Kannattaako ftmn lähteä prosessiin ollenkaan jos on alle 160cm? Periaatteessa ei ole vaihtoehtojakaan, mutta pituus ottaa päähän kun ei sille mitään mahda ja on tytöksikin kamalan lyhyt. Olisi edes kymmenen senttiä pidempi niin olisi jo melkein ihmisen pituinen.
Vastaukset 40
- ei henkilön
pituus merkitse mitään transprosessissa. Tärkeintä on se, että haluat olla mies.
- vähän miettiä
ennen kuin kirjottaa tollasta, että olisi edes ihmisen pituinen. Tätä palstaa lukee todella moni alle 160-senttinen ftm. Useimmat tuntemani ftm:t ovat alle 160-senttisiä ja itse olen tasan. Sinänsä se ei mua haittaisi, mutta on vaan outoa näyttää lyhyeltä mieheltä, kun ei oikeasti ole. Tympäsee, etten päässyt hoitoihin jo ennen kuukautisia, koska sillon olisin ollut 178 cm. Ei se mua sen paremmaks tai miehekkäämmäks tekis, ongelma on vaan siinä, että mä en osaa mieltää tätä pituutta mun omaks pituudeks, ja koen, että se 178cm olis se oikea pituus. Läpimenoon ftm:llä pituus ei vaikuta, paitsi että kyllä yli 180cm pituus saattaa sitä parantaa. Ainoa ongelma on Suomessa melko korkeat pisoaarit. Itselle niitten käyttäminen on se tärkein juttu, ja jos jalkani olis vähänkään lyhyemmät, se ei onnistuis ainakaan mun tekniikallani.
- monissa paikoissa
on mataliakin. Mut joo, ehkä siin on just pahinta se, kun ei oo koskaan saanu tukee sille, et on kundi. Muistan, kun jos joku poika oli tosi lyhyt ja laiha, niin niitä aina "nuoleskeltiin", eli aikuiset yritti kohottaa niitten itsetuntoa ja korostaa sitä, kuinka miehekkäitä ne on. Ei mulle koskaan niin tehty. Mutta se nuoleskelu oli sen verta läpinäkyvää ja teennäistä, etten mä ehkä ihan sellasta olis kaivannukaan. Mutta ei se mulle hyvää tehnyt, et olin luokalla, jossa oli tosi paljon pitkiä. Olin luokan toisiks lyhyin, ja ts-ihmiselle olis hyvä, jos ei olis jossain ääripäässä. Mut sekin olis ollut ok, jos vaan olis saanu identiteetilleen tukee. Mut ei sit yhtäkään kertaa alle 2-kymppisenä. Ei vahingossakaan.
- ap.
Tuli tosiaan aika vittuuntuneissa fiiliksissä kirjoitettua vähän tökerösti ja liioitellen. Toivottavasti ei oikeasti loukkaa ketään, tietysti lyhyetkin ihmiset ovat ihmisiä. Olin vaan jostain saanut sellaisen käsityksen että vain minä olen pätkä ja kaikki muut ftm:t vähintään 170cm ja tämän vuoksi helposti läpimeneviä :D Ja se että jotkut 165-175 cm luomumiehet valittavat olevansa lyhyitä, siinä tulee vähän sellainen 'älkää nyt valittako'-olo.
Olisi kiva asua jossain Meksikossa, jossa keskipituus miehillä about 165 cm. Ei erottuisi niin paljon joukosta, paitsi tietysti muilta piirteiltä :)
Mutta kiva kuulla että en ole ainoa ja että voi olla jopa läpimeneväkin. Onhan se toisaalta totta että mitä sitä murehtimaan asioita joille ei mitään voi... tajuan kyllä tuota sinun oloasi siitä että pituus ei ole oma. Itseäni ottaa todella päähän se että olen jäänyt jopa siitä pituudesta joka minulle neuvolassa ennustettiin, koska ruokavalio on ollut vähän niin ja näin. Ärsyttää että on omalla käytöksellään vaikuttanut siihen että on jäänyt lyhyeksi, mutta en osannut ajatella mitään tälläistä lapsena. - pituusennusteet
ap. kirjoitti:
Tuli tosiaan aika vittuuntuneissa fiiliksissä kirjoitettua vähän tökerösti ja liioitellen. Toivottavasti ei oikeasti loukkaa ketään, tietysti lyhyetkin ihmiset ovat ihmisiä. Olin vaan jostain saanut sellaisen käsityksen että vain minä olen pätkä ja kaikki muut ftm:t vähintään 170cm ja tämän vuoksi helposti läpimeneviä :D Ja se että jotkut 165-175 cm luomumiehet valittavat olevansa lyhyitä, siinä tulee vähän sellainen 'älkää nyt valittako'-olo.
Olisi kiva asua jossain Meksikossa, jossa keskipituus miehillä about 165 cm. Ei erottuisi niin paljon joukosta, paitsi tietysti muilta piirteiltä :)
Mutta kiva kuulla että en ole ainoa ja että voi olla jopa läpimeneväkin. Onhan se toisaalta totta että mitä sitä murehtimaan asioita joille ei mitään voi... tajuan kyllä tuota sinun oloasi siitä että pituus ei ole oma. Itseäni ottaa todella päähän se että olen jäänyt jopa siitä pituudesta joka minulle neuvolassa ennustettiin, koska ruokavalio on ollut vähän niin ja näin. Ärsyttää että on omalla käytöksellään vaikuttanut siihen että on jäänyt lyhyeksi, mutta en osannut ajatella mitään tälläistä lapsena.heittelee aika paljon, riippuu paljon siitä millon kuukautiset alkaa ym. Täytyy olla todella paha anoreksia ennen kuin pituuskasvu häiriintyy. Itse kasvoin sentilleen äitini pituiseksi eli 160 cm, eikä munkaan ruokavaliossa ollut hurraamista. Mutta jos n.167cm isäni geenit olis dominoineet, olisin "naisena" todennäköisesti 150cm. Senkinpituisen, täysin läpimenevän ftm:n tunnen. Mtf:llä pituus saattaa joissain tapauksissa olla oikeasti läpimenon este tai ainakin vaikeuttaa sitä, ftm:llä on se etu, että lyhytkasvuisissa ihmisissä on sekä miehiä että naisia, joten se ei herätä "epäilyksiä". Toisaalta miehiä ei myöskään katsota yhtä tarkkaan ja arvostelevasti kuin naisia.
- höpsi!!
Kuten ylempänä monta kertaa todettu, sillä pituudella ei oikeasti ole väliä kuin oman pääsi sisällä. Pituus ei tee miestä. Ei missään mielessä. :)
Testolla sulle kertyy lihasmassaa ja rupeat tuntemaan olosi paljon kookkaammaksi, olipa pituutesi mikä hyvänsä. Itsellenikin oli pituus ongelma joitain aikoja sitten, kunnes tajusin että sitä on turha surra. Olen törmännyt kadulla itseäni lyhyempiin miehiin, jotka ovat silti olleet hyvin miehekkäitä ja vaikuttavia tapauksia.
Lyön vaikka vetoa, että kasvat jossain vaiheessa henkisesti ulos tuosta pituuden suremisesta. Testolla kehosi muotoutuu niin uskomattoman paljon, että alat tajuta, ettei pelkällä pituudella ole merkitystä läpimenemisessä. Mulla taas naisena pituutta 192 cm. Mutta naiseksi kyllä luetaan. Aina saa toisinaan kommenttia kuinka sä ootkaan niin hirmu pitkä.
Teneriffalla kävi niin, että illalla lähdimme puolison kanssa illallisen sulattelukävelylle. Suuntasimme rantatielle, jonka varrella oli ravintoloita ja siellä innokkaita asiakkaiden hankkijoita. Yleensä niistä pääsi vaivatta eroon, mutta yksi oli hankala tapaus. Pääsin siitä otettuani miehen ilmaisutyylin. Kommentti oli huuto perään: "butch". Joo miesmäinen lesbo. Hih.
Hormonit tekee hommansa. Mistä erottaa pienet miehet? Siitä että ne uhoaa ja todistaa miehuuttaan, osalla on paha napoleonkompleksi. Pitkälle miehelle se on rasittavaa, koska Napoleon haluaa koko ajan ottaa mittaa hänestä. Usein pitkä mies saa turpaansa juuri lyhyeltä mieheltä, joka kokee egonsa vahingoittuneen tämän olemassaolosta.
Onneksi olen nykyisin muija. Kukaan ei ole tullut haastamaan enää riitaa mun kanssani.- oo koskaan
ymmärtänyt, miks tavallisen (ei ts) miehen täytyy todistaa olevansa mies. Koulupojilla jotenkin ymmärtää, että halutaan näyttää, ettei olla homoja, mutta se on säälittävää, jos aikuisen miehen pitää todistaa olevansa mies, jos on lyhyt. Onneksi kaikki ei ole sellaisia. Mä en vaan ymmärrä sitä pointtia, että lyhyt mies ei ole mies, jos se ei rähise. Mikä se sitten on jos ei mies ja miten se turpiin vetäminen muuttaa asian? Ehkä joku haluaa todistaa olevansa kova mies tai vahva, mutta että "mies". Onneks mulla ei oo tarvetta tollaseen, kun on psykiatrin lausunto mieheydestä...
- täysin läpimenevä
vaan siilitukkasena, muuten en juurikaan. Mua varmaan pidetään just jonain kovaa esittävänä lyhyenä miehenä, vaikka en ole ollenkaan sellanen. Mutta ihmiset päättelee kaiken ulkonäön perusteella. Ts:nä sen just huomaa.
- luin lehdestä
kun jotain vähän sua pitempää naista haastateltiin ja se tilitti, kuinka on kamalaa kun naisen pituudella on niin paljon merkitystä miehille. Samaan hengenvetoon ämmä tuhahti, ettei ikinä voisi kuvitellakaan huolivansa itseään senttiäkään lyhyempää miestä. Häntä oli myös joskus luultu "entiseksi mieheksi", mikä oli pöyristyttävää. Ja samoihin aikoihin kattelin jotain tv:n (ei tiitin vaan television...) puheohjelmaa, jossa haastateltiin yksinelävää naista. Joku oli häneltä joskus kysynyt, että oletko lesbo. Miten joku saattoi kuvitella, että tämä normaali nainen voisi olla jotain niin kauheaa... "En vaivautunut edes vastaamaan sille", sanoi ämmä kauhistuneena. Ei jumalauta. Mun tekis mieli sanoo niille vaan yks asia ja se on GET OFF YOUR HIGH HORSE. Nää ämmät luulee olevansa parempia kuin ts-naiset ja lesbot, mutta ei ne jumalauta ole.
- kanelisokeri
Hei.
Olen transtaustainen tyttö ja ymmärrän tavallaan ongelmasi, ennen prosessiin lähtöäni ja sen aikana olin neuroottisen huolestunut läpimenosta. Ei tosin pituuden takia. Psykiatrinikin sanoi, että tuo on jo aika tavatonta mittasuhteissaan. Niistä neuroottisista kammoista pääsin kyllä lopulta eroon, kun käytännössä huomasin, että ne oli aika turhia.
On pitkiä miehiä ja on lyhyitä miehiä. Tunnen itsekin lyhytkasvuisia miehiä, eikä heitä koskaan luulla naisiksi. En ikinä halua työntää ketään mihinkään suuntaan, mutta älä anna pituuden olla syy, miksi et tutkimuksiin hakeutuisi. - itsesi mieheksi
Jos pituus sua noin mietityttää, niin jätä silloin prosessiin lähtö sikseen. Itse olen juuri ja juuri sen 160 senttiä, eikä pituus ole mulle ainakaan ollut koskaan mikään ongelma. Olen tavannut paljon itseäni lyhyempiäkin luomumiehiä, eikä nekään ole jääneet kotiin itkemään lyhyttä varttaan. Läpimenevyys tulee kyllä ihan muista asioista kuin se pituus, joka on niitä juttuja jolle et mitään voi. Lyhyt heppi se kyllä enemmän harmittaa... kun oliskin edes se 10 senttiä. ;)
- p16
Oon ite n. 159.5cm pitkä (lyhyt) ftm ja se oli mulle kauan aikaa tosi iso ongelma. Pohdin ihan samanlaisia läpimeno kysymyksiä ja ajattelin että en tuu koskaan löytämään tän pitusena tyttöystävää, puhumattakaa et oppisin ite hyväksymään lyhyyteni. Toisin kuitenkin kävi, nykyään oon täysin sinut pituuteni kaa, kiitos henkisen kasvun. Tyttöystäväkin löytyy, hänkin hitusen alle 160cm =)
- samanpituinen
ja mua vaan ärsyttää se, että kun muut kundit alkoi kasvaa, itsellä se oli jo siinä. Ja jos asiasta olis puhunut jollekin, se olis ollut vaan sitä "täytyy vaan hyväksyä itsensä ja olet ihan normaalin naisen pituinen"-jaaritusta. En mä halua olla normaalipituinen, tai se on mulle se ja sama, ja en oo kiinnostunut edes seksistä, joten ei mun tartte iskee naisia ulkonäölläni. Mä vaan vihaan tätä naisen luustoa ja mua ärsyttää, että joissain maissa ihmiset hoidetaan tarpeeks ajoissa ja mutkin oltais teoriassa voitu hoitaa, mutta ei vaan hoidettu. Olis helpompaa jos olis kääpiö, koska sillon mä vaan olisin lyhytkasvuinen eikä se johtuis väärästä sukupuolesta. Kaikkein ärsyttävintä on se, että mä tykkäisin olla tän näköinen ja kokoinen, mutta mä oon koko ajan tietoinen siitä, että tää on naisen luusto ja mun kuuluis olla erinäköinen.
- olet ftm
niin tottakai menet hoitoihin. Tai älä ainakaan tollasen asian anna sitä estää. Mieti nyt, jos muut (ei ts:t) miehet ajattelis noin. "En ole vähintään keskipituinen mies, joten rupeanpa naiseksi ollakseni paremman pituinen." Koulussa, nuorten maailmassa se on sitä, että täytyy aina olla "cool" ja omalla identiteetillä ei ole paljoa väliä. Siellä moni ajattelee, että ftm:n ei kannata "vaihtaa sukupuolta", jos on lyhyt ja omistaa isot rinnat, mutta jos on pitkä ja lattarintanen, sillon kannattaa.
- ap.
Kommenteistanne on ollut hyötyä ja suurin osa on myös ollut mukavan kannustavia. Kiva olla kerrankin väärässä jossain :D
"Siellä moni ajattelee, että ftm:n ei kannata "vaihtaa sukupuolta", jos on lyhyt ja omistaa isot rinnat, mutta jos on pitkä ja lattarintanen, sillon kannattaa."
Juu, isot, inhottavat rinnatkin multa löytyy, mutta niistä ei onneksi ole ollut niin paljoa haittaa sen jälkeen kun opin häivyttämään ne ideaalisiteellä ja löysällä pukeutumisella. Tosin hermoilen siitäkin, että näkyykö paidan selkäpuolelta joku kummallinen kohouma joka paljastaisi ideaalisiteen, ja kävelen huonolla ryhdillä juuri tämän rintaongelman peittämiseksi, mikä taas ennestään lisää vaikutelmaa lyhyydestä. :P
Oikeastihan tiesin itsekin että ei prosessiinlähtö voi olla kiinni jostain yksittäisestä yksityiskohdasta - kaikilla on varmasti jokin ominaisuus joka vaikeuttaa läpimenoa, mutta toisaalta hormonitkin tekevät työnsä ja loppujen lopuksi aika harva edes nykysuomessa miettii ihmisestä, jolla on miehen nimi ja ääni, että 'onkohan tuo joskus ollut tyttö kun se on noin lyhyt'. Eiköhän minusta tähän ole, vaikka välillä mietinkin liikaa asioita. - tsmies
ap. kirjoitti:
Kommenteistanne on ollut hyötyä ja suurin osa on myös ollut mukavan kannustavia. Kiva olla kerrankin väärässä jossain :D
"Siellä moni ajattelee, että ftm:n ei kannata "vaihtaa sukupuolta", jos on lyhyt ja omistaa isot rinnat, mutta jos on pitkä ja lattarintanen, sillon kannattaa."
Juu, isot, inhottavat rinnatkin multa löytyy, mutta niistä ei onneksi ole ollut niin paljoa haittaa sen jälkeen kun opin häivyttämään ne ideaalisiteellä ja löysällä pukeutumisella. Tosin hermoilen siitäkin, että näkyykö paidan selkäpuolelta joku kummallinen kohouma joka paljastaisi ideaalisiteen, ja kävelen huonolla ryhdillä juuri tämän rintaongelman peittämiseksi, mikä taas ennestään lisää vaikutelmaa lyhyydestä. :P
Oikeastihan tiesin itsekin että ei prosessiinlähtö voi olla kiinni jostain yksittäisestä yksityiskohdasta - kaikilla on varmasti jokin ominaisuus joka vaikeuttaa läpimenoa, mutta toisaalta hormonitkin tekevät työnsä ja loppujen lopuksi aika harva edes nykysuomessa miettii ihmisestä, jolla on miehen nimi ja ääni, että 'onkohan tuo joskus ollut tyttö kun se on noin lyhyt'. Eiköhän minusta tähän ole, vaikka välillä mietinkin liikaa asioita.ikivanha viesti.Laitan silti omakohtaista kokemusta asiasta.160cm pituisena transmiehenä pystyy elämään ihan läpimenevästi. Itse pohdin noita samoja asioita aikanaan. Nyt yli 10 vuoden jälkeen ensiaskelien prosessiin.
Välillä silti hiipii pieni epäusko. Pahimmat on kuitenkin omat vanhat peilikuvan varjot,jotka pysyvät sitkeästi muistissa.
Hormonit kuitenkin muutti koko olemuksen täysin,joten ei oikeasti tarvitse miettiä erottuvansa pituudensa normi miehistä. Epätavallisen lyhyt sitä kuitenkin on ja jotkin ihmiset häpeämättä tuijottaa. Mutta siihenkin melkein tottuu...
- maahanmuuttaja
Kun tämä luen, moni Teistä ajattelee että ainoa ratkaisu on lääkehoito, ja kirurgi.
Silloin kun minä olin nuori/nyt olen 40v/, tämä asia oli etelä Euroopassa tabu. Olen etelästä ja katolisesta perheestä, ja sellaista hoitoa oli silloin mahdottonta saada, myöskin se ei olisi hyväksyttävä yhteiskunnallisesti. Hoidot ovat mualla Euroopassa myös todella kaliit. Mutta ihminen voi omatoimisesti muokalla vartaloa jo lapsena. Isot rinnat ja kuukautiset et tarvitse tulla koskaan, vaikka hoitoa ei ole. Kun lapsi heti kun oppii kävelemään paljon urheilee,liikkuu, ja syö vähän, niin eivät tule rinnat ja pituuskin kasvaa.
Itse olen lattarintainen, pituus 168cm ilman kenkiä, kun laittan kengät, noin 172-75cm. Menen läpi vaikka en ollu hoidossa. Olen etelä euroopalainen ja paljon pitempi kun keskiverto suomalainen nainen.
Tukka on pitkää, ja kuulema nätän paljon Irwin Goodmanilta, kun oli nuori ja pitkätukainen. Itse olin pitkä ja hyvin kapea, että voin pitää pitkä tukka, eikä kukaan luule naiseksi, vaikka parta ei ole.
Mutta kun ihminen tietää jo lapsena, että on MIES, ja miehille ei sovi kuukautiset ja rinnat- sitten pitää tehdä kova töitä sen eteen, ettei ne tulis.
Kova urheilu-treeni, vähän ruokaa, puhuminen matalalla äänellä voi treenatta myös jo lapsena!! Kaikki voi oppia, ja vartaloa voidaan muokailla jo koko elämää ja itse. Kun olin jo joskus 8 vuotiaana päätänut etten halua rinnat ja kuukautiset missään nimessä, niin tein kaikki että ne eivät tuli, ja elin miehenä koko elämä, virallisesta papereista ja nimestä huolimatta. Kaikki voi onnistua.- 10+12
Silloin kun olit nuori, ei Suomessakaan saanut transhoitoja, niitä alettiin vasta vähitellen käynnistellä. Hoitoihin oli erittäin vaikeaa päästä.
Tekemäsi ratkaisu ei ole missään nimessä järkevä toimintatapa nykyaikana, siksi kenenkään nuoren ei tule ottaa oppia terveydelle vaarallisesta toiminnastasi.
- maahanmuuttaja
Sitten kun osa käitella ruumita, osaa käitella myös Sielua. Eli alitajuntaa! Kun on mies, silloin eivät kava rinnat,eikä tule mitään kuukautuset. Se ei kuulu miehille!
Kun osaa käsitää Sielua ja Sielu on miehen, myös ruumis ei muutu naisellieksi.
Lääketiede on liian helpo tapaa..otettaan ruisku ja lihakset kasvaa.
Lihakset voi saada myös treenaamalla, tekemällä fyysistä töitä, eikä ne tule koulun penkin istuskelemalla!!! Nyky nuoret istuvat kouluissa kymeniä vuosia, ja fyysinen kunto on paljon huonompi kun minun nuoruudessa.
Ruumiitta voi muokailla kun vaan usko ja tietää että on mies, tai sukupuoleton!!
Ruumin muotoon voi paljon vaikuttaa itse- ´kun vaan hallitsee omaa Sielua. - maahanmuuttaja
Niin ja kun haluaa että kasvoista tulee oikeasti terävät, ja kapea naama on,niin on hyvää poistattaa takamahpaat ja muotoilla luustoa - e on minulle tehty. Poistettu 8 takahampaat ja luut sahattu.
Kúukautiset et tulee, kun ette niitä halua, OIKEASTI!!! Ei puhumalla,mutta tekemällä, pituutta voi kasvattaa ennen 14v ikää.
Ei pituudelle voi paljon mitään, mutta rinnoille kyllä ja paljon.
Kun vaikka 10 vuotias päättää että ei halua mitään naisellaista toiminta , niin se ei vaan tule. Kun alkaa vaikka 11v iässä 40 päiväiset päästöt noin 3 kertaa vuodessa, se toimii ja kroppa ei muuttuu pyörämmäksi, eikä mitään kuukautisia tule. Vielä kun Sielu on miehen, niin kasvaa lapsi pojaksi, eikä tyttöksi!- 8+9
Kapea leuka on naisellinen piirre. Jotkut transnaiset kavennuttaa leukaansa leikkauksella. Jos olet teettänyt saman saavuttaaksesi miehisiä piirteitä niin jokin mättää.
- Binderi halavalla
Herää nyt jo Irwin tähän päivään. Kyllä jos tuntee itsensä mieheksi, niin varmasti haluaa hormonihoidot ja muut mahdolliset leikkaukset miehisen ulkomuodon saavuttamiseksi, eikä halua sinun konsteillasi yrittää jotain saavuttaa mikä ei noilla keinoin saavutettavissa ole. Koetahan nyt vielä hehkuttaa kuinka sulla kohta partakin kasvaa pelkällä ajatuksen voimalla. Mikä muuten ylipäätään on estänyt sua hoitoja haluamasta? Tunnut olevan tyytyväinen kroppaasi, vaikka se onkin naisen, jota olet vain ryypiskelemällä ja nälkiinnyttämällä kuihduttanut. Itse olen lähes ikäisesi, eikä tulisi mieleenikään sinun konsteillasi kehoani korjata. Mites sitten kun sulla on naisen nimi ja hetu? Naisena sua pidetään eikä se siitä muuksi muutu vaikka kuinka itsesi näännyttäisit rinnattomaksi. Sulla on naisen hormonitoiminta mitä yrität epätoivoisesti tukahduttaa mutta ei toimintasi tuo kehoosi testosteronia, mitä tunnut kuintenkin niin kammoavan. Mutta hyvä jos olet itse tyytyväinen tilanteeseesi mutta älä kehoita muita toimimaan samoin.
- maahanmuuttaja
Se on kyllä totta. Minä enim, pelkään kun vaihtuis hetu siitä paperisotaa. kaikki todistuket pitää muuttaa erinimeksi, koulu, työ, ajokortti, ID, passi, kaikki.
Ja 2 maasa. Olen jo muuttanut nimenä sukupeuolettomaksi, ja jo sekin oli vaikea muuttaa kaikki ne paperit, ja kun haen vaikka töihin, minun koulutodistuksessa on eri nimi- ja pitää esittää että olin nimensä muutanut.
Sit toinen pelko on aloittaminen melko korkeassa iässä.
Että nyt kun aloitan hoidot, ja kaikki prosessi läpi, se voi taas ketää vuosia ja silloin voi olla jo 50v. Ja jokaisessa maissa on eri lait..
Nuorille suomalaisille on helpoa, kun minunikäisille maahanmuutajalle.
Mutta taas esim. Marja Sisko Aalto joka on transnainen pastori, hänkin on melko vanha..pohdiskelen vielä viimeinen mahdollisuuden muuttaa asiaa ja kertoa vihdoin lääkärille. - Pätkäjätkä
Paperisota on kuule pientä kaiken muun rinnalla ja jos pelkkä paperien uusiminen noin kauhistuttaa, niin kannattaa varmaan jättää homma sikseen. Eikä hommaan 10 vuotta mene muutoin kuin vain siksi, että itse jahkailet asian kanssa.
- maahanmuuttaja
OK. maanantaina varan lääkäri aikaa, ja puhun lääkärin kanssa.
Minä vaan pelkään lääkärin reaktio koska olen jo pitkällä keski-iässä, ettei naurais. Lapsia minulla ei ole, eli kun mies, mutta hyvin yksinnäistä elämää.
40 vuotta väärässä ruumiissa!!! Nyt on aika tehdä jotain!!! Se on totta.
Miettin kuinka se olii helpompaa kun tuo koko elämää punttisaleissa rehkimitä, dietit, askeetisuus yli 30v. Se on jo liikaa kärsimystä.
Ei parisuhdetta, ei sosiaallista elämää,olin erakkoitunut ja nyt elään yksin kissojen kanssa aivan kun erakko.
Leikkauksia en pelkää, en pelkää fyysista kipua. Mutta olisi hyvää saada ne testot että lihakset kasvasivat ilman jokapäivistä punttisalia- tänään en treenanut kun niin kuumaa, talvella noin 5 pv viikossa ja monta tunttia, ja aina olen tyytymätön koska haluan atleetista vartaloa. Voisin myös kävellä ulkona ilman paitaa, ei binderia enää, kun vähän parta kasvaisi olisi se hyvä asiaa..
Kyllä, en halua ennää viivästyä sen hoito. Olin tämä miettinyt pitämpi aikaa kun monet Teistä on elossa. Jo noin 3-4 v iässä tiesin että olen poika.
Kyllä, nyt on aikaa tekoon. Olette oikeassa.- tuhkastanoussut
maahanmuuttaja; kuinka voin vaihtaa kanssasi ajatuksia ja mielipiteitä suoraan.. (?)
- kfdlsjhgo
No, joko varasit ajan lääkäriin, että pääsisit elämässä eteenpäin?
- maahanmuuttaja
minun osoite on: [email protected]
kiitos - Amitsu
Mä kans olen 160 senttinen ftm, ja vaikka kehodysfobia vaivaakin, niin aika harvoin se mun itse pituuteen on kiinnittynyt. Kyllä mua vaivaa, et lyhyyden takia on vaikea löytää sopivan kokoisia vaatteita, mutta olen silti mennyt jo nyt läpi teini-ikäisenä jätkänä, vaikka ikää 20 vuotta. Olen muutenkin aika babyface. En mä koe mun pituutta nyt tai jatkossakaan esteenä siihen, hyväksytäänkö mut miehenä.
- Lyhytpask
Oke tää on vanha keskustelu mut ku kerta eksyin tänne ja pituudesta puhutaan niin alle 160cm. Oo tyytyväine että oot ees sinne päin! Ite oon reilusti alle, menee jo alle 150cm.. että sillä lailla. Jos oisin 155-160 oisin helvetin tyytyväinen. Tiedän että pituus ottaa päähän mutta hei, on niitä lyhyitäki miehiä, vaikkakin tosi harvassa jne... Pituus on ny mitä on ja jos oot melkei 160 tai jotain sinne päin nii älä huoli. Jos oot se mies nii pituus ei oo se tärkein. Oo sitä mitä oot.
- opel1944
Leikkasin itseltäni vasemman kivekseni (munan) pois. Kyllä se oli niin kivulias toimenpide, että oikean saa poistaa oikea nainen. Uskon wéttä sen jälkeen voin elää onne,,ista elämää? Tiedän että leikkauksen yhteydessä saan myös sellaisen orgasmin, jota em olen aikaisemmin saanuyt
- opel1944
Voin kertoa jollekin, jos joku haluaa tehdä kuten minä yein, niin partakoneenterällä tehty viilto ei tunnu kuin vasta parin päivän juluttua. Eräs nainen kertoi minulle ravintolassa että on hyvin tärkeää polttaa terä tulipunayseksi, että ei tule verenmyrkytystä. Hän itse lupasi leikata minulta pois myös oikean mumam, mutta hän pyysi tästä 50 000 euroa. Olisin ollut valmis maksamaan hänelle, mutta minun olisi pitänyt ottaa 30 000 euroa lainaa. Olisi ollut mielestäni kallistakin vain muutaman tunnin työst. Enkä ole edes täysin varma haluanko edes luopua toiaesta mumasra?
- Anonyymi00036UUSI
Koska miesten pituuden keskihajonta on suurempi, pituus ei ole FTM:illä läpimenon este yhtä usein kuin MTF:illä, mutta kyllä se on usein este niinkin päin. Esim. Suomessa on vanhukset pois lukien alle 158 cm pitkiä miehiä vain 0,04 % ja yli 188 cm pitkiä naisia niinikään 0,04 % eli nuo ovat käytännössä toisiaan vastaavat pituudet. Toki ruumiinrakenteella on suuri vaikutus, koska osalla on sirompi luusto kuin toisilla jne. Naismaisella luustolla varustettu 188 cm pitkä transnainen ja miesmäisellä luustolla varustettu 158 cm pitkä transmies voivat olla hyvin läpimeneviä.
- Anonyymi00038UUSI
Työkaverini muuten on 158 cm cismies. Ei kenellekään tule mieleen, että hän olisi trans. Hänellä on myös vaimo ja lapsia. Itse olen hieman pitempi transmies, eikä kenellekään tule mieleen, että minä voisin olla trans.
- Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00038 kirjoitti:
Työkaverini muuten on 158 cm cismies. Ei kenellekään tule mieleen, että hän olisi trans. Hänellä on myös vaimo ja lapsia. Itse olen hieman pitempi transmies, eikä kenellekään tule mieleen, että minä voisin olla trans.
Tunnen pari 187 cm pitkää cisnaista eikä heitä ole myöskään epäilty transnaisiksi. Itse olen intersukupuolinen, yleensä miesoletettu, mutta minut oletetaan usein kaukaa naiseksi ruumiinrakenteeni vuoksi (naistyyppinen lantio vaikuttaa kävelyyn jne.) ja läheltä jotkut ovat varmaan luulleet transmieheksikin.
- Anonyymi00037UUSI
Minä olen normaalipituinen siro transnainen ja haluaisin olla 200cm pitkä mutta kuitenkin siro.
- Anonyymi00040UUSI
Mikä on transnaisen normaalipituus? Miksi ihmeessä nainen haluaisi olla 200 cm?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä haluaisit minusta mies
Meidän tilanne on ns.vaikea, eikä olla koskaan puhuttu tai edes ehditty puhua siitä, että mihin me tällä kaikella säätäm69939- 55918
Kun olet noin varovainen, niin tehdään näin
Ollaan luontevia kun tavataan. Ei mitään paineita. Halataan lämpimästi toisiamme, ja sitä hetkeä voi viivyttää, kunnes s39839Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti - Rajua röykytystä nyrkkeilymatsista "Ettei naisten botoksi..."
Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti nyrkkeilevät toisiaan vastaan Immu Fight Nightissa. Naiset ovat saaneet osakseen k54665Selvitetään tämä meidän välinen juttu
Kertoisin sulle, mitä sinussa näen ja mikä viehättää eniten. Pitkä tarina tulisi siitä, mutta haluisin nähdä, kun kuunte21644- 33615
Martina ja Levin kiinteistö
Ei ole enää "mun Leviä". Kiinteistöllä uudet omistajat ja välillä palautui takaisin rakennuttajallekin, miksköhän.246552Harmittaa kun en saa edes tietää
miten elämässäs menee. Niinkin tärkeä asia, et miten jaksat. Kuinka terveys jne. Olet niin tärkeä, että haluaisin tietää44538Miesten vs naisten älykkyys
Eiköhän tämä asia ole ihan itsestään selvä: "Adult male brains average approximately 1,370–1,378 grams, while female br162487Onko jo liian törkeää? Selviytyjät Suomi herättää kummastusta
Selviytyjät Suomi juhlistaa 10. tuotantokauttaan - ja tiedossa on entistä ankarampaa menoa. Mutta mennäänkö jo liian pi5481