Suomesta Saksaan autolla

Lautallako?

Mitä eri vaihtoehtoja on mennä autolautalla Suomesta Saksaan? Menossa kaiketi joskus kesällä ja yrittänyt etsiä eri vaihtoehtoja netistä, mutta en löytänyt kuin tallink-siljan. Onko enää muita vaihtoehtoja edes olemassa?

10

8756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seuraavia

      www.finnlink.fi
      www.scandlines.se (tai:de)
      www.oeresundsbron.dk
      Ruotsin ja Tanskan läpi ajaminen kestää päivän. Kun aamulla varhain lähtee Tukholan satamasta, niin on iltaan mennessä Saksassa. Suorat laivayhteydet ovat yhtä nopeita tai hitaampia ja maksavat Ruotsin ja Tanskan läpiajamiseen verrattuna tuplaten.

    • Tosi mukavia

      Katso suoraan www.finnlines.com, valitse suomenkieliset sivut ja etsi sieltä matkustajaliikenne. Vaihtoehtoja on.

      Olen matkustanut sekä Finnlinesin että Tallinkin (Superfast)laivoilla ja Tallinkin kyytiin en enää Saksa-Suomi-välillä mene. Palvelu oli totaalisen ala-arvoista. Finnlinesin laivoilla kaikki toimi tosi hyvin ja ruoka oli todella hyvää. Suosittelen.
      Hintaa hieman kertyy, mutta useamman kerran Ruotsin läpi mennen tullen ajettua, arvostaa kyllä hyvää ruokaa ja lepoa. Maksaa se ylimääräinen 1000 km:n ajokin jotain.

      • euron venyttäjä

        Katsoin reittien hintaerot kesäkuun alkupäivistä, jolloin olemme itse todennäköisesti menossa.
        Finnlines:2 aikuista 2x178=356 euroa ja auto 100 euroa eli yhteensä 456 euroa.
        Ruotsin kautta:Viking line 2PB hytti auto 80 euroa ja Tanskan lautat 97 euroa ja diesel 800 km 50 euroa eli yhteesä 227 euroa.
        Molempien matkojen hinnat ovat ilman aterioita. Ruotsin kautta pääsee puoleen hintaa.
        Eri asia on sitten mitä lomaltansa haluaa ja mistä haluaa maksaa. Jos pitää laivamatkasta, niin maksaa siitä. Minä en pidä laivalla olemisesta, enkä maksa siitä.


      • varanneet
        euron venyttäjä kirjoitti:

        Katsoin reittien hintaerot kesäkuun alkupäivistä, jolloin olemme itse todennäköisesti menossa.
        Finnlines:2 aikuista 2x178=356 euroa ja auto 100 euroa eli yhteensä 456 euroa.
        Ruotsin kautta:Viking line 2PB hytti auto 80 euroa ja Tanskan lautat 97 euroa ja diesel 800 km 50 euroa eli yhteesä 227 euroa.
        Molempien matkojen hinnat ovat ilman aterioita. Ruotsin kautta pääsee puoleen hintaa.
        Eri asia on sitten mitä lomaltansa haluaa ja mistä haluaa maksaa. Jos pitää laivamatkasta, niin maksaa siitä. Minä en pidä laivalla olemisesta, enkä maksa siitä.

        ennen vuodenvaihdetta ja ottaneet 15 pinnan alennukset Finnlinesin lipuista, niin mekin tehtiin ja muuten varmasti voittaa swedujen kautta ajon!


    • itekin matkaillu

      Laivalla pääsee tietysti suoraan saksaan, mikä kestää vuorokauden ja ajnakohta on silleen et laiva on saksas yheltätoista illalla (ja siihen laivan tyhjentäminen). kun taas jos vähänkin viittii autolla ajella (mikä on jopa tällaiselle ei niin innokkaallee kuskille ok, koska tiet on hyvät)niin kannattaa ottaa turku-tukholma yölaiva. lähtee ysiltä illalla ja on tukholmas ruotsin aikaa puol seitsemän. Sitä kun ajelee haluamansa verran päivän aikana on varmasti ehtoolla saksassa.
      tästä vaihtoehdosta itse tykkään eikä ole edes pahanhintainen (jos vielä sattuu olemaan laivassa autopaketti-tarjouksia).
      mutta toi autossa istuminen saattaa joistakin tuntua kauheelta. Bensa on hiukkasen halvempaa kuin Suomessa ja diesel suunnilleen samanhintaista eli siihen ei kannata kauheesti säästöjä, matkakustannuksissa pohtia. Tiet saksaan on hyväkuntoisia. Tukholmassa taitaa olla pahin mutta eipä puol seiskalta kauhee liikenne ole (tukholmassa ei ole kehätietä)
      mutta matkasta suurin osa myös tanskan puolella on motaria. eli ihan miten tykkää autossa istua. ite inhoan olla vuorokautta, ei niin parhaimmassa palvelussa olevas laivas. sekään ei tuu halvaksi vaihtoehdoksi välttämättä.

      hyvää matkaa jokatapaauksessa. itse aioin lähteä saksaan omalla autolla myöhemmin talvella ja varmasti valitsen tuon ruotsin kautta ajamisen.

      • ihan tarpeeksi

        Me varattiin FL:n liput kesäksi ja laiva saksassa jo 20.00,siis Hansa laiva 23.00 ja Star 20.00.
        Laivat rauhallisia,joten loma on kiva aloittaa ihan vaan olemalla ja syömällä hyvin sekä saunoen,ja pari kylmää olutta kannella.
        Ajaahan saa sitten kun laivasta poistutaan.
        Tulomatkalle myös varattuna sama`laiva,joten `taas vaan löhöillään``

        Nyt kuulin,että messutarjouksena olisi ollut auto veloituksetta mutta meillä se -15%,joten samoihin menee.
        Kannattaa miettiä sitä,miten sen loman haluaa aloitta,koska vaihtoehtoja on ,joko ruotsin -tai baltian kautta.No,tämä sopii meille.Hauskaa euroopan lomaa kaikille,vilkutellaan valoja kun tavataan.


    • lentäen

      Olemme viettäneet noin kymmenkunta kesää Keski-Euroopassa ja taivaltaneet melkein kaikki reitit paitsi via-Baltican. Ja kaikki vaihtoehdot ovat olleet omalla tavallaan mukavia. Jos Ruotsin ja Tanskan läpiajoa ei pidä pakollisena pahana, niin matkan varrelta voi löytää monta kivaa käyntikohdetta. Kun lapset olivat "aivan vauvoja", niin silloinen Siljan Finnjet oli mukavan leppoinen tapa matkata suoraan Saksaan. Superfastillakin olemme matkustaneet, mutta siitä emme kovin tykänneet (palvelut ja resurssit oli aika lailla riisuttu esitys verrattuna Ruotsin-laivoihin).
      Tällä kerralla (kuten edelliselläkin) päätimme lentää Etelä-Saksaan ja vuokrata sieltä auton. Saimme todella edulliset lentoliput (87 euroa menopaluu Muncheniin) ja kohtuuhintaisen vuokra-auton. Koska varsinainen lomakohteemme on Baijerista etelään, niin laskimme tämän vaihtoehdon tulevan edullisemmaksi kuin "ylimääräiset lomapäivät" omalla autolla. Haittapuolena tietysti on se, että pakkaaminen lentokone-matkaa varten on hieman rajoitetumpaa, eikä tuliaisoluita viitsi kovin montaa lähteä rahtaamaan matkalaukuissa. Etuna tietysti se, että oman auton mittariin ei kerry tuhansia kilometrejä ja tenavien takapuoli ei "hiostu", kun perillä oloa ei tarvitse varrota niin pitkään...

      • Pipa01

        Yhdelle yhtä, toiselle toista. Ostelin vielä joitakin aikoja sitten monen vuoden ajan suomalaisille autoja ja toin silloin noin kerran kuussa milloin minkäkin auton Suomeen ja näin kaikki reitit tulivat perin tutuiksi, samoin kuin kaikki lento-, juna- ja bussimatkustusmahtollisuudet sekä autonvuokraukset Saksassa ja Suomessa.
        Oma ensimmäinen valinta on Tanskan sillat ja ajo Ruotsin läpi ja päivälautalla Turkuun. Tai päinvastoin ;-)
        Vihonviimeinen valintani on Superfast, eli Tallink.


      • itävaltaan

        Mistä ihmeestä olet saanut noin halvat lentoliput?Itse olen yrittänyt metsästää joka puolelta,mutta kyllä se vaan aina on kahdelta hengeltä vähintään 500€ tehnyt.Olemme lähdössä syyskuussa itävaltaan ja koitamme nyt etsiä kaikkia mahdollisia reittejä millä sinne päästäisiin ja edullisesti.
        Olisiko sinulla mitään hyvää ideaa?Kiitos paljon!


      • Pipa01
        itävaltaan kirjoitti:

        Mistä ihmeestä olet saanut noin halvat lentoliput?Itse olen yrittänyt metsästää joka puolelta,mutta kyllä se vaan aina on kahdelta hengeltä vähintään 500€ tehnyt.Olemme lähdössä syyskuussa itävaltaan ja koitamme nyt etsiä kaikkia mahdollisia reittejä millä sinne päästäisiin ja edullisesti.
        Olisiko sinulla mitään hyvää ideaa?Kiitos paljon!

        www.kelkoo.de,
        ja sen jälkeen katsot vielä saatko lipun halvemmalla jos ostat suoraan lentoyhtiön nettisivulta.
        Blue1 lensi aikoinaan noihin hintoihin Hampuriin ja Zürichiin, vaan ei lennä enää. Suosittelen AirBalticia: halpa ja hyvä palvelu. Ja Riian kentällä on vaihto helppoa. Joskus kuitenkin jostain kumman syystä Finnairin ja Lufthansan tarjoukset voittavat selvästi... ja lisäksi niiden lennoilla saa ruokaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe