Venton lukot jäätyy!

sir lokki

Terve!

Miten ootte nuo Venton ja kolmoskoppagolffin lukot saanu pysymään sulina tai muuten vaan vetreinä pakkasilla? Mulla tuppaa jäätymään tosi pahasti. Ei siinä mitään, saan mä sytkärillä lämmitettyä avainta et saan lukon auki, mut sit on vielä se ongelma et jostain syystä ovi ei aukee vaikka lukko on auki! Eli joku siellä lukkosysteemissä jää jumittamaan. Tekee tätä vähän väliä ja kumpaankin etuoveen. Tiivisteet ei oo jäässä (käytetty silikonia), eikä ovi aukee kunnon repimisellä tai sisältä päin tönimälläkään. Tuntuu et kohta jää ovenkahva käteen tai rikon ovipahvit jos vielä koitan kovemmin rykiä ovia auki. Lukkosulaa kokeiltu, mut joku muu tuolla jumittaa kun ite avainpesä!

Sekään ei oo poissuljettu mahdollisuus, et jos vaan löytyy joku suht koth edullinen keino (ei mielellään mitään 200e ), ni voisin viedä auton lukot johonkin kopeloitavaks... Vai onko semmosesta mitään apua? Vinkkejä ja kokemuksia kaivataan!

5

2279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • havainto.,

      Ei lukkojen jäätyminen ventossa ole vika siinä, että lukkopesä jäätyy, vaan vivustossa sen jälkeen. Minä olen kiertänyt yhden lukon kiinnitysruuveista pois ja sumuttanut siitä kynäruiskulla aseöljyä. Raaka pakkasnestekin kuulema toimii hyvin, ruiskutettava vain lukon ollessa sulana. Tietysti olet autoa pestessä peittänyt avaimen reiät teipillä?

      • lukko mekan,,

        Lukon mekanismi ei toimi keskuslukituksen
        ominaisuuden !!! vuoksi . Kuumailma puhallin
        on oiva laite saada lukkomekanismi oven sisällä
        lämpimäksi ja hieman kuivumaan . Ovihan useinkaan
        pakkasessa ei jää kiini vaikka sattuisi aukeamaan , mutta ovea hetken painaen tiivistettä vasten kuulet miten lukko sulkeutuu
        hieman laiskasti , minä usein istun autoon ja
        avaan sivuikkunan ja vedän hetken ovea tiivistettä vasten niin tarttuu lukkoon. Ovessa olevan lukon syvennykseen kielen yläpuolelle porasin 3mm reiän lukon sisuksiin ,, tuosta voin sumuttaa sähkölaitteisiin tarkoitettua kosteuden poistajaa lukon sisälle . Tietenkin olen purkanut oven sisäisen lukkolaitteen ja poistanut kaiken käyntiä hidastavan voitelurasvan sieltä . Lukkopesä voi olla sula mutta lukkolaite ei toimi , joten sulateltavaa
        on välillä omatkaan päreet eivät tunnu riittäviltä. Mutta kaikkea Sakemanni on meille
        kehittänyt .


    • ongelmia

      Minulla myös ollut sama ongelma koko ajan. Kostean sään jälkeen kun pakastuu niin saa arpoa et mitä kautta pääsee autoon sisälle,eikä siinä vielä kaikki,mitä kautta sieltä pääsee ulos...:)

      Yritin korjaamolla saada tolkkua asiaan ja vastaus tuli (kokemuksen syvälä rintaäänellä) Vikaa ei voida korjata.

      Itse olen ratkaissut ongelman sumuttamalla CRC:tä ym. vastaavaa oven sisäpuolelle eli suoraan noihin keskuslukitus mekanismeihin. Se on pääsääntöisesti toiminut. Lisäksi käytän lukkoihin lukkosulaa,aina kun pakastuu suven jälkeen, eli jatkuvasti, sekä silikonpuikkoa tiivisteisiin...

      Tänä talvena ei vielä ole tarvinnut mennä takaovesta ja en ole jäänyt nalkkiin auton sisälle,sitäkin on nim. sattunut. Silloin ei auta muu kuin ajella niin pitkään että takuu lämmintä puhaltava puhallin hoitaa sulatuksen...

    • srthåoln

      Siihen lukon vivustoon pitää asentaa yksi lisäjousi jotta yksi tanko liikkuu. Muutaman vuoden toimii mutta vivusto menee niin väljäksi ett pitää asentaa nippuside pitämään tankoa paikallaan.

      Merkkiliikkeessä on korjausopas tälläiseen hommaan.

    • Tyttö93Vento95

      Mulla pääsee kyllä yleensä kostean ilman jälkeisellä pakkasella sisälle, mutta ovet, etenkään kuskin ovi ei malta mennä kiinni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe