Polar Metallin saneereuspellin asennuskokemuksia

Blacktek

Minulla on saneerauskohde, jossa vanhan avotakan tilalle ollaan laittamassa varaava takka. Vanha savupelti oli avotakan hatussa, joten nyt täytyisi lisätä uusi pelti hormiin. Kyseessä on täyden tiilen hormi, joka on asunnon puolelta verhoiltu kahitiilellä.

Katselin Polar Metallin saneerauspeltiä n:o 846. Hiukan ihmetyttää, että mitenkä tällaisen saa asennettua niin, että pellistä tulee varmasti tiivis? Tuntuu hiukan arpapeliltä, että kun lähden poraamaan verhoilutiilen saumasta hormin sisään, niin hormin molempien puolien saumat olisivat juuri samalla kohtaa. Ja ei kai sieltä voi kovin paljon jyrsiä ylimääräistä, jos meinaa, että saneerauspellin kasetin reunoista tulee edes jotenkin tiiviit, kun se työnnetään paikalleen?

Eli jos olet asentanut kyseisenlaisen pellin, niin kuulisin kokemuksiasi mielelläni...

8

11017

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä sitten huom....

tosi hankalalta, jos siinä on verhoiluseinäkin.
      melkein jättäisin homman ammattilaiselle.

• huolta koska

hormissa on veto eli alipaine eli se vuotaa vain hormireikään päin.

• insinööri 74

Todennäköisesti saumat menee verhoilun ja hormin osalta eri kohdissa (on varmaan eri tiilistä tehty). Pellin asennus ei onnistu ellet löydä hormin tiilisaumaa. Toinen vaihtoehto on ostaa takka, johon saa savupellin.

• tekijämies

Napauta verhokivi/ kiviä irti ja etsi sen alta hormin sauma johon tuo saneerauspelti asennetaan .

• Blacktek
        tekijämies kirjoitti:

Napauta verhokivi/ kiviä irti ja etsi sen alta hormin sauma johon tuo saneerauspelti asennetaan .

Kiitos vastauksista.

Kävin rautakaupassa kyselemässä. Eivät löytäneet hinnastoa siihen hätään, mutta polar metallin pelti olisi ollut 130 euron luokkaa rahti 18 euroa (toimitusmyynti). Se terä siinä kai maksaa. Eipä niille muille tarvikkeille voi paljoa arvoa laskea (no pelti on terästä).

Päädyin sitten kuitenkin perinteiseen valurautapeltiin. Täytyy vain ottaa hormi auki parin tiilen korkeudelta, jolloin sen saa muurattua sisään. Kyseinen pelti maksoi 24,60 ja siihen valkoinen saranoitu peitelevy 14,-. Hormia on tullut jo muutenkin otettua auki, koska se vaatii hiukan muutoksia tulevaa Tiilerin takkaa varten.

• voi säästää kun
        Blacktek kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

Kävin rautakaupassa kyselemässä. Eivät löytäneet hinnastoa siihen hätään, mutta polar metallin pelti olisi ollut 130 euron luokkaa rahti 18 euroa (toimitusmyynti). Se terä siinä kai maksaa. Eipä niille muille tarvikkeille voi paljoa arvoa laskea (no pelti on terästä).

Päädyin sitten kuitenkin perinteiseen valurautapeltiin. Täytyy vain ottaa hormi auki parin tiilen korkeudelta, jolloin sen saa muurattua sisään. Kyseinen pelti maksoi 24,60 ja siihen valkoinen saranoitu peitelevy 14,-. Hormia on tullut jo muutenkin otettua auki, koska se vaatii hiukan muutoksia tulevaa Tiilerin takkaa varten.

työvoima on ilmaista.

• Blacktek
        voi säästää kun kirjoitti:

työvoima on ilmaista.

Ihan hyvin meni se valurautapellin asennus. Verhoilutiilet auki hiukan reilun hormin leveydeltä ja kahden tiilen korkeudelta. Sauma auki hormitiilien välistä ja pitkällä poralla ura vastakkaiselle puolelle poravasaralla varovasti ura sivuille. Saneerauslaastia reunoille ja pelti paikalleen vielä etureunan tiivistys saneerauslaastilla. Sitten tehtiin pellistä siihen irrallinen jatkokotelo, jotta verhoilutiilien takaisinmuuraus oli helpompaa.

Peltiä paikoilleen sovittaessa on muuten digikamera kätevä apuväline. Itsellä oli hormi auki alempaa, niin räppäsin sieltä kautta kuvan ylöspäin, josta näki aika hyvin, miten pellin kehys istui hormiin.

Edelleenkin olen sitä mieltä, ettei saneerauspellin asentaminen olisi ollut juurikaan helpompaa, se on ainoastaan hiukan ohuempi.

• kekkonen

Pitäisi rapata punatiilista muurattu kuoritakka yli. Pitääkö käyttää jotain erikoislaasteja vai voiko vetää samaa kamaa kuin kiviseiniinkin. Kiviseiniin tulossa kuitulaasti( kuituverkko), pohjatasoite, pintatasoite maalaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2525
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      100
      896
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66