hei kaikki dobberin omistajat!

kirsuli64

Jouduin oman koirani kanssa dobberin hyökkäyksen kohteeksi. Hengissä olemme ulkopuolisen avun ansiosta, omat voimani eivät riittäneet dobberin leukojen avaamiseen. Joten kysyisinkin nyt Teiltä kyseisen rodun asiantuntijoilta, miten minun pitäisi käyttäytyä vastaavassa tilanteessa? Tämä kimppuumme hyökännyt dobberi on kuulema kiltti, kyseessä ei siis ollut luonnevikainen yksilö. Hyvät neuvot olisivat nyt paikallaan, joten kirjoitelkaa!

18

2285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan...

      ihan minkä koiran kanssa tahansa. Älä mene sinne hampaillen väliin. Nosta koiraa takajaloista ilmaan ja kisko.

      Hyvä että selvisitte hengissä, ja oikeasti toivon ettei jäis traumoja rodusta.

    • ikävää kuulla

      Minkälaisessa tilanteessa tuo sattui?
      Toivottavasti ei käynyt pahasti... :(
      Saitteko selvitettyä asian dobberin omistajan
      kanssa?

      • kirsuli64

        Tää dobberi oli päässyt vahingossa vapaaks, juoksi siis vapana. Tuli vaan suoraan mun koirani kurkkuun kiinni, oli ehtinyt purasemaan ennen jo toistakin koiraa. Nää kaikki koirat oli uroksia, joten tiedän tään ns. 'urosvihan'.
        Ulkopuolinen mieshenkilö tuli auttamaan meitä, ja sai kuristamalla dobberin irrottamaan otteensa. Tää tapahtuu nii nopeesti, et sitä vaan lamaantuu, jollei etukäteen tiedä miten vastaavas tilanteessa pitäis toimia.

        Olen kuulut myös tuon takajaloista vetämisen, mutt eiks se silloin käänny ja pure jaloista vetäjää?
        Mun koira sai pahat raateluhaavat kurkkuun, ja mä käteeni kans pureman, oltiin molemmat lääkäris. Dobberin omistajan kans on sovittu myös asioista.

        Haluaisin kuulla lisää neuvoja vastaaviin tilanteisiin, kun vahinkoja sattuu, tippuu ne lentokoneetkin taivaalta,....olis vaan kivampi tallustella, ku tietäis kuinka vois omiansa puolustaa,....


      • ****
        kirsuli64 kirjoitti:

        Tää dobberi oli päässyt vahingossa vapaaks, juoksi siis vapana. Tuli vaan suoraan mun koirani kurkkuun kiinni, oli ehtinyt purasemaan ennen jo toistakin koiraa. Nää kaikki koirat oli uroksia, joten tiedän tään ns. 'urosvihan'.
        Ulkopuolinen mieshenkilö tuli auttamaan meitä, ja sai kuristamalla dobberin irrottamaan otteensa. Tää tapahtuu nii nopeesti, et sitä vaan lamaantuu, jollei etukäteen tiedä miten vastaavas tilanteessa pitäis toimia.

        Olen kuulut myös tuon takajaloista vetämisen, mutt eiks se silloin käänny ja pure jaloista vetäjää?
        Mun koira sai pahat raateluhaavat kurkkuun, ja mä käteeni kans pureman, oltiin molemmat lääkäris. Dobberin omistajan kans on sovittu myös asioista.

        Haluaisin kuulla lisää neuvoja vastaaviin tilanteisiin, kun vahinkoja sattuu, tippuu ne lentokoneetkin taivaalta,....olis vaan kivampi tallustella, ku tietäis kuinka vois omiansa puolustaa,....

        ..miks tää haiskahtaa hiukan provolta....? Mutta tosiasiassa ei siinä kauheasti voi mitään.. Joku iso kepakko maasta tai jtn vastaavaa, jolla sitä voi husoa senaikaa, kunnes omistaja tulee. Mutta tuohan nyt on jokaisen koirarodun kohdalla noin...


      • -O-
        kirsuli64 kirjoitti:

        Tää dobberi oli päässyt vahingossa vapaaks, juoksi siis vapana. Tuli vaan suoraan mun koirani kurkkuun kiinni, oli ehtinyt purasemaan ennen jo toistakin koiraa. Nää kaikki koirat oli uroksia, joten tiedän tään ns. 'urosvihan'.
        Ulkopuolinen mieshenkilö tuli auttamaan meitä, ja sai kuristamalla dobberin irrottamaan otteensa. Tää tapahtuu nii nopeesti, et sitä vaan lamaantuu, jollei etukäteen tiedä miten vastaavas tilanteessa pitäis toimia.

        Olen kuulut myös tuon takajaloista vetämisen, mutt eiks se silloin käänny ja pure jaloista vetäjää?
        Mun koira sai pahat raateluhaavat kurkkuun, ja mä käteeni kans pureman, oltiin molemmat lääkäris. Dobberin omistajan kans on sovittu myös asioista.

        Haluaisin kuulla lisää neuvoja vastaaviin tilanteisiin, kun vahinkoja sattuu, tippuu ne lentokoneetkin taivaalta,....olis vaan kivampi tallustella, ku tietäis kuinka vois omiansa puolustaa,....

        Ensinnäkin todella ikävää, että olet joutunut tuollaiseen tilanteeseen koirasi kanssa.
        En oikein osaa muuta sanoa, miten sitä varsinaisesti mennä puolustamaan vastaavanlaisessa tilanteessa. Koirat kun ovat kuitenkin niin erilaisia. Toivottavasti nämä omistajat jolta lipsui ote ja pääsi dobberit vapaiksi niin ottivat nyt opikseen ja ovat jatkossa valppaampia ja huolellisempia koiriensa kanssa. Jokaisella kun on aina vastuu omasta koirasta.
        Toivottavasti tosiaan ei jäänyt traumoja. Kaikki dobberit eivät onneksi ole samanlaisia.


    • Dober Man

      Onko siitä sattumasta mitään ilmoitusta sanomalehdissä tai muualla uutisissa. Minä valitettavasti en oikein usko tuohon, jos en kuule siitä mistään muualta.

      • kirsuli64

        > No, ei tullu mieleen siihen mitään lehden toimittajia kutsua, eläinlääkäriin pääsy oli tärkeintä. Meinaaks, et mä ihan vaa huvikseni täss tämmösiä kirjottelen? Kyll tää on ihan tosi juttu. Poliisin juttusilla kävin, ja joku oli ilmottanu tästä myös eläinsujeluvalvojalle, joka soitti myös mulle.
        Ei ole tarkotus ärsyttää, vaan tarkotuksena on pyytää hyviä neuvoja vastaaviin tilanteisiin! Ymmärrän, ja hyväksyn et jokasella on omat mielipiteensä asioista. Tää oli kuitenkin semmonen tilanne, et mä en pystynyt itse puolustamaan ''omiani'', ja jouduin syyttä'suotta hyökkäyksen kohteeksi. Mulla pitää olla myös oikeus puolustautua, MUTTA MITEN? Minusta Teillä pitäis olla antaa neuvoja, näiden koirien omistajina. Jos Te olette tällasen koiran itsellenne ottaneet, ni kai Te olette perehtyneet niiden kasvatukseenkin, niin toki siellä on sitt myös opetettu miten tällasessa tilanteessa pitäis toimia. Miten esim. Sinä käyttätyisit vastaavassa tilanteessa?


      • puolustamaan
        kirsuli64 kirjoitti:

        > No, ei tullu mieleen siihen mitään lehden toimittajia kutsua, eläinlääkäriin pääsy oli tärkeintä. Meinaaks, et mä ihan vaa huvikseni täss tämmösiä kirjottelen? Kyll tää on ihan tosi juttu. Poliisin juttusilla kävin, ja joku oli ilmottanu tästä myös eläinsujeluvalvojalle, joka soitti myös mulle.
        Ei ole tarkotus ärsyttää, vaan tarkotuksena on pyytää hyviä neuvoja vastaaviin tilanteisiin! Ymmärrän, ja hyväksyn et jokasella on omat mielipiteensä asioista. Tää oli kuitenkin semmonen tilanne, et mä en pystynyt itse puolustamaan ''omiani'', ja jouduin syyttä'suotta hyökkäyksen kohteeksi. Mulla pitää olla myös oikeus puolustautua, MUTTA MITEN? Minusta Teillä pitäis olla antaa neuvoja, näiden koirien omistajina. Jos Te olette tällasen koiran itsellenne ottaneet, ni kai Te olette perehtyneet niiden kasvatukseenkin, niin toki siellä on sitt myös opetettu miten tällasessa tilanteessa pitäis toimia. Miten esim. Sinä käyttätyisit vastaavassa tilanteessa?

        koiraani jopa pystykorvaa vastaan.

        Ylimääräinen isohko ketju esim. kuristuspanta ja sillä räimit kuonolle niin paljon kuin lähtee.

        Omista dobbereistani voin sanoa sen, että kipukynnys niillä on tosi korkea. Voi olla, että itseäsi sattuu enemmän kuin dobberia. Meillä on myös seurakoira, joten on tuota verrokkia ihan omasta takaa.

        Hyvä olisi olla myös räminätölkki taskussa eli limutölkki, jossa makaroonia tai muuta kolisevaa. Kun joku koira edes yrittää lönkötellä luokse niin kauhia älämölö päälle perkelettä huudat ja heität sen tölkin koiran eteen tai jos tulee vaan edelleen niin kuonolle tai mihin osutkaan. Yllättävän tehokas laite, eikä niin väkivaltaisen tuntuista.


      • Dober Man
        kirsuli64 kirjoitti:

        > No, ei tullu mieleen siihen mitään lehden toimittajia kutsua, eläinlääkäriin pääsy oli tärkeintä. Meinaaks, et mä ihan vaa huvikseni täss tämmösiä kirjottelen? Kyll tää on ihan tosi juttu. Poliisin juttusilla kävin, ja joku oli ilmottanu tästä myös eläinsujeluvalvojalle, joka soitti myös mulle.
        Ei ole tarkotus ärsyttää, vaan tarkotuksena on pyytää hyviä neuvoja vastaaviin tilanteisiin! Ymmärrän, ja hyväksyn et jokasella on omat mielipiteensä asioista. Tää oli kuitenkin semmonen tilanne, et mä en pystynyt itse puolustamaan ''omiani'', ja jouduin syyttä'suotta hyökkäyksen kohteeksi. Mulla pitää olla myös oikeus puolustautua, MUTTA MITEN? Minusta Teillä pitäis olla antaa neuvoja, näiden koirien omistajina. Jos Te olette tällasen koiran itsellenne ottaneet, ni kai Te olette perehtyneet niiden kasvatukseenkin, niin toki siellä on sitt myös opetettu miten tällasessa tilanteessa pitäis toimia. Miten esim. Sinä käyttätyisit vastaavassa tilanteessa?

        Jätän vastaamatta...

        T: Dober Man


      • niijustii
        kirsuli64 kirjoitti:

        > No, ei tullu mieleen siihen mitään lehden toimittajia kutsua, eläinlääkäriin pääsy oli tärkeintä. Meinaaks, et mä ihan vaa huvikseni täss tämmösiä kirjottelen? Kyll tää on ihan tosi juttu. Poliisin juttusilla kävin, ja joku oli ilmottanu tästä myös eläinsujeluvalvojalle, joka soitti myös mulle.
        Ei ole tarkotus ärsyttää, vaan tarkotuksena on pyytää hyviä neuvoja vastaaviin tilanteisiin! Ymmärrän, ja hyväksyn et jokasella on omat mielipiteensä asioista. Tää oli kuitenkin semmonen tilanne, et mä en pystynyt itse puolustamaan ''omiani'', ja jouduin syyttä'suotta hyökkäyksen kohteeksi. Mulla pitää olla myös oikeus puolustautua, MUTTA MITEN? Minusta Teillä pitäis olla antaa neuvoja, näiden koirien omistajina. Jos Te olette tällasen koiran itsellenne ottaneet, ni kai Te olette perehtyneet niiden kasvatukseenkin, niin toki siellä on sitt myös opetettu miten tällasessa tilanteessa pitäis toimia. Miten esim. Sinä käyttätyisit vastaavassa tilanteessa?

        tää on nyt silleen aika ristiriitanen, että no jos joku "kokematon" on tosiaan ottanut koiran eikä oo osannu sitä oikein käsitellä. Vielä jos joku on ottanut vielä urosdobberin "ekaksi" dobberiksi. Ni hyvin voi tuollaistakin ilmetä! :( valitettavaa... tietysti jos on erityistä kokemusta ni ei siinä.. ei vaan osata kouluttaa oikein..


    • dobberin isäntä

      Kurjia nuo tuollaiset tilanteet. Meillä on dobberi joka on myös kiltti ja kultainen ja ennen kaikkea koulutettu, mutta silti en luottaisi siihen, etteikö se joskus voisi käydä toisen uroksen kimppuun. Oman koiran kimppuun on pari kertaa käynyt irrallaan oleva iso koira, niissä tilanteissa olen päästänyt oman koiran vapaaksi, jotta se on voinut puolustautua tai alistua, jolloin toinen koira on sen jättänyt rauhaan. Tuosta tosin ei ole paljon apua, jos koira roikkuu jo kurkussa kiinni.

      Minun koirani kohdalla toimisi se, että tuossa tilanteessa olisit komentanut sitä (siinä vaiheessa kun se on säntäämässä paikalle), esimerkiksi huutamalla napakasti seis tai paikka tai pois, mitä vaan.

      Kyllä meidän koiranomistajien vaan pitää olla niin vastuullisia, että pidämme koiramme kiinni paikoissa, joissa liikkuu muita koiria ja ihmisiä. Toki vahinkoja sattuu ja sille ei mitään mahda.

      • Doggystyle

        Jos koiran yleensäkin haluat irrottaa, purista kynsillä kuonosta niin kovin kuin lähtee, jos on mahdollista.


      • ..............................
        Doggystyle kirjoitti:

        Jos koiran yleensäkin haluat irrottaa, purista kynsillä kuonosta niin kovin kuin lähtee, jos on mahdollista.

        Ensinnäkin, minusta on ihan sama uskooko joku tällä foorumilla onko näin tapahtunut vai ei, asiallisesti tulee silti suhtautua. Uskomatonta, että dobbereiden omistajat täällä ovat sitä mieltä että ei ole tapahtunut, en usko. Huh huh itsellenne, hävetkää.

        Tilanne on varmasti ollut aivan kamala, ja toivottavasti selvisitte traumoitta.

        Itselleni on myös käynyt niin, että toinen dobberi on hyökännyt omani kimppuun. Ei siinä paljon muu auta kuin nivusista kiinni ja repii erilleen. Jos koira on päättänyt tappaa toisen, se ei varmasti kyllä irroita, mutta tätä kannattaa kokeille. Yleiseti ottaen ensimmäinen asia, mitä kannattaa tehdä kun irtokoira tulee kohti, on huitoa kädet ilmassa ja huutaa. Prkl on hyvä kajauttaa ilmoille jos kyseessä on palveluskoira, sillä todella monet palveluskoirien omistajat käyttävät tätä sanaa ns. viimeisenä sanana, jota koira viimeistään tottelee.

        Jos koira pääsee kimppuun, eikä repimällä irtoa, niin kamala mesoaminen päälle, ja remmillä kuonolle. Valitettavasti dobberi on rotu joka ei helposti luovuta, joten otteiden pitää olla kovia. keppi tms. voi toimia, jos sitä tunkee koirien väliin. Sormia ei sinne kannata laittaa, niistä pääsee eroon hyvin nopeasti.

        Itse jouduin toisen koiran kirjaimellisesti potkimaan ja hakkaamaan omastani irti. Muuten olisi tappanut omani, vaikka se olikin silloin vielä ihan pentu. Jos koira on uros, myös kiveksille näpäyttäminen saattaa auttaa...

        Olen todella pahoillani puolestanne, toivottavasti dobermannin omistaja oli asiallinen, ja asia selvisi hyvin. Toivottavasti olette myös molemmat kunnossa ja koiralle, eikä sinulle jäänyt suuria traumoja... :(

        ja toisille kirjoittajille vielä: luuletteko tosiaan, että jokaisesta koiran puremasta ja koirien välisistä tappeluista uutisoidaan... ?!? Täällä on välillä niin fiksua porukkaa että oikein ihmetyttää...


      • Urosdopperi
        .............................. kirjoitti:

        Ensinnäkin, minusta on ihan sama uskooko joku tällä foorumilla onko näin tapahtunut vai ei, asiallisesti tulee silti suhtautua. Uskomatonta, että dobbereiden omistajat täällä ovat sitä mieltä että ei ole tapahtunut, en usko. Huh huh itsellenne, hävetkää.

        Tilanne on varmasti ollut aivan kamala, ja toivottavasti selvisitte traumoitta.

        Itselleni on myös käynyt niin, että toinen dobberi on hyökännyt omani kimppuun. Ei siinä paljon muu auta kuin nivusista kiinni ja repii erilleen. Jos koira on päättänyt tappaa toisen, se ei varmasti kyllä irroita, mutta tätä kannattaa kokeille. Yleiseti ottaen ensimmäinen asia, mitä kannattaa tehdä kun irtokoira tulee kohti, on huitoa kädet ilmassa ja huutaa. Prkl on hyvä kajauttaa ilmoille jos kyseessä on palveluskoira, sillä todella monet palveluskoirien omistajat käyttävät tätä sanaa ns. viimeisenä sanana, jota koira viimeistään tottelee.

        Jos koira pääsee kimppuun, eikä repimällä irtoa, niin kamala mesoaminen päälle, ja remmillä kuonolle. Valitettavasti dobberi on rotu joka ei helposti luovuta, joten otteiden pitää olla kovia. keppi tms. voi toimia, jos sitä tunkee koirien väliin. Sormia ei sinne kannata laittaa, niistä pääsee eroon hyvin nopeasti.

        Itse jouduin toisen koiran kirjaimellisesti potkimaan ja hakkaamaan omastani irti. Muuten olisi tappanut omani, vaikka se olikin silloin vielä ihan pentu. Jos koira on uros, myös kiveksille näpäyttäminen saattaa auttaa...

        Olen todella pahoillani puolestanne, toivottavasti dobermannin omistaja oli asiallinen, ja asia selvisi hyvin. Toivottavasti olette myös molemmat kunnossa ja koiralle, eikä sinulle jäänyt suuria traumoja... :(

        ja toisille kirjoittajille vielä: luuletteko tosiaan, että jokaisesta koiran puremasta ja koirien välisistä tappeluista uutisoidaan... ?!? Täällä on välillä niin fiksua porukkaa että oikein ihmetyttää...

        Moi!
        Ja pahoitteluni tapahtuneen johdosta, onneksi myös koirasi säilyi hengissä.
        Itselläni on myös uros dobermanni, joka ei voi sietää toisia uroksia, joilla on vähänkin suurempi ego. Alistuvammat uroket eivät sitä kiinnosta pätkääkään! Onneksi ei omalla kohdallani ole vahinkoja päässyt sattumaan (olen todella varovainen koiran kanssa). Dobermanni, kuten moni muukaan ''kovapäisempi'' rotu, ei helposti luovuta, kuten aiemmin onkin jo mainittu. Jos omat nakit ovat tärkeät, ei sinne leukojen väliin tosiaan kannata mennä niitä työntämään. Tehokkaaksi todettu tapa (huom. ei oman koirani kanssa) on nostaa takajalat ilmaan, puristaa KOVAA kasseista, ja vetää samalla taaksepäin. Kun koira irroittaa, ei sitä saa päästää irti, vaan pitää esim. kaulapannasta kiinni, kunnes omistaja tulee paikalle. Muuten koira hyvin todennäköisesti kävisi vaan uudestaan kiinni. Huomioitavaa on myös, että hyvin harvoin toisen kimppuun käynyt koira haluaa ihmistä purra. Toinen tilanne on, jos sitä on ruvennut hakkaamaan ja potkimaan. Silloinhan se vain puolustaa itseään! Myös itse panikoiminen helposti kiihdyttää koiria entisestään. Toki ymmärrän, että kylmän rauhallisesti toimiminen voi olla vaikeaa, ellei jopa mahdotonta vieraan koiran hyökätessä.
        Mutta tsemppiä sinulle ja koirallesi. Toivottavasti vastaavaa ei teille enää tapahtuisi :).


      • kriisi64
        Urosdopperi kirjoitti:

        Moi!
        Ja pahoitteluni tapahtuneen johdosta, onneksi myös koirasi säilyi hengissä.
        Itselläni on myös uros dobermanni, joka ei voi sietää toisia uroksia, joilla on vähänkin suurempi ego. Alistuvammat uroket eivät sitä kiinnosta pätkääkään! Onneksi ei omalla kohdallani ole vahinkoja päässyt sattumaan (olen todella varovainen koiran kanssa). Dobermanni, kuten moni muukaan ''kovapäisempi'' rotu, ei helposti luovuta, kuten aiemmin onkin jo mainittu. Jos omat nakit ovat tärkeät, ei sinne leukojen väliin tosiaan kannata mennä niitä työntämään. Tehokkaaksi todettu tapa (huom. ei oman koirani kanssa) on nostaa takajalat ilmaan, puristaa KOVAA kasseista, ja vetää samalla taaksepäin. Kun koira irroittaa, ei sitä saa päästää irti, vaan pitää esim. kaulapannasta kiinni, kunnes omistaja tulee paikalle. Muuten koira hyvin todennäköisesti kävisi vaan uudestaan kiinni. Huomioitavaa on myös, että hyvin harvoin toisen kimppuun käynyt koira haluaa ihmistä purra. Toinen tilanne on, jos sitä on ruvennut hakkaamaan ja potkimaan. Silloinhan se vain puolustaa itseään! Myös itse panikoiminen helposti kiihdyttää koiria entisestään. Toki ymmärrän, että kylmän rauhallisesti toimiminen voi olla vaikeaa, ellei jopa mahdotonta vieraan koiran hyökätessä.
        Mutta tsemppiä sinulle ja koirallesi. Toivottavasti vastaavaa ei teille enää tapahtuisi :).

        Niin, kiitos vaan kaikille neuvoista, olisi luullut niitä tulevan vaan hiukkasen enemmän.
        Ja vahingosta viisastuneena, jos jotuu vastaavaa vielä kokemaan, niin soitan välittömästi poliisit ja lehdistön paikalle, niin ei tarvii kenenkään arvuutella, et uskoakko vai ei,.....
        Nii, ja pikku vinkki kaikille dobberin omistajille, et ottakaa koirillenne vakuutukset, ettei tartte tapella korvauksista!!!!!


      • kriisi64
        kriisi64 kirjoitti:

        Niin, kiitos vaan kaikille neuvoista, olisi luullut niitä tulevan vaan hiukkasen enemmän.
        Ja vahingosta viisastuneena, jos jotuu vastaavaa vielä kokemaan, niin soitan välittömästi poliisit ja lehdistön paikalle, niin ei tarvii kenenkään arvuutella, et uskoakko vai ei,.....
        Nii, ja pikku vinkki kaikille dobberin omistajille, et ottakaa koirillenne vakuutukset, ettei tartte tapella korvauksista!!!!!

        Niin, olin tänään ns. laavulenkillä mäyrikseni kanssa lenkillä,
        ja eikös vaan siell ollu myös dobberi vapaana isäntänsä kanssa!
        Huusin sille miehelle, et laita koirasi kiinni, hän vastas, et miks laittaisin, pyysin yhä laittamaan koira kiinni, hän ei suostunut laittamaan, joten mä huusin, et soitan poliisille, ja hän siihen, et soita vaan! No, niin mä tietty soitankin.

        Että tällasta taas täältä, et voi 'jumankekka' kun otetaan tollanen 'moppe'
        ja sitt ei viititä ulkoiluttaa sitä muuta kun päästämällä se vapaaks, eiks
        sitä vois hinata vaikk fillarin kanssa? Voi samperi tein kans!!!!!


      • :-)
        kriisi64 kirjoitti:

        Niin, olin tänään ns. laavulenkillä mäyrikseni kanssa lenkillä,
        ja eikös vaan siell ollu myös dobberi vapaana isäntänsä kanssa!
        Huusin sille miehelle, et laita koirasi kiinni, hän vastas, et miks laittaisin, pyysin yhä laittamaan koira kiinni, hän ei suostunut laittamaan, joten mä huusin, et soitan poliisille, ja hän siihen, et soita vaan! No, niin mä tietty soitankin.

        Että tällasta taas täältä, et voi 'jumankekka' kun otetaan tollanen 'moppe'
        ja sitt ei viititä ulkoiluttaa sitä muuta kun päästämällä se vapaaks, eiks
        sitä vois hinata vaikk fillarin kanssa? Voi samperi tein kans!!!!!

        No et sinä tuota kyseistä dobberinulkoiluttajaa varmaankaan tältä palstalta tavoita. Eiköhän hän kuulu vähemmistöön, sillä yleensä omistaja kyllä ottaa toisen koiran kohdatessaan koiransa kiinni. Harva nyt tieten tahtoen koiraansa tappelemaan päästää. Tuliko se dobberi nyt sitten kimppuun vai miksi olet tuohtunut?

        Itsellä koirat aina kiinni paitsi omalla tontilla, eli en kuulu niihin "teihin" johon kirjoituksessasi viittaat.


      • :)
        :-) kirjoitti:

        No et sinä tuota kyseistä dobberinulkoiluttajaa varmaankaan tältä palstalta tavoita. Eiköhän hän kuulu vähemmistöön, sillä yleensä omistaja kyllä ottaa toisen koiran kohdatessaan koiransa kiinni. Harva nyt tieten tahtoen koiraansa tappelemaan päästää. Tuliko se dobberi nyt sitten kimppuun vai miksi olet tuohtunut?

        Itsellä koirat aina kiinni paitsi omalla tontilla, eli en kuulu niihin "teihin" johon kirjoituksessasi viittaat.

        itselläni todella ihana kiltti dobermann, mutta toisia uroksia vihaava urosdobberi ikään ja kokoon katsomatta. Itse en voi koiraani vapaana pitää kuin omalla pihalla/koirapuistossa narttujen kanssa. Jotkut ei vaan usko kun sanon että ei tule toimeen urosten kanssa ollenkaan ja mielestäni paras keino on repiä nivusista irti. kuten joku jo aiemminkin sanoi, dobberilla on kova kipukynnys ja siinä ei huitominen yms. yleensä auta, kolinapurkki ja huutaminen on myös varmasti hyvä keino minkä joku mainitsi, jotta koira ei edes ehdi käydä kiinni :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      424
      2962
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2286
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      349
      1996
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1903
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1757
    6. 158
      1212
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1052
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe