Yksi laki muoto puuttuu lastensuojelulaista

jota ei ole huomioitu

Meinaan se että väärien ja valheellisten tietojen anto olisi raingaistavateko. Kun esim.opettajat,terveydenhoitajat,koululääkäri,perhetyöntekijä ym. Ovat antaneet lastensuojeluviranomaisille valheellisia ja vääristeltyjä tietoja ja sen kautta ovat menneet hallinto-oikeuteen jossa uskovat viranomaisten antamat tiedot faktoina. Vaikka näin ei aina ole

Esim. meidän tapauksessa perhetyöntekijä oli väärentänyt alkuperäisestä lausunnostaan uuden negatiivisen version huostaanottoa varten ja manipuloinnut opettajia,terveydenhoitajia ym. negatiivisilla tiedoilla perheeni asioista jotka eivät lähi mainkaan pidä paikkansa mutta tuon kautta nämä tahot sitten antoivat sossuun valheeellisia merkittyjä tietoja josta seurasi huostaanotto.

Erikoisinta asiassa on juuri se että ennen perhetyöntekijän tuloa ei ollut opettajilla,terveydenhoitajalla,koululääkärillä mitään moitittavaa kasvatus asioissa ja kotioloista vaan nyt perhetyöntekijän ilmestyttyä kuvioon alkoi kummallinen huoli koulun puolelta ilmenemään... Ja koulun puolelta lausunnot ovat perhetyöntekijän suusta kirjoitettuja tämän huomaa siitä kun perhetyöntekijän niinkuin koulunkin taholta kaikilla lähes samalla tavalla kirjoitettuja lausuntoja ja ihan jo opettajatkin kummasti tiesivät mitä esim.iltapalana syötiin joka ilta tai aamupalana... Huvittavin maininta opettajalta oli tuo " XXXXX oli nälkäinen ennen ruokailua,ei ole saanut aamupalaa kotona" Siis eikö nyt kaikilla lapsilla ennen kouluruuan alkua ole nälkä??? Ja miten muka opettaja oli näkemässä mitä lapseni aamulla söi vai eikö syönyt??? On tuo opettaja sitten taitava näkijä...oikein kauko katseella...jopa seinien läpi näkee... Perhetyöntekijä kävi meillä enimmillään 6 x vuodessa ja 2-3 h päivässä...ja hänkin niin tiesi mitä syödään joka päivä ja mitä meiltä mukamas ruuan yhdeydestä puuttui.. Tai tiesi minkälainen meidän koti elämämme oli..jopa joka ikinen ilta..ym. Minäkin haluaisin tuollaisen näkemisen lahjan... kummasti niitä on vain viranomaisilla ; )

Tietojenantovelvollisuuden rikkomiseen liittyvä rangaistusvastuu
Sosiaalihuollon asiakaslain 29 §:n 2 momentissa on erityissäännös, jonka nojalla se, joka rikkoo sosiaalihuollon asiakaslain 20 §:ssä (ja 22 §:ssä) säädettyä tietojenantovelvollisuutta on tuomittava sosiaalihuollon asiakkaan asemasta ja oikeuksista annetussa laissa säädetyn tiedonantovelvollisuuden rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi, ellei teolle muualla lainsäädännössä ole säädetty ankarampaa rangaistusta

Säännöksessä tarkoitettuun tietojenantovelvollisuuden rikkomiseen voi syyllistyä ainoastaan 20 §:ssä mainittuun tietojen luovuttamiseen velvoitettujen piiriin kuuluva henkilö tai taho, jolle sosiaalihuollon viranomainen on osoittanut pykälän mukaisen tietopyynnön. Asiasta on tehtävä tutkintapyyntö poliisille.

Sosiaalihuollon asiakaslain hallituksen esityksen mukaan rangaistuksen ankaruuteen voisi vaikuttaa velvollisuuden laiminlyönnistä odotettavissa olevan seurauksen haitallisuus ja teon tahallisuuden aste. Jos tietojen luovuttamatta jättämisestä seuraisi esim. lastensuojelutilanteessa lapsen vahingoittuminen, voitaisiin hallituksen esityksen mukaan tuomita myös rikoslain säännösten mukaan ruumiinvamman tuottamuksesta. Jos virkamies rikkoo tietojenantovelvollisuuttaan saattaisi sovellettavaksi tulla myös virka-aseman väärinkäyttämistä koskevat säännökset.

24

1402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos todella

tekisi kantelun. Kuusi vuotta sitten lapsen potilastietoihin on laitettu kertomus, jonka mukaan olen syyllistynyt rikokseen. (Tämä korjaus on tehty jäkikäteen)-

Sijaishuollon edustaja oli vaatinut tätä korjausta ja se oli käsin kirjoitettu. Lääkäri ei suostu korjaamaan virhettä.

En siis ollut enkä ole syyllistynyt ainoankaan rikokseen elämäni aikana.

• hyväksyy jopa lasten pahoin...

On nähty tuo,että Oikeuskansleri hyväksyy lasten pahoinpitelyt,lapsen terveydenhuollon laiminlyönnit ja jopa perättömät insesti syytökset,silloin,kun tekijänä on sosiaaliviranomainen.Noista on minulla päätökset jossa oikeuskansleri mainitsee ei rikosta.

• Oikeuskansleri ei reagoi asiaan mitenkään, ellet itse ole viranhaltija tai muu ns. isokenkäinen. Suomessa ei kuule enää merkitse mitään lakipykälät, muutoin kuin että vapaamuurareihin kuuluva lakimies asian hoitaa. Vaikka kuinka osoittaisit mustaa valkoisella, todistaisit että on väärin toimittu, lakia rikottu, niin ei auta.. Minä olen 4 vuotta yrittänyt oikaista virabnhaltijoiden tekemät perättömät lausunnot, ja vaikka minulla on todisteet väärinkäytöksistä, mikään taho ei asiaan puutu.

• Entä Valtakunnansyyttäjä
        MagnusVonLagerbom kirjoitti:

Oikeuskansleri ei reagoi asiaan mitenkään, ellet itse ole viranhaltija tai muu ns. isokenkäinen. Suomessa ei kuule enää merkitse mitään lakipykälät, muutoin kuin että vapaamuurareihin kuuluva lakimies asian hoitaa. Vaikka kuinka osoittaisit mustaa valkoisella, todistaisit että on väärin toimittu, lakia rikottu, niin ei auta.. Minä olen 4 vuotta yrittänyt oikaista virabnhaltijoiden tekemät perättömät lausunnot, ja vaikka minulla on todisteet väärinkäytöksistä, mikään taho ei asiaan puutu.

"mikään taho ei asiaan puutu."Varmasti puuttuu,kun tuot noi viranomaiset nimineen ja tekoineen julkisuuteen niinkuin minä.Taattua on,että ne yrittää syyttää kunnianloukkauksesta.

Viranomaisilla on matala kunnia ei niitä saa nimineen ja tekoineen tuoda julkisuuteen.

Suomessa ei ole sananvapaus jos toinenpuoli on viranomainen.

4 Vuotta minäkin olen taistellut oikeuksista ja ensi viikolla pitäisi tulla valtakunnansyyttäjältä päätös.(eiköhän tuokin ole tutkimatta ei rikos päätös ?)Valitus koskee oikeuskanslerin puoluellisuutta asiassa jossa toinen puoli on Porvoon sosiaalitoimi.

• uhohtunut

lapsen kotiutus,sen hyväksi kukaan ei tee mitään,eikä lasta tarkoitus olekkaan kotiuttaa ainakaan sossujen toimesta.

• lauhatuuli

joka joutuu saman kohtelun höykyttämäksi. Vain ja vasta sitten alkaa oikeus tapahtua, kun saadaan jokainen sossusekoilija ja sekoittaja vastuuseen. Odotahan ystävä hyvä, jaksetaan odottaa sitä SUNAMIA, mikä vielä on tulematta sosiaalipuolen jokaiseen nurkkaan. Silloin, kun eivät pääse enään pakoon omia kolttosiaan ja keinoa, millä hankkivat varoja viattomilla lasten sieluilla. Voimia sinulle runsaasti, että jaksat odottaa, sitä päivää jolloin......

• huvia

Perhetyölle pitäisi antaa uusi nimi koska vanha ei kuvaan niiden työtä.Meilläkin muuttui kertomus kun jutteli työnantajansa kanssa.Kaupunki saisi valvoa paremin sosiaalityöntekijöitänsä kun on niiden työnantaja ,muualla esimies antaisi valehtelijoille potkut ,mutta miten on lastensuojelussa.

• lauhatuuli

tässä näemme, miten LASTEN ETU on toisella sijalla. Valehteleminen, se varmasti tuo valehtelijoille lisää BONUKSIA omaan tilipussiin.

Tulee se tuomiopäivä näille vääryyden tekijöille vielä. Silloin ei heitä enään kuunnellakaan, eikä heidän valheitaan.

• Horse66

ja kirjaamaan laki... tai sitten vaatimus saada käräjän kautta käsiteltäväksi... Tuossa on selvä aukko asiakkaiden oikeusturvassa... eli ns. porsaan reikä jota sossut hyväksi käyttävät...

• Horse66

Olen hiukan ihmetellyt sitäkin puolta että mitä virkaa asianajajalla on hallinto-oikeuteen mentäessä... kun hallinto-oikeus ei ymmärrä näitä lakiin kirjoitettuja asioita joiden mukaan olisi mentävä... ja vaikka kuinka me vanhemmat pystymme todistamaan sossun väitteitä vastaan niin hallinto-oikeus ei edes noteeraa niitä lainkaan vaan tuntuu etteivät edes hallinto-oikeudessa tutki näitä todisteita lainkaan vaan sokeasti uskovat kaiken faktan olevan viranomaisten lausunnoissa ja olettavat hallinto-oikeudessa sossun mukamas tutkineen asian jo perinpohjaisesti niin kuin laki vaatii.. mutta näinhän asia ei ole ja ei toiminnut sosiaalilautakunnassakaan kun ne tavalliset maallikot eivät nyt sitäkään vähää tienneet laista mitään...

Niin miksi tai mitä hyötyä tuolloin on lakimiehestä?? Vaikka olisi kuinka osaava ja taitava työssään tahi "kallis" sellainen???

• lauhatuuli
        Horse66 kirjoitti:

Olen hiukan ihmetellyt sitäkin puolta että mitä virkaa asianajajalla on hallinto-oikeuteen mentäessä... kun hallinto-oikeus ei ymmärrä näitä lakiin kirjoitettuja asioita joiden mukaan olisi mentävä... ja vaikka kuinka me vanhemmat pystymme todistamaan sossun väitteitä vastaan niin hallinto-oikeus ei edes noteeraa niitä lainkaan vaan tuntuu etteivät edes hallinto-oikeudessa tutki näitä todisteita lainkaan vaan sokeasti uskovat kaiken faktan olevan viranomaisten lausunnoissa ja olettavat hallinto-oikeudessa sossun mukamas tutkineen asian jo perinpohjaisesti niin kuin laki vaatii.. mutta näinhän asia ei ole ja ei toiminnut sosiaalilautakunnassakaan kun ne tavalliset maallikot eivät nyt sitäkään vähää tienneet laista mitään...

Niin miksi tai mitä hyötyä tuolloin on lakimiehestä?? Vaikka olisi kuinka osaava ja taitava työssään tahi "kallis" sellainen???

Eivät lakimiehet ole senkummempaa sakkia, kuin ottaisit jonkun kiinteistövälittäjän hoitamaan asioitasi, jolloin hän silmä kirkkaana valehtelee päin näköä. Hallinto-oikeudessa sossut ovatkin jo sekoittaneet perinpohjaisesti.
        Jopa kirjoittelevat lääkärien lausunnoista vääristeltyjä tekstejä, mihin sitten itse ovat sekoilleet.

• perhekoti tapaamisessa

Opettaja sanoi, että lapsi levoton niinä aamupäivinä, jolloin ei ole saanut ruokaa. Koulu ruoan jälkeen taas ihan helppoa. Eli siis miksi perhekodissa ei annettu aamupalaa? Ei huolettanut sossua. Myös tekemättömistä läksyistä opettaja sanoi, vaikka lapsen olisi pitänyt saada apua ja valvontaa perhekodista läksyjen tekoon. Eipä sekään huolettanut sossua. Missä valvonta jos ei siellä?

• Horse66

mikähän vika meissä vanhemmissa sitten on jos ei ole edes perhekodin henkilökunnassa??? Jokseenkin nurin kurista.... kun ajattelee.. vanhemmat sentään laittavat lapsilleen aamupalaa ja valvovat lastensa läksyjen tekoa...

jotenkin tulee sellainen tunne että ihan kuin sossu pitäisi oikeana kasvatuksena tuota että ei huolehdittaisi lapsen tarpeista,ravinnosta ja opiskelusta,ym. ja lapsia saa kaltoin kohdella ym.

mutta sitten jos teet juuri niinkuin maalaisjärjen mukaan pitäisi tehdä eli huolehtia,suojella,vaatettaa,ym. niin sossun mielestä se on väärä tapa kasvattaa lapsia ja se on sitä vanhemman kyvyttömyyttä ja vanhemmuuden puutetta....

Sossuthan sotkevat tuplasti lasten elämää... lapset eivät kohta itsekkään tiedä miten olisi elettävä ja mikä todellakin on sallittua ja mikä ei ja mitkä ovat todellakin lapsen/nuoren oikeudet aikuisten maailmassa...

Huhhuh...sanon minä...

• läksyt,

aamiaiset, ruokavaliot, jopa hampaiden hoito jäi rempalleen, kun tuli tapaamisoikeuden rajoitus. Seurauksena oli kouluarvosanojen roima tipahtaminen, ylipaino, paikatut hampaat entisten kotona hyvin huolehdittujen hampaiden tilalle.

Tuosta koulusta ja hampaiden hoidosta minulla on mustaa valkoisella.

• koska, hänen

mukaansa se vie 170 euroa rahaa hänen omista rahoistaan. Minulla maksatettiin hänen matkansa kumminsa luo.

Lapsilisät ja elatustuet viedään, ja viikonlopun kahdeksi päivälomaksi saa ruokarahaa nolla euroa.

Mistään lapsen huoneen ja isomman asunnon pitämisestä ei saa korvausta. Ei lapsen huoneen rempasta ja uudelleensisustamisesta. Ei tavaroista, ei puhelinlaskuista, eikä yleensä mistään.

Jos on yhden yön yölomalla, saa 4,30 euroa. Tästä olen kiukutellut aikaisemminkin.

Että minua inhottaa tuo väärissä asioissa säästäminen. Ei minulla niin valtavia rahavarantoja ole, olen suoraan sanottuna rahapulassa ja sairaslomallla.

• onkin!!!

Joku äiti ketjussa pelkää, että viedäänkö häneltä lapsi kun on korottanut ääntään lapsille. Ei ole sinänsä hyvä, että lapselle huudetaan, mutta kyllä se laitoksessa sallitaan...

On ihan eri, kun oma vanhempi antaa tunteiden kirjon näkyä kotona kuin jos leipiintynyt työntekijä karjuu ja määrää. Kotona vanhempi on läsnä koko ajan ja kyllä normaali aikuinen pyytää anteeksi esim äänenkorotusta ja kertoo tunteistaan (että väsyttää). Siitähän lapsen käsityskyky ihmisenäolosta kasvaa.

Soskupuolen touhu on silkkaa kiusaamista ja kyykytystä, joutavista asioista pitää tavallisten ihmisten pelätä! -Kun ei lapsen psyykestä ja terveestä järjestä tuo ammattikunta tajua tai ei halua tajuta: Sanoit täysin osuvasti ja lyhyesti huostassaolemisen mielipuolisuuden!

• Valvotaan melko tehokkaasti. Vein eilen pojalleni, joka täyttää tässä kuussa 14v, joululahjarahan ym, sekä menin myös näyttämään pojalleni uutta 27.12.2008 syntynyttä sisartaan, sekä hain pojaltani allekirjoitukset mm asiakirjaan, jossa hän valtuuttaa Porin kaupungin sosiaaliasiamiehen olemaan läsnä poikaani koskevissa palavereissa, sekä Hallinto-oikeuden määräämässä kuulemistilaisuudessa. Tapaaminen oli sellainen, että poikani pyydettiin ulos tapaamiseen, sisään ei päässyt vaikka olisi tarvinnut vauvalle vaippakin vaihtaa. Menimme sitten autoon istumaan, jossa poikani luki kirjoittamani asiakirjat sekä allekirjoitti ne. Henkilökuntaan kuuluva nuorehko nainen yritti estää poikaani allekrjoittamasta asiakirjaa. Jopa niin, että kahteenkin otteeseen yritti tulla autooni, jonka estin pitämällä oven kahvasta kiinni. Tapaamisemme oli ainoastaan n. 5-10 min. pituinen henkilökunnan ala-arvoisesta käytöksestä johtuen. Syy sosiaaliasiamiehen mukana oloon mm Hallinto-oikeuden määräämässä kuulemistilaisuudessa on se, että aion vaatia/ olen vaatinut poikaani kuultavaksi myös v.2004 tehdyistä perättömistä lastensuojeluilmoituksista, sekä Köyliön perusturvajohtaja Ritva Vainion laatimista perätöntä tietoa sisältävistä asiakirjoista, joita käytettiin mm huostaanoton vahvistamisessa Turun Hallinto-oikeudessa. Huhtikuun 2008 huoltopalaveriin laadein pojaltani kysyttäväksi aihetta koskevat kysymykset, mutta perusturvajohtaja Ritva Vainio esti kysymysten esittämisen tuolloin. No niin.. Jouduimme sis poistumaan varsin nopeasti poikani sijoituspaikasta eilen, eikä minulle vastattu tekstiviesteitse tapahtunein tiedusteluin, kuka oli tämä henkilö, joka yritti estää poikaani allekirjoittamasta laatimani asiakrjan. Edes johtajatar Arja Koivula ei antanut tiedusteluuni vastausta. Poikani myös lähetti minulle v. 2005 tekstiviestejä, joissa kertoi joutuvansa muiden lasten kanssa työskentelemään sijoituspaikkansa toimitusjohtajan, Jari Koivulan vihannesviljelmällä. Tein asiassa rikosilmoituksenkin, sekä ilmoittelin asiasta oikeusministeriä myöden, mutta asiaan ei kuitenkaan ilmeisesti mitenkään puututtu.

• ehdottomasti kirjallisesti
        MagnusVonLagerbom kirjoitti:

Valvotaan melko tehokkaasti. Vein eilen pojalleni, joka täyttää tässä kuussa 14v, joululahjarahan ym, sekä menin myös näyttämään pojalleni uutta 27.12.2008 syntynyttä sisartaan, sekä hain pojaltani allekirjoitukset mm asiakirjaan, jossa hän valtuuttaa Porin kaupungin sosiaaliasiamiehen olemaan läsnä poikaani koskevissa palavereissa, sekä Hallinto-oikeuden määräämässä kuulemistilaisuudessa. Tapaaminen oli sellainen, että poikani pyydettiin ulos tapaamiseen, sisään ei päässyt vaikka olisi tarvinnut vauvalle vaippakin vaihtaa. Menimme sitten autoon istumaan, jossa poikani luki kirjoittamani asiakirjat sekä allekirjoitti ne. Henkilökuntaan kuuluva nuorehko nainen yritti estää poikaani allekrjoittamasta asiakirjaa. Jopa niin, että kahteenkin otteeseen yritti tulla autooni, jonka estin pitämällä oven kahvasta kiinni. Tapaamisemme oli ainoastaan n. 5-10 min. pituinen henkilökunnan ala-arvoisesta käytöksestä johtuen. Syy sosiaaliasiamiehen mukana oloon mm Hallinto-oikeuden määräämässä kuulemistilaisuudessa on se, että aion vaatia/ olen vaatinut poikaani kuultavaksi myös v.2004 tehdyistä perättömistä lastensuojeluilmoituksista, sekä Köyliön perusturvajohtaja Ritva Vainion laatimista perätöntä tietoa sisältävistä asiakirjoista, joita käytettiin mm huostaanoton vahvistamisessa Turun Hallinto-oikeudessa. Huhtikuun 2008 huoltopalaveriin laadein pojaltani kysyttäväksi aihetta koskevat kysymykset, mutta perusturvajohtaja Ritva Vainio esti kysymysten esittämisen tuolloin. No niin.. Jouduimme sis poistumaan varsin nopeasti poikani sijoituspaikasta eilen, eikä minulle vastattu tekstiviesteitse tapahtunein tiedusteluin, kuka oli tämä henkilö, joka yritti estää poikaani allekirjoittamasta laatimani asiakrjan. Edes johtajatar Arja Koivula ei antanut tiedusteluuni vastausta. Poikani myös lähetti minulle v. 2005 tekstiviestejä, joissa kertoi joutuvansa muiden lasten kanssa työskentelemään sijoituspaikkansa toimitusjohtajan, Jari Koivulan vihannesviljelmällä. Tein asiassa rikosilmoituksenkin, sekä ilmoittelin asiasta oikeusministeriä myöden, mutta asiaan ei kuitenkaan ilmeisesti mitenkään puututtu.

ja vielä mielellään perille toimitettuna ja firman leimalla (siis sosiaalitoimiston leimalla vastaanotetuksi kuitattu) taikka pyyntö diaariin vietäväksi.
        Kirjallinen tuotos poikasi asiasta vastaavalle lastensuojeluviranomaiselle ja teidän asiakastietorekisteriin liitettäväksi.
        Paperihan ei tarvitse olla mitenkään kummoisesti kirjailtu
        riittää että asiat ja tapahtumat on kerrottu niin kuin ne ovat tapahtuneet
        (tietenkin jos haluaa voi kommentoida lapsen ja/tai omia tunteita tuollaisessakin tilanteessa...)

Järkkyä on meno ja meininki sijoituspaikoissa henkilökunnan taholta eikä se meininki lopu tässä maassa ennenkuin sitäkin asiaa ja puolta tarpeeksi kauan ja pitkään julkituodaan.
        Veroeuroilla ei ole mikään tarkoitus ylläpitää mitään ....... sijaishuoltopaikkoja
        ei todellakaan.

• olisi jos

lopettaisit tuon ruiktuksen ja tekisit asialle/asioille ihan oikeasti jotain muutakin kuin koittaisit keräillä täältä säälipisteitä?

Meinaan että koira puree kun sitä kiusaa!?

• lasten vanhempia

ja huolissamme lastemme hoidosta sijaishuollossa. Siellä se ei ole hääppöistä.

• Horse66

Ja meinaatkos ihan tosissas että minä yksin pystyisin tätä huostahulluutta pysäyttämään tai lakia ruveta väsäämään..sen tekisin heti jos vain se olisikin mahdollista yksin toteuttaa...

Ja mitä ihmeen sääli pisteitä yritän kerätä???
        Totesin vain että lastensuojelulaissa on porsaanreikä jota sossut niin hyväksi käyttää... vai sossuko se siellä ruikuttaakin kun taisin osua arkaan paikkaan....

ja toiseksi kerroin tosi asian tapahtuneesta eli perhetyöntekijästä ym.

Niin minkäs teet kun sossun viranomaiset leikkivät jumalaa ja ovat ottaneet lain omiin käsiinsä ja väsänneet tuon lain halumallaan tavalla...ja sitä lakia joita muut viranomaiset(ei sossut) joutuvat noudattamaan sakon tai vankilan uhalla niin ei näköjään sossua koske tämä laki...

• muuta satuilua,

suorastaan sekoilua joita ei voi edes järjissään olevilta ihmisiltä odottaa suustaan päästävän ja vielä oikein mustaa valkoisella (ei ole saanut aamupalaa...) tätä sontaa tässä maassa tuntuu eri viranomaisissa riittävän. Kun tiedetään nämä laittomat oppilaista tehdyt huolirekisterit kouluilla niin eipä tarvitse ollenkaan ihmetellä tälläisiakaan opettajien oikein kirjallisesti annettuja huuhaa asiakommentteja.
      Kas kun eivät ole kirjanneet että oppilaan alushousussa oli reikä (sitäkään kun ei näe, mutta voisihan opettajakin senkin laittaa omien mielikuviensa kuvittelemana lasta koskevaan viralliseen asiakirjaan oikein ylös...).

Voi mitä paperin, rahan, ajan
      ja vielä ihmiselämänkin tuhlausta.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
      118 §
      Vastuu virkatoimista

Virkamies vastaa virkatoimiensa lainmukaisuudesta. Hän on myös vastuussa sellaisesta monijäsenisen toimielimen päätöksestä, jota hän on toimielimen jäsenenä kannattanut.

Esittelijä on vastuussa siitä, mitä hänen esittelystään on päätetty, jollei hän ole jättänyt päätökseen eriävää mielipidettään.

Jokaisella, joka on kärsinyt oikeudenloukkauksen tai vahinkoa virkamiehen tai muun julkista tehtävää hoitavan henkilön lainvastaisen toimenpiteen tai laiminlyönnin vuoksi, on oikeus vaatia tämän tuomitsemista rangaistukseen sekä vahingonkorvausta julkisyhteisöltä taikka virkamieheltä tai muulta julkista tehtävää hoitavalta sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään. Tässä tarkoitettua syyteoikeutta ei kuitenkaan ole, jos syyte on perustuslain mukaan käsiteltävä valtakunnanoikeudessa.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2000/20000812
      Laki sosiaalihuollon asiakkaan asemasta ja oikeuksista 22.9.2000/812

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990621
      Laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta 21.5.1999/621

http://217.71.145.20/TRIPviewer/temp/TUNNISTE_KK_97_1996_fi.html
      "......Tästä on seurannut tapauksia, joissa viranomaisen antaman vaillinaisen tai virheellisen vastineen seurauksena on tehty päätös, jonka oikaiseminen on ollut valittajan tai kantelijan kannalta ainakin asian ratkaisua pitkittävä sekä ylimääräistä työtä ja kustannuksia lisäävä...."

• Minä olin poikani kanssa omalla lomalla hänen poistuttuaan huostaanottopaikastaan. Asuimme Espoossa yksiössä, jossa poikani kanssa yhdessäkin valmistimme ruokaa. Kaikki minut tuntevat tietävät myös, että olen hyvä ruoanlaittaja, talkoisiin yms ruokia tehnyt. Kuitenkin kiinni jäätyämme Köyliön perusturvajohtaja Ritva Vainio kirjoitti lausuntoonsa Turun Hallinto-oikeudelle, että pojallani oli ruokailumahdollisuudet olemattomat. Miten hän voisi tietää millaiset ruokailumahdollisuudet pojallani oli, taikka vuorokausirytmitkään, kun edes poliisilla ei ollut tietoa olinpaikastamme. Poikani oli punnittu Rauman Perhetukikeskuksessa ennen sieltä poistumistaan- sekä kiinnijäätyämmekin, liki kahden kuukauden lomansa jälkeen, ja poikani oli tällä välin lihonnut. Tietoa pojan painosta en ole kuitenkaan vaatimuksistani huolimatta saanut. Mutta näin sitä muutetaan perättömät väittämät lausunnoilla tosiasioiksi. Yhden, mahdollisesti psyykenongelmaisen virkailijan toimesta. Poikani ei saa ääntään kuuluville millään taholla, ja jos saakin, vaiennetaan hänet salaamalla kertomansa, kuten juuri kävi, ettei Urjalan koulukuraattori Sanna Vehniäinen suostunut antamaan tietoja, joita poikani oli hänelle kertonut. Sähköpostiviestissään minulle kuitenkin kirjoitti, että poikani kaipaa minua, ja haluaisi luokseni asumaan. Ollessamme poikani kanssa omalla lomalla, oli poikani puhelinyhteydessä Satakunnan Kansan toimittaja Anne Nikkaan, mutta julkisuutta ei ole omilla kertomillaan milloinkaan saanut, taikka minäkään. Asiat, siis sos.toimen väärinkäytökset halutaan pitää salassa.

• lapsen ja nuoren edusta

ja suorastaan huudetaan viranomaisten suulla kuinka lapset ja nuoret voivat huonosti.
        Mutta kyllä se huono vointi ja paha olo taitaa olla suurimmaksi osaksi viranomaisten itsensä aiheuttamaa ja edesauttamaa ja eritoten se paha olo ja pahoinvointi tuntuu olevan sijaishuollon aikaansaannosta.

Hyviä asianajajia julkishallintoon ilmaisiksi oikeusavustajiksi, ammattinsa osaavia sosiaali- ja potilasasiamiehiä avustamaan lapsia, nuoria ja perheitä viranomaisten pyörityksessä.

Tähän myllytykseen joutuessaan tekee lyhyen, luettavan ja loogisen, sekä tosiasioihin pohjautuvan (dokumenttia jos löytyy mutta ei mitään viranomaisten omia valehteluja) lyhyen kertomuksen perhettä koskevista lastensuojeluviranomaisten toimista ja tapahtumista.
        Ja jos mahdollista kaivaa vielä esille näiden oman perheen lastensuojeluasioita hoitaneiden viranomaisten pätevyyden ammattiinsa (lastensuojeluviranomainen, perusturvajohtaja, perhetyöntekijä jne). Laittaa sitten parille lehdelle taikka muuhun mediaan kyselyn että kiinnostaako. TV, radio myös.

Ja samaan aikaan yrittää selvittää aa, sos. tai potilasasiamiehen avustamana että miten asiansa saa hoidettua asiallisesti ja lainmukaisesti ja lapsen edun mukaiseksi.

Jaksamista teidänkin perheelle tähän vuoteen. Keräät mahdollisimman paljon eri viranomaisten itsensä aiemmin ennen sijoitusta tuottamaa faktaa esimerkiksi kaikesta siitä mitä on merkittynä huostaanoton syyksi
        ja teet siitä perhettänne koskevan asiakirjapaketin. Yhteys aa (lapselle mahdollisesti oma) sos.asiamieheen taikka oikeusaputoimistoon. Rahaa on oltava ensimmäisen kanssa (aa) jos ei ole kotivakuutuksessa oikeustirvavakuutusta taikka jos ei saa maksusitoumusta yksityiseen ja hyvään asianajajaan.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      17
      2394
    2. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      246
      2118
    3. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      207
      1812
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      102
      1461
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      49
      1386
    6. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      57
      1327
    7. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      185
      1204
    8. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      94
      1130
    9. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1005
    10. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      14
      941
    Aihe