Hei!
Olen lähdössä ystäväni kanssa Nordkappiin ensi kesänä skootterilla Rovaniemeltä. Olisiko reittiehdotuksia? Kaikki tieto on tervetullutta yöpymisestä nähtävyyksiin! Matkaamme alkukesästä.
Miten kannattaisi varustautua matkalle?
Skootterilla Nordkappiin
3
781
Vastaukset
- evääksi
Jos noi ajopelit on moposkoottereita, niin sitten mahdollisimman kevyellä kuormalla ja lyhyitä päivämatkoja.
Vararengasta ja polttoaineastiaa mukaan, huoltoaseemien välit on pitkiä, kannattaa pitää tankki mahdollisimman täytetenä, ettei tule yllätyksiä.
Lakselvin ja Honninvagenin välillä ei tainnut olla huoltoasemia.. (viidenvuoden takainen tieto).
Lyhin reitti lienee Karikasniemi, Laksev,,, siitä vuonon länsirantaa Norkappiin
Viikko ennen Juhannusta alkaa eurooppalaiseten lomavaellus tuonne ja majoituspalvelujen saanti tiukkenee, tuohon sakka kapiineja ja hyttareita löytyy.
Majoitus kannattaa yleensä varata ennen puoltapäivää ruuhkaaikana, ettei jää ilman. - mukaan reissuun
Ensimmäisenä kunnon sadevarusteet, kaiken varalta. Aikaa Ja rahhaa!!! sillä se 7km, tunneli joka käy 212 metriä syvällä meren alla joten jos olette "moposkoottereilla" lähdössä, niin aika kova 3,5 km nousu sitten sieltä "pohjalta" molempiin suuntiin ja jonkin verran pakokaasuja ja kylmää!! meren alitustunneli maksaa muistaakseni "pyörällä" n. 70 nok sinne mennessä ja huom! myös takasin tullessa! Perillä paikotusmaksu oli kanssa aika kova. Jos löydän linkin niin sen laitan myöhemmin.
Reittiehdotuksia jos on aikaa ja haluaa ajaa eri kautta niin Kittilän, Enontekiön, Kautokeinon, Altan tai Karasjoen kautta meno tai tulo ja toinen Sodankylän, Inarin , Kaamasen kautta Karasjoelle jne,
Niitä nähtävyyksiä kannattaa hakea googlella tuolta väliltä eri paikkoista, mitä niissä on nähtävyyksiä , jos Kautokeinon ohi menette, nii siellä on "Erikoinen Hopeapaja" (ilmanen) jossa kannattaa kävästä jos aikaa vaan on.
Yöpymiset joko "luonnossa teltassa" jos semmonen on mukana tai mökissä ja mikä on matkabudjetti yleensä. Tuolla edellisessä jo tuosta pensan riittävyydestä mainittiinkin, sillä HUOM! siellä on niitä ylämäkiäkin välillä joten kulutus voi olla reilusti suurempi kuin tasamaalla.
Hauskaa matkaa!! - paikkoja matkan varrelta
jos sattuu kiinnostamaan.
http://peruna.fi/kuu/category/matkustelu/nordkapp/page/3/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561191- 521095
- 1131092
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60892