Käyttövesiputken vuoto

Mikä avuksi

kun putkimihen saa vasta kahden viikon päästä.

Kylmävesiputkeen (kupari) ilmestynyt neulanpään kokoinen vuotokohta, vettä siis tulee senverran että 8litran sanko täyttyy vuorokaudessa.

Onko mitään helppoa tapaa antaa "ensiapua" jotta pärjäisi tuon 2 viikkoa?

11

12358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja letkuklemmari

Sinkittyjä teräsputkia näkee aina välillä paikatun enemmän/vähemmän "pysyvästi" kietaisemalla vuotokohtaan pätkä fillarin sisuskumia pari letkuklemmaria päälle pitämään komeutta paikallaan.

• putkari2

ja sama kikka toimii myös kupariin...

Kaikki ei vain meinaa aina muistaa että se on väliaikainen korjaus.

• samalla vaivalla...
        putkari2 kirjoitti:

ja sama kikka toimii myös kupariin...

Kaikki ei vain meinaa aina muistaa että se on väliaikainen korjaus.

Miksei samalla vaivalla korjaisi pysyvästi? Putki poikki, muutaman sentin pätkä pois, ja putket takaisin puserrusliittimellä yhteen. Siinä se. Ei sitä koko kupariputkea tarvitse yhden reijän takia vaihtaa.

• ja toimivat sulut
        samalla vaivalla... kirjoitti:

Miksei samalla vaivalla korjaisi pysyvästi? Putki poikki, muutaman sentin pätkä pois, ja putket takaisin puserrusliittimellä yhteen. Siinä se. Ei sitä koko kupariputkea tarvitse yhden reijän takia vaihtaa.

1. Korjaukseen tarvitaan putkimies = maksaa

2. Näitä pikapaikkauksia näkee tyypillisesti vanhojen kerrostalojen runkojohdoissa ... joissa saattaa olla alkuperäiset sulut (koska sulkujen uusiminen maksaa...), jotka eivät välttämättä toimi. Eikä taida putkariltakaan onnistua >40 mm putken jäädyttäminen ihan niks naks vaan...

• aina kun
        ja toimivat sulut kirjoitti:

1. Korjaukseen tarvitaan putkimies = maksaa

2. Näitä pikapaikkauksia näkee tyypillisesti vanhojen kerrostalojen runkojohdoissa ... joissa saattaa olla alkuperäiset sulut (koska sulkujen uusiminen maksaa...), jotka eivät välttämättä toimi. Eikä taida putkariltakaan onnistua >40 mm putken jäädyttäminen ihan niks naks vaan...

vetää vesimittarilta kiinni.

• helpompi
        samalla vaivalla... kirjoitti:

jos vuoto on yhdessä kohtaa pieni reikä niin itse olen pannut putken siltä kohti poikki ja siihen väliin puristusliitin. ei välttämättä tarvi kahta liitintä, jos vaan putki on vierestä hyvän näköstä. ja ettei vuoto ole mutkan lähellä tietenkään

• itsekin

Missä päin Suomea?

• löytyy

kun ostat uuden ja entistä isomman(väh. 112litrainen) astian ja jäät odottelemaan putkimiestä.

• Har1

Linja tyhjäksi vedestä ja hopeajuotos päälle. Hopeajuotoslankaa ja pieni käsikäyttöinen vaihdettavalla kaasusäiliöllä ja terävällä kaasuliekillä juotos reikään. Toiminut mulla 10 vuotta.

• paskapatentti

Ja mitähän vahingon sattuessa vakuutusyhtiö sanoo moisesta itse kyhätystä korjauksesta. eiköhän putkimies tule kuitenkin halvemmaksi.

• juyhgtfrdesw

Itse olen koonnut kaikki putkistoni tinajuotteella ja kapilaariosin. Muutokset on helppo tehdä ja vuodot voi korjata lämmittämällä liitokset auki ja vaihtamalla osia väliin.

Itse korjaisin ensihätään pienen vuodon tinaamalla. Vesi poikki, puhdistus hapolla ja sitten vaan tippa tinaa päälle. Virallisesti vesiputkissa pitää käyttää lyijytöntä tinaa, esim Sn97Cu3. Yleensähän nuo vuodot tulee ensin käyriin, vasta sitten putkiin. Voi myös tinata jatkomuhvin kun katkaisen putken ja lyhentää sitä noin 5 mm. Kapillaarijatkomuhvit maksvat noin euron kappale Ø22 mm putkelle.

Voi siihen jatkohelmikappaleenkin kiristää. Putkileikkurin saa ostettua muutamalla eurolla ja helmijatkoliittimen paikasta riippuen noin 10€:lla Ø22mm putkelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2766
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe