iPhone:n takuu.

kallista

"Applen iPhonen rikkoutuessa, koko puhelin vaihdetaan huollossa aina uuteen vian koosta riippumatta. Sonera veloittaa asiakasta halvemmasta iPhone-mallista 267 euroa pikkuviasta tai 573 euroa jos ei puhelin kelpaa enää edes varaosiksi."

ps. ei sonera/apple kyllä hirveästi tästä ole kertonut.

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2231

22

5500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iPhonet

Ote huoltoliikkeen selostuksesta:

"Huoltoliikkeen tehtäväksi jää ainoastaan pakata rikkoutuneet puhelimet yhteen laatikkoon ja lähettää ne Applen omaan koko Euroopan kattavaan huoltokeskukseen. Puhelimet puretaan lopulta osiin ja käytetään uusien iPhonejen valmistamiseen"

Siis ostaessasi "uuden" iPhonen, on sisällys koottu vanhojen iPhonejen osista!

Joku vielä tällaista roskaa (lue=paskaa) ostaa??

• voivoivoi123

Etpä taida näköjään yhtään tietää, mistä on kaikki tämän päivän elektroniikka valmistettu...?
        Ns. "uusia" osia tuskin on missään. Oletkos kuullut kierrätyksestä?
        Mitä iloa olisi heittää pois toimivia osia?

• iPhonea....
        voivoivoi123 kirjoitti:

Etpä taida näköjään yhtään tietää, mistä on kaikki tämän päivän elektroniikka valmistettu...?
        Ns. "uusia" osia tuskin on missään. Oletkos kuullut kierrätyksestä?
        Mitä iloa olisi heittää pois toimivia osia?

"Ns. "uusia" osia tuskin on missään."

Nokia ei kierrätä vanhojen laitteittensa osia uusiin laitteisiin... Ihan iPhonen oma juttu kasata puhelimia kierrätysosista... ;)

• No More Nokia
        iPhonea.... kirjoitti:

"Ns. "uusia" osia tuskin on missään."

Nokia ei kierrätä vanhojen laitteittensa osia uusiin laitteisiin... Ihan iPhonen oma juttu kasata puhelimia kierrätysosista... ;)

Jos Nokia tosiaan käyttää vain uusia osia (saastuttaja!) ja heittää kaikki vanhat käyttökelpoiset osat pois; mistähän johtuu, että Nokian puhelimet ovat niin ruokottoman laaduttomia? Viimeisin Nokialainen, mikä minulla oli (uusin kommunikaattori), oli huollossa vikojen takia kaksi kertaa puolen vuoden sisään ja sittenkään ei tullut kuntoon. Maksoin Nokialaisesta lähes 800,-!!! Jos Nokia käyttää uusia osia, taitaa se käyttää maailman halvimpia osia.
        Ei enää koskaan Nokialaisia minulle, kiitos. Yhteensä 12 Nokialaista tuli kokeiltua; näissä paljon turhia toimimattomia ohjelmia ja osia. Pikkuvikoja jatkuvasti.

• jason-blue

• tietolaarista
        No More Nokia kirjoitti:

Jos Nokia tosiaan käyttää vain uusia osia (saastuttaja!) ja heittää kaikki vanhat käyttökelpoiset osat pois; mistähän johtuu, että Nokian puhelimet ovat niin ruokottoman laaduttomia? Viimeisin Nokialainen, mikä minulla oli (uusin kommunikaattori), oli huollossa vikojen takia kaksi kertaa puolen vuoden sisään ja sittenkään ei tullut kuntoon. Maksoin Nokialaisesta lähes 800,-!!! Jos Nokia käyttää uusia osia, taitaa se käyttää maailman halvimpia osia.
        Ei enää koskaan Nokialaisia minulle, kiitos. Yhteensä 12 Nokialaista tuli kokeiltua; näissä paljon turhia toimimattomia ohjelmia ja osia. Pikkuvikoja jatkuvasti.

Applesta en tiedä, mutta Noksut menevät (kaikki 1000:sta älyttömyypuhelimiin) metallierottelun kautta raaka-ainekierrätykseen. Mitään osia ei sellaisenaan käytetä uudelleen, vaan ne menee teollisuuden raaka-aineeksi, siis sulatukseen.

Luulen, että Applella on sama menettely, eihän ne itse edes niitä puhelinten osia tee kuten ei muutkaan merkit.

• The Pretender
        tietolaarista kirjoitti:

Applesta en tiedä, mutta Noksut menevät (kaikki 1000:sta älyttömyypuhelimiin) metallierottelun kautta raaka-ainekierrätykseen. Mitään osia ei sellaisenaan käytetä uudelleen, vaan ne menee teollisuuden raaka-aineeksi, siis sulatukseen.

Luulen, että Applella on sama menettely, eihän ne itse edes niitä puhelinten osia tee kuten ei muutkaan merkit.

Nokia ja Apple tosin tilaa osat muilta, mutta Samsung tekee suurimman osan puhelimien osista itse.

• Takuu on hyvästä

Mikäli iPhonen takuuaika on voimassa, ei huollosta/uudesta laitteesta tarvitse maksaa senttiäkään. Ja jos älliä on ja on ostaa iPhonen uutena ulkomailta, voi pientä lisämaksua vastaan pitkittää iPhonen takuuaikaa. Totta kyllä on, että Suomessa Sonera repii törkeitä hintoja kaikesta iPhoneen liittyvästä. Siksi sitä ei sieltä kannata ostaakaan.

• MAX MAX

Niin siis Applen takuu kun ei korvaa normaalissa käytössä (3kk vanha puhelin) irronnutta volume nappia eikä toimimattoman softan päivitystä. Volume napille olisi tullut hintaa 290€ kun olisivat vaihtaneet koneen uuteen, ja ohjelmisto päivitys 42,35€. Siis siitä että millin mittainen muovi nappi vaihtuu 250 / 290€ ja toimimattoman 6kk vanhan laitteen toimintakuntoon saattaminen 42€. On sitten viimeinen Apple meidän pesueeseen niin kauan kuin minä nämä maksan!

• Kuluttajan asialla
        MAX MAX kirjoitti:

Niin siis Applen takuu kun ei korvaa normaalissa käytössä (3kk vanha puhelin) irronnutta volume nappia eikä toimimattoman softan päivitystä. Volume napille olisi tullut hintaa 290€ kun olisivat vaihtaneet koneen uuteen, ja ohjelmisto päivitys 42,35€. Siis siitä että millin mittainen muovi nappi vaihtuu 250 / 290€ ja toimimattoman 6kk vanhan laitteen toimintakuntoon saattaminen 42€. On sitten viimeinen Apple meidän pesueeseen niin kauan kuin minä nämä maksan!

Applen takuu on varmaan maailman paras vitsi, käykää lukemassa
        Hopeinenomena.fi
        Uskomatonta mutta valitettavasti totta. Vain vuoden takuu ja sekin mitätöidään selityksillä...

• gulluttajaasia
        Kuluttajan asialla kirjoitti:

Hopeinenomena.fi
        Uskomatonta mutta valitettavasti totta. Vain vuoden takuu ja sekin mitätöidään selityksillä...

Applen koneita käyttää vai fanit
        Mitä sitten jos rikki..aina voi ostaa uuden.
        Mitä sitten vaikkei toimikkaan kesämökillä, saampa olla rauhassa, muistikorttia ei tarvita, en kaipaa vanhoja viestejä, videoita musiikkia, radiota en kuuntele
        Sissus mitä selittäjiä, ihan alkaa kuulostamaan uskovaisten höpinöiltä, kukahan nämä on aivo pessyt ?
        Ettekö tajua takuun pitää korjata viat. Älkää suostuko tehdaskorjattuihin paskoihin.

• nimet'o'n
        gulluttajaasia kirjoitti:

Applen koneita käyttää vai fanit
        Mitä sitten jos rikki..aina voi ostaa uuden.
        Mitä sitten vaikkei toimikkaan kesämökillä, saampa olla rauhassa, muistikorttia ei tarvita, en kaipaa vanhoja viestejä, videoita musiikkia, radiota en kuuntele
        Sissus mitä selittäjiä, ihan alkaa kuulostamaan uskovaisten höpinöiltä, kukahan nämä on aivo pessyt ?
        Ettekö tajua takuun pitää korjata viat. Älkää suostuko tehdaskorjattuihin paskoihin.

Juuri tällaisten takia Apple voi vain syytää paskaa markkinoille. Hieman kun saisi järkeä fanejen päähän, niin ehkä Apple joku kaunis päivä tekisi kunnon tavaraa.

• kat so

• 3 , 4

• Mxi
        Kuluttajan asialla kirjoitti:

Hopeinenomena.fi

Otan IPhonen huolto / takuu asiassa itsekkin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.
        Ei tälläisessä huoltotoiminnassa ja takuu asoissa ole muuta kuin rikollisuutta ja rahastus meininki.
        Käytännössä IPhoneilla ei ole takuuta ja vanha vaihtolaite minkä sitten saisi tilalle
        maksaa sen 300-600 juurikaan viasta riippumatta.

• Omakohtainen kokemus

Soneralle on kaksi korjaus hintaa akun vaihto yli 100€ ja viasta riippumatta korjaus n. 296€
      Takuita ei hoideta ollenkaan vaan haetaan joku naarmuja ja selitetään että puhelin on. Pudonnut ja näin ollen ei kuulu takuuseen.

• Puhelimen pudottanut

Mä vein oman 3gs:n Matkapuhelinhuolto Digimaniin kun puhelin tippu ja etulasi meni säpäleiksi. Parissa päivässä sain puhelimen takasin, eikä maksanut kun sadan euron paikkeilla. Palvelu oli muutenkin rentoa ja ystävällistä, suosittelen.

• Tilasin jo
        Puhelimen pudottanut kirjoitti:

Mä vein oman 3gs:n Matkapuhelinhuolto Digimaniin kun puhelin tippu ja etulasi meni säpäleiksi. Parissa päivässä sain puhelimen takasin, eikä maksanut kun sadan euron paikkeilla. Palvelu oli muutenkin rentoa ja ystävällistä, suosittelen.

5 minuutin työstä 90 € kyllä siinä kirkastuu kenen tahansa naama...
        Guuglaa vähän ja tilaa itse lasit..
        Jos koko näyttö hajoaa, niin maksaa 43 €.. halvat osat

• Entinen iphone käytt
        Tilasin jo kirjoitti:

5 minuutin työstä 90 € kyllä siinä kirkastuu kenen tahansa naama...
        Guuglaa vähän ja tilaa itse lasit..
        Jos koko näyttö hajoaa, niin maksaa 43 €.. halvat osat

On se hyvä että joku ammattilainen tekee meille, ei tee-se-itse miehelle. Vaihtoehto olisi tehdaskorjattu laite 'jonkin verran' kalliimmalla, valmistajan toimesta. Että kyllä jälkimarkkinointi ja asiakkaan palvelu on mato-omena-yhtiöltä jäänyt hoitamatta.

• Mxi

Minulle kävi juuri näin että vein huoltoon ja ilmoittivat että takannessa naarmu = ei korjata ja takuu on tästä syystä rauennut ainoa vaihtoehto jos haluaa puhelimen on maksaa 296 euroa uudesta-vanhasta korjatusta vaihtolaitteesta, (suomessa näitä ei siis korjata ollenkaan) ja kun siitä vaihtokoneesta sitten akku loppuu / hajoaa niin taas 296 euroa elikkä IPHONE on POP !!! KAIKKI OSTAMAAN !!! '
        On se ihan kiva ennenkuin tulee se vika :)

• Adfegcxse

Itse vein oman iphoneni tampereen scf huoltoon, josta sain vaihtolaitteen enkä maksanut SENTTIÄKÄÄN. Puhelin on soneralta peräisin. Puhelimessa oli naarmuja ja pieni lommokin, vikana se että ei vastaanottanut viestejä kunnolla ja akku surkea. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa! Takuuhan tuommoiset kattaa ja puhelin olikin ollut noin 8kk omissa kätösissä kunnes tuonne kiikutin. Tiedän useammankin tapauksen missä ei tosiaankaan ole mitään vaihtolaite rahoja nyhdetty keneltäkään. Mustamaalatkaa vaan aplen huoltoa, sieltä saat sentään toimivan laitteen takaisin, toisinkuin nokialta :) ps. edellinen nokialainen meni takuuhuoltoon kun lakkasi yhtäkkiä toimimasta. Takuusta tuli kuva missä oli piirilevyn keskeltä ympyröity jokin pieni komponentti ja kerrottu että puhelin on kastunut ja takuu ei korvaa. Puhelin ei ole ollut minulla edes kosteissa käsissä kädessä! Silkkaa kusetusta koko nokia. Ei applekaan paras ole, mutta kyllä se kestävyydessään ja toimintavarmuudessaan on piessyt lähes kaikki omistamani nokialaiset, paitsi uskollisen 3210 nokialaisen.

Osta nokia, jos tahdot tapella jatkuvasti takuun ja paskan huollon kanssa. Hanki jokin muu jos tahdot että puhelin myös toimii!

• freeipodtouh

http://apple.freebiejeebies.co.uk/537940 tuolta sais ilmasia ipodtoucheja iphoneja ipadeja ja muuta apple kamaa ei oo vaikee saada ja se lähetetään sun kotiovelle ilman toimituskuluja ja täysin ilmaista. =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      107
      6904
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3806
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3502
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3498
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3445
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2949
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2654
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2491
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13