa 35;sessa taitaa olla pelkkä 152 ( lukee moottorin kyljessä olevassa kyltissä Perkins nimen alla )
Eli tuo " Älä tee yhtään mitään " saatasi toimia
jos sen saa käsivoimin pyörimään niin ei muuta kun startilla käyntiin.Ensinnäkin, jos kone on 3 pyttynen 35 pergins. Se on fakta ,että männän päät on suorat, ei kuppia.
Ei riko mitään käsivoimilla, mutta ei mitään rajumpaa. Jos käytetään ”väkivaltaa” voi jotain tapahtuakin. Ajatellaan tilannetta ,että mäntä on saavuttamassa yläkuolokohdan ja kampiakselin liike on lähes vaakatasoa. Ollaan tilanteessa, kun mäntä nousee millin verran, niin kampiakselin polveke kulkee monta senttiä. Tästä voi päätellä miten suuret voimat on kyseessä jos käytetään sitä mainittua väkivaltaa ja viedään pakolla yli yläkuolokohdan.
Olen hiljattain putkittanut oman moottorini, joten vielä hyvässä muistissa. Kerro miten onnistuit.
( Älä tee mitään vastaaja). - ose
masinistit kirjoitti:
oli suorasuihkutus kone AD 3.152, mutta tuossa 35;sessa taitaa olla pelkkä 152 ( lukee moottorin kyljessä olevassa kyltissä Perkins nimen alla )
Eli tuo " Älä tee yhtään mitään " saatasi toimia
jos sen saa käsivoimin pyörimään niin ei muuta kun startilla käyntiin.Onko tämä nyt oikeiden masinistien mutua että MF 35 3 sylinterinen on AD tyyppiä, jos on niin tutustukaa edes kirjallisuuteen. Vähänkin massikoiden kanssa temisissä ollut tietää asioiden oikean laidan. AD kone tuli vasta 135:seen.
- masinistit
ose kirjoitti:
Onko tämä nyt oikeiden masinistien mutua että MF 35 3 sylinterinen on AD tyyppiä, jos on niin tutustukaa edes kirjallisuuteen. Vähänkin massikoiden kanssa temisissä ollut tietää asioiden oikean laidan. AD kone tuli vasta 135:seen.
Huomiota vaille ansiottomasti jäit.
Ose, kiitos ja anteeksi
Makro talouden rattaita tässä kaikki ollaan.
Onnellista ja Hyvää uutta vuotta sinullekin. - ose
masinistit kirjoitti:
Huomiota vaille ansiottomasti jäit.
Ose, kiitos ja anteeksi
Makro talouden rattaita tässä kaikki ollaan.
Onnellista ja Hyvää uutta vuotta sinullekin.Hyvää Uutta Vuotta ja ollaan tarkkana ettei tehdä vahinkoja kanssaihmisille ja heidän masinoilleen.
- Juxu
Iskäliini kirjoitti:
Malli on siis kolmipyttyinen, eli oisko siis niin että jos se olis riittävän harva niin se männän päällä oleva öljy voisi valuakin pois sieltä ja jos startti jossain vaiheessa jaksaa pyöräyttää puristuksen yli olisi se merkki siitä että enimmät öljyt olis pois valuneet ja voisi yrittää käyntiin, varmaankin pirunmoisen savun kera?
Mitä se muuten voi siellä särkeä jos sitä yrittää väkisellä pyörittää ?Pyöriikö moottori takaisinpäin, niin ettei ole kokonaan jumissa? Jos niin on, keikuttelisin konetta vähän edestakaisin niin, että mäntä kävisi alakuolokohdassa välillä ja taas antaisit painetta pyörittämällä puristukseen. Startillakin sen voi varmasti VAROEN tehdä. Se minkä ensin kuvittelisin rikkoutuvan olisi mäntä tai sitten kiertokanki taittuisi. Mutta jos startilla vain "tuikkimalla"..?
- Iskäliini
ose kirjoitti:
Hyvää Uutta Vuotta ja ollaan tarkkana ettei tehdä vahinkoja kanssaihmisille ja heidän masinoilleen.
Aamulla juniori kävi kokeilemassa ja kas kummaa polle otti ja lähti pörräämään, eikä edes kovalla savulla. Eli ei tehty muuta kuin odolteltiin ja välillä käytiin pyöräyttämässä
Hyvää uuttavuotta vaan kaikille ;-)
Ps. jos jollakin sattunut jäämään ylimääräiseksi vasemman puolen astinlauta niin sellainen kovasti kiinnostais - Esacco
Juxu kirjoitti:
Pyöriikö moottori takaisinpäin, niin ettei ole kokonaan jumissa? Jos niin on, keikuttelisin konetta vähän edestakaisin niin, että mäntä kävisi alakuolokohdassa välillä ja taas antaisit painetta pyörittämällä puristukseen. Startillakin sen voi varmasti VAROEN tehdä. Se minkä ensin kuvittelisin rikkoutuvan olisi mäntä tai sitten kiertokanki taittuisi. Mutta jos startilla vain "tuikkimalla"..?
Yleensä starttimoottorin teho ei riiä rikkomaan konetta kutta esimerkiksi hinaamalla käynnistettäessä saattaa männtä vaurioitua...myös kampiakslei ja kiertokandet ovat riskialttiita.
- masey65
luvekelin tätä näin jälkeepäin tuosa masiniti kirjotti ose niin siinä nuo kirjaimet ylläältä alas onko tuo ilkeys masinit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491476Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761325Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86983- 86916
- 13900
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186858Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20821- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi74742Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17730