ongelma windows movie makerin kanssa

en ymmärrä

Mistähan ihmeestä mahtaisi johtua, että kun lisään kahdeksannen klipin tai jaan jonkun edellisen klipin, jolloin klippien lukumäärä on kahdeksan, niin ohjelma kaatuu. Sama toistuu aina kun ylittää 8 klippiä. En tajua. Olen aiemmin onnistunut ihan hyvin tekemään videoita, vaikka toki silloinkin jotain ongelmia ollut. Nyt en kerta kaikkiaan keksi missä vika, ehkä video materiaalissa (formaatti avi) tai musiikissa (formaatti wma), mutta en tajua. Jos joku voisi neuvoa niin ISO KIITOS, menee muuten musavideo inspiraatio hukkaan : /

9

391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Mistähan ihmeestä mahtaisi johtua, että kun lisään kahdeksannen klipin tai jaan jonkun edellisen klipin, jolloin klippien lukumäärä on kahdeksan, niin ohjelma kaatuu."

Johtuu siitä kun se Movie Maker on paska. Käytä parempaa ohjelmaa.

• sitä vaan

että käyttäisinkin jos olisi parempi ohjelma, mutta ei ole, voit toki suositella jotakin ilmaisohjelmaa, kun itse en niistä tiedä. Otan mielelläni ehdotuksia vastaan ilmaisohjelmista. Paremman puutteessa tappelen movie makerin kanssa.

Sen verran olen saanut selville jo itse, että ongelma on video formaatissa, kaiketi näissä uudemmissa, jotkut ikivanhat ja huonolaatuiset videot kyllä toimii. Tarvinkohan jonkun suodattimen ja mistä sellaisen voisi ladata jos tarvii. Kiitoksia niille, jotka viitsivät auttaa.

• Älä yleistä, M-Kar! XP:n MM on ihan paska, mutta Vistan pelittää kuin se kuuluisa vessa.

• sitä vaan kirjoitti:

että käyttäisinkin jos olisi parempi ohjelma, mutta ei ole, voit toki suositella jotakin ilmaisohjelmaa, kun itse en niistä tiedä. Otan mielelläni ehdotuksia vastaan ilmaisohjelmista. Paremman puutteessa tappelen movie makerin kanssa.

Sen verran olen saanut selville jo itse, että ongelma on video formaatissa, kaiketi näissä uudemmissa, jotkut ikivanhat ja huonolaatuiset videot kyllä toimii. Tarvinkohan jonkun suodattimen ja mistä sellaisen voisi ladata jos tarvii. Kiitoksia niille, jotka viitsivät auttaa.

"että käyttäisinkin jos olisi parempi ohjelma, mutta ei ole, voit toki suositella jotakin ilmaisohjelmaa, kun itse en niistä tiedä."

Windowseille ei ole oikein ilmaisia videoeditoreja muita kuin Avidemux ja Virtualdub ja molemmat ei ole suunnattu niinkään videon editointiin vaan jälkikäsittelyyn, formaattimuunnoksiin ja pakkaamiseen. Toki näillä onnistuu editoimaan ja kasailemaan videoita mutta se on ikävää. Animaatioita ja efektejä voi sitten rakentaa vaikka GIMP:n animaatiopaketilla joita sitten liittelee mukaan.

Tietysti tulee mieleen, että miksi pitää olla ilmaisohjelma? Eikö siitä ohjelmasta voisi MAKSAA? Jos haluaa kaiken tehdä ilmaisilla ohjelmilla niin Windowsit ei ole oikea ratkaisu videoeditointiin kun ne ilmaiset editorit on muille käyttöjärjestelmille.

• ja voitte antaa suosituksia
        M-Kar kirjoitti:

"että käyttäisinkin jos olisi parempi ohjelma, mutta ei ole, voit toki suositella jotakin ilmaisohjelmaa, kun itse en niistä tiedä."

Windowseille ei ole oikein ilmaisia videoeditoreja muita kuin Avidemux ja Virtualdub ja molemmat ei ole suunnattu niinkään videon editointiin vaan jälkikäsittelyyn, formaattimuunnoksiin ja pakkaamiseen. Toki näillä onnistuu editoimaan ja kasailemaan videoita mutta se on ikävää. Animaatioita ja efektejä voi sitten rakentaa vaikka GIMP:n animaatiopaketilla joita sitten liittelee mukaan.

Tietysti tulee mieleen, että miksi pitää olla ilmaisohjelma? Eikö siitä ohjelmasta voisi MAKSAA? Jos haluaa kaiken tehdä ilmaisilla ohjelmilla niin Windowsit ei ole oikea ratkaisu videoeditointiin kun ne ilmaiset editorit on muille käyttöjärjestelmille.

ja mielipiteitä myös maksullisista ohjelmista. Itse asiassa harkinnassa on ollutkin jonkun aikaa ohjelman ostaminen, mutta olen pohtinut jos hyvän ohjelman löytäisi ilmaiseksikin, mutta toistaiseksi ei siltä näytä. Olen kuullut paljon hyvää Sony Vegasista. Onko se hyvä, suht helppokäyttönen, hintalaatusuhde ja hinta yleensä?

Latasin koneelle Avidemuxin, joka ei vaikuta äkkiseltään kovin selkeältä käyttää. Kaipaisin neuvoja käyttöön, esim en saa ääntä kuulumaan ja mielipidettä yleensäkin soveltuuko ks. ohjelma oikeastaan ollenkaan musiikkivideoiden tekoon.

• ja voitte antaa suosituksia kirjoitti:

ja mielipiteitä myös maksullisista ohjelmista. Itse asiassa harkinnassa on ollutkin jonkun aikaa ohjelman ostaminen, mutta olen pohtinut jos hyvän ohjelman löytäisi ilmaiseksikin, mutta toistaiseksi ei siltä näytä. Olen kuullut paljon hyvää Sony Vegasista. Onko se hyvä, suht helppokäyttönen, hintalaatusuhde ja hinta yleensä?

Latasin koneelle Avidemuxin, joka ei vaikuta äkkiseltään kovin selkeältä käyttää. Kaipaisin neuvoja käyttöön, esim en saa ääntä kuulumaan ja mielipidettä yleensäkin soveltuuko ks. ohjelma oikeastaan ollenkaan musiikkivideoiden tekoon.

"Itse asiassa harkinnassa on ollutkin jonkun aikaa ohjelman ostaminen, mutta olen pohtinut jos hyvän ohjelman löytäisi ilmaiseksikin, mutta toistaiseksi ei siltä näytä."

Itse editoin kyllä ilmaisilla ohjelmilla. En kuitenkaan Avidemuxilla. Sitä käytän lähinnä jälkikäsittelyyn, pakkaukseen yms. pieneen säätöön. Ilmaiseksi kyllä löytyy ohjelmia, kuten esimerkiksi Kino, Cinelerra, Open Movie Editor, Pitivi ja jne.

"Olen kuullut paljon hyvää Sony Vegasista. Onko se hyvä, suht helppokäyttönen, hintalaatusuhde ja hinta yleensä?"

Ne mitä tiedän maksullisista hyviksi olisi esimerkiksi Adobe Premiere, Final cut ja Avid.

"Kaipaisin neuvoja käyttöön, esim en saa ääntä kuulumaan ja mielipidettä yleensäkin soveltuuko ks. ohjelma oikeastaan ollenkaan musiikkivideoiden tekoon."

http://avidemux.org/admWiki/index.php?title=Main_Page

http://en.flossmanuals.net/avidemux

Riippuu minkälaisesta musiikkivideosta on kyse. Jos nyt pitää vaan laittaa läjä klippejä yhteen läjään ja ääniraita niin Avidemux käy hommaan ihan hyvin. Leikkaamista, useita ääni/video -kanavia yms. eli ihan kunnon editointia sillä ei oikein tee. Tietysti äänen voisi editoida erikseen toisella ohjelmalla mutta sitten ei kyllä ole kiva laittaa kuvaa yhteen niin että leikkaus käy mukavasti.

• mutta ongelmana
        M-Kar kirjoitti:

"Itse asiassa harkinnassa on ollutkin jonkun aikaa ohjelman ostaminen, mutta olen pohtinut jos hyvän ohjelman löytäisi ilmaiseksikin, mutta toistaiseksi ei siltä näytä."

Itse editoin kyllä ilmaisilla ohjelmilla. En kuitenkaan Avidemuxilla. Sitä käytän lähinnä jälkikäsittelyyn, pakkaukseen yms. pieneen säätöön. Ilmaiseksi kyllä löytyy ohjelmia, kuten esimerkiksi Kino, Cinelerra, Open Movie Editor, Pitivi ja jne.

"Olen kuullut paljon hyvää Sony Vegasista. Onko se hyvä, suht helppokäyttönen, hintalaatusuhde ja hinta yleensä?"

Ne mitä tiedän maksullisista hyviksi olisi esimerkiksi Adobe Premiere, Final cut ja Avid.

"Kaipaisin neuvoja käyttöön, esim en saa ääntä kuulumaan ja mielipidettä yleensäkin soveltuuko ks. ohjelma oikeastaan ollenkaan musiikkivideoiden tekoon."

http://avidemux.org/admWiki/index.php?title=Main_Page

http://en.flossmanuals.net/avidemux

Riippuu minkälaisesta musiikkivideosta on kyse. Jos nyt pitää vaan laittaa läjä klippejä yhteen läjään ja ääniraita niin Avidemux käy hommaan ihan hyvin. Leikkaamista, useita ääni/video -kanavia yms. eli ihan kunnon editointia sillä ei oikein tee. Tietysti äänen voisi editoida erikseen toisella ohjelmalla mutta sitten ei kyllä ole kiva laittaa kuvaa yhteen niin että leikkaus käy mukavasti.

minulla on yhä, etten saa Avidemuxin kanssa ääntä kuulumaan. Ongelma ei ole ainakaan materiaalissa, sillä latasin ohjelman siskoni koneelle, jolla sama materiaali (avi) näkyy ja myös kuuluu. Ja toimii se tietysti myös muissa videotoisto-ohjelmissa. En keksi ratkaisua tähän, mikähän mahtaisi olla vikana?

• mutta ongelmana kirjoitti:

minulla on yhä, etten saa Avidemuxin kanssa ääntä kuulumaan. Ongelma ei ole ainakaan materiaalissa, sillä latasin ohjelman siskoni koneelle, jolla sama materiaali (avi) näkyy ja myös kuuluu. Ja toimii se tietysti myös muissa videotoisto-ohjelmissa. En keksi ratkaisua tähän, mikähän mahtaisi olla vikana?

"En keksi ratkaisua tähän, mikähän mahtaisi olla vikana?"

Vaikea sanoa. Ota Edit->Preferences->Audio ja koita roplata.

• vaikkakin en
        M-Kar kirjoitti:

"En keksi ratkaisua tähän, mikähän mahtaisi olla vikana?"

Vaikea sanoa. Ota Edit->Preferences->Audio ja koita roplata.

enää kyllä muista kuinka, mutta jotain romplaamalla se kyllä meni. Taisin yrittää vaihtaa ääniraitaa johonkin muuhun. Kiitoksia siis vinkistä romplata asetuksia ^^

Päädyin kuitenkin lopulta sellaiseen ratkaisuun,että Avidemux ei ole oikein sopiva käyttötarkoitukseeni, joten ostin Pinnaclen. Sen kanssa homma lähti ihan kivasti käyntiin, paitsi tuli siinäkin ongelmia: Clipit ovat eri kuin pikkukuvakkeet väittävät (heittää muutamalla clipillä, eivät tosin välttämättä kaikki clipit) ja hidastuksien tekeminen ei onnistu (hidastuksen tehtyäni rajatun kohtauksen sijaan tilalla on hidastettuna jokin muu kohta). En ole pahemmin kerinnyt paneutua ongelmaan joululoman loputtua, joten vastauksillakaan ei sinänsä ole kiirettä. Olisi silti kuitenkin mukava tietää missä on ongelma, sillä luultavasti viimeistään kesällä (varmaan tosin aiemmin jo) teen jotain editointia, joten tarvitsen ratkaisun viimeistään silloin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      72
      3136
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2895
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2135
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1595
    5. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      6
      1359
    6. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1359
    7. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1314
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1311
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      14
      1287
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1242
    Aihe