KENELLÄ OLISI HENK.KOHT. KOKEMUKSIA KIERTÄJÄKALVOSIMEN LEIKKAUKSESTA TOIPUMISESTA?OLKAPÄÄ LEIKATTU LOKAKUUSSA,TEHTY 4 KIINNIKKETTÄ LUUHUN,KOVIA KIPUJA VIELÄ,JATKUVAA SÄRKYLÄÄKKEIDEN SYÖNTIÄ,KÄSI EI NOUSE VIELÄ KUIN ETEEN SUORAKSI (VEDESSÄ SAAN ONNEKSI KÄDEN JO LÄHES YLÖS ASTI) JA VOIMAA EI JUURI OLE.SL NYT 31.1-09 ASTI. ONKO KOHTALONTOVEREITA?
OLKAPÄÄLEIKKAUKSESTA TOIPUMINEN
34
14494
Vastaukset
- Leikattu
Liike ei palaudu koskaan käteesi ennalleen vuosien saatossa tilanne ei luultavasti parane olkapäässäsi vaan se rasittuu kaikenlaisista liikkeistä ja sitä myöten kuluu väljäksi ja työkyvyttömäksi.Sattuuko pahasti kuin yrität yli nyk liikerataa laajentaa?se rassaa enistä pahemmin rustoa vaikka kuntoutuksessa ohjeet saattavat sellaiset nyt ollakkin luonnollisesti kuntoutuskin on pakko lopettaa aikanaan mikäli kipu jatkuu ja liikerata ei laajene.Jos katsot röntgen kuvia olkapäästäsi ymmärtää hyvin tilanteen ettei homma enää ole entisenlaisensa toivoa saa et kiinikkeet pysyy paikallaan.Jonkinasteinen paraneminenkin saattaa viedä "vuosia".
- SATTUU TODELLA!
Kyllä se sattuu,ei kärsi mennä jonkun rajan yli ja voimaa ei ole,vaikka jonkin verran voimaa ja liikettä toki on tullut verrattunta kuntoutuksen lähtötilanteeseen.Onneksi edes siellä vesijumpassa käsi nousee,että ainakin toivon käden joskus nousevan myös ilman veden nostovoimaa. Olen 48v. mies ja teen hoitotyötä yöllä yksin,joten käsi pitää olla aika hyvässä kunnossa,että siellä hommat hoituvat kunnolla ja turvallisesti.Milloin sinun leikkaus on ollut?
- Leikattu
SATTUU TODELLA! kirjoitti:
Kyllä se sattuu,ei kärsi mennä jonkun rajan yli ja voimaa ei ole,vaikka jonkin verran voimaa ja liikettä toki on tullut verrattunta kuntoutuksen lähtötilanteeseen.Onneksi edes siellä vesijumpassa käsi nousee,että ainakin toivon käden joskus nousevan myös ilman veden nostovoimaa. Olen 48v. mies ja teen hoitotyötä yöllä yksin,joten käsi pitää olla aika hyvässä kunnossa,että siellä hommat hoituvat kunnolla ja turvallisesti.Milloin sinun leikkaus on ollut?
Sitten on leikattu 2 "ankkuria" millä olkapää laitettiin kiinni leikkauksen "johdosta" rusto on niin kulunut et toinen kiinike on irronnut eikä ole enää kiinityskohtaa pakko ollut kuitenkin leikata jos haluaa kättä kantaa mukana.Kuntoutusta vesijumpassa ym aikansa tein "tehtiin "minullekkin lopetettu kuntoutus ajat sitten turhana ja niveltä rassaavana lähes vaakatasoon käsi nousee ei kestä kantamista ym.Mahd työkyvyttömyys ei yleensä hetkessä tule .
- jolpotti
SATTUU TODELLA! kirjoitti:
minun leikkaus oli noin 5v.sitten,kivut alkoivat n.vuosi sitten ja ne on rasittavia, varsinkin öisin.
- Kokemuksesta
Kivut kestää loppuelämän olkapääsi huononee huonemistaan. Toivoa sopii et pysyisi paikallaan kuitenkin.
- kahdesta olkaleikkauksesta
Minulla on kokemusta tuosta kiertäjäkalvosinleikkauksesta vuodelta 2005. Olkapää ei tullut kuntoon leikkauksen jälkeen.
Seuraavana vuonna eli vuonna 2006 uusi leikkaus (vaihdoin ortopedia). Olkapää oli kaikkien muiden vikojen lisäksi löysä.Pidin kantosidettä yötä päivää viisi viikkoa. Sitten alkoi kuntoutus pikkuhiljaa. Kuntoutin olkaani ihan itse, ihan vain venytyksillä ja pienillä liikkeillä.Paraneminen eteni todella hitaasti. En voinut yli vuoteen edes kuvitella nukkuvani oikealla kyljellä (oikea olkapää leikattu). Olen pärjännyt ilman suurempia kipuja. Muutaman kerran kuukaudessa joudun turvautumaan kipulääkkeisiin.
Nyt viimeisen puolen vuoden aikana olkapää on alkanut taas oireilla. Löysä se ei ole. Se kestää kyllä ja on stabiili. Mutta nyt olkapää "lonksuu" ja rutisee oikein pahasti. En tiedä miksi. Tietääkö joku muu? Olen saanut kortisonia, ei apua. Helmikuun alussa aika ortopedille taas. Pelkään kolmannen leikkauksen olevan edessä.
Sinulle voin kuitenkin lohdutukseksi sanoa, että hiljaa hyvä tulee. Älä menetä toivoasi. Olkapää on vaikea kuntoutettava, vie oman aikansa. Ortopedini sanoi minun tapaukseni olevan todella hankala. Yleensä kuulemma näin hankalia tapauksia ei montaa ole. Leikkauksestasi on kulunut niin vähän aikaa. Ei tuossa vaiheessa käden vielä kuulukaan nousta kunnolla. Nuo säryt ovat eri asia. Et kai vain reenaa kättäsi liikaa?
Kannattaisi soittaa leikanneelle lääkärille noista kivuista. Missä sinut on leikattu? Oliko kyseessä jokin tapaturma?
Minä olen samanikäinen, 48 v :)- toipua
TAPATURMA,KAADUIN ELOKUUSSA JÄÄLLÄ LUISTELLESSA.SEURAAVA LÄÄKÄRIN VASTAANOTTO 22.1,VOIN SILLOIN PUHUA LEIKANNEEN LÄÄKÄRIN KANSSA.KIPUJANI VIIMEKSI VÄHÄN VÄHÄTTELI JA TOTESI ETTEI SEN PITÄISI OLLA NOIN KIPEÄ!!!! LEIKATTU PEIJAKSESSA.
- huonoja sellaisia...
toipua kirjoitti:
TAPATURMA,KAADUIN ELOKUUSSA JÄÄLLÄ LUISTELLESSA.SEURAAVA LÄÄKÄRIN VASTAANOTTO 22.1,VOIN SILLOIN PUHUA LEIKANNEEN LÄÄKÄRIN KANSSA.KIPUJANI VIIMEKSI VÄHÄN VÄHÄTTELI JA TOTESI ETTEI SEN PITÄISI OLLA NOIN KIPEÄ!!!! LEIKATTU PEIJAKSESSA.
Olkapää leikattiin huhtikuussa -07. Parantuminen ei edistynyt odotetusti. Pitkän sairasloman jälkeen palasin töihin,kevyeen toimistotyöhön.Puoli vuotta töissä oloa kesti kunnes jälleen jouduin sairaslomalle.Nyt olen ollut maaliskuusta lähtien sairaslomalla eikä loppua näy. Kipuja edelleen ja pahat liikerajoitukset.Nyt menossa uudelleen leikkaukseen.Ortopedi haluaa varmistaa onko jotain jäänyt edellisellä kerralla huomaamatta. Magneettikuvat otettiin eikä niistä selvinnyt muuta kuin jatkuva tulehdustila olkapäässä.Itse tapaturma(kaatuminen)tapahtui jo tammikuussa 2006.
huonoja sellaisia... kirjoitti:
Olkapää leikattiin huhtikuussa -07. Parantuminen ei edistynyt odotetusti. Pitkän sairasloman jälkeen palasin töihin,kevyeen toimistotyöhön.Puoli vuotta töissä oloa kesti kunnes jälleen jouduin sairaslomalle.Nyt olen ollut maaliskuusta lähtien sairaslomalla eikä loppua näy. Kipuja edelleen ja pahat liikerajoitukset.Nyt menossa uudelleen leikkaukseen.Ortopedi haluaa varmistaa onko jotain jäänyt edellisellä kerralla huomaamatta. Magneettikuvat otettiin eikä niistä selvinnyt muuta kuin jatkuva tulehdustila olkapäässä.Itse tapaturma(kaatuminen)tapahtui jo tammikuussa 2006.
On pakko kommentoida sillä minullakin ortopedi otatti magneettikuvan uudestaan. Minullakin oli jatkuva tulehdustila olkapäässä.Sitä ollaan nyt yritetty hoitaa kaikella muulla paitsi uudella leikkauksella. Olen ymmärtänyt, että jos kolmas leikkaus tulee niin siinä putsataan olkaa tulehduksesta jne.
- Leikattu
Kulunut siksi se rutisee ja löysyyttään lonksuu ei kulumaton olkapää lonksu eikä rutise lisää kulumista rustoa kuin ei mistään lisää tule ennuste on huono.
- ......
kahdesta olkaleikkauksesta kirjoitti:
On pakko kommentoida sillä minullakin ortopedi otatti magneettikuvan uudestaan. Minullakin oli jatkuva tulehdustila olkapäässä.Sitä ollaan nyt yritetty hoitaa kaikella muulla paitsi uudella leikkauksella. Olen ymmärtänyt, että jos kolmas leikkaus tulee niin siinä putsataan olkaa tulehduksesta jne.
Kyllä mullakin ton olkapään tulehduksia yritetty hoitaa monin keinoin...tuloksetta. Käsittääkseni tuossa uusintaleikkauksessa "putsataan" olkapää ja samalla tehdään ns.avarrusleikkaus. Kauhistuttaa jo valmiiksi koko homma,etenkin se toipuminen:/
Leikattu kirjoitti:
Kulunut siksi se rutisee ja löysyyttään lonksuu ei kulumaton olkapää lonksu eikä rutise lisää kulumista rustoa kuin ei mistään lisää tule ennuste on huono.
Olkapääni ei ole löysä. Olkapään löysyys korjattiin edellisessä leikkauksessa ja se asia on kunnossa. Olkapäässäni ei ole mitään ankkureita tms. Löysyys korjattiin vaporisaattorilla kuumentaen.
Olkapääni ei myöskään ole kulunut. Tämän vahvisti magneettikuva. Kysyin ortopedilta voivatko useat leikkaukset jotenkin huonontaa olkapäätäni. Vastaus oli, että tähystysleikkaukset eivät sitä tee.
Miksi olet noin negatiivinen? Ota asioista selvää ennenkuin kirjoittelet tuollaista. - kahdesta olkaleikkauksesta
...... kirjoitti:
Kyllä mullakin ton olkapään tulehduksia yritetty hoitaa monin keinoin...tuloksetta. Käsittääkseni tuossa uusintaleikkauksessa "putsataan" olkapää ja samalla tehdään ns.avarrusleikkaus. Kauhistuttaa jo valmiiksi koko homma,etenkin se toipuminen:/
Niin minäkin ymmärsin, että olkapää jotenkin "putsattaisiin". Avarrusleikkaus minulle tehtiin ekassa leikkauksessa samalla kun hoidettiin kiertäjäkalvosin.
Minulla ei ole ollut ongelmia toipumisen kanssa. Toivottavasti pääset helpommalla jos joudut uusintaleikkaukseen. Onhan olkapääsi leikattu tähystämällä? - .................
Niin minäkin ymmärsin, että olkapää jotenkin "putsattaisiin". Avarrusleikkaus minulle tehtiin ekassa leikkauksessa samalla kun hoidettiin kiertäjäkalvosin.
Minulla ei ole ollut ongelmia toipumisen kanssa. Toivottavasti pääset helpommalla jos joudut uusintaleikkaukseen. Onhan olkapääsi leikattu tähystämällä?Juu tähystämällä leikattiin, ankkureita laitettiin 4 kappaletta.En tiedä johtuuko tämä huono tulos siitä, että jouduin jostain syystä odottamaan leikkausaikaa liian kauan? Hoitotakuu 6kk ei pätenyt mun kohdalla. Kaatuminen tosiaan tapahtui jo tammikuussa 2006 ja leikausjonoon laitettiin jo silloin toukokuussa. Tosin siinä oli kädenvääntöä vakuutusyhtiön kanssa ja lopulta he eväsivätkin koko homman, vedoten muka vanhaan vammaan!Siitä huolimatta jouduin odottamaan julkiselle puolelle lähes 10 kuukautta,hoitotakuu lupaa hoidon puolen vuoden sisällä!!
................. kirjoitti:
Juu tähystämällä leikattiin, ankkureita laitettiin 4 kappaletta.En tiedä johtuuko tämä huono tulos siitä, että jouduin jostain syystä odottamaan leikkausaikaa liian kauan? Hoitotakuu 6kk ei pätenyt mun kohdalla. Kaatuminen tosiaan tapahtui jo tammikuussa 2006 ja leikausjonoon laitettiin jo silloin toukokuussa. Tosin siinä oli kädenvääntöä vakuutusyhtiön kanssa ja lopulta he eväsivätkin koko homman, vedoten muka vanhaan vammaan!Siitä huolimatta jouduin odottamaan julkiselle puolelle lähes 10 kuukautta,hoitotakuu lupaa hoidon puolen vuoden sisällä!!
Minun olkapäävammani ei ole tapaturman tulos. En tiedä mistä on alkanut ja miksi. Minun olkapääni oli kipeä kaksi vuotta ennen ensimmäistä leikkausta. Sitä hoidettiin ihan väärin, ei edes tiedetty, että kyseessä oli olkapäävamma. Älysin vasta parin vuoden kuluttua mennä ortopedin juttusille ja silloin asia oli selvä.
Jos olisin jäänyt oman paikkakuntani jonoihin, olisin odottanut vielä yli vuoden leikkausta ja se olisi tehty avoleikkauksena. Siksi olen valinnut itse leikkaavan ortopedin ja myös maksanut itse kaksi leikkausta, magneettikuvat yms itse. Kalliiksi on tullut ja nyt vielää...
Miten vakuutusyhtiö vetosi vanhaan vammaan? Onko sinulla ollut aikaisemmin jotain vikaa samassa olkapäässä? Jouduitko muuten pitämään kantosidettä leikkauksen jälkeen? Entä, pääsitkö samana päivänä kotiin? - ............
Minun olkapäävammani ei ole tapaturman tulos. En tiedä mistä on alkanut ja miksi. Minun olkapääni oli kipeä kaksi vuotta ennen ensimmäistä leikkausta. Sitä hoidettiin ihan väärin, ei edes tiedetty, että kyseessä oli olkapäävamma. Älysin vasta parin vuoden kuluttua mennä ortopedin juttusille ja silloin asia oli selvä.
Jos olisin jäänyt oman paikkakuntani jonoihin, olisin odottanut vielä yli vuoden leikkausta ja se olisi tehty avoleikkauksena. Siksi olen valinnut itse leikkaavan ortopedin ja myös maksanut itse kaksi leikkausta, magneettikuvat yms itse. Kalliiksi on tullut ja nyt vielää...
Miten vakuutusyhtiö vetosi vanhaan vammaan? Onko sinulla ollut aikaisemmin jotain vikaa samassa olkapäässä? Jouduitko muuten pitämään kantosidettä leikkauksen jälkeen? Entä, pääsitkö samana päivänä kotiin?Tämä koko homma meni alunperin työpaikan vakuutusyhtiön hoitoon koska tapaturma tapahtui työmatkalla. Olkapäässä ei ollut aikasemmin mitään vikaa/oireita.Vakuutusyhtiö maksoi kaiken alkuajan hoidon magneettikuvaukset mukaan lukien. Kun sitten selvä vamma löytyi, niin laittoivat jarrut pohjaan, vedoten johonkin olemattomaan vanhaan vammaan jota ei edes ole ollut!!Jouduin pitämään sellaista helkatin kantosidettä n.7 viikkoa.Se oli sellainen huopakankainen joka sidotiin myös selän ympäri kiinni jotta käsi pysyisi kroppaan liimautuneena eikä pääsisi yhtään vapaasti liikkumaan,todella epämukava ja hiostava. En edes päässyt samana päivänä kotiin,halusivat pitää sairaalassa yön ylitse.
- se leikkaus
............ kirjoitti:
Tämä koko homma meni alunperin työpaikan vakuutusyhtiön hoitoon koska tapaturma tapahtui työmatkalla. Olkapäässä ei ollut aikasemmin mitään vikaa/oireita.Vakuutusyhtiö maksoi kaiken alkuajan hoidon magneettikuvaukset mukaan lukien. Kun sitten selvä vamma löytyi, niin laittoivat jarrut pohjaan, vedoten johonkin olemattomaan vanhaan vammaan jota ei edes ole ollut!!Jouduin pitämään sellaista helkatin kantosidettä n.7 viikkoa.Se oli sellainen huopakankainen joka sidotiin myös selän ympäri kiinni jotta käsi pysyisi kroppaan liimautuneena eikä pääsisi yhtään vapaasti liikkumaan,todella epämukava ja hiostava. En edes päässyt samana päivänä kotiin,halusivat pitää sairaalassa yön ylitse.
Paljonko se leikkaus tuli sulle maksamaan? Mulla oli samanlainen kantoside :), tosin "vaan" 5 viikkoa.
Onko mitään tietoa milloin pääset "puhdistusleikkaukseen"? Mitä lääkäri on sulle siitä leikkauksesta kertonut?
Mun edellinen leikkaus aloitettiin kello 9 ja kotiin pääsin kello 14. - .........
se leikkaus kirjoitti:
Paljonko se leikkaus tuli sulle maksamaan? Mulla oli samanlainen kantoside :), tosin "vaan" 5 viikkoa.
Onko mitään tietoa milloin pääset "puhdistusleikkaukseen"? Mitä lääkäri on sulle siitä leikkauksesta kertonut?
Mun edellinen leikkaus aloitettiin kello 9 ja kotiin pääsin kello 14.Itse leikkaus tehtiin julkisella puolella,eli siitä maksoin vaan ne normaali sairaalamaksut.Mulle laitettiin lokakuussa lähete siihen putsaus/avarrusleikkaukseen,vielä ei ole mitään aikaa kuulunut. Lääkäri ei ole juuri mitään kertonut koko operaatiosta!Itse olen joutunut netistä tietoa etsiä.
- kerro kun kuulet jotain
......... kirjoitti:
Itse leikkaus tehtiin julkisella puolella,eli siitä maksoin vaan ne normaali sairaalamaksut.Mulle laitettiin lokakuussa lähete siihen putsaus/avarrusleikkaukseen,vielä ei ole mitään aikaa kuulunut. Lääkäri ei ole juuri mitään kertonut koko operaatiosta!Itse olen joutunut netistä tietoa etsiä.
Toivottelen sulle kaikkea hyvää ja, että pääsisit nopeasti leikkaukseen ja olkapääsi tulisi kuntoon.Jos saat tietää jotain uutta, kerrotko?
Minä menen ortopedille helmikuussa, katsotaan sitten miten minun käy. Pakko on jotain tehdä, ei näin voi jatkaa. - olk.leikattu
Leikattu kirjoitti:
Rutinoita voi olla monenlaisia, eikä niistä edes tarvitse välittää, jos niistä ei ole vaivaa. Minun olkapääni rutisi ja lonksui ennen olkapääleikkausta, mutta ei enää leikkauksen jälkeen ja leikkauksessa nimenomaan tehtiin tilaa ahtaaseen olkapäähän. Että silleen;)
- olk.leikattu
................. kirjoitti:
Juu tähystämällä leikattiin, ankkureita laitettiin 4 kappaletta.En tiedä johtuuko tämä huono tulos siitä, että jouduin jostain syystä odottamaan leikkausaikaa liian kauan? Hoitotakuu 6kk ei pätenyt mun kohdalla. Kaatuminen tosiaan tapahtui jo tammikuussa 2006 ja leikausjonoon laitettiin jo silloin toukokuussa. Tosin siinä oli kädenvääntöä vakuutusyhtiön kanssa ja lopulta he eväsivätkin koko homman, vedoten muka vanhaan vammaan!Siitä huolimatta jouduin odottamaan julkiselle puolelle lähes 10 kuukautta,hoitotakuu lupaa hoidon puolen vuoden sisällä!!
Se on ikävä kyllä niin, että koska sairaanhoitopiireillä on vaikeuksia pitää kiinni hoitotakuun mukaisista jonotusajoista, pisimpään joutuvat jonottamaan ne, jotka eivät hoksaa valittaa asiasta. Ehdottomasti kannattaa siis soittaa poliklinikalle, jonokoordinaattorille tai kuka piirissä nyt asiaa hoitaa ja muistuttaa, että hoitotakuu tulee pian täyteen ja vaatia päästä leikkaukseen. Kannattaa soitta paria kuukautta ennen kuin aika menee umpeen, niin ehtivät järjestellä jonojaan... Se on tietysti kilttiä, että antaa paikkansa jollekin muulle, mutta minä en jaksa kipeänä olla niin kiltti:D
olk.leikattu kirjoitti:
Rutinoita voi olla monenlaisia, eikä niistä edes tarvitse välittää, jos niistä ei ole vaivaa. Minun olkapääni rutisi ja lonksui ennen olkapääleikkausta, mutta ei enää leikkauksen jälkeen ja leikkauksessa nimenomaan tehtiin tilaa ahtaaseen olkapäähän. Että silleen;)
Ensimmäisessä leikkauksessa hoidettiin ahdas olkapää. Toisessa olkapää oli siis löysä. Oletan, että löysä olkapää oli seuraus ensimmäisestä leikkauksesta.
Olkani lonksui pahasti ennen toista leikkausta. Nyt tämä lonksuminen ja rutina on uutta, ihan toisenlaista. No, ortopedi kyllä kertoo missä vika ja mistä johtuu.
Olisi mukavaa jos joku jolle on tehty tuo ylläolevassa ketjussa mainittu ns "puhdistusleikkaus" kertoisi kokemuksiaan siitä. - kaks kertaa myös
Ensimmäisessä leikkauksessa hoidettiin ahdas olkapää. Toisessa olkapää oli siis löysä. Oletan, että löysä olkapää oli seuraus ensimmäisestä leikkauksesta.
Olkani lonksui pahasti ennen toista leikkausta. Nyt tämä lonksuminen ja rutina on uutta, ihan toisenlaista. No, ortopedi kyllä kertoo missä vika ja mistä johtuu.
Olisi mukavaa jos joku jolle on tehty tuo ylläolevassa ketjussa mainittu ns "puhdistusleikkaus" kertoisi kokemuksiaan siitä.Ja juu rutisee ja paukkuu..joudun välistä itse sitä paukauttaa takas, jottei sattuis. Mulla ekana löysä olka, sitte rustorepeemä..nivelrikko ja blaa blaa..hiljasta on et sille enäämitää tehtäis vaikka kuinka naksuis ja rutisis, kyl kai pääsääntönä seki et jos se rutina sattuu ni ois syytä tutkia..kyllä mulla polvetkin rutisee - jos nyt oikeen rankasti treenan reisiä..se ei auta vaan tekee polvet kipeäks, joten omalla kohdalla lihastreeni ja voiman saaminen lihaksiin ei oikeesti ole auttanu. Samaten kun olka..mitä enempi mä olen siihen koittanu saada sitä voimaa sitä enempi on tullu sitä rasituskipua ja siitä ei ylitse oo päästy.
- ja tyytyä
kaks kertaa myös kirjoitti:
Ja juu rutisee ja paukkuu..joudun välistä itse sitä paukauttaa takas, jottei sattuis. Mulla ekana löysä olka, sitte rustorepeemä..nivelrikko ja blaa blaa..hiljasta on et sille enäämitää tehtäis vaikka kuinka naksuis ja rutisis, kyl kai pääsääntönä seki et jos se rutina sattuu ni ois syytä tutkia..kyllä mulla polvetkin rutisee - jos nyt oikeen rankasti treenan reisiä..se ei auta vaan tekee polvet kipeäks, joten omalla kohdalla lihastreeni ja voiman saaminen lihaksiin ei oikeesti ole auttanu. Samaten kun olka..mitä enempi mä olen siihen koittanu saada sitä voimaa sitä enempi on tullu sitä rasituskipua ja siitä ei ylitse oo päästy.
Sattuuko sulla sitten se rutina ym? Oletko käyny lääkärissä uudestaan? Mistä sun rustorepeämä ym on tullu?
Edelliselle kirjottajalle: Oon kuullu et puhdistusleikkauksessa putsataan nivel rustoista, kiinnikkeistä, tulehduksesta. Kaipa sellasen pitäs auttaa. - kaikki hyvin
ja tyytyä kirjoitti:
Sattuuko sulla sitten se rutina ym? Oletko käyny lääkärissä uudestaan? Mistä sun rustorepeämä ym on tullu?
Edelliselle kirjottajalle: Oon kuullu et puhdistusleikkauksessa putsataan nivel rustoista, kiinnikkeistä, tulehduksesta. Kaipa sellasen pitäs auttaa.Itselläni tosi kipeä olkapää 8 vuotta . Alussa sain sen kummemmin tutkimata kortisooni piikkejä, vaiva ei todellakaan parantunut. Olkapää rutisi ja ratisi, leposärky hirveää. Kipukynnys kasvoi kipujen mukaan. 4 vuoteen en sitten edes käynyt lääkärissä. Vuosi sitten en enää pystynyt töihin, laitoin karjan pois (olen maanviljelijä). kipu
alkoi hellittää kolmen kuukauden kuluttua. Tiesin vaivani alkavan uudelleen jos aloitan työt .
Uskaltauduin lääkäriin huonoista kokemuksista huolimata,ja päätin että nyt katsotaan luulotautini loppuun saakka. Mangeettikuvien jälkeen pääsin leikkaukseen . kaikki tämä hoitui nopeasti ,julkisella puolella . olkapäässä oli kietäjäkalvo poikki ja samalla tehtiin avarrusleikkaus olkapäähän.
Piti olla tähystysleikkaus mutta meni avoleikkaukseen. Kannoin " helikopterissa "5 viikkoa. 4 kuukautta sairaslomaa . Kivut jäi ja olen aloittanut työt . - että olkapääleikkaus voi au...
kaikki hyvin kirjoitti:
Itselläni tosi kipeä olkapää 8 vuotta . Alussa sain sen kummemmin tutkimata kortisooni piikkejä, vaiva ei todellakaan parantunut. Olkapää rutisi ja ratisi, leposärky hirveää. Kipukynnys kasvoi kipujen mukaan. 4 vuoteen en sitten edes käynyt lääkärissä. Vuosi sitten en enää pystynyt töihin, laitoin karjan pois (olen maanviljelijä). kipu
alkoi hellittää kolmen kuukauden kuluttua. Tiesin vaivani alkavan uudelleen jos aloitan työt .
Uskaltauduin lääkäriin huonoista kokemuksista huolimata,ja päätin että nyt katsotaan luulotautini loppuun saakka. Mangeettikuvien jälkeen pääsin leikkaukseen . kaikki tämä hoitui nopeasti ,julkisella puolella . olkapäässä oli kietäjäkalvo poikki ja samalla tehtiin avarrusleikkaus olkapäähän.
Piti olla tähystysleikkaus mutta meni avoleikkaukseen. Kannoin " helikopterissa "5 viikkoa. 4 kuukautta sairaslomaa . Kivut jäi ja olen aloittanut työt .Luin koko olkapääketjun alusta alkaen lävitse ja mieli alkoi mustua...Tuntui siltä että maailma on täynnä olkapäävaivaisia ihmisiä ja apua ei saa. Sinun kirjoituksesi piristi hieman.
Minäkin olen nimittäin pahoissa ongelmissa olkapääni kanssa. Se on vaivannut jo kuusi vuotta. Takana kaksi leikkausta. Nyt olen kaksi vuotta taistellut taas liikerajoitusten ja kipujen kanssa. Ei oikein jaksaisi enää. Päätin heti ensi viikolla tilata ajan ortopedille. Minullekin on annettu kortisonipiikkejä, fysikaalista hoitoa jne. Kaikki tuloksetta.
Joku kirjoittajista kirjoitti putsausleikkauksesta. Mikä se on on? Voisikohan auttaa minua? Minulta kun on jo leikattu/hoidettu kiertäjäkalvosinongelma, ahdasolkapää, löysä olkapää, repeämät jänteissä jne...
Mutta oikein hyvää jatkoa sinulle. Hienoa että olkapääsi on nyt kunnossa!!! - .......
että olkapääleikkaus voi au... kirjoitti:
Luin koko olkapääketjun alusta alkaen lävitse ja mieli alkoi mustua...Tuntui siltä että maailma on täynnä olkapäävaivaisia ihmisiä ja apua ei saa. Sinun kirjoituksesi piristi hieman.
Minäkin olen nimittäin pahoissa ongelmissa olkapääni kanssa. Se on vaivannut jo kuusi vuotta. Takana kaksi leikkausta. Nyt olen kaksi vuotta taistellut taas liikerajoitusten ja kipujen kanssa. Ei oikein jaksaisi enää. Päätin heti ensi viikolla tilata ajan ortopedille. Minullekin on annettu kortisonipiikkejä, fysikaalista hoitoa jne. Kaikki tuloksetta.
Joku kirjoittajista kirjoitti putsausleikkauksesta. Mikä se on on? Voisikohan auttaa minua? Minulta kun on jo leikattu/hoidettu kiertäjäkalvosinongelma, ahdasolkapää, löysä olkapää, repeämät jänteissä jne...
Mutta oikein hyvää jatkoa sinulle. Hienoa että olkapääsi on nyt kunnossa!!!Putsausleikkaus tehdään lähinnäkin jos olkapäässä jatkuvaa tulehdusta ja kalkkeumia. Enempää en siitä itsekään tiedä, ei kukaan sen tarkemmin selventänyt vaikkakin itse olen siihen menossa.
- Tässsä
Itseäni ei leikattu vaan päätettiin jättää leikkaamatta 50/60 ennusteen takia, 7 vuotta myöhemmin voin vain sanoa että nivel on nyt tiukempi kuin ennen murtumaa mutta liikerata ei koskaan tule olemaan entisellään, ajoittain kipeä mutta onneksi harvoin, käsi on voimaton ja raskaita kantamuksia ei siis kovin pitkälle viedä. Eli kyllä tässä pärjätään kun ei tee mitään urheilua, koska nopeita liikkeitä saa varoa.
Sain tänään tiedon, että kolmas leikkaus on tulossa.Ei voi välttää. Kyllä harmittaa mutta toisaalta helpottaa. Helpottaa siksi, että "vika" löytyi.
Mikä sinulla oli olkapäässä, mikä murtuma? Miksi ennuste oli 50/60? Minä en halua olkani jäävän voimattomaksi. En halua varoa nopeita liikkeitä. Ortopedikin oli ehdottomasti sitä mieltä, että kannattaa leikata uudestaan.
- SÄRKYLÄÄKKEITÄ
JOUTUU KUITENKIN SYÖMÄÄN JATKUVASTI,ILMAN KOETTANUT VÄLILLÄ OLLA,MUTTA EI VIELÄ ONNISTU.HELPOTUSTA AINAKIN NIVELEN LIIKKUVUUTEEN OLEN MIELESTÄNI SAANUT HAINRUSTO-VIHERSIMPUKKA-NOKKOS-KALKKI YMS. VALMISTEILLA.MYÖS B-VITAMIINIA JA MAGNESIUMIA OLEN OTTANUT.KANNATTAA AINAKIN KOKEILLA.
- Tene
Leikkauksen jälkeen olkaa varovaisia. Kirurgi tekee teille suuren työn sen eteen. Mutta kyllähän siinä paketin / odotuksen kanssa välillä meinaa kyllästyä. Olen sanonut kavereille, kun ovat soitelleet että mätkin välillä mulukulla vaikka ikkunaan, mutta kuntoutus siinä on sitten kaiken hjuva, tai se ei onnistu. Olen jo kolmatta kertaa leikattu, eikä ole minunkaan saati kirurgin vika. On vain niin ahtaat olkaapäät muutenkin. Sehän on osittain geeneissä, ei sille mahda näköjään mitään, vaikka yrittäis olla kuinka viisas. No viisaitahan täällä keskusteluissa riittää, et varoitan jo niistä etukäteeen. Eikun liikkumaan sen mukaan, kun paranee. Elämä ei nyhjäämällä onnistu.
- toivotonn
Mulla leikattu 3kk sitten rustorenkaan repeämä edestä. Olkapääni meni sijoiltaan helmikuussa2016 ja leikkauksessa olin vuoden lopulla. Kuntoutus ei ole mennyt niin kuin olisi pitänyt. Käsi ei liiku kunnolla ja fyssarilla kun käyn niin jotkut liikerajat on täysin 0°astetta... Uusinta leikkausta sanoivat että on mahdollista. Miten on, tuleeko käteni koskaan kuntoon? Olen vielä urheileva nuori 20v ja haluaisin vanhempana poliisiksi, mutta ei siitä tulisi mitään tämän käden kanssa :(((
- Anonyymi
On kokemusta jokos käsi voi paremmin itsellä ei ole tullut kuntoon vieläkään leikkauksesta 7kk.. Vähänkin alkaa tekemään niin vitun moinen rutina alkaa kuuluu ja kipiä ku perkele
- Anonyymi
Ja tuli muuten 12 ankkuria ja luuta järsittyä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448139Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432171Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262072- 951698
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811637- 251116
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860