Terve!
Miten ootte nuo Venton ja kolmoskoppagolffin lukot saanu pysymään sulina tai muuten vaan vetreinä pakkasilla? Mulla tuppaa jäätymään tosi pahasti. Ei siinä mitään, saan mä sytkärillä lämmitettyä avainta et saan lukon auki, mut sit on vielä se ongelma et jostain syystä ovi ei aukee vaikka lukko on auki! Eli joku siellä lukkosysteemissä jää jumittamaan. Tekee tätä vähän väliä ja kumpaankin etuoveen. Tiivisteet ei oo jäässä (käytetty silikonia), eikä ovi aukee kunnon repimisellä tai sisältä päin tönimälläkään. Tuntuu et kohta jää ovenkahva käteen tai rikon ovipahvit jos vielä koitan kovemmin rykiä ovia auki. Lukkosulaa kokeiltu, mut joku muu tuolla jumittaa kun ite avainpesä!
Sekään ei oo poissuljettu mahdollisuus, et jos vaan löytyy joku suht koth edullinen keino (ei mielellään mitään 200e ), ni voisin viedä auton lukot johonkin kopeloitavaks... Vai onko semmosesta mitään apua? Vinkkejä ja kokemuksia kaivataan!
Venton lukot jäätyy!
5
2357
Vastaukset
- havainto.,
Ei lukkojen jäätyminen ventossa ole vika siinä, että lukkopesä jäätyy, vaan vivustossa sen jälkeen. Minä olen kiertänyt yhden lukon kiinnitysruuveista pois ja sumuttanut siitä kynäruiskulla aseöljyä. Raaka pakkasnestekin kuulema toimii hyvin, ruiskutettava vain lukon ollessa sulana. Tietysti olet autoa pestessä peittänyt avaimen reiät teipillä?
- lukko mekan,,
Lukon mekanismi ei toimi keskuslukituksen
ominaisuuden !!! vuoksi . Kuumailma puhallin
on oiva laite saada lukkomekanismi oven sisällä
lämpimäksi ja hieman kuivumaan . Ovihan useinkaan
pakkasessa ei jää kiini vaikka sattuisi aukeamaan , mutta ovea hetken painaen tiivistettä vasten kuulet miten lukko sulkeutuu
hieman laiskasti , minä usein istun autoon ja
avaan sivuikkunan ja vedän hetken ovea tiivistettä vasten niin tarttuu lukkoon. Ovessa olevan lukon syvennykseen kielen yläpuolelle porasin 3mm reiän lukon sisuksiin ,, tuosta voin sumuttaa sähkölaitteisiin tarkoitettua kosteuden poistajaa lukon sisälle . Tietenkin olen purkanut oven sisäisen lukkolaitteen ja poistanut kaiken käyntiä hidastavan voitelurasvan sieltä . Lukkopesä voi olla sula mutta lukkolaite ei toimi , joten sulateltavaa
on välillä omatkaan päreet eivät tunnu riittäviltä. Mutta kaikkea Sakemanni on meille
kehittänyt .
- ongelmia
Minulla myös ollut sama ongelma koko ajan. Kostean sään jälkeen kun pakastuu niin saa arpoa et mitä kautta pääsee autoon sisälle,eikä siinä vielä kaikki,mitä kautta sieltä pääsee ulos...:)
Yritin korjaamolla saada tolkkua asiaan ja vastaus tuli (kokemuksen syvälä rintaäänellä) Vikaa ei voida korjata.
Itse olen ratkaissut ongelman sumuttamalla CRC:tä ym. vastaavaa oven sisäpuolelle eli suoraan noihin keskuslukitus mekanismeihin. Se on pääsääntöisesti toiminut. Lisäksi käytän lukkoihin lukkosulaa,aina kun pakastuu suven jälkeen, eli jatkuvasti, sekä silikonpuikkoa tiivisteisiin...
Tänä talvena ei vielä ole tarvinnut mennä takaovesta ja en ole jäänyt nalkkiin auton sisälle,sitäkin on nim. sattunut. Silloin ei auta muu kuin ajella niin pitkään että takuu lämmintä puhaltava puhallin hoitaa sulatuksen... - srthåoln
Siihen lukon vivustoon pitää asentaa yksi lisäjousi jotta yksi tanko liikkuu. Muutaman vuoden toimii mutta vivusto menee niin väljäksi ett pitää asentaa nippuside pitämään tankoa paikallaan.
Merkkiliikkeessä on korjausopas tälläiseen hommaan. - Tyttö93Vento95
Mulla pääsee kyllä yleensä kostean ilman jälkeisellä pakkasella sisälle, mutta ovet, etenkään kuskin ovi ei malta mennä kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk306120Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin183232Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.511351Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_171326Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231198PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1611156- 1301021
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport431007- 38895
- 145830