tammikuussa Santa Mariaan

äispä

mielenkiinnolla odotan matkaa.Paljon on paikkaa haukuttu... mutta innolla ja suurella odotuksella lähdemme reissuun:))Rentoutumaan ja viettämään aikaamme yhdessä etelän lämpöön.

17

7714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taktamnniF

      Olin marraskuussa 2008 Vap Verdellä kaksi viikkoa.Olisin ollut siellä vaikka kolmekin viikkoa,mutta ei ollut enempää lomaa.Aivan ihana paikka.Ihmiset,ruoka,ilmasto,meri,ranta,aurinko....kaikki aivan ihanaa.Olin Salilla,Santa Mariassa noin viikon ja toisen viikon Sao Vicentessä.Lähden kyllä uudelleen Kap Verdeen.Hyvää matkaa teille!

      • äispä

        positiivista palautetta matkakohteesta.Me suuntaamme myös 2 viikoksi Salille,Santa Mariaan.Kiitoksia, uskon että nautimme matkasta:))


      • :( :( :(
        äispä kirjoitti:

        positiivista palautetta matkakohteesta.Me suuntaamme myös 2 viikoksi Salille,Santa Mariaan.Kiitoksia, uskon että nautimme matkasta:))

        ...kysellä täällä,on niin KUIVA palsta!!
        Ollaan lähdössä 1.1.09 santa mariaan ja tältä palstalta on näköjään ihan turha odottaa vastauksia!!!mihinkään!

        Katsokaa nyt noita vastausmääriä,ihan naurettavaa!

        Olen saanut mieltäni arkarruttaviin kysymyksiin vastaukset ihan muualta,tänne on ihan tyhjää laittaa mitään.

        Kaikki vaan hehkuttaa omia reissujaan,mutta yksityiskohtia on turha kysellä.

        Tuskin tulen minäkään tänne matkastani kertomaan,hankkikoot muut tietonsa jostain muualta.

        Harmittaa,koska nämä palstat pitäisi olla just tätä varten!

        Hyvät ihmiset,jakakaa,jumalauta niitä matkakokemusianne,TÄÄ on sitä varten!

        KIITOS:)


      • ...
        :( :( :( kirjoitti:

        ...kysellä täällä,on niin KUIVA palsta!!
        Ollaan lähdössä 1.1.09 santa mariaan ja tältä palstalta on näköjään ihan turha odottaa vastauksia!!!mihinkään!

        Katsokaa nyt noita vastausmääriä,ihan naurettavaa!

        Olen saanut mieltäni arkarruttaviin kysymyksiin vastaukset ihan muualta,tänne on ihan tyhjää laittaa mitään.

        Kaikki vaan hehkuttaa omia reissujaan,mutta yksityiskohtia on turha kysellä.

        Tuskin tulen minäkään tänne matkastani kertomaan,hankkikoot muut tietonsa jostain muualta.

        Harmittaa,koska nämä palstat pitäisi olla just tätä varten!

        Hyvät ihmiset,jakakaa,jumalauta niitä matkakokemusianne,TÄÄ on sitä varten!

        KIITOS:)

        Multa saa ainakin kysellä ja vastaan niin äkkiä kun vaan ehdin:)kaks viikkoa sitten palasin salilta


      • padmerine
        ... kirjoitti:

        Multa saa ainakin kysellä ja vastaan niin äkkiä kun vaan ehdin:)kaks viikkoa sitten palasin salilta

        Heips!


        Me lähdemme Santa Mariaan 8.1. Enää 7 päivää :) Siskoni oli viime talvena Kap Verdellä ja kehui paikkaa todella kivaksi. Me lähdemme ottamaan rusketusta ennen häitä ;)


      • me encada Cabo Verde
        padmerine kirjoitti:

        Heips!


        Me lähdemme Santa Mariaan 8.1. Enää 7 päivää :) Siskoni oli viime talvena Kap Verdellä ja kehui paikkaa todella kivaksi. Me lähdemme ottamaan rusketusta ennen häitä ;)

        Ai,kun kiva kuulla.Siskollanne on hyvä maku.Minä olin nyt 2008 marraskuussa Kap Verdellä kaksi viikkoa.Ja ihastuin aivan totaalisesti näihin Kap Verden saariin ja IHMISIIN.Niin puhdasta,kaunista,ilmasto minulle sopiva;vieno/hellä tuuli vilvoitti ei ollut sitten liian kuuma,oli koko ajan noin plus 26 astetta.Sain minäkin todella ihanan rusketuksen,jota on vielä aika kivasti jäljellä.En käyttänyt mitään aurinkovoidetta.Vain ja ainoastaan kosteusvoidetta DOVE Boby Smooth,Summer Lotion.Siellä käsittääkseni mukaan paistaa aina aurinko.Hellä tuuli vilvoittaa todellakin,niin ei tule ajatelleeksi,kuinka polttavaa aurinko on.Minä olen "paksunahkanen akka",minulle riiti nuo voiteet.Minä kyllä tykkäsin Cabo Verdestä huippu paljon.Tutustuin paikallisiin IHMISIIN.Olemme laittaneet sähköpostia matkani jälkeen toisillemme.Kap Verdeläiset IHMISET ovat IHANIA.Menen uudelleen Santa Mariaan,kun on sen aika.Helmikuussa 2009,lähden Dominikaaniseen Tasavaltaan,Santo Domingoon.Se jännittää.Oikein Hyvää lomaa ja Kaikkea Hyvää Teille Avioliiton Onnen satamaan! Ps.Tasan ei käy Onnen lahjat.Siitä huolimatta,ONNEA KOKO SYDÄMESTÄNI!


      • Tyytyväin
        me encada Cabo Verde kirjoitti:

        Ai,kun kiva kuulla.Siskollanne on hyvä maku.Minä olin nyt 2008 marraskuussa Kap Verdellä kaksi viikkoa.Ja ihastuin aivan totaalisesti näihin Kap Verden saariin ja IHMISIIN.Niin puhdasta,kaunista,ilmasto minulle sopiva;vieno/hellä tuuli vilvoitti ei ollut sitten liian kuuma,oli koko ajan noin plus 26 astetta.Sain minäkin todella ihanan rusketuksen,jota on vielä aika kivasti jäljellä.En käyttänyt mitään aurinkovoidetta.Vain ja ainoastaan kosteusvoidetta DOVE Boby Smooth,Summer Lotion.Siellä käsittääkseni mukaan paistaa aina aurinko.Hellä tuuli vilvoittaa todellakin,niin ei tule ajatelleeksi,kuinka polttavaa aurinko on.Minä olen "paksunahkanen akka",minulle riiti nuo voiteet.Minä kyllä tykkäsin Cabo Verdestä huippu paljon.Tutustuin paikallisiin IHMISIIN.Olemme laittaneet sähköpostia matkani jälkeen toisillemme.Kap Verdeläiset IHMISET ovat IHANIA.Menen uudelleen Santa Mariaan,kun on sen aika.Helmikuussa 2009,lähden Dominikaaniseen Tasavaltaan,Santo Domingoon.Se jännittää.Oikein Hyvää lomaa ja Kaikkea Hyvää Teille Avioliiton Onnen satamaan! Ps.Tasan ei käy Onnen lahjat.Siitä huolimatta,ONNEA KOKO SYDÄMESTÄNI!

        Kap Verde ja Sal on hauska paikka, jos pitää rannoista, surffauksesta, purjelautailusta, sukeltamisesta, snorklauksesta ja ylipäätään merestä. Jos taas odotat kulttuuria, shoppailua ja vehreää luontoa, Kap Verde ei ole onnistunein valinta. Kannattaa tutustua etukäteen, mihin on menossa, niin ei tule niin isoja pettymyksiä.


      • äispä
        padmerine kirjoitti:

        Heips!


        Me lähdemme Santa Mariaan 8.1. Enää 7 päivää :) Siskoni oli viime talvena Kap Verdellä ja kehui paikkaa todella kivaksi. Me lähdemme ottamaan rusketusta ennen häitä ;)

        ja rentouttavaa matkaa teille!! Itse lasken päiviä tammikuun loppupuolelle...


      • Tyytyväinen perhe
        äispä kirjoitti:

        ja rentouttavaa matkaa teille!! Itse lasken päiviä tammikuun loppupuolelle...

        Tapanina perheemme (2 aik teini-ikäiset pojat) palasi erittäin positiiviselta ja mielenkiintoiselta Kap Verden lomalta. Hotellimme, Odjo d’Aqua ,sijaitsi Santa Marian keskustassa rannalla. Persoonallinen, viehättävä, paikallisen omistama, hienosti hoidettu ja aivan upea sijainti. Ja hotellin ravintola oli saaren huippua! Helmi! Lämpimästi suosittelen! Santa Marian kylä oli pieni – hetkessä käveltävissä päästä päähän. Kolme tai neljä, ehkä viisi rannansuuntaista katua, rannimmaiset ravintola- ja kauppakatuja, sisemmät asuntoaluetta pääosin. Rakentaminen oli voimakasta – varmaan 70% rakennuskannasta oli rakenteilla olevia hotelleja tai valtavia hotellikyliä. Alkuperäiset asukkaat, kreolit, ovat viehättäviä ihmisiä – kohteliaita, vaatimattomia, hieman pidättyväisiä, ujojakin vieraiden läsnä ollessa. Afrikan mantereelta tulleet senegalilaiset (oletan) olivat pääosin matkamuistokauppiaita – turhan aktiivisiakin … ainoa asia, joka vähän aluksi häiritsi. Myös rakennustyömailla heitä näkyi leipäänsä ansaitsemassa. Santa Marian kylän toisella puolella oli hotellialue ja pitkä, pitkä hiekkaranta joka päättyi majakkaniemeen (hiekkaranta varmaankin jatkui niemen toisella puolella..). Kylän toisella reunalla oli purjelautailijoiden ja lainelautailijoiden pikku-paratiisi. Rento paikka! Näiden ulkopuolella olikin sitten aavikkoa ja taas aavikkoa …… Mutta huom!: Kap Verde on muutakin kuin Salin aavikkosaari. Kap Verdehän käsittää kymmenkunta saarta. Teimme päiväretket pikkukoneilla lentäen sekä Fogon että Santiagon saarille ja retkipäivistä muodostui kyllä lomamme ehdottomat huippupäivät. Kun sinne saakka menee, kannattaa ehdottomasti tutustua muihinkin saariin. Ne kaikki ovat niin erilaisia ja Fogon tulivuorialue suorastaan mykistävä karuudessaan!
        Olimme lukeneet ja sisäistäneet sen tosiasian, että Sal on ”Saharan jatke” ja aavikko ja karut maisemat eivät tulleet meille yllätyksenä tai pettymyksenä kuten joillekin keskustelupalstoilla kokemuksistaan kertoneille. Jos et muuta retkeä halua tehdä, osallistu ainakin jeeppisafarille ympäri Salin saarta. Offroad-osuuksia oli reippaasti ja ainakin meidän kuskimme oli ammattimies! Se oli hauska kokemus ja retkellä näki varmaankin kaikki Salin saaren nähtävyydet. Kulttuuri- ja shoppailusaari Sal ei todellakaan ole, mutta kuten joku kertoi täällä toisessa viestissa surffailijoiden, purjelautailijoiden, sukeltajien, snorklaajien ja aurinkorantaelämää rakastavien paratiisi Santa Maria kyllä on. Luonnonkauneutta itse henkilökohtaisesti näin kyllä yltäkyllin aavassa meressä ja aavikossakin! Vehreyttä Salilla oli vain istutetuilla ja hoidetuilla alueilla.

        Rentoa lomaa ja "no stress" kuten Santa Mariassa sanotaan ;-)


      • Emina.L
        Tyytyväinen perhe kirjoitti:

        Tapanina perheemme (2 aik teini-ikäiset pojat) palasi erittäin positiiviselta ja mielenkiintoiselta Kap Verden lomalta. Hotellimme, Odjo d’Aqua ,sijaitsi Santa Marian keskustassa rannalla. Persoonallinen, viehättävä, paikallisen omistama, hienosti hoidettu ja aivan upea sijainti. Ja hotellin ravintola oli saaren huippua! Helmi! Lämpimästi suosittelen! Santa Marian kylä oli pieni – hetkessä käveltävissä päästä päähän. Kolme tai neljä, ehkä viisi rannansuuntaista katua, rannimmaiset ravintola- ja kauppakatuja, sisemmät asuntoaluetta pääosin. Rakentaminen oli voimakasta – varmaan 70% rakennuskannasta oli rakenteilla olevia hotelleja tai valtavia hotellikyliä. Alkuperäiset asukkaat, kreolit, ovat viehättäviä ihmisiä – kohteliaita, vaatimattomia, hieman pidättyväisiä, ujojakin vieraiden läsnä ollessa. Afrikan mantereelta tulleet senegalilaiset (oletan) olivat pääosin matkamuistokauppiaita – turhan aktiivisiakin … ainoa asia, joka vähän aluksi häiritsi. Myös rakennustyömailla heitä näkyi leipäänsä ansaitsemassa. Santa Marian kylän toisella puolella oli hotellialue ja pitkä, pitkä hiekkaranta joka päättyi majakkaniemeen (hiekkaranta varmaankin jatkui niemen toisella puolella..). Kylän toisella reunalla oli purjelautailijoiden ja lainelautailijoiden pikku-paratiisi. Rento paikka! Näiden ulkopuolella olikin sitten aavikkoa ja taas aavikkoa …… Mutta huom!: Kap Verde on muutakin kuin Salin aavikkosaari. Kap Verdehän käsittää kymmenkunta saarta. Teimme päiväretket pikkukoneilla lentäen sekä Fogon että Santiagon saarille ja retkipäivistä muodostui kyllä lomamme ehdottomat huippupäivät. Kun sinne saakka menee, kannattaa ehdottomasti tutustua muihinkin saariin. Ne kaikki ovat niin erilaisia ja Fogon tulivuorialue suorastaan mykistävä karuudessaan!
        Olimme lukeneet ja sisäistäneet sen tosiasian, että Sal on ”Saharan jatke” ja aavikko ja karut maisemat eivät tulleet meille yllätyksenä tai pettymyksenä kuten joillekin keskustelupalstoilla kokemuksistaan kertoneille. Jos et muuta retkeä halua tehdä, osallistu ainakin jeeppisafarille ympäri Salin saarta. Offroad-osuuksia oli reippaasti ja ainakin meidän kuskimme oli ammattimies! Se oli hauska kokemus ja retkellä näki varmaankin kaikki Salin saaren nähtävyydet. Kulttuuri- ja shoppailusaari Sal ei todellakaan ole, mutta kuten joku kertoi täällä toisessa viestissa surffailijoiden, purjelautailijoiden, sukeltajien, snorklaajien ja aurinkorantaelämää rakastavien paratiisi Santa Maria kyllä on. Luonnonkauneutta itse henkilökohtaisesti näin kyllä yltäkyllin aavassa meressä ja aavikossakin! Vehreyttä Salilla oli vain istutetuilla ja hoidetuilla alueilla.

        Rentoa lomaa ja "no stress" kuten Santa Mariassa sanotaan ;-)

        Kiva lukea positiivisa viestejä Kap Verdeltä, meidänkin perhe nautti suuresti. Olemme tottuneet aktiivisiin lomiin ja vähän arvelutti lähteä tuonne, mutta jopa rauhattomat mies ja poikakin viihtyivät hyvin ja rentoutuivat.

        Ilma oli pilvinen useimpina päivinä, mutta lämmintä kyllä oli, ja rusketusta tuli pintaan kivasti.

        Kävimme kaksi kertaa kalassa, kalaa tuli niin paljon kuin jaksoi nostaa ylös, sellaisia kämmenenkokoisia "akvaariokaloja". Laiturilla (Santa Marian kohtauspaikka) tosin kyllä näki kaikkea tonnikalasta lähtien.

        Rannat ovat huippuhyvät, esimerkiksi juuri siinä laiturin kohdalla. Meillä meni tuntikausia mukavasti kun katselimme samalla laiturille mitä siellä tapahtuu.

        Ravintolat ovat suhteellisen kalliita, annokset 8-20 euroa. Tonnikala älyttömän hyvää eri tavalla laitettuna. ja kuten edellinenkin kirjoittaja mainitsi, Odjo dÀquan keittiö on saaren parhaimpia. Puhumattakaan siitä että se on mahtavalla paikalla. Hienolla paikalla on myös ravintola Papaya, vanhassa satamassa.

        Kannattaa käydä pitkillä kävelyillä myös Santa Marian itäpuolella. Siellä ei juuri näe muutakuin lenkkeilijöitä. Siellä on uskomattoman isoja simpukkakakasoja ja sieltä löytyvät (saaren ainoat?) merisiilit, niitäkin sadoittain pienissä luonnon muovaamissa altaissa.

        Myyjien kanssa pärjää hyvin kun ei vain lähde mukaan heidän puoteihin. Jättävät helposti rauhaan, eivät ole niin itsepintaisia kuin mantereen puolella. Mantereelta tulleet erottaa helposti mustemmasta ihonväristä, kapverdeläiset ovat hieman vaaleampia ja heillä on eurooppalaiset kasvonpiirteet.

        Enemmän kauppoja ja mukavampia myyjiä löytyy Espargosista. Sinne pääsee bussilla n. euro suuntaansa tai taksilla (olisiko ollut 15 euroa?). Siellä on myös suurempia ruokakauppoja, eli jos kokkailee huoneistohotellissa niin kannattaa käydä siellä, Santa Marian kaupat ovat tosi pieniä.


      • maaliskuussa reissuun
        ... kirjoitti:

        Multa saa ainakin kysellä ja vastaan niin äkkiä kun vaan ehdin:)kaks viikkoa sitten palasin salilta

        Tässä nyt sitten jotain kysymyksiä, mitä tuli mieleen; eli Santa Marian läheisyydessä olevat "shoppailupaikat", onko siellä mitään kivoja kauppoja mistä saisi esim.tuliaisia kotijoukoille, muutakin kun vaan joka paikan turistikrääsää...? Tiedän ettei paikka ole mikään shoppailijan paratiisi (enkä semmoista haluakaan!) mutta lapset odottaa aina jotain kivoja paikallisia tuliaisia =D

        Toinen asia mikä mietityttää, on jossakin jutussa mainostetut "hiekkamyrskyt", onko niitä todellisuudessa kuinka paljon, vai onko vaan satunnaisia tuulisia päiviä jolloin hiekkaa lentää jonkin verran? Mikä on siis teidän lomakokemuksenne?

        Kolmantena, vaan ei vähimmän tärkeänä; retket naapurisaariin! Tehdäänkö niitä vain ja ainoastaan lentokoneilla? Valitettavasti emme pääse lomalle kuin viikoksi, ja olisi kuitenkin kivä nähdä jotain muutakin kuin Salin saari, muita kun kehutaan niin kovin erilaisiksi! Olisi siis kiva päästä jossakin käymään, mutta hieman lentopelkoisena ajatus pikku-koneesta tuntuu aika kammottavalta... =(


      • ...
        maaliskuussa reissuun kirjoitti:

        Tässä nyt sitten jotain kysymyksiä, mitä tuli mieleen; eli Santa Marian läheisyydessä olevat "shoppailupaikat", onko siellä mitään kivoja kauppoja mistä saisi esim.tuliaisia kotijoukoille, muutakin kun vaan joka paikan turistikrääsää...? Tiedän ettei paikka ole mikään shoppailijan paratiisi (enkä semmoista haluakaan!) mutta lapset odottaa aina jotain kivoja paikallisia tuliaisia =D

        Toinen asia mikä mietityttää, on jossakin jutussa mainostetut "hiekkamyrskyt", onko niitä todellisuudessa kuinka paljon, vai onko vaan satunnaisia tuulisia päiviä jolloin hiekkaa lentää jonkin verran? Mikä on siis teidän lomakokemuksenne?

        Kolmantena, vaan ei vähimmän tärkeänä; retket naapurisaariin! Tehdäänkö niitä vain ja ainoastaan lentokoneilla? Valitettavasti emme pääse lomalle kuin viikoksi, ja olisi kuitenkin kivä nähdä jotain muutakin kuin Salin saari, muita kun kehutaan niin kovin erilaisiksi! Olisi siis kiva päästä jossakin käymään, mutta hieman lentopelkoisena ajatus pikku-koneesta tuntuu aika kammottavalta... =(

        Kauppoja oli minun makuuni aivan tarpeeksi jopa ehkä hieman liikaakin koska lähdin nimenomaan rentoutumaan:) Ainakin enemmän niitä kauppoja oli kun mitä kuvan saa näistä keskusteluista..ja useimmista kaupoista sai paljon nimenomaan afrikkalaisia matkamuistoja, mikä oli todella kiva, ei pelkästään tavallista turistikrääsää:)..Itse tarttui mukaan paikallista fogo viiniä, muutama veistetty afrikkalainen eläin ja taulu..Taulukin oli varmasti siellä tehty, saimme katsoa taulumme valmistumista vierestä:)...Joulukuussa olimme viikon eikä sinä aikana ainakaan hiekkamyrksy yllättänyt, mutta muuten hiekka kyllä pöllysi.muuten se ei mitenkään häirinnyt paitsi rannalla makoillessa oli pakko siirtää viereinen aurinkotuoli suojaksi, muuten oli hetken kuluttua hiekan peitossa:)Itse pidin paikasta niin kovasti että kesällä lähdössä kuukaudeksi takaisin!mukavaa reissua teille!


      • Emina.L
        maaliskuussa reissuun kirjoitti:

        Tässä nyt sitten jotain kysymyksiä, mitä tuli mieleen; eli Santa Marian läheisyydessä olevat "shoppailupaikat", onko siellä mitään kivoja kauppoja mistä saisi esim.tuliaisia kotijoukoille, muutakin kun vaan joka paikan turistikrääsää...? Tiedän ettei paikka ole mikään shoppailijan paratiisi (enkä semmoista haluakaan!) mutta lapset odottaa aina jotain kivoja paikallisia tuliaisia =D

        Toinen asia mikä mietityttää, on jossakin jutussa mainostetut "hiekkamyrskyt", onko niitä todellisuudessa kuinka paljon, vai onko vaan satunnaisia tuulisia päiviä jolloin hiekkaa lentää jonkin verran? Mikä on siis teidän lomakokemuksenne?

        Kolmantena, vaan ei vähimmän tärkeänä; retket naapurisaariin! Tehdäänkö niitä vain ja ainoastaan lentokoneilla? Valitettavasti emme pääse lomalle kuin viikoksi, ja olisi kuitenkin kivä nähdä jotain muutakin kuin Salin saari, muita kun kehutaan niin kovin erilaisiksi! Olisi siis kiva päästä jossakin käymään, mutta hieman lentopelkoisena ajatus pikku-koneesta tuntuu aika kammottavalta... =(

        Oltiin joulukuussa ja hiekkamyrsyjä ei ollut. Hiekka on kyllä kevyttä, joten saattaa nousta helposti ilmaan, mutta ei ainakaan meidän kohdalle osunut.

        Kauppoja on, puusta tehtyjä tuotteita enimmäkseen. T-paitoja oli myös kaupan useammassakin liikkeessä ja myös lentokentällä.

        Muut saaret ovat sen verran etäällä että lentokone on paras vaihtoehto. Boavistalle meni laivojakin, näin jonkun paikallisen matkatoimiston mainoksen retkestä sinne joka tehtiin laivalla. Mutta ei ne lentokoneetkaan mitään kovin pieniä olleet, niitä lähti samaan aikaan kuin mediän lento takaisin. Ihan tukevilta koneilta näyttivät ;)


      • Sao Vicentellä
        maaliskuussa reissuun kirjoitti:

        Tässä nyt sitten jotain kysymyksiä, mitä tuli mieleen; eli Santa Marian läheisyydessä olevat "shoppailupaikat", onko siellä mitään kivoja kauppoja mistä saisi esim.tuliaisia kotijoukoille, muutakin kun vaan joka paikan turistikrääsää...? Tiedän ettei paikka ole mikään shoppailijan paratiisi (enkä semmoista haluakaan!) mutta lapset odottaa aina jotain kivoja paikallisia tuliaisia =D

        Toinen asia mikä mietityttää, on jossakin jutussa mainostetut "hiekkamyrskyt", onko niitä todellisuudessa kuinka paljon, vai onko vaan satunnaisia tuulisia päiviä jolloin hiekkaa lentää jonkin verran? Mikä on siis teidän lomakokemuksenne?

        Kolmantena, vaan ei vähimmän tärkeänä; retket naapurisaariin! Tehdäänkö niitä vain ja ainoastaan lentokoneilla? Valitettavasti emme pääse lomalle kuin viikoksi, ja olisi kuitenkin kivä nähdä jotain muutakin kuin Salin saari, muita kun kehutaan niin kovin erilaisiksi! Olisi siis kiva päästä jossakin käymään, mutta hieman lentopelkoisena ajatus pikku-koneesta tuntuu aika kammottavalta... =(

        Muut saaret ovat aika kaukana, joten lentäminen on helpointa varsinkin, jos on vain viikon matka. Kävimme Sao Vicentellä lentäen. 60-70 -paikkainen kone oli ihan hyvän tuntuinen. Liput maksoivat edestakaisin 120 euroa viikonlopputarjouksena. Normaalihinta olisi ollut 170 euroa. Finnmatkojen yhden päivän retki olisi ollut muistaakseni n. 210 euroa. Sao Vicenteltä pääsee kätevästi lautalla Santo Antaolle (n. 1 h matka, hinta oli 7 euroa suuntaansa).


      • Onnistunut loma
        Sao Vicentellä kirjoitti:

        Muut saaret ovat aika kaukana, joten lentäminen on helpointa varsinkin, jos on vain viikon matka. Kävimme Sao Vicentellä lentäen. 60-70 -paikkainen kone oli ihan hyvän tuntuinen. Liput maksoivat edestakaisin 120 euroa viikonlopputarjouksena. Normaalihinta olisi ollut 170 euroa. Finnmatkojen yhden päivän retki olisi ollut muistaakseni n. 210 euroa. Sao Vicenteltä pääsee kätevästi lautalla Santo Antaolle (n. 1 h matka, hinta oli 7 euroa suuntaansa).

        Me kävimme Fogolla ja Santiagon saarilla yhteispohjoismaisilla Finnmatkojen kautta järjestetyillä päiväretkillä. Koneet olivat 19-paikkaisia ja tunsimme olomme niissä ihan turvallisiksi. Hinnat eivät varmaan reittilentolipun hintaan ole ihan vertailukelpoisia, koska näihin kokopäiväretkiin sisältyivät lounaat ja saarikierros. Samoin hintaan sisältyivät paikallisten ja loistavien oppaiden palvelut minibussilla tehtyjen saarikierrosten aikana. Suosittelen lämpimästi! Laivamatkoista saarien välillä olen lukenut sen verran, että ainakin nyt talvikautena merenkäynti on sen verran rankkaa, että normituristi kokee merimatkan luultavasti tosi epämiellyttäväksi. Matkustajalauttaliikennettä ei käsittääkseni ole muuta kuin pienillä välimatkoilla ja noi pidemmät pätkät voi kulkea rahtilaivojen kyydissä. Rahitlaivojen aikataulut ovatkin sitten ihan toinen juttu. Niihin reissuihin ei taida riittää yhden tai kahden viikon pakettimatka...


      • jotka vastailivat
        Onnistunut loma kirjoitti:

        Me kävimme Fogolla ja Santiagon saarilla yhteispohjoismaisilla Finnmatkojen kautta järjestetyillä päiväretkillä. Koneet olivat 19-paikkaisia ja tunsimme olomme niissä ihan turvallisiksi. Hinnat eivät varmaan reittilentolipun hintaan ole ihan vertailukelpoisia, koska näihin kokopäiväretkiin sisältyivät lounaat ja saarikierros. Samoin hintaan sisältyivät paikallisten ja loistavien oppaiden palvelut minibussilla tehtyjen saarikierrosten aikana. Suosittelen lämpimästi! Laivamatkoista saarien välillä olen lukenut sen verran, että ainakin nyt talvikautena merenkäynti on sen verran rankkaa, että normituristi kokee merimatkan luultavasti tosi epämiellyttäväksi. Matkustajalauttaliikennettä ei käsittääkseni ole muuta kuin pienillä välimatkoilla ja noi pidemmät pätkät voi kulkea rahtilaivojen kyydissä. Rahitlaivojen aikataulut ovatkin sitten ihan toinen juttu. Niihin reissuihin ei taida riittää yhden tai kahden viikon pakettimatka...

        Ihanaa, kiitos teille asiallisista vastauksista!
        Matkakuume alkaa jo olla kova, ja odotan reissua positiivisella mielellä =D
        Monenlaisessa paikassa on käyty, enkä juuri mistään keksi negatiivisia asioita; maassa maan tavalla, ja pienten asioiden ja vastoinkäymisten ei pidä antaa häiritä! On ihanaa että maailmassa on NIIIIN paljon nähtävää ja koettavaa, ja erilaisia paikkoja =))


    • Anonyymi

      Olemme parhaillaan mieheni kanssa Kap Verdellä, Santa Mariassa (tammikuu 2022). Tiedettiin, että aktiviteetteja ja nähtävyyksiä ei juuri ole, mutta lähes varma bruna ja täydellinen löhöilyloma. Tiedettiin myös, että tuulee paljon ja illalla jopa kylmä, mutta päivällä tuuli olisi virkistävä.

      Suosittelen, että jokainen talvisesongilla Kap Verdelle matkaava varautuu siihen, että sää voi oikeasti olla tosi surkea koko viikon. Niin kävi meille. Kaksi ekaa päivää puolipilvistä ja tarkeni ottaa aurinkoa. Loppuloma aivan jäässä. Pilvistä 22 ja hirveä tuuli. Rantatuolilla ei tarkene maata kuin pitkähihaisilla. Illalla on todellakin kylmä ja paksu neule ei ole liioiteltua. Tämä näky altaalla on ihan tragikoomista: porukka avaa aurinkovarot ja laittaa ne kumoon tuulensuojaksi ja makaa tuoleilla hytisten.

      Sopivasti, kun lähdemme parin päivän päästä kotiin, alkaa aivan täydelliset kelit. Pelkkää aurinkoa, 24-27 ja tuulikin maltillisempi. Meidän viimeiselle päivälle on vielä kaatosadetta luvattu.

      Paikka on siis varmasti huippu, vaikka nähtävää ja tehtävää ei juuri ole, JOS sattuu hyvät kelit. 11-17 menee aurinkotuolilla maaten, uiden ja drinksuja juoden ja illalla dinneriä ym. Sääennusteet muuttuu lähes joka tunti, joten on tosi hankala tietää tarkalleen huomisen sää.

      Kap Verdellä tuli käytyä näin ollen kaksi kertaa: ekan ja vikana kerran. Ymmärrän niitä, jotka hehkuttavat paikkaa, sillä heille on varmasti sattunut hyvä hotelli ja ihanat säät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3423
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      2060
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1545
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1404
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1371
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      19
      1285
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1198
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1125
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 22
      1057
    Aihe