JUHA RANTALA

akvarellit

Olen ostanut kirppikseltä pari akvarelli työtä.
Ensimmäisen joskus 15-vuotta sitte ja toisen nyt kesällä.
Ne on kummatkin Juha Rantalan tekemiä....
Toinen on meri aiheinen ja toisessa on maisema
puita.
Itse pidän niistä.
Kuka on Juha Rantala?
Ensimmäisen työn ostin mäntsälästä ja toisen hyvinkäältä.

3

4913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eretr

kake singersin laulaja.

• paulaoooo

Helmikuun näyttely
      Share|
      01.02.2011
      Mummon Kammarin Kyläpaikassa on esillä helmikuussa Juha Rantalan näyttely "Unikuvia"

010211juharantala_200px.jpgJuha Rantala (synt. 1947)on kotoisin Seinäjoelta. Kauppatieteiden opinnot veivät hänet nuoruusvuosiksi Helsinkiin. Työelämässään hän on toiminut kieltenopettajana useissa eri oppilaitoksissa Pohjanmaalla ja kiinteistöalalla Helsingissä. Mieleenpainuvaksi hänelle on jäänyt kahden vuoden aika YK-joukoissa Suezilla 70-luvulla. Nykyisin hän asuu Tampereella.

Maalausta ja valokuvausta hän on harrastanut pienestä pitäen, kuuluuhan hän sukuun, jossa on paljon taiteilijoita. Maalaaminen jäi vuosiksi taka-alalle valokuvauksen jatkuessa. Hän kuitenkin havaitsi, että valokuva ei riittänyt ilmaisemaan kaikkea sitä, mitä hän halusi - kamera vaihtui siveltimeen. Aluksi työt olivat naturalistisia akvarelleja ja öljyväritöitä. Vähitellen värit muuttuivat muotoja tärkeämmiksi ja nykyään maalaukset ovat miltei yksinomaan abstrakteja guassitöitä.

Ensimmäinen näyttely oli Kauhavalla vuonna 1992. Tähän mennessä hänellä on ollut kaikkiaan 20 näyttelyä, useita esim. Seitsemisen luontokeskuksessa.
      Kyläpaikan näyttelyssä on esillä 13 maalausta ja yksi valokuvataulu. Teokset ovat upeita värimaailmaltaan, voimakkaita ja herkkiä yhtä aikaa. Niitä voi katsella pitkään ja löytää koko ajan jotakin uutta. Ne ovat "unikuvia", joita tutkiessa oma mielikuvitus voi antaa kuvalle mitä erilaisempia tulkintoja. Yllättäen niistä löytyy myös hahmoja, joita ei ensi silmäyksellä huomaakaan. Tyylikkäät kehystykset ja harkittu ripustus täydentävät taidenautinnon. Tervetuloa katsomaan!

• Anonyymi

Minulla on Juho Rantalan v. 1960 maalaama Wulfin kulma-maalaus. Onkohan kysymyksessä sama taiteilija.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      239
      4613
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3055
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2463
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1767
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1703
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      79
      1451
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe