kun eräs henkilö lähettää tekstarin jossa tämä henkilö kehoittaa minun tekemään itsemurhan sekä lähettää toisen viestin jossa uhataan henkeäni?
Koskaan en ole häntä loukannut millään tavalla vaan hän on hyökännyt minua kohtaan erittäin törkeästi.
mikä rikos
13
1772
Vastaukset
- ................
kuulostaa aika vakavalta, pidä viestit tallessa puhelimessasi ja käy näyttämässä niitä vaikka poliisiasemalla.
- se nyt
vielä noiden tietojen perusteella niin vakavalta kuulosta..
Ensimmäinen kohta, eli kehoittaminen tekemään itsemurhan ei ole mikään rikos.
Jälkimmäinen, jossa uhataan henkeäsi saattaa olla laiton uhkaus.
Sen tunnusmerkistö kuitenkin edellyttää, että sinulla pitää olla perusteltu syy pelätä uhkauksen toteutuvan. Ei välttämättä toteudu kaikissa uhkauksissa.
Kuten sanottu, paras kun kysyt poliisilta.- kertoa
Unohdit varmaan tahallaan kertoa, että pitää olla VAKAVASSA vaarassa!! Eli, uhata saa miten paljon ikinä haluaa, ellei uhatulle muodostu tuota vakavaa vaaraa.
- olevansa todellisessa vaarassa
kertoa kirjoitti:
Unohdit varmaan tahallaan kertoa, että pitää olla VAKAVASSA vaarassa!! Eli, uhata saa miten paljon ikinä haluaa, ellei uhatulle muodostu tuota vakavaa vaaraa.
se riittää sori vaan.moni voi seota jo uhkailuistakin j auhkaus on aina rikos oli se leikillä tai tosissaan tehty varsinkin jos uhkaus uusitaan kokoajan.yksi uhkaus ei hallaa vielä tee mutta jatkuva on jo kyseessä laiton uhkaus ja kotirauhan häiritseminen sillä häirintä tekstarit tulee ensivuodesta kotirauhan piiriin uuden lain myötä.
- sinua edeltävä
olevansa todellisessa vaarassa kirjoitti:
se riittää sori vaan.moni voi seota jo uhkailuistakin j auhkaus on aina rikos oli se leikillä tai tosissaan tehty varsinkin jos uhkaus uusitaan kokoajan.yksi uhkaus ei hallaa vielä tee mutta jatkuva on jo kyseessä laiton uhkaus ja kotirauhan häiritseminen sillä häirintä tekstarit tulee ensivuodesta kotirauhan piiriin uuden lain myötä.
on oikeassa.
Suoraan lakitekstiä:
"Joka nostaa aseen toista vastaan tai muulla tavoin uhkaa toista rikoksella sellaisissa olosuhteissa, että uhatulla on perusteltu syy omasta tai toisen puolesta pelätä henkilökohtaisen turvallisuuden tai omaisuuden olevan vakavassa vaarassa, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, laittomasta uhkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."
Kotirauhan häirintä on kokonaan toinen juttu, mutta taannehtivasti ei voida tuomita. Eli kun tekstarit tulevat kotirauhan piiriin ensi vuonna niin tämän vuoden tekstareista ei silloinkaan voida tuomita. - kuuluu jo uuden lain piiriin
sinua edeltävä kirjoitti:
on oikeassa.
Suoraan lakitekstiä:
"Joka nostaa aseen toista vastaan tai muulla tavoin uhkaa toista rikoksella sellaisissa olosuhteissa, että uhatulla on perusteltu syy omasta tai toisen puolesta pelätä henkilökohtaisen turvallisuuden tai omaisuuden olevan vakavassa vaarassa, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, laittomasta uhkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."
Kotirauhan häirintä on kokonaan toinen juttu, mutta taannehtivasti ei voida tuomita. Eli kun tekstarit tulevat kotirauhan piiriin ensi vuonna niin tämän vuoden tekstareista ei silloinkaan voida tuomita.eli unohda vanhat viestit ja odota jos saat uutta.
- poliisi puuttui
Kemin palstalla olleisiin uhkauksiin on poliisi puuttunut ottamalla henkilön kiinni. Siinä nyt olikin kyseessä ulkomaalaisten uhkailu ja sinä olet varmaan vain suomalainen.
Mielestäni kännykän tekstiviestit ovat henkilökohtaisempia kuin keskestelupalstan viestit ja siten paljon uhkaavampia. Säilytä viestit ja käy näyttämässä poliisille. - Vakavassa vaarassa?
kertoa kirjoitti:
Eipähän ole sen vakavampaa vaaraa kuin hengenlähtö.
Lähtökohtaisesti jokainen tappouhkaus on vakava rikos.
Poikkeustilanteessa voi ajatella että uhattu tajuaa pilailun. Mutta jos asianomistaja nostaa syytteen, sehän osoittaa että uhkaus otettiin vakavasti. Asianomistaja siis päättää, onko tappouhkaus vakava. - jatkuvassa pelossa
poliisi puuttui kirjoitti:
Kemin palstalla olleisiin uhkauksiin on poliisi puuttunut ottamalla henkilön kiinni. Siinä nyt olikin kyseessä ulkomaalaisten uhkailu ja sinä olet varmaan vain suomalainen.
Mielestäni kännykän tekstiviestit ovat henkilökohtaisempia kuin keskestelupalstan viestit ja siten paljon uhkaavampia. Säilytä viestit ja käy näyttämässä poliisille.Olen kemistä ja asiani koskee taloyhtiössä erään mieshenkilön uhkaavaa käytöstä ja pelottelua hakkaamisestani. Yhden kerran hän on jo käynyt käsiini kiinni, valokuvannut rappukäytävässä minua ja muutama viikko sitten teuvannut edessäni nyrkit tanassa ja uhkannut lyödä niin, että minusta ei jää jäljelle mitään. Kyttää taloyhtiön portaikossa ja karjuu mennen tullen myös parille muulle asukkaalle. Soittaessani poliisille sain vastauksen, että uhkaamisesta ei voi rikosilmoitusta tehdä, vaan pitää odottaa, kunnes hakkaa. Olen suomalainen ja jo 66 v naishenkilö.Syy, miksi hän tätä tekee, on se , että laitan rappukäytävän ulko-oven kiinni ja hänen mielestään sen pitää olla auki kaiket päivät, mikä ei mielestäni ole asiallista, koska tämä on kerrostalokin ja monen muun asukkaan koti. Niin että tällä tavalla poliisi suhtautuu paikallisiin asukkaisiin, liekö pakolaiset erityisessä suojelussa.Isännöisijä sanoo, että valehtelen.
- ....
jatkuvassa pelossa kirjoitti:
Olen kemistä ja asiani koskee taloyhtiössä erään mieshenkilön uhkaavaa käytöstä ja pelottelua hakkaamisestani. Yhden kerran hän on jo käynyt käsiini kiinni, valokuvannut rappukäytävässä minua ja muutama viikko sitten teuvannut edessäni nyrkit tanassa ja uhkannut lyödä niin, että minusta ei jää jäljelle mitään. Kyttää taloyhtiön portaikossa ja karjuu mennen tullen myös parille muulle asukkaalle. Soittaessani poliisille sain vastauksen, että uhkaamisesta ei voi rikosilmoitusta tehdä, vaan pitää odottaa, kunnes hakkaa. Olen suomalainen ja jo 66 v naishenkilö.Syy, miksi hän tätä tekee, on se , että laitan rappukäytävän ulko-oven kiinni ja hänen mielestään sen pitää olla auki kaiket päivät, mikä ei mielestäni ole asiallista, koska tämä on kerrostalokin ja monen muun asukkaan koti. Niin että tällä tavalla poliisi suhtautuu paikallisiin asukkaisiin, liekö pakolaiset erityisessä suojelussa.Isännöisijä sanoo, että valehtelen.
kuuluukin ensisijaisesti. Jos teitä on monta, asia on selvä kuin pläkki. Häirintä on näkyvää. Olen kokenut näin, on vaikea saada oikeutta, jos asukas tekee kiusaa näin, että ei voida todistaa. Huomautuksen hän on saanut suusanallisesti, siitä hän suuttui.
Älkäämme lietsoko toivottomuutta, poliisien on vaikea puuttua tämänkaltaisiin asioihin.
- sekä uhkaus
Jos uhkaa tulla tappamaan sinua niin kyseessä on ilmiselvästi laiton uhkaus.
Muuten vain häirikkömielessä lähetetty tekstiviesti tai pommittaminen asiattomilla tekstareilla on kotirauhan rikkominen.- laki muuttunut
Presidentti 29.1.2009 antanut vasta lakiesityksen. Nyt eduskunnassa käsittelyssä.
- perse66
ääääääääääääääaaaaaaaaaoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo999999999999999989889989898989899898898998579657957986785634875666666666666666666757475666666666666666ggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926526Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652039- 1801780
- 1191251
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151247Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681153Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71126RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521025Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962