Metsätöihin hyvä traktori ?

pöllit pinoon

Hei,
Olisi tarkoitus ostaa alle 8000€ metsätöihin soveltuva traktori ?! Kertokaapa suoraan mihin merkkiin / malliin ei kannata rahojaan pistää ! Tarkoitus olisi laittaa neliveto jos tuohon hintaan saa?! Voitte laittaa myös linkkejä mistä koneita voisi alkaa kahtelemaan

21

8322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

Valmetti paras mettään tasaisen alustan takia.
      Valmetit vaan tahtoo olla ylihinnoteltuja,joten hyvän nelikon ostamiseen ei 8000euroa taho riittää.

Osta jokin mikä on ollut jo mettätöissä,tarkoittaen että panssarit ym. jo valmiina.
      Tietysti käytön jäletkin valmiina.

• pöllit pinoon

Tekeekö nuilla Belaruksilla ja Zetoreilla mitään ? Zetoritainakin tuntuisi olevan meleko kankeita kääntää

• Progress 525
        pöllit pinoon kirjoitti:

Tekeekö nuilla Belaruksilla ja Zetoreilla mitään ? Zetoritainakin tuntuisi olevan meleko kankeita kääntää

Oli meillä metsätöissä 15v. Sopivan hintainen kone noihin olosuhteisiin. Suurimmat murheet mitä meillä oli niin vetokoukku piti hitsata tukkikärryyn kiinni ettei oksat avanneet lukitusta. Muutamia laseja meni 3 rengasta ja viimeisenä vuonna jouduttiin hitsaamaan runko kun repesi hytin etupuolelta. Talvella oli ketjut takapyörissä, niin sillä pääsi myös kallio rinteitä ylös. Toki jos vaatii korkeampaa teknologiaa niin ei belarukseen kuski tyydy.

Nyt meillä on ollut Valtran 6300 ja on ollut jos jonkin näköistä murhetta. Letkuja irti, rappuset mutkalla, tarkka polttoaineestaan. Toki tuollakin pärjää, jos jotakin hajoaa niin remontit on turkasen paljon kalliimpia kuin Belarukseen

• kuuno iivari
        pöllit pinoon kirjoitti:

käpäs kokeileen setkua ei minun mielestäni ole kankea vaan hyvä kone ja kestäväkin

• 4x4
        pöllit pinoon kirjoitti:

Itse olen käyttänyt nelipyttyistä neliveto Urkkia metsätöissä. Todella toimiva ja kestävä kone. Samat osat kuin Zetorissa ja painosta on hyötyä kun on iso puukuorma. Ja on kylän varmin lähteen käyntiin kovillakin pakkasilla. Suosittelen ja sopii tuohon budjettiin.

• fiatagri

Fiat on hyvä metsässä,pohjapanssarin sekin ehkä vaatii. Kahdeksallatuhannella eurolla vaikea löytää hyvää konetta.

• Juxu

CaseIh:n 85-sarjalainen ZF-etuakselilla on käypänen peli metsähommissa: ei varmasti Valmetia enempää haavoittuvia osia alla ja on pahuksen notkeaniskainen. Ohjaamokin on suhteellisen kapea ettei ole aivan heti puihin osumassa kun kallistuu. On hydraulinen 4-vedon kytkentä, jolla saa notkeutta aikaan vielä entisestään kiperän paikan tullen. Moottori on hyvin vääntävä ja voimansiirto tasaisen vetoinen, mikä yhdessä tarkoittaa sitä, että ne toimii yhdessä momenninmuuntimen tapaan. Toki sinne alle vopi asentaa pohjapanssarinkin, jos niin haluaa! Niitä on myytävänä pilvin pimein käytettynäkin, eikä maksa paljon. Minullakin se on mutta en ole tarvinnut ainakaan vielä, joten en ole asentanut paikalleen..

• masinistit
    • Juxu
      • pöllit pinoon

• kone mies

• Juxu

• buste4

ei ainakaan belarusta vaan fiatagri nelivetona

• Rattorimies

.Hydraulipumpun tuotto kanatta muistaa tutkia mikäli kourakuormaajaa käyttää.Nuorena Zetorilla ajoim metsässä ja siitä hydraulipumpusta toiset pitkin kyliä soitti suuta.No oli kuitenkin isompi pumppu kuin vakiona ja nytten katselin uuden New Hollandi teknisiä tietoja ja siellä se hydraulipummu ni yhden litran tehokkampi.
      Zetorin pummpu..Zetrori on 1974 mallia ja sillä sai ajettua leveranssi kauppojen puut.
      Ei ole tietenkään ammattimaiseen urakointiin sopiva traktori ja niitä sopivia pienmetsäkoneita on jo markkinoilla.Ei liian suuria eikä painavia.Sekin kanttaa harkita mikäli ajaa pehmeässä maastossa tai suon takaa.

• Valtra-Valmet

1.Valmet , 2.Valmet , 3.Valmet ----------- sitten vasta muut merkit.

• cloryhole mies

leyland

• 272synchro
      • nnnn876

Tuolla 8000e.llä siirrättää jo melkoisen määrän puutavaraa tien varteen eikä omat kulkupelit hajoa.

• metsään

Tolla rahalla saat jonkun hyvän takatuupparin ja vinssin. Niilläkin teet kivasti pieniä hommia, mutta jos kärryä ja konetta haluaa niin sitten tollaseen hintaan ei kunnon laitteita saa.

Ja valmetti on kyllä hyvä kone metsäkäyttöön, kestää hyvin ja ohjaamossakin mahtuu kääntämään penkin. Toki laatu sitten maksaakin.

Belaruksellakin pärjää, mutta se on ihan yksilöstä kiinni, niissä kun laatuvaihtelut on melkosia. Itseltä löytyi sellanen idän ihme että kivasti teki töitä... kunhan muisti aina aamulla lisätä öljyä ja pystyi sietämään "lähes toimivaa" suunnittelua.

• Juontokourax

No meikäläisellä on halpa Ford 4000 vm. 75 ja Harahytillä, perässä joku Japa juontokoura, lisäksi on erillinen lovipankko ja tukkivinssi. Koko paketti irtosi n. 3300€:lla, josta maksoin traktorista 3000€, juontokourasta 250€ ja vinssi & lovipankko 50€.
      Juontokoura on ollu tosi kätevä polttopuiden kuljetuksessa, teen aina rankakasan sopivaan paikkaan ja tuon joko samalla kotiin taikka kuljetan kerralla isomman määrän. Tukkivinssillä saan isommat puut vinssattua kauempaa ja vedettyä rantteille.
      Tällä on pärjätty monta vuotta ja pärjään varmaan jatkossakin seuraavat 20 vuotta.

• qwertyuiopåas

Mulla riittää ih b275 polttoöuuhommissa ja on äkänen raktori nimittäin sellaisista pikku raktoreista ja valmet varma kesät talvet hyvä isommassa hommassa. Belarus myös. Setorista ei kokemusta mutta näkyväthän kylillä hoitavan savotoita niilläkin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      153
      2984
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      370
      2069
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1825
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      39
      1796
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      975
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      112
      956
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      792
    Aihe