Olen ostanut kirppikseltä pari akvarelli työtä.
Ensimmäisen joskus 15-vuotta sitte ja toisen nyt kesällä.
Ne on kummatkin Juha Rantalan tekemiä....
Toinen on meri aiheinen ja toisessa on maisema
puita.
Itse pidän niistä.
Kuka on Juha Rantala?
Ensimmäisen työn ostin mäntsälästä ja toisen hyvinkäältä.
JUHA RANTALA
3
4833
Vastaukset
- eretr
kake singersin laulaja.
- paulaoooo
Helmikuun näyttely
Share|
01.02.2011
Mummon Kammarin Kyläpaikassa on esillä helmikuussa Juha Rantalan näyttely "Unikuvia"
010211juharantala_200px.jpgJuha Rantala (synt. 1947)on kotoisin Seinäjoelta. Kauppatieteiden opinnot veivät hänet nuoruusvuosiksi Helsinkiin. Työelämässään hän on toiminut kieltenopettajana useissa eri oppilaitoksissa Pohjanmaalla ja kiinteistöalalla Helsingissä. Mieleenpainuvaksi hänelle on jäänyt kahden vuoden aika YK-joukoissa Suezilla 70-luvulla. Nykyisin hän asuu Tampereella.
Maalausta ja valokuvausta hän on harrastanut pienestä pitäen, kuuluuhan hän sukuun, jossa on paljon taiteilijoita. Maalaaminen jäi vuosiksi taka-alalle valokuvauksen jatkuessa. Hän kuitenkin havaitsi, että valokuva ei riittänyt ilmaisemaan kaikkea sitä, mitä hän halusi - kamera vaihtui siveltimeen. Aluksi työt olivat naturalistisia akvarelleja ja öljyväritöitä. Vähitellen värit muuttuivat muotoja tärkeämmiksi ja nykyään maalaukset ovat miltei yksinomaan abstrakteja guassitöitä.
Ensimmäinen näyttely oli Kauhavalla vuonna 1992. Tähän mennessä hänellä on ollut kaikkiaan 20 näyttelyä, useita esim. Seitsemisen luontokeskuksessa.
Kyläpaikan näyttelyssä on esillä 13 maalausta ja yksi valokuvataulu. Teokset ovat upeita värimaailmaltaan, voimakkaita ja herkkiä yhtä aikaa. Niitä voi katsella pitkään ja löytää koko ajan jotakin uutta. Ne ovat "unikuvia", joita tutkiessa oma mielikuvitus voi antaa kuvalle mitä erilaisempia tulkintoja. Yllättäen niistä löytyy myös hahmoja, joita ei ensi silmäyksellä huomaakaan. Tyylikkäät kehystykset ja harkittu ripustus täydentävät taidenautinnon. Tervetuloa katsomaan!- Anonyymi
Minulla on Juho Rantalan v. 1960 maalaama Wulfin kulma-maalaus. Onkohan kysymyksessä sama taiteilija.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760